ثبت نام
الفبای برنامه نویسی

الفبای برنامه نویسی

سرفصل‌های مقاله

اغلب، ما بحث خود را در مورد الفبای برنامه نویسی یا همان زبان‌های برنامه‌نویسی که زبان‌های محبوبی مانند پایتون، سی، سی پلاس پلاس، جاوا و غیره محدود می‌کنیم. ما نمی‌دانیم که هزاران زبان برنامه‌نویسی وجود دارد.

الگوریتم چیست؟ مبانی الگوریتم
کلمه Algorithm به معنی مجموعه ای از قوانین یا دستورالعمل های متناهی است که باید الفبای برنامه نویسی در محاسبات یا سایر عملیات حل مسئله دنبال شوند یا روشی برای حل یک مسئله ریاضی در تعداد محدودی از مراحل که اغلب شامل عملیات بازگشتی است.

الفبای برنامه نویسی

 آموزش الگوریتم و فلوچارت به دنباله ای از مراحل محدود برای حل یک مسئله خاص اشاره دارد.الگوریتم ها می توانند الفبای برنامه نویسی ساده و پیچیده باشند بسته به آنچه می خواهید به دست آورید.الگوریتم چیست؟

این را می توان با مثال پختن یک دستور جدید فهمید. برای پختن یک دستور جدید، دستورالعمل ها و مراحل را می خوانند و آن ها را یکی یکی در ترتیب داده شده اجرا می کنند. نتیجه به دست آمده الفبای برنامه نویسی این است که غذای جدید کاملاً پخته شده است.

هر بار که از تلفن، رایانه، لپ تاپ یا ماشین حساب خود استفاده می کنید، از الگوریتم ها استفاده می کنید. به طور مشابه الفبای برنامه نویسی ، الگوریتم ها به انجام یک کار در برنامه نویسی برای دریافت خروجی مورد انتظار کمک می کنند.

الگوریتم طراحی‌شده مستقل از زبان هستند، یعنی الفبای برنامه نویسی دستورالعمل‌های ساده‌ای هستند که می‌توانند در هر زبانی پیاده‌سازی شوند، اما خروجی همان‌طور که انتظار می‌رود، یکسان خواهد بود.

فلوچارت چیست؟
فلوچارت نموداری است که فرآیند، سیستم یا الگوریتم کامپیوتری را نشان می دهد. الفبای برنامه نویسی آنها به طور گسترده در زمینه های مختلف برای مستندسازی، مطالعه، برنامه ریزی، بهبود و ارتباط فرآیندهای اغلب پیچیده در نمودارهای واضح و قابل درک استفاده می شوند.

فلوچارت ها که گاهی به صورت نمودار جریان نوشته می شوند، از مستطیل ها، بیضی ها، الماس ها و شکل های بالقوه متعدد دیگر الفبای برنامه نویسی برای تعیین نوع گام، همراه با فلش های متصل برای تعریف جریان و ترتیب استفاده می کنند.

روی عکس زیر کلیک کن و الفبای برنامه نویسی رو یاد بگیر!!!

بهترین آموزشگاه برنامه نویسی

آنها می توانند از نمودارهای ساده و دستی گرفته تا نمودارهای رایانه ای جامع که مراحل و مسیرهای متعدد را به تصویر می کشند، متغیر باشند. الفبای برنامه نویسی اگر تمام اشکال مختلف فلوچارت ها را در نظر بگیریم، آنها یکی از رایج ترین نمودارهای روی کره زمین هستند که هم توسط افراد فنی و هم غیر فنی در زمینه های متعدد استفاده می شود.

فلوچارت ها گاهی اوقات با نام های تخصصی تری مانند نمودار جریان فرآیند، نقشه فرآیند، نمودار جریان عملکردی، نقشه برداری فرآیند کسب و کار، مدل سازی و نشانه گذاری فرآیند کسب و کار (BPMN)، یا نمودار جریان فرآیند (PFD) نامیده می شوند. الفبای برنامه نویسی آنها به نمودارهای محبوب دیگر مانند نمودارهای جریان داده (DFD) و نمودارهای فعالیت زبان مدلسازی واحد (UML) مرتبط هستند.

یکی از سوالاتی که بیشتر پرسیده می شود این است که آیا دانستن زبان انگلیسی به عنوان یک الفبای برنامه نویسی برای برنامه نویس مهم است یا خیر؟به عنوان یک مبتدی که اولین قدم های خود را در این زمینه برمی دارد.

دانش زبان انگلیسی ضروری نیست، اما می تواند امتیاز خوبی برای تسهیل فرآیند یادگیری باشد، زیرا کلمات کلیدی بسیاری از زبان های برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند.بنابراین، می‌توانید برنامه‌نویسی را بدون تسلط زیاد به زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری شروع کنید، با این وجود دانش زبان یک امتیاز محسوب می‌شود و کل فرآیند را قابل درک‌تر می‌کند.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا دانستن زبان انگلیسی می تواند روند الفبای برنامه نویسی را آسان تر کند:

0bgfb8eswjgf

مستندات فنی به عنوان یک قاعده، اسناد فنی هر زبان برنامه نویسی به زبان انگلیسی گردآوری می شود. البته می توانید الفبای برنامه نویسی اسناد ترجمه شده را پیدا کنید، اما اصل همیشه بهتر است.

پاسخ ها را در اینترنت جستجو کنید. هنگام نوشتن کد ممکن است موقعیت‌های زیادی پیش بیاید که لازم باشد الفبای برنامه نویسی برخی از مشکلات یا خطاهای مربوط به کد را در گوگل جستجو کنید.

از آنجایی که اکثر منابعی که می توانید پاسخ های مربوط به برنامه نویسی را در آنها بیابید به زبان انگلیسی هستند، امکان جستجوی سوالات خود در گوگل به زبان انگلیسی مزیت محسوب می شود.

تعامل با کشورهای دیگر. به عنوان یک برنامه نویس، ممکن است نیاز به تعامل با مشتریان از کشورهای مختلف داشته باشید و بیشتر اوقات زبان اصلی تعامل انگلیسی خواهد بود.

تجربه جهانی. تسلط به زبان انگلیسی ممکن است به متخصص کمک کند تا الفبای برنامه نویسی بتواند از راه دور برای شرکتی در کشور دیگری کار کند یا نقل مکان کند و کار خود را در کشور دیگری ادامه دهد.

بنابراین، اگر آینده خود را در همکاری با شرکت هایی مانند مایکروسافت، گوگل می بینید یا می خواهید در وبینارهای بین المللی شرکت کنید، قطعاً باید انگلیسی بدانید.در خاتمه، الفبای برنامه نویسی مطمئناً می‌توان گفت که دانش یک فرد از زبان انگلیسی مطمئناً امکانات فرد را گسترش می‌دهد.

چگونه تصمیم بگیریم که کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم.اگر به شغلی مرتبط با برنامه نویسی علاقه دارید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، سطح مهارت فعلی، اهداف شغلی خود را در نظر بگیرید و کشف کنید الفبای برنامه نویسی که کدام زبان برنامه نویسی محبوب ترین است.

نمای کلی زیر زبان های برنامه نویسی مختلف را پوشش می دهد تا بتوانید تعیین کنید که کدام زبان برای شما مناسب است.زبان برای مبتدیان.اگر تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر کرده اید، الفبای برنامه نویسی دوره های مقدماتی را که اصول را آموزش می دهند، در نظر بگیرید.

بسیاری از دوره های Coursera از دانشگاه های برتر و شرکای پیشرو در صنعت هستند که طیف گسترده ای از موضوعات الفبای برنامه نویسی را برای مهندسین نرم افزار مبتدی تا سطح ارشد پوشش می دهند.

هنگامی که تجربه ای داشته اید و دوره هایی را گذرانده اید، ممکن است آمادگی بیشتری برای مقابله با یک پروژه بزرگتر داشته باشید.هزاران زبان برنامه نویسی در آنجا وجود دارد. خوشبختانه الفبای برنامه نویسی چندین زبان وجود دارد که برای مبتدیان مناسب هستند. برای یادگیری این سه زبان را بررسی کنید.جاوا،جاوا اسکریپت،پایتون.

طبقه بندی زبان های برنامه نویسی:در سناریوی حاضر مطالعه زبان های برنامه نویسی به حوزه بسیار وسیعی از مهندسی و تحقیق تبدیل شده است. همانطور که درگیری کامپیوتر، اتوماسیون و روباتیک در زندگی روزمره ما در حال رشد است، الفبای برنامه نویسی برای کنترل همه آنها بسیار مورد نیاز است.

برای کنترل تمامی این سیستم ها و ماشین ها و گرفتن خروجی مورد نظر توسط آنها زبان های برنامه نویسی ماهر ضروری است. با این حال، حوزه زبان الفبای برنامه نویسی چقدر گسترده است، اما تحت یکی از سه دسته زبان برنامه نویسی قرار می گیرد.

از زمان شروع زبان برنامه نویسی به سه دسته طبقه بندی می شود. گاهی اوقات به عنوان سطح و/یا نسل زبان الفبای برنامه نویسی نیز شناخته می شود. همه زبان های برنامه نویسی کامپیوتر به طور کلی به موارد زیر طبقه بندی می شوند:

زبان سطح ماشین،زبان سطح اسمبلی،زبان سطح بالا،زبان های سطح ماشین (نسل اول زبان برنامه نویسی):این پایین ترین سطح است و به عنوان نسل اول زبان الفبای برنامه نویسی نامگذاری شده است.

زبان سطح ماشین فقط شامل دو شرط است یعنی درست (1) یا نادرست (0). این نوع زبان به زبان باینری معروف است. یک سیستم کامپیوتری فقط زبان باینری را می‌تواند بفهمد، یعنی تمام دستورالعمل‌های موجود در سیستم کامپیوتری باید به شکل 0 یا 1 باشد.

درک زبان‌های سطح ماشین برای انسان بسیار سخت است.مزایای زبان سطح ماشین:مزایای بسیاری از زبان سطح ماشین وجود دارد. برخی از آنها به شرح زیر است؛زبان های سطح ماشین به طور مستقیم با سیستم کامپیوتری در تعامل هستند.

هیچ نیازی به نرم افزار تبدیل مانند کامپایلر یا مفسر وجود ندارد.اجرای یک برنامه زمان بسیار کمتری می برد، زیرا هیچ تبدیلی انجام نمی شود.معایب زبان ماشین:برخی از معایب زبان سطح ماشین در زیر ذکر شده است.زبان وابسته به ماشین آن یعنی برنامه فردی مورد نیاز برای هر ماشین.

آشنایی با الفبای برنامه نویسی

برای توسعه یک برنامه به زبان ماشین، درک و الفبای برنامه‌نویسی آن بسیار سخت است.توسعه برنامه های جدید وقت گیر است.فرآیند اشکال زدایی بسیار سخت است زیرا یافتن خطاها معمولی است.زبان ماشین زبان قابل حمل نیست.زبان های سطح اسمبلی (زبان برنامه نویسی نسل دوم):

این زبان سطح متوسط ​​است و به عنوان زبان الفبای برنامه نویسی نسل دوم نامگذاری شده است. این شامل همان دستورالعمل زبان سطح ماشین است، اما دستورالعمل ها و متغیرها به جای اینکه فقط اعداد باینری باشند، نام خاصی دارند یا دستورات نامیده می شوند.

همچنین از نمادها برای توصیف زمینه دستورالعمل ها استفاده می کند. هر جنبه از متغیر ماشین در برنامه، زبان اسمبلی از یک دستور در هر دستورالعمل ماشین استفاده می کند. این به صراحت تمام دستورالعمل ها مانند تخصیص ثبت، تماس، پشته، تایمر، پرش، حلقه و غیره را مدیریت می کرد.

برای درک زبان اسمبلی کامپیوتر باید به اسمبلری نیاز داشته باشد که بین زبان اسمبلی و سیستم کامپیوتری نقش داشته باشد تا دستورات اسمبلی را به زبان ماشین تبدیل کند. این اسمبلر نرم افزار یا مجموعه ای از برنامه است که دستورات الفبای برنامه نویسی زبان اسمبلی را به زبان ماشین ترجمه می کند.

مزایای زبان اسمبلی:زبان سطح اسمبلی مزایای زیادی دارد. برخی از آنها به شرح زیر است؛برای انسان به راحتی قابل درک است زیرا به جای ارقام باینری از عبارات استفاده می کند.برای توسعه یک برنامه زمان کمتری نیاز است.اشکال زدایی و عیب یابی به دلیل یافتن آسان خطا آسان است.این یک زبان قابل حمل است.

معایب زبان اسمبلی:برخی از معایب زبان سطح اسمبلی در زیر ذکر شده است.به دلیل طراحی برنامه برای یک ماشین بدون استفاده از ماشین دیگر، این یک زبان وابسته به ماشین است.گاهی اوقات درک بیانیه یا استفاده از دستور دشوار است.

زبان سطح بالا (نسل سوم):زبان سطح بالا زبان سطح بالایی است و به عنوان زبان الفبای برنامه نویسی نسل سوم نیز شناخته می شود. سطح بالایی را در نظر می گیرد زیرا کدام زبان در این دسته قرار می گیرد به زبان های انسانی نزدیک تر است.

از این رو این زبان الفبای برنامه نویسی برای انسان بسیار قابل درک است. نمونه های زیادی از زبان های سطح بالا مانند FORTRAN، Pascal، C، C++، JAVA، ADA، COBOL، LISP، Prolog و غیره وجود دارد.اولین زبان برنامه نویسی سطح بالا در دهه 1950 نوشته شد. آن برنامه هایی که به زبان سطح بالا نوشته شده اند باید نیاز داشته باشند

نرم افزار یا مجموعه ای از برنامه برای ترجمه آن برنامه به ماشین قابل فهم. این نرم افزار کامپایلر و/یا مفسر نام دارد. کار اصلی کامپایلر و مترجم، گرفتن کد منبع برنامه و تبدیل آن کد به کد درک شده توسط ماشین است.

مزایای زبان سطح بالا:مزایای بسیاری از زبان سطح بالا وجود دارد. برخی از آنها به شرح زیر است؛در این دستورالعمل ها و دستورات به خاطر سپردن توسط برنامه نویس بسیار آسان تر است.درک منطق و ساختار آن بسیار ساده تر است.

اشکال زدایی در مقایسه با زبان های دیگر آسان تر است.زمان کمتری برای نوشتن برنامه های جدید صرف می شود.HLL به عنوان یک زبان قابل حمل توصیف می شود.معایب زبان سطح بالا:برخی از معایب زبان سطح بالا در زیر ذکر شده است.

ارتباط الفبای برنامه نویسی با الگوریتم و فلوچارت چیست؟

الفبای برنامه نویسی با الگوریتم و فلوچارت ارتباط تنگاتنگی دارند. الگوریتم یک رویه یا مجموعه ای از قوانین است که نحوه اجرای یک برنامه را تعریف می کند. یا می توان گفت که مجموعه ای از دستورالعمل ها برای حل یک مسئله محاسباتی ....

برای یادگیری الفبای برنامه نویسی، آموزش الگوریتم و فلوچارت الزامی است؟

اجازه بدهید با یک مثال ساده توضیح بدهیم. شما برای آنکه بتوانید مسایل ریاضی را حل کنید، دانستن قواعد ریاضی کافی نیست. بلکه باید این قدر تمرین کنید تا یاد بگیرید یک مساله رو با سرعت و بهترین روش حل کنید. الفبای برنامه نویسی نیز ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهارده =