ثبت نام
اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ

اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ

سرفصل‌های مقاله

اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ

اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ یکی از مهمترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلتفرم برنامه نویسی است. با اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ، کاربران می‌توانند پروژه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از همکاری و تبادل ایده‌ها بهره‌برده شوند. این قابلیت به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا از پروژه‌هایی که توسط دیگران ساخته شده‌اند الهام بگیرند و ایده‌های جدید را کشف کنند.

اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ به کاربران امکان می‌دهد تا پروژه‌های خود را به صورت عمومی یا محدود به یک گروه خاص از افراد به اشتراک بگذارند. جهت دانلود اسکرچ اقدام بفرمایید.

با این ویژگی، افراد می‌توانند نظرات و بازخوردهای خود را در مورد پروژه‌ها به اشتراک بگذارند و بهبود و توسعه پروژه را تسریع کنند. همچنین، اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ می‌تواند به عنوان یک ابزار آموزشی نیز مورد استفاده قرار گیرد، زیرا کاربران می‌توانند از پروژه‌های دیگران یاد بگیرند و با روش‌های برنامه نویسی جدید آشنا شوند. این قابلیت باعث ایجاد یک جامعه فعال و پویا از برنامه نویسان در اسکرچ می‌شود که از تجربیات یکدیگر بهره‌مند می‌شوند و باعث پیشرفت سریع‌تر در حوزه برنامه نویسی می‌شود.

اسکرچ یک زبان برنامه نویسی رایگان و مبتنی بر بلوک و انجمن آنلاین است که توسط MIT برای کودکان و مبتدیان توسعه یافته است تا مفاهیم کدنویسی را به روشی کاربرپسند و تعاملی بیاموزند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

این برنامه به بچه ها امکان می دهد در حین استفاده از بلوک های کشیدن و رها کردن، پروژه های تعاملی مختلفی از جمله بازی ها، داستان ها و انیمیشن ها ایجاد کنند. اسکرچ به گونه ای طراحی شده است که برای کاربرانی که تجربه برنامه نویسی کمی یا بدون تجربه قبلی دارند قابل دسترسی باشد، و آن را به ابزاری عالی برای کودکان تبدیل می کند تا کدنویسی را به روشی سرگرم کننده و جذاب یاد بگیرند.

پلتفرم اسکرچ خلاقیت، حل مسئله و همکاری را ترویج می کند. کاربران می توانند پروژه های خود را با جامعه به اشتراک بگذارند و بازخورد دریافت کنند. اسکرچ همچنین طیف وسیعی از منابع مانند آموزش، پروژه های نمونه و انجمن ها را برای تعامل کاربران با یکدیگر فراهم می کند.

این پلتفرم به طور گسترده در مدارس و برنامه های بعد از مدرسه استفاده می شود و راه بسیار خوبی برای معرفی کدنویسی به کودکان بوده است زیرا خلاقیت و تفکر انتقادی را تشویق می کند.

برای پیشرفت فرزندتان در پروژهای اسکرچ روی عکس زیر کلیک کنید.

scratch beginners sq 1024x1024 1

پیکان اشاره بالا

اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ به صورت عمومی

قبل از اینکه بتوانید پروژه ای را در اسکرچ به اشتراک بگذارید، ابتدا باید یک بازی سرگرم کننده یا انیمیشن بسازید. در اینجا ایده های سرگرم کننده پروژه اسکرچ و پروژه های محبوب اسکرچ وجود دارد که می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید.

دکمه اشتراک گذاری پروژه ها در اسکرچ کجاست؟

یک پروژه جدید ایجاد کنید
برای به اشتراک گذاری یک پروژه به صورت عمومی برای دیدن دیگران، روی دکمه “اشتراک گذاری” کلیک کنید.
دکمه “اشتراک گذاری” یک دکمه نارنجی در نوار وظیفه آبی بالا و در کنار کادر متنی به سمت وسط صفحه است.
سپس شما را به صفحه پروژه عمومی می برد
دکمه اشتراک گذاری روی اسکرچ کجاست؟
چگونه یک پروژه را بدون دکمه در اسکرچ به اشتراک بگذارید؟برای اشتراک‌گذاری پروژه، ابتدا باید دکمه اشتراک‌گذاری را فشار دهید. این اجازه می دهد تا پروژه شما در وب سایت Scratch عمومی شود.

share a project

لینک پروژه خود را به اشتراک بگذارید.
در صفحه پروژه عمومی، روی دکمه “Copy Link” کلیک کنید.
در مرحله بعد، برای ذخیره پیوند منحصر به فرد خود، “Copy Link” را انتخاب کنید.
با ارسال این لینک پروژه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
لینک پروژه اسکرچ خود را به اشتراک بگذارید.
لینک پروژه اسکرچ خود را کپی کنید.
همچنین می توانید لینک را از مرورگر کپی کنید.

publicly shared

copy link button

صفحه پروژه عمومی خود را باز کنید.
URL را در مرورگر خود برجسته کنید.
از CTRL + C استفاده کنید یا راست کلیک کرده و Copy را انتخاب کنید.
برای به اشتراک گذاشتن پروژه خود، آن پیوند را در ایمیل ها، چت ها و رسانه های اجتماعی قرار دهید.
لینک پروژه اسکرچ خود را به اشتراک بگذارید.
پروژه ها را در استودیو به اشتراک بگذارید.

copy link from browser

استودیو در اسکرچ یک منطقه تعیین‌شده است که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر همکاری کرده و پروژه‌هایی را که مرتبط با موضوع، مفهوم یا چالش خاصی هستند، به اشتراک بگذارند.

برای به اشتراک گذاشتن یک پروژه در یک استودیو، به صفحه پروژه عمومی خود بروید.
روی «افزودن به استودیو» کلیک کنید.

add to studio1

سپس، استودیو(هایی) را که می خواهید پروژه خود را به آن اضافه کنید انتخاب کنید و Okay را کلیک کنید. پروژه شما اکنون با آن استودیو به اشتراک گذاشته شده است!

add to studio2 select studio

اگر قبلاً استودیو ندارید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی نام کاربری خود و در منوی کشویی و انتخاب «موارد من» یک استودیو ایجاد کنید. پس از ورود به آن صفحه، روی دکمه «استودیو جدید» به سمت بالای صفحه کلیک کنید.

new studio

چگونه اشتراک یک پروژه را لغو کنم؟

اگر اشتباهی مرتکب شده اید یا می خواهید دوباره پروژه خود را خصوصی کنید، می توانید آن را در Scratch لغو اشتراک گذاری کنید.

به صفحه “موارد من” خود بروید و پروژه ای را که می خواهید لغو اشتراک گذاری کنید پیدا کنید.
روی دکمه «Unshare» در سمت راست پانل پروژه کلیک کنید. با این کار پروژه دوباره خصوصی می شود و فقط برای شما قابل مشاهده خواهد بود.
توجه داشته باشید که اگر پروژه‌ای را لغو اشتراک‌گذاری کنید، آن را حذف نمی‌کند، بلکه آن را خصوصی می‌کند. شما می توانید آن را دوباره در هر زمان به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید پروژه را به طور کامل حذف کنید، می توانید روی نماد سطل زباله در کنار دکمه لغو اشتراک گذاری کلیک کنید، با این کار آن را برای همیشه حذف خواهید کرد.

unshare mystuff

آیا می توانم پروژه اسکرچ خود را با یک نفر به اشتراک بگذارم؟

برای به اشتراک گذاشتن پروژه اسکرچ خود با یک نفر، می توانید پروژه را دانلود کرده و به صورت فایل برای آنها ارسال کنید.روی دکمه “File” در پروژه Scratch خود کلیک کنید.
«ذخیره در رایانه شما» را انتخاب کنید. با این کار یک کپی از پروژه شما در دستگاه شما ذخیره می شود.

save to computer

10 load from computer 1024x492 1

نحوه به اشتراک گذاری پروژه های اسکرچ – بارگیری از رایانه
سپس، فایل دانلود شده را از طریق ایمیل یا پلتفرم اشتراک فایل دیگری برای دوست خود ارسال کنید.
سپس پروژه Scratch خود را ایجاد می‌کنند، روی «بارگیری از رایانه» کلیک می‌کنند، فایلی را که برای آنها ارسال کرده‌اید انتخاب می‌کنند و زمانی که از شما خواسته می‌شود محتوای پروژه فعلی را جایگزین کنید، «OK» را فشار می‌دهند.
نحوه به اشتراک گذاری پروژه های اولیه – جایگزینی محتوا
نحوه به اشتراک گذاری پروژه های اسکرچ – بارگیری از رایانه
بازی ها و برنامه های کد در اسکرچ

12 replace contents

10 load from computer 1024x492 2

برنامه کدنویسی مدارس ابتدایی در ایرانیان سایبر به کودکان 8 تا 10 ساله می آموزد که بازی ها و برنامه ها را با استفاده از پلتفرم اسکرچ برنامه ریزی کنند. جهت انجام انواع بازی اسکرچ کلیک بفرمایید.

اولین دوره در مسیر اصلی انیمیشن و بازی‌های با خراش است که در آن دانش‌آموزان اصول برنامه‌نویسی را با ایجاد انیمیشن‌ها، داستان‌ها، شخصیت‌ها و بازی‌هایی که از تشخیص برخورد، امتیازدهی و موارد دیگر استفاده می‌کنند، توسعه می‌دهند. از طریق پروژه هایی مانند بازی موشک، پروژه موسیقی و بازی Ghostbusters، آنها مفاهیم کلیدی برنامه نویسی مانند متغیرها، حلقه ها و عبارات شرطی را یاد می گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یک =