ثبت نام
بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان

بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان

سرفصل‌های مقاله

و کودکان از همان سال های آموزش برنامه نویسی به کودکان اولیه زندگی به دلیل استفاده زودهنگام از تبلت ها و تلفن های هوشمند آموزش برنامه نویسی به کودکان برای تماشای ویدیو در یوتیوب یا بازی با برنامه های اختصاص داده شده به کودکان، اولین رویکرد را آموزش برنامه نویسی به کودکان با فناوری دارند، حتی برنامه نویسی نیز در حال تبدیل شدن به موضوعی  است که باید از سنین پایین آموزش داده شود. . اگر تا حدود ده سال پیش برای یادگیری اصول کدنویسی سال ها تحصیل آموزش برنامه نویسی به کودکان در دانشگاه طول می کشید، اکنون کافی است اسباب بازی هایی بخریم که برای آموزش طراحی شده اند.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان را مشاهده کنید.

یادگیری برنامه نویسی از سنین پایین می تواند به تقویت مهارت های استدلال کمک کند و به شما امکان می دهد مهارت های ریاضی و منطقی-قیاسی را توسعه دهید. همچنین، یادگیری برنامه‌نویسی اگر در سنین پایین انجام شود، با استفاده از بازی‌های جداشدنی و رایانه‌هایی که تخیل کودکان را به حرکت در می‌آورد، می‌تواند آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر باشد. حتی غول‌های سیلیکون ولی برای حمایت از برخی پروژه‌های مربوط به آموزش کدنویسی به کودکان دبستانی وارد میدان شده‌اند: گوگل صد هزار دلار به دو انجمن انگلیسی که فرهنگ برنامه‌نویسی را ترویج می‌کنند کمک کرده است، در حالی که فیس‌بوک سایتی با آموزش برنامه نویسی به کودکان راهنما و راهنما راه‌اندازی کرده است. آموزش هایی برای یادگیری نحوه نوشتن در HTML.

Jewelbots
دستبندهای دوستی که در بین کودکان به یکدیگر داده می شد با Jewelbots جایگزین شده است، یک پوشیدنی ویژه که به کودکان اجازه می دهد با تبادل پیام و برنامه ریزی اقدامات دستگاه، آنها را با دنیای کدنویسی آشنا کنند. پروژه Jewelbots در Kickstarter راه اندازی شد و بلافاصله آموزش برنامه نویسی به کودکان به موفقیت بزرگی دست یافت. پس از رسیدن به هدف تعیین شده، استارت آپ تولید پوشیدنی را آغاز کرده است که از بهار 2016 در دسترس خواهد بود. امکان خرید دستگاه پوشیدنی در دو یا چند نفر وجود دارد تا بتوانید آن را با خود به اشتراک بگذارید. آموزش برنامه نویسی به کودکان حلقه دوستان

بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان

Jewelbots مانند یک پوشیدنی واقعی عمل می‌کند: از طریق فناوری بلوتوث، کودکان می‌توانند پیام‌های خود را در کلاس رد و بدل کنند. همچنین اپلیکیشنی برای گوشی های هوشمند و تبلت ها وجود دارد که به کودکان اجازه می دهد تا عملکردهای مختلف دستگاه آموزش برنامه نویسی به کودکان را تنظیم کنند. علاوه بر این، دانشمندان کامپیوتر کوچک می توانند این ابزار پوشیدنی را از طریق یک پورت micro USB به رایانه خانگی خود متصل کرده و انواع اقدامات را برنامه ریزی کنند. کد با استفاده از نرم افزار رایگان آردوینو، که توسط راه اندازی در دسترس است، نوشته شده است.

کد یک ستون
کاترپیلار مطیع که به کودکان کدنویسی می آموزد. Code-a-Pillar جدیدترین اسباب‌بازی است که توسط فیشر پرایس با هدف رشد مهارت‌های منطقی-آماتیکی کودکان عرضه شده است. این اسباب بازی از قطعاتی تشکیل شده است که از طریق یک درگاه USB به یکدیگر متصل می شوند: بسته به ترتیب مونتاژ آنها، Code-a-Pillar عمل خاصی را انجام می دهد.

Code-a-Pillar، اسباب بازی برای یادگیری برنامه نویسی این اسباب‌بازی که به گروه سنی بین سه تا هشت اختصاص دارد، کودکان را به تمرین اصول برنامه‌نویسی وادار می‌کند و رویکرد متفاوتی نسبت به موضوع ایجاد می‌کند.

CoderDojo
انجمن بین المللی همچنین مستقر در میلان، CoderDojo قصد دارد برنامه نویسی را برای پسران و دختران از سراسر جهان بیاموزد. این سازمان غیرانتفاعی که متولد سال 2011 در دوبلین است، کارگاه ها و جلسات آموزشی رایگان برای آموزش کدنویسی به همه نوجوانان علاقه مند آموزش برنامه نویسی به کودکان برگزار می کند. برای انجام این کار، از شبکه ای متراکم از داوطلبان استفاده می کند که زمان و مهارت های رایانه ای خود را در دسترس قرار می دهند. CoderDojo استفاده از نرم افزار رایگان و منبع باز را ترویج می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

یک بازی با حمایت گوگل ایجاد کنید
به منظور معرفی هر چه بیشتر افراد به دنیای برنامه نویسی، گوگل صد هزار دلار به دو انجمن بریتانیایی که پروژه هایی را برای افزایش آگاهی کودکان از برنامه نویسی ترویج می کنند، کمک کرده است. کمک مالی شرکت Mountain View به یک پروژه ساخت بازی ویدیویی مرتبط است. به کودکان یک کیت با چهل تکه داده می شود تا آنها را جمع کنند تا کنسول رویاهای خود را بسازند.

TechPrep

حتی فیس‌بوک هم در این زمینه قدم گذاشته است تا همه ابزارهای ضروری را برای یادگیری مفاهیم اولیه برنامه نویسی به والدین و فرزندان ارائه دهد. شرکت مارک زاکربرگ پیام رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باراک اوباما را دریافت کرده است که از مدارس دعوت کرده بود تا پیشنهاد دوره های مرتبط با دنیای برنامه نویسی را افزایش دهند. TechPrep، این نام پلتفرمی است که توسط فیس بوک راه اندازی شده است، آموزش برنامه نویسی به کودکان پر از آموزش ها و راهنماهایی برای کمک به کودکان برای برداشتن اولین گام های خود در برنامه نویسی.

کد پذیر

کدبل، آموزش برنامه نویسی برای کودکان به لطف تمرین هایی که بازی را با فعالیت های آموزشی ترکیب می کند، کدبل یکی از محبوب ترین برنامه ها برای خانواده ها برای یادگیری برنامه نویسی است. این نرم افزار اصول منطق، توالی ها، حلقه ها، توابع و اشکال زدایی را همه در قالب یک بازی آموزش می دهد. این برنامه برای iPad در اپ استور و در آن موجود است

نسخه اصلی آن چند درس مقدماتی در کدنویسی ارائه می دهد. برای پرداختن به آموزش برنامه نویسی به کودکان موضوعات پیچیده تر، خرید آموزش ها و راهنماهای توسعه یافته توسط خانه نرم افزار درون برنامه ای ضروری است.

Code.org

کد.org که توسط شرکت‌های پیشرو ایالات متحده و شخصیت‌های برجسته در محاسبات جهانی تأمین مالی می‌شود، پلتفرمی است که هدف آن گسترش دانش علوم رایانه و برنامه‌نویسی در مدارس است، به امید سوادآموزی در سخت‌ترین محله‌های ایالات متحده. با دسترسی به پورتال، آموزش برنامه نویسی به کودکان می توانید انتخاب کنید که در یک دوره مقدماتی یا پیشرفته شرکت کنید و مهارت های نوشتاری خود را در زبان کامپیوتر توسعه دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

کد HS
یک دوره آموزشی واقعی که به کودکان اختصاص داده شده است که به لطف آن می توانند برنامه ریزی را تحت نظارت والدین خود یاد بگیرند. Code HS وب سایتی است که درس ها و راهنماهایی را برای یادگیری اولین اسرار برنامه نویسی با مربیان شخصی ارائه می دهد که مراحل رشد کاربر را دنبال می کنند. این سرویس دارای هزینه ای ماهانه است که با توجه به علاقه کاربران متفاوت است.

کامی بات

برای همه کسانی که فکر می‌کنند برنامه‌نویسی کار خسته‌کننده‌ای است، باید با Kamibot، ربات کوچکی که توسط یک شرکت کره‌ای ساخته شده است و از طریق پلتفرم کرادفندینگ Kickstarter به دنبال تامین مالی است، آموزش برنامه نویسی به کودکان ملاقات کنند. Kamibot یک اسباب بازی بسیار شبیه به Code-a-Pillar است: کودکان می توانند اقدامات مختلف ربات را از طریق برنامه موجود برای تلفن های هوشمند و تبلت ها برنامه ریزی کنند.

به لطف سنسورهای تعبیه شده در داخل پردازنده، Kamibot نشانه هایی را که از دستگاه تلفن همراه می آید انجام می دهد و از موانع در مسیر جلوگیری می کند. لازم نیست یک متخصص برنامه نویسی باشید: به لطف زبان برنامه نویسی Scratch، سفارش دادن به ربات بسیار آسان خواهد بود. Kamibot بر اساس سیستم آردوینو ساخته شده است و به کودکان 8 تا 17 ساله اجازه می دهد تا اولین مفاهیم زبان کامپیوتر را بیاموزند. از طریق این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی به کودکان می‌توان پوسته‌های مختلفی را برای چسباندن روی بدنه Kamibot چاپ کرد: هر کاربر می‌تواند آن را مطابق با سلیقه خود سفارشی کند.

تینکر

آموزش برنامه نویسی به کودکان نیز این هدف اصلی Tynker است، پلتفرمی که به آموزش قوانین اساسی کدنویسی اختصاص دارد. کودکان، تحت نظارت والدین خود، می توانند در دوره های مختلف رایگان ثبت نام کنند (این پلتفرم درس های ویژه پولی را نیز ارائه می دهد) و  شروع به یادگیری اولین زبان های برنامه نویسی کنند. هر درس شامل یک بخش نظری و عملی است: آموزش برنامه نویسی به کودکان کودکان می توانند نتایج خلاقیت خود را مستقیماً با چشمان خود ببینند: پرواز اژدها و بازی های پازل هیجان انگیز. Tynker برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز در دسترس است: فقط برنامه توسعه‌یافته توسط کارکنان شرکت را از فروشگاه Google Play یا اپ استور دانلود کنید. با حل برخی از آزمون ها و پازل ها، کودکان می توانند مفاهیمی را که از طریق دوره های آنلاین آموخته اند، به کار ببندند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =