ثبت نام
دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ

دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کامپیوتر

سرفصل‌های مقاله

برای شروعی دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ آرام در یادگیری برنامه نویسی، Scratch ابزار ایده آلی است. هم برای کودکان و هم برای مبتدیان عالی با اصول ساده دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ برای درک اصول اولیه بدون احساس گم دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ شدن جذابیت دارد.

پیشنهاد میکنم مقاله دانلود اسکرچ مطالعه کنید.

این جایگزین نسخه 2.0، مبتنی بر Flash و تاریخ آن از سپتامبر 2013 است! نسخه 3.0 در واقع یک بازسازی کامل از Scratch است. نوشته شده در HTML5 و جاوا اسکریپت، تکمیل کننده دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ خدمات آنلاین است. بلوک‌های ساختمان کاملاً بازطراحی شده‌اند: ترتیب و رنگ‌ها تغییر می‌کنند.

دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ

گاهی اوقات نام تغییر می‌کند و برخی از بلوک‌ها اکنون به توسعه‌های خاص مهاجرت کرده‌اند. بلوک‌های جدیدی نیز اضافه شده‌اند: قلم، صدا، حرکت، اپراتورها… Scratch 3.0 همچنین شامل دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ یک ویرایشگر sprite جدید، یک ویرایشگر صدا جدید و بسیاری از صداها و تصاویر جدید در کتابخانه است.

پروژه های ایجاد شده با نسخه 1.4 و نسخه 2.0 با نسخه جدید سازگار هستند. توجه داشته باشید که اگر یک کامپیوتر قدیمی دارید، همچنان امکان دانلود نسخه دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ اصلی 1.4 (منتشر شده در سال 2009) یا نسخه 2.0 وجود دارد.با Scratch می توانید یک داستان، یک بازی یا حتی یک برنامه کامپیوتری کوچک در رایانه خود ایجاد کنید.

پیشنهاد میکنم مقاله دانلود پروژه اسکرچ مطالعه کنید.

چیزی که زمانی بدون دانش و ابزار مناسب بسیار پیچیده به نظر می رسید، اکنون به لطف Scratch برای همه قابل دسترسی است، که ابزارهای کامل نویسندگی را از طریق یک دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ سایت آنلاین و یک ویرایشگر موجود در ویندوز و مک ارائه می دهد.می توان داستان ها، بازی ها و سایر برنامه های تعاملی را با سهولت شگفت انگیز ایجاد کرد.

این یک زبان برنامه نویسی بسیار آسان برای درک و استفاده آسان است. برنامه نویسی از طریق یک رابط گرافیکی انجام می شود. هر پروژه ایجاد شده توسط اعضای انجمن قابل دانلود است. دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ ما می توانیم داستان، بازی و خیلی چیزهای دیگر داشته باشیم. پایگاه داده در 2,690,000 پروژه از انواع مختلف ارائه می دهد.

شما باید ثبت نام کنید تا بتوانید آنها را دانلود کنید. این یک راه خوب برای یادگیری برنامه نویسی است. البته، همه چیز از رابط کاربری گرافیکی انجام می شود، اما منطق کار کردن یک دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ برنامه همیشه دنبال می شود.Scratch نرم افزاری است که امکان یادگیری سرگرم کننده و آموزشی برنامه نویسی کامپیوتر را فراهم می کند.

این برنامه برای کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگسالانی است که می خواهند درباره نحوه عملکرد یک برنامه بیشتر بدانند.Scratch به لطف یک زبان اقتباس شده و یک دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ رویکرد آموزشی، امکان برنامه‌ریزی داستان‌های کوتاه یا بازی‌های تعاملی را به راحتی می‌دهد.

دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

رابط کاربری رنگارنگ و شهودی است و برای شروع برنامه نویسی فقط باید بلوک های رنگ را جابه جا کنید. شخصیت، صداهای خود، داستان، بازی خود را بسازید، اجازه دهید دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ خلاقیت شما آزاد شود!یک پایگاه داده حدود 2,690,000 پروژه مختلف را جمع آوری می کند که می توانند با یک حساب کاربری اسکرچ بین کاربران به اشتراک گذاشته شوند.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ دانلود مطالعه کنید.

می‌توانید Scratch را برای ویندوز، مک یا اندروید دانلود و نصب کنید. این نرم افزار برای کار کردن نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. اگر نمی خواهید برنامه را نصب کنید، توجه داشته دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ باشید که به عنوان یک سرویس آنلاین نیز وجود دارد (که برای کار کردن به اینترنت نیاز دارد) که می توانید آن را از یک مرورگر وب ساده باز کنید.

چرا از Scratch استفاده کنیم؟Scratch یک برنامه آموزشی است که به هر کاربر کمک می کند تا مراحل ایجاد یک برنامه کامپیوتری را درک کند. برای انجام این کار، Scratch به دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ آنها پیشنهاد می دهد تا حرکات و اعمال یک شخصیت کوچک را روی صفحه برنامه ریزی کنند.

بنابراین کاربران داستان های تعاملی خود را ایجاد می کنند و حتی آنها را با سایر اعضای جامعه به اشتراک می گذارند.Scratch برای یادگیری کودکان بین 8 تا 16 سال ساخته شده دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ است. البته، افراد بالای 16 سال می توانند بدون هیچ زحمتی شروع به ایجاد داستان در اسکرچ کنند.

اما برای کوچکترین (زیر 8 سال) به شما توصیه می کنیم که آنها را به سمت برادر کوچکش هدایت کنید: اسکرچ جونیور.از همان ابتدا، Scratch به شما کمک می کند تا با قابلیت های دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ مختلف خود به لطف مجموعه ای از آموزش های ویدیویی به زبان فرانسوی (بیش از 60 زبان در دسترس است) کار خود را شروع کنید.

پیشنهاد میکنم مقاله دانلود اسکرچ فارسی برای اندروید مطالعه کنید.

بیش از بیست آموزش به شما می آموزد که چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.شما می توانید آموزش ها را به صورت زنده دنبال کنید تا اقدامات مورد دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ نظر خود را انجام دهید. می‌توانید هر تعداد کاراکتر (یا اسپرایت) را که می‌خواهید در نما وارد کنید، پس‌زمینه (از جمله تصاویر خودتان) را تغییر دهید.

و صداها (از جمله صدای خودتان) را اضافه کنید. کاراکترها و پس‌زمینه‌ها را می‌توان با یک ویرایشگر تصویر داخلی ویرایش کرد که به شما امکان می‌دهد رنگ‌ها، طراحی و غیره را تغییر دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ دهید. صداها را می توان در ویرایشگر صدا مدوله کرد.رابط کاربری بسیار آسان است.

این به شکل سه بلوک است. در سمت چپ، بلوک برنامه نویسی سه تب را ارائه می دهد: کد، لباس / پس زمینه و صداها. برگه دوم به شی فعال (Sprite یا Background) بستگی دارد، دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ آن ویرایشگر تصویر است.تب Code که تب اصلی است، تگ های کد را تقریباً مانند کدهای کامپیوتری ارائه می دهد.

در واقع هر تگ در واقع یک تکه از یک پازل است و برای ایجاد کد خود باید آنها را به ترتیب دلخواه در کنار هم قرار دهید. این برچسب ها به چند دسته تقسیم می شوند: حرکت، ظاهر، دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ صدا، رویدادها، کنترل ها، حسگرها، اپراتورها، متغیرها و بلوک های من.همانند کدهای کامپیوتری استاندارد، می‌توانید متغیرهایی ایجاد کنید.

که باعث اعمال متفاوتی در استوری شما می‌شوند. شما حتی می توانید برچسب های سفارشی خود را ایجاد کنید.در سمت راست صفحه شما دو بلوک دیگر قرار دارند. اولی، بالاترین، دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ به شما این امکان را می دهد که نتیجه برنامه نویسی خود را در یک پنجره کوچک ویدئو مانند ببینید.

در هر زمان می توانید پروژه خود را در دستگاه خود ذخیره کنید (برای سرویس آنلاین، ایجاد یک حساب کاربری توصیه می شود).Scratch همچنین افزونه هایی را ارائه می دهد که دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ واقعاً ابزارهای مکملی هستند که به شما امکان می دهند ویژگی های جدیدی را به برنامه خود اضافه کنید تا داستان خود را توسعه دهید.

پیشنهاد میکنم مقاله دانلود برنامه اسکرچ برای ویندوز مطالعه کنید.

از جمله امکاناتی که دارید: نواختن یک آلت موسیقی، طراحی با اسپرایت، تشخیص حرکت در مقابل دوربین (ایده آل برای تعامل)، ایجاد صداها در ترکیب گفتار، ترجمه، و بسیاری موارد دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ دیگر.برخی از این افزونه ها با همکاری بازیگران مهم بازار مانند آمازون، گوگل و حتی لگو توسعه یافته اند!

در نهایت، توجه داشته باشید که Scratch در آموزش، از جمله توسط معلمان آموزش ملی فرانسه استفاده می شود. این یک راه سرگرم کننده برای یادگیری و درک برنامه نویسی است، چه دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ بخواهید بعداً آن را به کار خود تبدیل کنید یا نه.آخرین نسخه Scratch چه چیز جدیدی دارد؟

تیم توسعه Scratch خستگی ناپذیر کار می کند.به منظور ارائه قابلیت های جدید و اصلاح هر گونه اشکال موجود در برنامه ها و نرم افزارهای Scratch.یکی از جدیدترین تغییرات دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ در سال 2020، تغییر در ویرایشگر تصویر است که اکنون به شما امکان می دهد شیب هایی را برای پر کردن و خطوط اصلی ایجاد کنید.

که به کاربران امکان می دهد اشیایی را ایجاد کنند که حتی به واقعیت نزدیک تر هستند.Scratch با کدام سیستم عامل سازگار است؟می‌توانید برنامه‌های Scratch را برای Windows و Mac از پیوندهای دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ ما دانلود و نصب کنید که مستقیماً به سایت ناشر منتهی می‌شوند (تا همیشه آخرین نسخه را داشته باشید).

اگر نمی خواهید Scratch را دانلود یا نصب کنید، می توانید از نسخه آنلاین برنامه استفاده کنید. بدون در نظر گرفتن سیستم عامل شما مستقیماً در مرورگر وب شما باز می شود.دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ در نهایت، تیم اسکرچ نسخه ای را برای دانلود برای اندروید ارائه می دهد، این نسخه به صورت آفلاین کار می کند.

بهترین جایگزین برای اسکرچ چیست؟در اینجا مجموعه کوچکی از برنامه های کاربردی در قالب بازی برای آموزش نوجوانان و کودکان برای یادگیری برنامه نویسی آورده شده دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ است.اولین مورد از این انتخاب PictoBlox است. به نظر بسیار شبیه Scratch است (بر اساس Scratch 3.0 ساخته شده است).

و همان کاربران را هدف قرار داده است. همچنین بلوک های برنامه نویسی را خواهید یافت که می توانند روی هم چیده شوند تا اقدامات مورد نظر را انجام دهند. PictoBlox برای دانلود دانلود زبان برنامه نویسی آموزش اسکرچ رایگان برای دستگاه های تلفن همراه اندروید و همچنین برای Windows، macOS و Linux در دسترس است.

توجه داشته باشید که برنامه نویسی اشیاء رباتیک LEGO، Evive، Arduino، ESP32 و غیره را نیز امکان پذیر می کند. دوره های آنلاین بر اساس گروه سنی در سایت ناشر دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ موجود است. برخلاف Scratch، PictoBlox به زبان فرانسوی در دسترس نیست.اسکرچ جونیور (یا اسکرچ جونیور) برادر کوچک اسکرچ است.

همچنین رایگان، برای کودکان زیر 8 سال در نظر گرفته شده است. استفاده از بلوک ها آسان تر است، شخصیت ها یکسان هستند. رابط کاربری دوباره طراحی شده است تا دانلود زبان برنامه نویسی بازی اسکرچ کوچکترها بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. فقط در دستگاه های تلفن همراه موجود است که می توانید Scratch Jr را برای Android و iOS دانلود کنید.

SpriteBox: Code Hour، نسخه آزمایشی رایگان SpriteBox Coding (بازی پولی) است. این یک بازی پلتفرمی است که در آن کاربر باید حرکات شخصیت را کدنویسی کند دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ تا به انتهای سطوح برسد. با پیشرفت ماجراجویی، کاربر پارامترها و برچسب های جدیدی را برای کدگذاری حرکات خود می آموزد.

در ابتدا بازیکن شروع به کدنویسی با بلوک می‌کند (کمی شبیه به Scratch)، سپس وقتی احساس راحتی کرد می‌تواند به کدنویسی سینتکس مستقیم روی بیاورد دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ (در اندروید سینتکس JAVA است، در iOS، c SWIFT است). برای اندروید، iOS موجود است.

از همان ویرایشگر می توانید Lightbot: Code Hour را نیز آزمایش کنید. باز هم این نسخه آزمایشی رایگان بازی Lightbot است. این اپلیکیشن برای اندروید و iOS بیشتر برای کودکان دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ طراحی شده است اما می تواند برای کودکان بزرگتر نیز جذاب باشد. در اینجا هیچ بلوک کامپیوتری یا نحو زبان وجود ندارد.

نه، در Lightbot فقط باید یک ربات کوچک را با دکمه های اکشن کنترل کنید. این به شما اجازه می دهد تا اصول برنامه نویسی کامپیوتر را بدون مراجعه به خود زبان درک کنید. یک دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ برنامه بسیار زیباجدیدترین بازی برنامه نویسی از مجموعه ما فقط برای اندروید موجود است.

این یک بازی است که می توانید به صورت رایگان در نسخه محدود آن استفاده کنید یا به طور کامل با اشتراک سالانه از آن استفاده کنید. این برنامه نویسی Kidlo یا بازی های دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ برنامه نویسی برای کودکان است. این بازی انواع مختلفی از مینی بازی های بسیار رنگارنگ و سرگرم کننده را ارائه می دهد.

که هر کدام به شما امکان می دهد ویژگی های خاصی دانلود زبان برنامه نویسی اسکرچ از برنامه نویسی رایانه ای را درک کنید: دنباله ها، حلقه ها، توابع، آرایه ها، اشکال زدایی و غیره. بازی فقط به زبان انگلیسی موجود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =