ثبت نام
برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت

برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت

سرفصل‌های مقاله

برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت طبق وب سایت رسمی پلتفرم جاوا، تفاوت اصلی جاوا و جاوا اسکریپت این است که جاوا یک زبان برنامه نویسی OOP است برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت در حالی که جاوا اسکریپت یک اسکریپت برنامه نویسی OOP است.

کد جاوا اسکریپت به طور کامل به صورت متن نوشته شده است آموزش برنامه نویسی جاوا و فقط باید تفسیر شود. از طرف دیگر جاوا باید کامپایل شود. آنها همچنین برای انواع مختلف پروژه ها استفاده می شوند.

جاوا برای ساخت برنامه های کاربردی در دستگاه ها یا مرورگرها استفاده می شود، برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت در حالی که جاوا اسکریپت عمدتاً در اسناد HTML و مرورگرها استفاده می شود. برای استفاده از جاوا و جاوا اسکریپت از پلاگین های مختلفی استفاده می شود.

برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت کدام بهتر است؟

جاوا یکی از پایه‌های اصلی برای اتصال سیستم‌های سازمانی قدیمی به رابط‌های وب بسیار پویا بوده است و به آن استفاده گسترده‌ای در دنیای سازمانی داده است. از حمایت بسیاری از شرکت های بزرگ برخوردار است و به شدت در پشته آنها استفاده می شود. شرکت هایی که از جاوا استفاده می کنند عبارتند از:

Airbnb عمدتاً از جاوا برای توسعه backend خود استفاده می کند. برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت گوگل در بسیاری از برنامه های خود از جاوا از جمله Web Toolkit، برنامه های مبتنی بر اندروید و Gmail استفاده می کند.

Uber بر روی جاوا ساخته شده است و اغلب توسعه دهندگان جاوا را جستجو می کند. پی پال یکی از اولین پلتفرم های پرداخت عمده ای بود که از جاوا استفاده کرد. آنها شروع به بازسازی پلتفرم خود با جاوا اسکریپت کرده اند، آموزش برنامه نویسی جاوا پروژه محور اما بسیاری از آن هنوز از جاوا استفاده می کنند.

تسلا از زبان های برنامه نویسی زیادی استفاده می کند، اما در جستجوی شغل خود به دانش جاوا نیاز دارد. توییتر از جاوا برای یک رابط دیجیتال روان استفاده می کند. برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت یک بازی ویدیویی محبوب، با استفاده از جاوا توسعه یافته است.

ناسا از جاوا برای نگهداری و مشاهده نرم افزار خود استفاده می کند Spotify در درجه اول از Python استفاده می کند، اما مقدار زیادی جاوا در توسعه Backend آنها استفاده می شود.

برنامه نویسی جاوا اسکریپت

برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت کدام بهتر است؟

به نظر می رسد جاوا اسکریپت یک مختل کننده طبیعی است که در مکان های مختلف ظاهر می شود. در حالی که جاوا اسکریپت برای پاسخگویی به نیازهای برنامه سمت کلاینت در یک مرورگر متولد شد، جاوا اسکریپت از طریق NodeJS به سرور و دسکتاپ سفر کرد و واضح است که اینجا باقی مانده است. 

تعداد زیادی از فریم ورک های کاربردی ترکیبی موبایل وارد بازار شده اند. کلاس برنامه نویسی جاوا در تهران برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت آنها چند پلتفرمی هستند بنابراین روی بسیاری از دستگاه های تلفن همراه مختلف بدون کامپایل مجدد کار می کنند.

آنها دقیقاً شبیه برنامه های کاربردی بومی هستند و به شتاب سنج ها، صفحه نمایش های لمسی و بقیه سخت افزارهای موجود در دستگاه های تلفن همراه متصل می شوند. تعدادی از موتورهای بازی مانند Kiwi و Bablyno از جاوا اسکریپت برای شخصی سازی گیم پلی خود استفاده می کنند.

دیدگاه توسعه دهنده

زبان‌های کامپایل‌شده مانند جاوا، کد کل پروژه را بررسی می‌کنند و در حین بهینه‌سازی و تبدیل خط‌نوشته‌ها به کد بایتی که می‌تواند توسط ماشین مجازی جاوا (JVM) در تاریخ بعد قابل خواندن باشد، می‌پردازد. مقدار قابل توجهی از خطاهای نحوی را می گیرد و در زمان کامپایل به کدگذاران هشدار می دهد.

از آن نقطه به بعد، کدگذار با یک بسته فشرده از کدهای بایتی مانند Java Archive (JAR) یا Web Archive (WAR) در مورد یک برنامه وب کار می کند. سپس این بسته می‌تواند برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت توسط یک ماشین مجازی یا یک محفظه وب اجرا شود که آن را باز می‌کند.

آن را در حافظه بارگذاری می‌کند، یک نقطه ورودی را پیدا می‌کند و آن را در دسکتاپ یا سرور شخصی زنده می‌کند. این شما را از خطاهای منطقی برنامه نویسی باز نمی دارد، اما حداقل این فرصت شروع برنامه نویسی جاوا را دارید که تمام خطاهای نحوی را درست خارج از دروازه تصحیح کنید.

امنیت مالکیت معنوی نیز مسئله ای است که توسط بسیاری از زبان های کامپایل شده حل شده است. کامپایل جاوا ذاتاً از کد شما در برابر کامپایل شدن محافظت نمی کند، اما راه هایی برای محافظت از خروجی شما وجود دارد که در منابع مختلف در اینترنت ذکر شده است.

زبان‌های تفسیر شده مانند جاوا اسکریپت کد منبع شما را در زمان اجرا می‌خوانند برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت و آن را در زمان اجرا تفسیر می‌کنند. مترجمان آنقدر سریع و قدرتمند شده‌اند که ضربه اجرا از عمل تفسیر به سختی قابل توجه است.

کاربرد های برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت

از یک طرف، بسیاری از راه حل های “خلاقانه” و دستکاری های پویا در پایه کد موجود را فراهم می کند. از سوی دیگر، فرهنگ میانبرها، “داکت نواری”، کدهای هوشمندانه و راه حل های مبهم را ترویج می کند. ایجاد و نگهداری پروژه های بزرگ در جاوا اسکریپت به فرهنگ و نظم سازمانی زیادی نیاز دارد.

در مورد امنیت مالکیت معنوی، واقعاً هیچ راه خوبی برای اینکه کد شما هم قابل اجرا و هم غیرقابل دسترسی باشد وجود ندارد. بسته‌های مبهم‌سازی «مینی‌فایر»، «زشت» و دیگر بسته‌های مبهم وجود دارند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها کد شما را به اندازه‌ای درهم نمی‌کنند که در نهایت غیرقابل خواندن باشد.

دلیل آن این است که مفسر باید بتواند کد برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت شما را در زمان اجرا بخواند. بسته مبهم می‌تواند از شر تمام فضاها، برگشت‌های کالسکه و زبانه‌ها خلاص شود و به طور کلی آن را مانند یک تکه آشفته به نظر برساند. اما در نهایت، باید بسیاری از عناصر اصلی را در خود نگه دارد.

جاوا تمام متغیرهای خود را در یک نوع خاص قفل می کند. اگر یک شی از یک نوع خاص را تعریف کنید برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت یا یک متغیر از نوع اولیه مجموعه ایجاد کنید، آن متغیر در هویت خود قفل می شود.

برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت اگر ناهماهنگی وجود داشته باشد، تا زمانی که مشکل را برطرف نکنید، نمی‌توانید کد خود را اجرا کنید. این محدودیت عادات خوب کدنویسی را وادار می کند و مستلزم آن است که نیات با هم هماهنگ شوند

هر پروژه جاوا را خالی کنید.

یکی از نکات منفی بالقوه این ویژگی زبان این است که مراسم خوبی با تایپ قوی احاطه شده است. از آنجایی که روش‌ها و ویژگی‌های عمومی جدید برای هر شی باید بخشی از یک رابط عمومی باشد، این عناصر اغلب باید در سراسر درخت وراثت تعریف شوند.

این گسترش تعاریف مختلف شی را در طول فرآیند توسعه پیچیده می کند. برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت نمونه سازی را سخت تر می کند و به طور بالقوه سرعت توسعه سریع را در مراحل اولیه ایجاد محصول کاهش می دهد.

تایپ پویا، همانطور که در جاوا اسکریپت مشخص شده است، به شما این امکان را می دهد که در هنگام شناور شدن در هوا، شهرهایی را در آسمان بسازید. به شما امکان می دهد متغیرها، ساختارهای داده، اشیاء، توابع و آرایه ها را در یک خط، در جایی که به آنها نیاز دارید، تعریف کنید.

این باعث ایجاد کدهای نسبتاً متزلزلی می شود، اما اجازه می دهد تا همه چیز در صحنه قرار گیرد. شما باید ساختار یک شی را در زمینه خود تعریف کنید.

نقطه ضعف اصلی تایپ پویا عدم اطمینان از آنچه که متغیر شما واقعاً در هر لحظه حاوی آن است است. برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت اگر محتوای اشتباهی را به متغیری در جای دیگری از کد اختصاص دهید.

تا زمانی که یک خط مزخرف واقعاً اجرا نشود، آن را کشف نخواهید کرد. کد شما فقط زمانی منفجر می شود که بخواهید “در را باز کنید” را اجرا کنید و متوجه شوید که واقعاً یک بچه گربه را در آغوش گرفته اید.

چند روش برای اصلاح این وضعیت وجود دارد. شما می توانید انواع خاصی را تعریف کنید و آن انواع و همچنین خواص و توابع مربوط به اشیاء خاص را قبل از استفاده از آنها بررسی کنید. با این حال، این یک سربار اضافه می کند که آزادانه توسط زبان های تایپ شده قوی مدیریت می شود.

شما همچنین می توانید از TypeScript استفاده کنید، برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت که یک تقویت از پیش کامپایل شده برای جاوا اسکریپت است که تایپ قوی را به زبان معرفی می کند و از آن نقطه نظر مشابه یک کامپایلر عمل می کند.

برنامه نویسی شی گرا

جاوا و جاوا اسکریپت هر دو زبان شی گرا هستند. در حالی که جاوا استفاده از اشیاء را در سرتاسر پایگاه کد ضروری می کند، جاوا اسکریپت به طور قابل توجهی بخشنده تر است و امکان برنامه نویسی خطی ساده را بدون استفاده از اشیاء فراهم می کند.

هر دو زبان اجازه وراثت و چندشکلی را می دهند برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت اصلی ترین عناصر اصلی طراحی شی گرا. جاوا اسکریپت به دلیل ماهیت پویای زبان و نحو نسبتاً پیچیده ای که برای بیان چنین ساختارهایی مورد نیاز است، در مورد آن ناخوشایندتر است.

برنامه نویسی تابعی

توابع در جاوا اسکریپت شهروندان درجه یک هستند. آنها مانند اشیاء رفتار می شوند، می توانند به توابع دیگر منتقل شوند و در صورت لزوم می توانند متغیرهای عضو خود را حمل کنند.

برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت چنین انعطاف‌پذیری راه‌حل‌ها و الگوهای طراحی بسیار جالبی را می‌دهد که فقط برای زبان‌هایی که از برنامه‌نویسی کاربردی پشتیبانی می‌کنند در دسترس هستند.

جاوا پاسخ خاص خود را به برنامه نویسی تابعی دارد. جاوا لامبداها را در جاوا 1.8 برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت معرفی می کند که روشی قدرتمند برای فیلتر کردن و دستکاری مجموعه داده ها هستند. همانطور که گفته شد، کاربرد لامبدا به دستکاری داده ها محدود می شود و قدمی فراتر از آن نمی گذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =