ثبت نام
هوش مصنوعی اسکرچ

هوش مصنوعی اسکرچ

سرفصل‌های مقاله

هوش مصنوعی اسکرچ جذابیت های خود را دارد. هوش مصنوعی که معمولاً به اختصار AI نامیده می شود، مفهومی محبوب در اسکرچ دارد که مربوط به یک ذهن کامپیوتری است که کاملاً از کد برنامه نویسی تشکیل شده است. استفاده از هوش مصنوعی در اسکرچ ، اگرچه تا حدودی گمراه کننده است، در پروژه هایی که در آن کاربر می تواند یک بازی در برابر رایانه انجام دهد، رایج است.

آموزش هوش مصنوعی ساده در اسکرچ

اکثر پروژه های اسکرچ که از هوش مصنوعی استفاده می کنند از تکنیک های خاصی مانند استفاده از متغیرها برای ذخیره مقادیر مختلف استفاده می کنند. این مقادیر ممکن است مکان های قبلی، ورودی کاربر و غیره باشند. آنها به محاسبه اقدامات مختلفی کمک می کنند که به رایانه اجازه می دهد بازیکن را به چالش بکشد و در کار خود موفق شود. ایرانیان سایبر به آموزش هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان می پردازد.

حرکات ممکن در هوش مصنوعی اسکرچ 

الگوریتمی برای تشخیص اینکه آیا یک موقعیت معین یک برد یا باخت برای رایانه، تساوی یا بازی ناقص است یا خیر.
یک تابع بازگشتی برای برگرداندن بهترین حرکت برای بازیکنی که یک تخته داده می شود و کدام بازیکن را می توان با منطق زیر نوشت:

اگر موقعیت مساوی، برد یا شکست خورده است، مساوی، برد یا باخته و تخته بازگردید
در غیر این صورت:
تکرار در هر ادامه بازی برای بازیکن:
اگر بهترین حرکت برای بازیکن دیگر منجر به باخت برای آنها شد، “برد” و ادامه موقعیت را برگردانید
اگر بهترین حرکت برای بازیکن دیگر منجر به تساوی برای آنها شد، “تساوی” و موقعیت ادامه یافته را برگردانید
اگر بهترین حرکت برای بازیکن دیگر منجر به برد برای آنها شد، “بازخت” و ادامه موقعیت را برگردانید
برای اطلاعات بیشتر در مورد توابع بازگشتی و استفاده از آنها در ساختن هوش مصنوعی به مقاله درخت بازی مراجعه کنید.

رایج ترین هوش مصنوعی در اسکرچ

همچنین کلاس دیگری از هوش مصنوعی وجود دارد که تنها به یکی از عوامل بستگی دارد. چنین هوش مصنوعی بسیار ساده تر و در بسیاری از موارد موثر است. با این حال، آنها الزامات واقعی یک هوش مصنوعی را برآورده نکرده اند، زیرا آنها فقط برای پاسخ به یک ورودی محدود برنامه ریزی شده اند و کمی بیشتر از الگوریتم های اولیه هستند.

یادگیری هوش مصنوعی اسکرچ

هوش مصنوعی که می تواند محرک های خارجی را دریافت کند و بهترین راه استفاده از آن را انتخاب کند، هوش مصنوعی یادگیری نامیده می شود. این نوع هوش کامپیوتری معمولاً به عنوان یادگیری ماشین نیز شناخته می شود.

هوش مصنوعی یادگیرنده می تواند از تجربیات حال و گذشته خود بیاموزد. یکی از راه های رایج ساخت هوش مصنوعی یادگیری استفاده از یک شبکه عصبی است که به طور مبهم مغز حیوانات را شبیه سازی می کند. هوش مصنوعی یادگیری ساده را می توان در اسکرچ ایجاد کرد. با این حال، هوش مصنوعی یادگیری پیچیده تر برای ایجاد در Scratch به دلیل کد پیچیده و ساختار داده، بسیار غیرعملی است.

هوش مصنوعی در اسکرچ
 

سایر هوش مصنوعی های اسکرچ

نوع دیگری از هوش مصنوعی در ریمیکس عامل سفید که در اینجا یافت می شود استفاده می شود. در این ریمیکس، هوش مصنوعی یک مسیر تصادفی را انتخاب می کند و آن را دنبال می کند. از ریاضی و موقعیت های x و y آینده بر اساس موقعیت فعلی یک کاراکتر که شما کنترل می کنید استفاده می کند. سپس به آرامی به سمت آن موقعیت جدید حرکت می کند تا اینکه یا به مقصد برسد یا به دیوار برخورد کند. در این مورد، به جای هوش مصنوعی، بیشتر تصادفی مصنوعی است زیرا هرگز از هوش غیر از دویدن به دیوارها استفاده نمی کند.

محدودیت های هوش مصنوعی در اسکرچ

یکی از بزرگترین محدودیت هایی که هوش مصنوعی اسکرچ با آن مواجه است، سرعت است. اسکرچ یک زبان برنامه نویسی نسبتاً کند است. از این رو بیشتر هوش مصنوعی‌های اسکرچ کند هستند زیرا اسکریپت‌های آنها بیش از حد طولانی است.

پیچیدگی‌ها نیز یک مشکل بزرگ برای هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا همه برنامه‌های هوش مصنوعی بسیار بزرگ و پیچیده هستند، بنابراین ممکن است اسکریپت‌ها بدون خراب شدن اسکرچ طولانی شوند. به عنوان مثال، یک بازی ساده Tic-Tac-Toe با هوش مصنوعی دارای یک اسکریپت است که به دلیل شرایط زیاد در بلوک های if در چندین صفحه اجرا می شود و گاهی اوقات با ساختن آن به صورت Single Frame سعی در افزایش سرعت آن می شود.

اسکریپت پیچیده همچنین میکس مجدد را با مشکل مواجه می کند. به دلیل همه اینها، بیشتر پروژه های هوش مصنوعی هیچ پیشرفتی ندارند و باعث می شود هوش مصنوعی همچنان پرگل باقی بماند. هوش مصنوعی ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شود که به راحتی توسط کاربران قابل اجتناب است و بیشتر اشتباهاتی مانند اینها به طنز به عنوان حماقت مصنوعی شناخته می شوند.

کاربردهای رایج هوش مصنوعی اسکرچ

بازی های 2 نفره (کامپیوتر در مقابل پلیر)، راه یابی، مکالمه با کاربر (که معمولاً به آن چت بات گفته می شود)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =