منو
صفحه اصلی
ثبت نام
دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی

کتاب آموزش sql server به زبان فارسی کامل

سرفصل‌های مقاله

صفحه واحد اصلی برای ذخیره داده ها در SQL Server است. وسعت دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی مجموعه ای از هشت صفحه به هم پیوسته فیزیکی است. پسوندها به مدیریت موثر صفحات کمک می کنند. این راهنما ساختارهای داده مورد استفاده برای مدیریت صفحات و گستره‌ها را در تمام نسخه‌های SQL Server توضیح می‌دهد. درک دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی معماری صفحه و وسعت برای طراحی و توسعه دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی کارآمد پایگاه داده مهم است.

صفحات و گستره ها.واحد اصلی برای ذخیره داده ها در SQL Server صفحه است. فضای دیسک اختصاص داده شده در یک فایل داده (mdf. یا .ndf) یک پایگاه داده به طور منطقی به صفحاتی تقسیم می شود که به ترتیب از 0 تا n شماره گذاری شده اند. عملیات ورودی / خروجی دیسک در سطح صفحه انجام می شود. این بدان معنی است که SQL Server کل صفحات داده را می خواند یا می نویسد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش SQL Server برای نوجوانان بپردازید.

دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی

پسوندها گروهی از هشت صفحه فیزیکی به هم پیوسته هستند و برای مدیریت کارآمد صفحات دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی استفاده می شوند. همه صفحات در وسعت سازماندهی شده اند.در یک کتاب معمولی تمام مطالب در صفحات نوشته می شود. SQL Server مانند یک کتاب، تمام ردیف های داده را در صفحات می نویسد. در یک کتاب، تمام صفحات یک اندازه فیزیکی هستند. به طور مشابه، در SQL Server، تمام صفحات داده 8 کیلوبایت هستند.

در یک کتاب، اکثر صفحات حاوی داده هایی هستند که محتوای اصلی کتاب است و برخی از دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی صفحات حاوی فراداده هایی درباره محتوا مانند فهرست مطالب و فهرست هستند. باز هم SQL Server تفاوتی ندارد. اکثر صفحات شامل خطوط داده واقعی ذخیره شده توسط کاربران، به نام صفحات داده، و صفحات متن / تصویر (برای موارد خاص) هستند. صفحات ایندکس حاوی ارجاعاتی به نمایه های مربوط به مکان داده ها هستند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش sql server رایگان بپردازید.

و در نهایت صفحات سیستمی هستند که ابرداده های مختلف مربوط به سازماندهی داده دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی ها در آن ذخیره می شوند (صفحات PFS، GAM، SGAM، IAM، DCM، BCM). برای مشاهده انواع صفحات و توضیحات آنها به جدول زیر مراجعه کنید.همانطور که اشاره شد، حجم صفحه در SQL Server 8 کیلوبایت است. بنابراین پایگاه داده های SQL Server شامل 128 صفحه در هر مگابایت می باشد. هر صفحه با یک هدر 96 بایتی شروع می شود که برای ذخیره اطلاعات سیستم در مورد صفحه استفاده می شود.

این اطلاعات شامل شماره صفحه، نوع صفحه، مقدار فضای موجود در صفحه و شناسه واحد دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی تخصیص شی صاحب صفحه است.فایل‌های گزارش شامل صفحات نیستند، فقط یک سری رکوردهای گزارش را شامل می‌شوند.ردیف هایی از داده ها به صورت متوالی در صفحه درج می شوند که بلافاصله بعد از هدر شروع می شود. جدول افست ردیف از پایین صفحه شروع می شود. هر جدول افست ردیف شامل یک ورودی برای هر ردیف در صفحه است و فاصله اولین بایت ردیف از ابتدای صفحه در هر ورودی افست ردیف ثبت می شود.

بنابراین عملکرد جدول افست ردیف کمک به SQL Server برای یافتن سریع سطرها در یک دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی صفحه است. ورودی های جدول افست ردیف به ترتیب معکوس به ردیف های صفحه هستند.پشتیبانی از خطوط بزرگ خطوط نمی توانند چندین صفحه را پوشش دهند. با این حال، این امکان وجود دارد که بخش‌هایی از یک ردیف به خارج از صفحه آن ردیف منتقل شوند تا سطر در واقع بزرگ باشد. حداکثر مقدار داده و سربار موجود در یک ردیف از یک صفحه 8060 بایت (8 کیلوبایت) است.

با این حال، این محدودیت شامل داده های ذخیره شده در نوع صفحه متن / تصویر نمی شود.این دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی محدودیت برای جداول حاوی ستون هایی از نوع varchar، nvarchar، varbinary یا sql_variant مطلق است. هنگامی که اندازه کل ردیف تمام ستون‌های با طول ثابت و متغیر در یک جدول از محدودیت 8060 بایت تجاوز می‌کند، SQL Server به صورت پویا یک یا چند ستون با طول متغیر را در داخل صفحات واحد تخصیص ROW_OVERFLOW_DATA حرکت می‌دهد و با ستونی با بزرگترین شروع می‌شود. 

این کار هر بار انجام می شود که یک به روز رسانی یا درج اندازه کل ردیف را افزایش می دهد تا دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی از محدودیت 8060 بایت فراتر رود. هنگامی که یک ستون به صفحه ای در واحد تخصیص ROW_OVERFLOW_DATA منتقل می شود، یک اشاره گر 24 بایتی به صفحه اصلی در واحد تخصیص IN_ROW_DATA نگهداری می شود. اگر عملیات بعدی اندازه ردیف را کاهش دهد، SQL Server ستون ها را به صورت پویا به صفحه داده اصلی برمی گرداند.

ملاحظات سرریز ردیف.همانطور که در بالا ذکر شد، یک ردیف نمی تواند در چندین صفحه قرار گیرد دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی و اگر اندازه ترکیبی فیلدهای نوع داده با طول متغیر از محدودیت 8060 بایت بیشتر شود، می تواند سرریز شود. به عنوان مثال، می توانید یک جدول با دو ستون ایجاد کنید: یک varchar (7000) و دیگری varchar (2000). هنگامی که به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود، هیچ یک از ستون ها از حد 8060 بایت تجاوز نمی کند، اما اگر ستون ها با هم ترکیب شوند و عرض کامل هر ستون پر شود، این اتفاق می افتد.

SQL Server ممکن است به صورت پویا ستون varchar (7000) با طول متغیر را به صفحات دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی واحد تخصیص ROW_OVERFLOW_DATA منتقل کند. هنگام ترکیب ستون هایی از نوع varchar، nvarchar، varbinary، sql_variant، یا CLR تعریف شده توسط کاربر که بیش از 8060 بایت در هر ردیف هستند، به موارد زیر توجه کنید:انتقال رکوردهای بزرگ به صفحه دیگر به صورت پویا اتفاق می افتد زیرا طول رکوردها به عملیات به روز رسانی بستگی دارد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله فیلم آموزش sql server بپردازید.

پس از عملیات به‌روزرسانی که منجر به کاهش طول رکورد می‌شود، ممکن است رکوردها به دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی صفحه اصلی در واحد تخصیص IN_ROW_DATA برگردند. اجرای پرس‌و‌جوها و سایر عملیات انتخاب، مانند مرتب‌سازی یا پیوستن به رکوردهای بزرگ حاوی داده‌های سرریز ردیف، زمان اجرا را کند می‌کند زیرا این رکوردها به‌جای ناهمزمان پردازش می‌شوند.هنگام طراحی جدولی با چندین ستون از نوع varchar، nvarchar، varbinary، sql_variant، یا CLR تعریف شده توسط کاربر.

درصد سطرهایی را که احتمال وقوع سرریز در آنها وجود دارد و هر چند وقت یک‌بار این داده‌های دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی سرریز را می‌توان در نظر گرفت. اگر ممکن است مرتباً سطرهای زیادی از داده های سرریز ردیف را پرس و جو کنید، جدول را عادی کنید تا برخی از ستون ها به جدول دیگری منتقل شوند. سپس می توانید در یک عملیات JOIN ناهمزمان پرس و جو کنید.با این حال، طول ستون‌های جداگانه باید در محدوده 8000 بایت برای ستون‌های varchar، nvarchar، varbinary، sql_variant و CLR باشد.

فقط طول های ترکیبی می توانند از محدودیت 8060 بایت در هر خط تجاوز کنند.مجموع ستون‌ها دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی با انواع داده‌های دیگر، از جمله داده‌های char و nchar، باید در محدوده 8060 بایت در هر ردیف باشد. همچنین، این محدودیت برای داده های اشیاء بزرگ اعمال نمی شود.کلید فهرست یک نمایه خوشه‌ای نمی‌تواند شامل ستون‌های varchar با داده‌های موجود در واحد تخصیص ROW_OVERFLOW_DATA باشد. اگر یک نمایه خوشه‌ای روی یک ستون varchar ایجاد شود و داده‌های موجود در واحد تخصیص IN_ROW_DATA باشد.

اقدامات بعدی درج یا به‌روزرسانی انجام‌شده روی ستون که باعث می‌شود داده‌ها از ردیف‌ها دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی خارج شوند، ناموفق خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد واحدهای تخصیص، به سازماندهی جداول و نمایه ها مراجعه کنید.می‌توانید ستون‌های حاوی داده‌های سرریز ردیف را به‌عنوان ستون‌های کلیدی یا غیرکلیدی یک شاخص غیرخوشه‌ای بگنجانید.محدودیت اندازه رکورد برای جداولی که از ستون های پراکنده استفاده می کنند 8018 بایت است.

وقتی داده های تبدیل شده به اضافه داده های رکورد موجود از 8018 بایت دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی بیشتر شود، ERROR 576 MSSQLSERVER برگردانده می شود. هنگامی که ستون ها از نوع پراکنده به نوع غیر پراکنده و بالعکس تبدیل می شوند، موتور پایگاه داده یک کپی از داده های رکورد جاری را نگه می دارد. به این ترتیب فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای رکورد به طور موقت دو برابر می شود.برای دریافت اطلاعات در مورد جداول یا نمایه هایی که ممکن است حاوی داده های سرریز ردیف باشند، از تابع مدیریت پویا sys.dm_db_index_physical_stats استفاده کنید.

وسعت واحد اساسی است که در آن فضا مدیریت می شود. یک وسعت شامل هشت صفحه فیزیکی دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی به هم پیوسته است که 64 کیلوبایت است. پایگاه داده های SQL Server شامل pertan است.به 16 وسعت در هر مگابایت.SQL Server شامل دو نوع دامنه است:دامنه‌های یکنواخت متعلق به یک شی واحد است، بنابراین هشت صفحه دامنه فقط توسط آن شی قابل استفاده است.گستره های مختلط را می توان با حداکثر هشت شی به اشتراک گذاشت. هر یک از هشت صفحه دامنه می تواند متعلق به یک شی متفاوت باشد.

گستره های یکنواخت و مختلط تا و از جمله SQL Server 2014 (12.x)، SQL Server کل دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی محدوده ها را در جداولی که دارای مقادیر کمی داده هستند، اختصاص نمی دهد. صفحات از گستره های مختلط معمولاً به یک جدول یا فهرست جدید اختصاص داده می شوند. اگر اندازه جدول یا نمایه به هشت صفحه افزایش یابد، از گستره های یکنواخت برای تخصیص های بعدی به آن استفاده می شود. اگر نمایه ای برای یک جدول موجود ایجاد کنید که حاوی ردیف های کافی برای تولید هشت صفحه در فهرست باشد، همه تخصیص های شاخص به گستره های یکنواخت تعلق دارند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش حرفه ای sql server بپردازید.

با شروع SQL Server 2016 (13.x)، پیش‌فرض بیشتر تخصیص‌ها در پایگاه داده کاربر و tempdb استفاده از دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی گستره‌های یکنواخت است، به جز تخصیص‌هایی که به هشت صفحه اول یک زنجیره IAM تعلق دارند. تخصیص برای پایگاه داده های master، msdb و مدل همچنان رفتار قبلی خود را حفظ می کند.تا و از جمله SQL Server 2014 (12.x)، از پرچم ردیابی 1118 می توان برای تغییر تخصیص پیش فرض استفاده کرد تا همیشه از گستره های یکنواخت استفاده شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پرچم ردیابی، DBCC TRACEON – Trace Flag را ببینید.با شروع SQL Server 2016 (13.x)، عملکرد دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی ارائه شده توسط trace flag 1118 به طور خودکار برای tempdb و همه پایگاه های داده کاربر فعال می شود. برای پایگاه داده های کاربر، این رفتار توسط گزینه SET MIXED_PAGE_ALLOCATION از ALTER DATABASE کنترل می شود، با مقدار پیش فرض OFF، و پرچم ردیابی 1118 هیچ تاثیری ندارد. برای اطلاعات بیشتر، گزینه های ALTER DATABASE SET (Transact-SQL) را ببینید.

با شروع SQL Server 2012 (11.x)، تابع سیستم sys.dm_db_database_page_allocations می تواند دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی اطلاعات تخصیص صفحه را برای پایگاه داده، جدول، فهرست و پارتیشن گزارش کند.عملکرد سیستم sys.dm_db_database_page_allocations مستند نیست و ممکن است تغییر کند. سازگاری تضمین نمی شود.با شروع SQL Server 2019 (15.x)، تابع سیستم sys.dm_db_page_info در دسترس است و اطلاعات یک صفحه در پایگاه داده را برمی گرداند.

این تابع ردیفی را برمی گرداند که حاوی اطلاعات سرصفحه صفحه، از جمله object_id، index_id، و partition_id است. این دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی تابع در اکثر موارد جایگزین استفاده از DBCC PAGE می شود.مدیریت وسعت و تخصیص فضای آزاد ساختارهای داده SQL Server که به شما امکان مدیریت تخصیص گستره و پیگیری فضای دیسک را می دهد، نسبتاً آسان سازماندهی می شوند. این مزایای زیر را ارائه می دهد:اطلاعات فضای آزاد تا حد امکان فشرده می شود و بنابراین تعداد کمی از صفحات را اشغال می کند.

این ویژگی به دلیل کاهش میزان خواندن دیسک مورد نیاز برای بازیابی اطلاعات تخصیص منجر به افزایش سرعت دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی می شود. انجام این کار همچنین این احتمال را افزایش می دهد که صفحات تخصیص در حافظه نگهداری شوند و نیازی به خواندن بیشتر نباشد.بیشتر اطلاعات تخصیص زنجیره ای نیستند. این جنبه مدیریت اطلاعات تخصیص را ساده می کند.هر گونه تخصیص یا تخصیص صفحه را می توان به سرعت انجام داد. این ویژگی کشمکش بین تخصیص همزمان صفحه یا فعالیت های توزیع را کاهش می دهد.

مدیریت تخصیص وسعت.SQL Server از دو نوع نقشه برای ثبت میزان تخصیص استفاده دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی می کند:نقشه تخصیص جهانی (GAM)محدوده های اختصاص داده شده در صفحات GAM ثبت می شود. هر صفحه GAM می تواند ارجاعات را تا 64000 وسعت ثبت کند که تقریباً 4 گیگابایت (گیگابایت) داده است. صفحه GAM شامل 1 بیت برای هر وسعت محدوده آن است. اگر بیت 1 باشد، وسعت در دسترس است و اگر 0 باشد، وسعت تخصیص داده می شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دستورات sql چیست بپردازید.

نقشه تخصیص جهانی مشترک (SGAM)صفحات SGAM اطلاعات مربوط به گستره های مختلط دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی را با حداقل یک صفحه استفاده نشده ثبت می کنند. هر صفحه SGAM می تواند ارجاعات را تا 64000 وسعت ثبت کند که تقریباً 4 گیگابایت داده است. صفحه SGAM شامل 1 بیت برای هر وسعت محدوده آن است. اگر بیت 1 باشد، وسعت به عنوان یک وسعت مختلط استفاده می شود و شامل یک صفحه در دسترس است. اگر بیت 0 باشد، وسعت به عنوان یک وسعت مختلط استفاده نمی شود یا نشان دهنده وسعت مختلط است که در آن همه صفحات در حال استفاده هستند.

الگوهای بیت زیر در صفحات GAM و SGAM برای هر گستره، بر اساس استفاده فعلی از وسعت استفاده فعلی دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی از وسعت تنظیم بیت در صفحه GAM تنظیم بیت در صفحه SGAMموجود، استفاده نشده 1 0 وسعت یکنواخت یا وسعت مختلط بدون فضای خالی 0 0وسعت مختلط با صفحات موجود 0 1این به شما اجازه می دهد تا از الگوریتم های مدیریت گستره ساده استفاده کنید.برای تخصیص یک وسعت یکنواخت، موتور پایگاه داده SQL Server به دنبال یک بیت در صفحه GAM می گردد و آن را روی 0 تنظیم می کند.

موتور پایگاه داده SQL Server برای جستجوی محدوده ای ترکیبی با صفحات رایگان، یک بیت دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی را در صفحه SGAM جستجو می کند.برای تخصیص یک گستره مختلط، موتور پایگاه داده SQL Server بیت 1 را در صفحه GAM جستجو می کند، آن را روی 0 تنظیم می کند و سپس بیت مربوطه را در صفحه SGAM نیز روی 1 تنظیم می کند.برای تفکیک وسعت، موتور پایگاه داده SQL Server تأیید می کند که بیت GAM روی 1 و بیت SGAM روی 0 تنظیم شده است.

 نحوه دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی 

الگوریتم هایی که در واقع به صورت داخلی توسط موتور پایگاه داده SQL Server استفاده می شود، پیچیده تر از دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی آنچه در این مقاله توضیح داده شده است، هستند، زیرا SQL Server Database Engine داده ها را در یک پایگاه داده به طور مساوی توزیع می کند. با این حال، حتی الگوریتم های واقعی نیز ساده شده اند، زیرا آنها مجبور نیستند زنجیره های اطلاعاتی را در مورد تخصیص گستره ها مدیریت کنند.تشخیص فضای آزاد صفحات PFS (فضای رایگان صفحه) به شما امکان می دهد.

وضعیت تخصیص هر صفحه را تشخیص دهید، اینکه آیا یک صفحه اختصاص داده شده است دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی و میزان فضای خالی در هر صفحه. PFS شامل 1 بایت برای هر صفحه است که نشان می دهد آیا صفحه تخصیص داده شده است و اگر چنین است، آیا صفحه خالی است یا خیر، در حال استفاده 1٪ تا 50٪، 51٪ تا 80٪، 81٪ 95٪ یا 96٪ تا 100٪. .پس از تخصیص وسعت به یک شی، موتور پایگاه داده سرور SQL از صفحات PFS برای ضبط صفحات گسترش تخصیص یافته و موجود استفاده می کند.

این اطلاعات زمانی استفاده می شود که موتور پایگاه داده SQL Server نیاز به اختصاص یک صفحه دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی جدید داشته باشد. مقدار فضای خالی در یک صفحه فقط برای صفحات پشته و متن / تصویر حفظ می شود. این فضا زمانی استفاده می شود که موتور پایگاه داده SQL Server نیاز به یافتن صفحه ای با فضای خالی برای گنجاندن ردیف درج شده جدید داشته باشد. ایندکس ها نیازی به پیگیری فضای خالی در صفحه ندارند، زیرا نقطه درج یک ردیف جدید توسط مقادیر کلیدهای فهرست تنظیم می شود.

یک صفحه جدید PFS، GAM، یا SGAM به فایل داده برای هر محدوده اضافی که ردیابی می کند دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی اضافه می شود. بنابراین، یک صفحه PFS جدید 8088 صفحه بعد از اولین صفحه PFS و سایر صفحات PFS در فواصل متوالی 8088 صفحه وجود دارد. برای مثال، شناسه صفحه 1 یک صفحه PFS، شناسه صفحه 8088 یک صفحه PFS، شناسه صفحه 16176 یک صفحه PFS و غیره است. یک صفحه GAM جدید 64000 وسعت بعد از اولین صفحه GAM وجود دارد و 64000 وسعت بعدی را دنبال می کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله پایگاه داده چیست sql server بپردازید.

توالی در فواصل 64000 وسعت ادامه می یابد. به طور مشابه، یک صفحه SGAM جدید با 64000 وسعت دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی بعد از اولین صفحه SGAM وجود دارد و صفحات SGAM دیگری در فواصل زمانی 64000 وسعت بعدی وجود دارد. شکل زیر توالی صفحاتی را نشان می دهد که توسط موتور پایگاه داده سرور SQL برای تخصیص و مدیریت دامنه ها استفاده می شود.مدیریت فضای مورد استفاده توسط اشیا یک صفحه نقشه تخصیص فهرست (IAM) تا یک بخش 4 گیگابایتی از یک فایل پایگاه داده مورد استفاده توسط یک واحد تخصیص وسعت دارد.

واحدهای تخصیص می توانند سه نوع باشند:شامل یک پارتیشن از یک پشته یا شاخص است.LOB_DATAشامل دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی انواع داده های شی بزرگ (LOB) مانند XML، VARBINARY (حداکثر)، و VARCHAR (حداکثر).حاوی داده‌های با طول متغیر ذخیره‌شده در ستون‌های VARCHAR، NVARCHAR، VARBINARY یا SQL_VARIANT است که از محدودیت طول خط 8060 بایت تجاوز می‌کند.هر پارتیشن از یک پشته یا شاخص حداقل یک واحد تخصیص IN_ROW_DATA دارد.

همچنین می‌تواند شامل یک واحد تخصیص LOB_DATA یا ROW_OVERFLOW_DATA باشد، بسته دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی به طرح کلی یا شاخص.یک صفحه IAM شامل اطلاعاتی در مورد یک فایل 4 گیگابایتی است که مانند صفحه GAM یا SGAM است. اگر واحد تخصیص دارای گستره‌هایی باشد که از چندین فایل یا چندین محدوده 4 گیگابایتی از یک فایل به دست می‌آیند، چندین صفحه IAM در یک زنجیره IAM به هم متصل می‌شوند. بنابراین، هر واحد تخصیص حداقل به یک صفحه IAM برای هر فایل مربوط می شود که شامل محدوده هایی برای واحد تخصیص است.

همچنین اگر تعداد گستره های فایل تخصیص یافته به واحد تخصیص بیشتر از تعداد محدوده هایی دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی باشد که یک صفحه IAM می تواند ثبت کند، می تواند بیش از یک صفحه IAM برای یک فایل وجود داشته باشد.صفحات IAM برای هر واحد تخصیص در صورت نیاز تخصیص داده می شود و به صورت تصادفی در فایل قرار می گیرد. نمای سیستم sys.system_internals_allocation_units به اولین صفحه IAM برای واحد تخصیص تمام صفحات IAM آن واحد تخصیص در یک زنجیره IAM به هم پیوسته اند.

نمای سیستم sys.system_internals_allocation_units فقط برای استفاده داخلی است و ممکن دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی است تغییر کند. سازگاری تضمین نمی شود. این نما در پایگاه داده Azure SQL موجود نیست.صفحات IAM زنجیر شده در هر واحد تخصیص هر صفحه IAM شامل سرصفحه ای است که محدوده شروع محدوده ای را که صفحه IAM به آن نگاشت می کند را نشان می دهد. صفحه IAM همچنین شامل یک نقشه بیت بزرگ است که در آن هر بیت نشان دهنده یک وسعت است.

بیت اول نقشه نشان دهنده وسعت اول محدوده، بیت دوم نشان دهنده وسعت دوم و غیره دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی است. اگر بیتی 0 باشد، به این معنی است که میزانی که نشان می‌دهد به واحد تخصیص اختصاصی صفحه IAM تخصیص داده نمی‌شود. اگر بیت 1 باشد، به این معنی است که وسعتی که نشان می دهد به واحد تخصیص اختصاصی صفحه IAM اختصاص داده شده است.اگر یک ردیف جدید باید در موتور پایگاه داده SQL Server درج شود اما فضای خالی کافی در صفحه وجود ندارد.

از صفحات IAM و PFS برای یافتن یک صفحه برای تخصیص یا در مورد یک پشته یا صفحه از نوع استفاده دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی می شود. متن / تصویر، صفحه ای که فضای کافی برای درج خط وجود دارد. موتور پایگاه داده SQL Server از صفحات IAM برای یافتن گستره های تخصیص یافته به واحد تخصیص استفاده می کند. برای هر وسعت، موتور پایگاه داده سرور SQL به دنبال صفحات PFS می گردد تا ببیند آیا صفحه ای برای استفاده وجود دارد یا خیر. از آنجا که هر صفحه IAM و PFS شامل داده های تعداد زیادی صفحه است.

تعداد صفحات IAM و PFS در یک پایگاه داده کم است. این بدان معناست که صفحات IAM و PFS معمولاً دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی در حافظه بافر استخر SQL Server قرار دارند و بنابراین می‌توان به سرعت جستجو کرد. برای نمایه‌ها، نقطه درج یک ردیف جدید توسط کلید فهرست تنظیم می‌شود، اما فرآیندی که در بالا توضیح داده شد، زمانی رخ می‌دهد که به یک صفحه جدید نیاز باشد.موتور پایگاه داده SQL Server یک محدوده جدید را تنها در صورتی به یک واحد تخصیص اختصاص می دهد که صفحه ای در محدوده موجود به سرعت پیدا نشود که فضای کافی برای درج ردیف داشته باشد.

در موتور پایگاه داده سرور SQL، گستره هایی که باید تخصیص داده شوند از بین موارد موجود در گروه دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی فایل با استفاده از یک الگوریتم تخصیص پر متناسب انتخاب می شوند. اگر یک گروه فایل دو فایل داشته باشد و یک فایل دو برابر دیگری فضای خالی داشته باشد، دو صفحه از فایل با بیشترین فضای خالی برای هر صفحه اختصاص داده شده از فایل دیگر اختصاص داده می شود. این بدان معنی است که درصد فضای استفاده شده باید در همه فایل های یک گروه فایل یکسان باشد.

تشخیص گستره های اصلاح شده.SQL Server از دو ساختار داده داخلی برای شناسایی گستره هایی که دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی از طریق عملیات کپی انبوه تغییر کرده اند و مواردی که از آخرین نسخه پشتیبان کامل تغییر کرده اند، استفاده می کند. این ساختارهای داده به شما این امکان را می دهد که به طور قابل توجهی سرعت عملیات پشتیبان گیری دیفرانسیل را افزایش دهید. آنها همچنین ثبت عملیات کپی انبوه را با پایگاه داده هایی که از مدل بازیابی انبوه ثبت شده استفاده می کنند سرعت می بخشند.

مانند صفحات نقشه تخصیص جهانی (GAM) و نقشه تخصیص جهانی مشترک (SGAM)، این ساختارها دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی نقشه های بیتی هستند که در آنها هر بیت یک محدوده واحد را نشان می دهد.نقشه تغییر یافته دیفرانسیل (DCM)گستره هایی را شناسایی می کند که از زمان اجرای آخرین دستور BACKUP DATABASE تغییر کرده اند. اگر بیت یک وسعت 1 باشد، وسعت از زمان اجرای آخرین دستور BACKUP DATABASE تغییر کرده است. اگر 0 باشد، وسعت تغییر نکرده است.

در طول پشتیبان گیری دیفرانسیل، فقط صفحات DCM خوانده می شوند تا محدوده های تغییر یافته را دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی شناسایی کنند. این به میزان قابل توجهی تعداد صفحاتی را که نیاز به اسکن در طول بک آپ دیفرانسیل دارند کاهش می دهد. مدت زمان پشتیبان گیری دیفرانسیل متناسب با تعداد گستره های اصلاح شده از زمان اجرای آخرین دستور BACKUP DATABASE است، نه با اندازه کلی پایگاه داده.نقشه تغییر انبوه (BCM)وسعت های تغییر یافته توسط عملیات ثبت شده انبوه را از زمان اجرای آخرین دستور BACKUP LOG تشخیص می دهد.

اگر بیت یک وسعت 1 باشد، از زمان اجرای آخرین دستور BACKUP LOG، وسعت توسط یک دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی عملیات ثبت شده انبوه تغییر کرده است. اگر 0 باشد، وسعت توسط عملیات ثبت شده انبوه تغییر نکرده است. اگرچه صفحات BCM در همه پایگاه‌های داده وجود دارند، اما تنها زمانی مفید هستند که پایگاه داده از مدل بازیابی انبوه ثبت شده استفاده کند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =