منو
صفحه اصلی
ثبت نام
بازی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

سرفصل‌های مقاله

ایرانیان سایبر در این مقاله به بررسی بازی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان پرداخته است. اگر می خواهید فرزندان خود را به برنامه نویسی علاقه مند کنید، بهترین بازی برنامه نویسی کودکان را برای بچه ها امتحان کنید تا آنها را در مسیر درست هدایت کنید. درستش اینکه پدر و مادر ها نقش بزرگی را در آینده فرزندانشان ایفا می کنند

شما می توانید برنامه نویسی را تقریبا در هر سنی شروع کنید، به غیر از نوزادان. با این حال، اگر می‌خواهید بچه‌ها را به کدنویسی سوق دهید، هرچه زودتر شروع کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که به برنامه‌نویسی علاقه‌مند شوند بهترین راه بازی برنامه نویسی کودکان است .

ترفند در واقع این است که آنها را در وهله اول علاقه مند کنید. بچه ها اغلب علاقه ای به شروع با اصول یک زبان ندارند. آنها احتمالاً به یک مثال سادهHello World  نیز علاقه ای نخواهند داشت. در عوض، آنها را با یک چیز سرگرم کننده شروع کنید تا دلیلی برای یادگیری برنامه نویسی داشته باشند مثل بازی برنامه نویسی کودکان که برای سنین کم طراحی شده است .

برای بچه های این نسل علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری و توی گوشی دارن پس چی بهتر از اینکه از اون بازی برنامه نویسی کودکان بتوانند هم یادبگیرند و هم تفریح هم یادگیری.

بازی برنامه نویسی کودکان ، ماین کرافت

بازی برنامه نویسی کودکان ، ماین کرافت

Minecraft نیازی به معرفی ندارد. حتی اگر هرگز این بازی را بازی نکرده باشید، بدون شک در مورد آن چیزی شنیده اید. این روزها بازی تقریباً روی هر دستگاهی که فکرش را بکنید وجود دارد و بچه ها از آن سیر نمی شوند. همین محبوبیت به تنهایی آن را به یکی از بهترین بازی برنامه نویسی کودکان تبدیل می کند.

در حالی که Minecraft یک بازی است، اما ابزاری برای ساخت بازی در کل بازی ها نیز می باشد. این آن را به گزینه ای عالی برای یادگیری با بازی برنامه نویسی کودکان تبدیل می کند ، زیرا آنها احتمالاً قبلاً به آن علاقه داشته اند. بچه‌ها با توانایی ایجاد بازی‌های خودشان در بازی‌ای که دوست دارند انگیزه خواهند داشت. همچنین به اندازه کافی ساده است که حتی بچه های کوچکتر نیز می توانند نسبتاً سریع آن را بردارند.

بازی برنامه نویسی کودکان ، کدکامبت

همانطور که از نام آن پیداست، CodeCombat یک بازی است که شما را در نوشتن کد به منظور کنترل یک قهرمان در یک تلاش حماسی می بیند. این یک پروژه اجتماعی است که با در نظر گرفتن معلمان ساخته شده است. این باعث می شود این بازی به ویژه برای معرفی برنامه نویسی در مدارس در دسته “بازی برنامه نویسی کودکان” مناسب باشد.

برخلاف برخی بازی‌ها که از کد شبه یا زبان‌های برنامه‌نویسی ساده‌شده خود استفاده می‌کنند، کدکامبت از زبان‌های موجود استفاده می‌کند. جاوا اسکریپت و پایتون پشتیبانی می شوند که هر دو یکی از محبوب ترین زبان های امروزی هستند.

پیشنهاد میکنم مقاله سن مناسب برای شروع برنامه نویسی مطالعه کنید.

بازی برنامه نویسی کودکان ، روبوزیل

RoboZZle بازی دیگری است که مفاهیم برنامه نویسی را آموزش می دهد، اما نه یک زبان واقعی. در این حالت، با قرار دادن دستورات در یک سری از بلوک ها، مراحل را به یک ربات برنامه ریزی می کنید. شما نسبتاً ساده شروع می کنید، اما بازی به سرعت مفاهیمی مانند زیر روال ها و بازگشت را معرفی می کند. اینها مفاهیم کلیدی برای هر کسی است که به دنبال یادگیری برنامه نویسی است.

این یک بازی است که به اندازه کافی ساده است که بچه های کوچکتر ممکن است آن را به راحتی انتخاب کنند، اما هنوز برای بچه های بزرگتر سرگرم کننده است. حتی بزرگسالانی که از پازل‌های منطقی لذت می‌برند، ممکن است از آن لذت ببرند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله یادگیری آسان پایتون برای کودکان بپردازید.

ماشین آلات

توسعه دهندگان Machineers در وب سایت خود از آن به عنوان یک ماجراجویی معمایی آموزشی یاد می کنند. از بسیاری جهات، این یکی از «بازی‌های» مناسب‌تر در این فهرست است. اگرچه به آموزش منطق برنامه نویسی کمک می کند، اما فقط یک بازی پازل سرگرم کننده است.

این یکی از معدود بازی هایی است که برای اجرا باید آن را دانلود کنید. خوشبختانه، این برنامه برای ویندوز، mac OS و لینوکس در دسترس است، بنابراین لازم نیست نگران این باشید که از کدام پلتفرم برای اجرای آن استفاده کنید.

اسکرچ

اسکرچ

بازی اسکرچ چیزی بیش از یک بازی برنامه نویسی است. در عوض، این یک پلتفرم کامل است که به کاربران امکان می‌دهد بازی‌های ارسال شده توسط بازیکنان دیگر را انجام دهند و همچنین بازی‌های خود را ارسال کنند. مشابه Minecraft، بیشتر سرگرمی برای بچه‌ها در اینجا ناشی از ساخت بازی‌های خودشان است، نه بازی دیگران. وقتی صحبت از برنامه نویسی برای بچه ها می شود، این انگیزه بزرگی است.

Scratch که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT ایجاد شده است، کاملاً رایگان در دسترس است. جهت دانلود اسکرچ اقدام بفرمایید.

لگو Mind storms

جدا از Minecraft، این احتمالا یکی از شناخته شده ترین بازی ها است. LEGO Mind storms سال‌هاست که وجود دارد و بلوک‌های اسباب‌بازی نمادین را با کد ترکیب می‌کند تا ربات‌های کارساز بسازد. با پیشرفت تکنولوژی، کیت های Mindstorms نیز بهبود یافته اند و مدل های جدیدتر واقعاً چشمگیر هستند.

بچه ها برای برنامه ریزی کیت های جدیدتر EV3 حتی به کامپیوتر هم نیاز ندارند. برنامه ، برنامه نویسی EV3 که برای دستگاه های iOS و Android در دسترس است، به شما امکان می دهد ربات خود را فقط با استفاده از یک تبلت بسازید و برنامه ریزی کنید.

بازی برنامه نویسی کودکان ، کد مونکی

مانند بسیاری از بازی برنامه نویسی کودکان ، Code Monkey به طور کامل در مرورگر کار می کند. از نظر گیم پلی، شبیه به برخی دیگر است، فقط شما به جای یک قهرمان بی نام، یک میمون را هدایت می کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که به نظر می رسد بازی به کروم متکی است. اجرای آن در سایر مرورگرها می‌تواند منجر به رفتار غیرمنتظره شود یا اینکه بازی به‌طور واضح کار نمی‌کند.

Lightbot

Lightbot

بازی Lightbot به کودکان کمک می کند تا برنامه نویسی را به شکلی سرگرم کننده و لذت بخش یاد بگیرند به طوری که کودک اصلاً احساس نمی کند که در حال یادگیری است. و از جمله این مفاهیم می توان به ترتیب، اضافه بارها، اعمال، حلقه های بازگشتی و شرطی و غیره اشاره کرد.

این بازی در دسته بازی‌های پازلی قرار می‌گیرد و طبق وب‌سایت رسمی بازی، بیش از 20 میلیون کودک این بازی را دانلود کرده‌اند که نشان می‌دهد این بازی برای کودکان بسیار مناسب و مورد علاقه آنهاست.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد بپردازید.

بازی برنامه نویسی کودکان ، Code Karts

Karts Code مفاهیم برنامه نویسی را از طریق استفاده از پازل های منطقی در قالب یک مسیر مسابقه سرگرم کننده به کودکان خردسال معرفی می کند. این بازی شامل بیش از 70 سطح مختلف و دو حالت بازی مختلف است تا سطح فوق العاده ای از سرگرمی و تنوع را برای کودکان فراهم کند.

هدف این بازی استفاده از الگوهای فرمان برای رساندن ماشین مسابقه به خط پایان در محیطی محرک برای یادگیری برنامه نویسی است. این بازی در بیش از 20 زبان منتشر شده تا اصول برنامه نویسی، گرایش ها و تفکر منطقی را به بیشترین تعداد ممکن از کودکان به شیوه ای سرگرم کننده و جالب آموزش دهد.

Tynker

تینکر جوایز زیادی از جمله جایزه طلایی را از انتخاب والدین دریافت کرده است. ویژگی این بازی فوق العاده این است که یک بازی تعاملی است که در آن کودکان برنامه نویسی را به شیوه ای جالب و سرگرم کننده یاد می گیرند.

از طریق این بازی از بلوک های قابل مشاهده برای ساخت بازی استفاده می شود. کودکان همچنین یاد می گیرند که داستان های تعاملی بنویسند، هواپیماهای بدون سرنشین برنامه ریزی کنند و موضوعات STEM را کشف کنند.

از Tynker نیز می توان به صورت آفلاین لذت برد. بچه ها می توانند خلاقیت خود را با انجمن Tynker به اشتراک بگذارند و پروژه هایی را که بچه های دیگر تحت نظارت والدین انجام داده اند بررسی کنند.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس به زبان ساده بخوانید.

Mimo/میمو

Mimo یک پلت فرم عالی است که به بچه ها آموزش های کدنویسی، پروژه ها و چالش های مختلف را به سبکی جذاب و جذاب ارائه می دهد. از طریق این بازی فوق العاده، کودکان برنامه نویسی، ایجاد وب سایت، خودکارسازی وظایف، ایجاد برنامه های کاربردی و سایر موارد مهم را یاد خواهند گرفت. با انجام کارهای روزانه و دریافت پاداش، بچه ها سرگرمی بی پایانی را تجربه خواهند کرد. همچنین به روز رسانی های منظم برای تمام سطوح وجود دارد.

در یادگیری مهارت برای بچه ها بازی برنامه نویسی کودکان با این روش بسیار جذاب تر است مخصوصا که امروزه سرگرمی بیشتر کودکان و نو جوانان به گوشی و کامپیوتر ختم پیدا میکند.

چجوری فرزندمان را جذب برنامه نوبسی کنیم؟

ترفند در واقع این است که آنها را در وهله اول علاقه مند کنید. بچه ها اغلب علاقه ای به شروع با اصول یک زبان ندارند. آنها احتمالاً به یک مثال سادهHello World  نیز علاقه ای نخواهند داشت. در عوض، آنها را با یک چیز سرگرم کننده شروع کنید تا دلیلی برای یادگیری برنامه نویسی داشته باشند مثل بازی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان طراحی شده است .

چه بازی برای برنامه نویسی در مدرسه طراحی شده است و در بادگیری کمک میکند؟

همانطور که از نام آن پیداست، CodeCombat یک بازی است که شما را در نوشتن کد به منظور کنترل یک قهرمان در یک تلاش حماسی می بیند. این یک پروژه اجتماعی است که با در نظر گرفتن معلمان ساخته شده است. این باعث می شود این بازی به ویژه برای معرفی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان در مدارس در دسته بازی برنامه نویسی مناسب باشد.

کدام بازی پیشرفته است و نیازی به کامپیوتر ندارد؟

یکی از بازی برنامه نویسی کودکان ک در حال پیشرفت است LEGO Mind storms است که سال‌هاست که وجود دارد و بلوک‌های اسباب‌بازی نمادین را با کد ترکیب می‌کند تا ربات‌های کارساز بسازد. با پیشرفت تکنولوژی، کیت های Mindstorms نیز بهبود یافته اند و مدل های جدیدتر واقعاً چشمگیر هستند و نیازی به کامپیوتر ندارد.

4 در مورد “بازی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان”

  1. یه سوال داشتم آیا امکانش هست بازی ها را با پایتون کدنویسی کنیم؟

    1. با استفاده از PyGame می توانید کل بازی ها را در پایتون بنویسید. اگر یک بازی موجود دارید و می خواهید یک موتور برنامه نویسی اضافه کنید تا آن را انعطاف پذیرتر کنید، پایتون نیز انتخاب بسیار خوبی است. اما باید در مورد ادغام پایتون با زبان های دیگر بیاموزید.

  2. سلام امکانش هست راهنماییم کنید چه جوری میتونم برنامه نویسی بازی رو شروع کنم؟

    1. یک وبلاگ بازی راه اندازی کنید.
      بازی های مستقل خود را بسازید.
      به عنوان تستر بازی، یک شغل ابتدایی دریافت کنید.
      یک دوره کارآموزی در یک استودیوی بازی های ویدیویی بگیرید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.