ثبت نام
پایگاه داده sql server چیست

پایگاه داده sql server چیست؟

سرفصل‌های مقاله

پایگاه داده چیست؟ پایگاه داده sql server چیست آنها خودشان از ایجاد، به روز رسانی یا پایگاه داده sql server چیست حذف داده ها مراقبت می کنند. آنها همچنین به درخواست کاربر در میان داده پایگاه داده sql server چیست.

های موجود جستجو می کنند پایگاه داده sql server چیست و برنامه های کاربردی را از داده ها راه اندازی می کنند.پایگاه های داده توسط بسیاری از شرکت ها در همه صنایع استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش SQL Server برای نوجوانان بپردازید.

آنها به ویژه توسط خطوط هوایی برای مدیریت رزرو استفاده می شوند. آنها برای مدیریت پایگاه داده sql server چیست تولید استفاده می شوند. برای سوابق پزشکی در بیمارستان ها یا برای سوابق قانونی در شرکت های بیمه.

کاربرد پایگاه داده sql server چیست

پایگاه داده ها چگونه کار می کنند؟پایگاه داده کارپایگاه های داده به صورت فایل یا مجموعه ای از فایل ها پایگاه داده sql server چیست بر روی یک دیسک مغناطیسی، کاست، دیسک نوری یا انواع دیگر دستگاه های ذخیره سازی ذخیره می شوند.

پایگاه داده های سنتی (سلسله مراتبی) بر اساس فیلدها، رکوردها و فایل ها سازماندهی می شوند. فیلد یک تکه اطلاعات است. رکورد مجموعه ای از فیلدها است. یک فایل مجموعه ای از رکوردها است.برای مثال دفترچه تلفن معادل یک فایل است.

این شامل مجموعه ای از رکوردها است و هر رکورد دارای سه فیلد است: نام، آدرس و شماره تلفن. به عنوان پایگاه داده sql server چیست مثال، می توانیم کاتالوگ یا موجودی محصولات را نیز ذکر کنیم.

توانایی مشاوره یا اصلاح یک پایگاه داده (خواندن یا نوشتن) توسط مدیر پایگاه داده به کاربران مختلف داده می شود. پایگاه‌های داده عمدتاً در بزرگ‌ترین سیستم‌های مین‌فریم وجود دارند،

اما در ایستگاه‌های کاری توزیع‌شده پایگاه داده sql server چیست کوچک‌تر و سایر سیستم‌های میان رده مانند IBM AS/400 یا حتی رایانه‌های شخصی نیز یافت می‌شوند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش sql server رایگان بپردازید.

تاریخچه پایگاه های داده.تاریخچه پایگاه های داده به دهه 1960 باز می گردد، با ظهور پایگاه های پایگاه داده sql server چیست داده شبکه و پایگاه های داده سلسله مراتبی. در دهه 1980 پایگاه های داده شی گرا ظاهر شدند.

مزایا پایگاه داده sql server چیست؟

مزایا پایگاه داده sql server چیست؟

امروزه پایگاه های داده غالب SQL، NoSQL و پایگاه داده های ابری هستند.همچنین می توان پایگاه های داده را بر اساس محتوای آنها طبقه بندی کرد: کتابشناختی، متون، اعداد یا تصاویر. با این حال، در علوم کامپیوتر، پایگاه های اطلاعاتی به طور کلی بر اساس رویکرد سازمانی طبقه بندی می شوند.

انواع مختلفی از پایگاه داده ها وجود دارد: رابطه ای، توزیعی، ابری، NoSQL… در اینجا انواع مختلف پایگاه داده sql server چیست پایگاه داده وجود دارد.انواع مختلف پایگاه داده ها چیست؟

پایگاه داده را تایپ کنیددر مورد یک پایگاه داده بزرگ، چندین کاربر باید بتوانند اطلاعات موجود در آن را به سرعت و در هر زمان دستکاری کنند. علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ تمایل دارند بسیاری از فایل‌های مستقل از جمله فایل‌های مرتبط یا حتی داده‌های همپوشانی را جمع‌آوری کنند.

در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها، لازم است که داده های چندین فایل را بتوان پیوند داد. به همین پایگاه داده sql server چیست دلیل است که انواع مختلفی از پایگاه های داده برای برآورده کردن این الزامات توسعه یافته اند:

متن گرا، سلسله مراتبی، شبکه، رابطه ای، شی گرا و غیره.پایگاه داده سلسله مراتبی پایگاه های داده سلسله مراتبی از قدیمی ترین پایگاه های داده هستند. در این دسته، رکوردها در یک ساختار درختی سازماندهی می شوند. هر سطح از رکوردها به مجموعه ای از دسته های کوچکتر می رسد.

پایگاه داده شبکه پایگاه داده های شبکه نیز از قدیمی ترین ها هستند. پایگاه داده های شبکه به جای ارائه پایگاه داده sql server چیست پیوندهای واحد بین مجموعه های مختلف داده.

در سطوح مختلف، پیوندهای متعددی را بین مجموعه ها با قرار دادن پیوندها یا نشانگرها به مجموعه ای از رکوردها ایجاد می کنند. سرعت و تطبیق پذیری پایگاه های داده شبکه منجر به پذیرش گسترده این نوع پایگاه های داده در شرکت ها یا در زمینه تجارت الکترونیک شده است.پایگاه داده متن محور.

پایگاه داده متن محور یا پایگاه داده فایل مسطح، به شکل یک فایل (یک جدول) با فرمت txt. یا .ini می باشد. یک فایل flat یک پایگاه داده sql server چیست فایل متنی یا فایلی است که متن را با یک فایل باینری ترکیب می کند.

به طور معمول در این پایگاه های داده، هر ردیف تنها یک رکورد دارد.بیشتر پایگاه های داده رایانه شخصی پایگاه های داده متن محور هستند.پایگاه داده SQL (رابطه ای)پایگاه داده های رابطه ای در سال 1970 توسط E.F. Codd از IBM اختراع شد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله فیلم آموزش sql server بپردازید.

اینها اسناد جدولی هستند که در آنها داده ها تعریف می شوند تا در دسترس باشند و بتوانند به روش های مختلف پایگاه داده sql server چیست سازماندهی مجدد شوند.

آداب وحشیانه پایگاه داده های رابطه ای پایگاه داده sql server چیست از مجموعه ای از جداول تشکیل شده است. در این جداول، داده ها بر اساس دسته بندی طبقه بندی می شوند. هر جدول دارای حداقل یک ستون مربوط به یک دسته است.

هر ستون حاوی تعدادی داده مربوط به این دسته است.API استاندارد برای پایگاه داده های رابطه ای، زبان پرس و جو ساخت یافته (SQL) است.

پایگاه داده های رابطه ای به راحتی قابل توسعه هستند، و دسته های جدیدی از داده ها را می توان پس پایگاه داده sql server چیست از ایجاد پایگاه داده اصلی بدون نیاز به تغییر همه برنامه های موجود اضافه کرد.

پایگاه داده توزیع شده پایگاه داده توزیع شده پایگاه داده ای است که بخش های خاصی از آن در چندین مکان فیزیکی ذخیره می شود. پردازش بین نقاط مختلف یک شبکه توزیع یا تکرار می شود.پایگاه های داده توزیع شده می توانند همگن یا ناهمگن باشند.

در مورد یک سیستم پایگاه داده توزیع شده همگن، همه مکان های فیزیکی با سخت افزار یکسان پایگاه داده sql server چیست عمل می کنند و تحت یک سیستم عامل و برنامه های پایگاه داده یکسان اجرا می شوند. برعکس، در مورد یک پایگاه داده توزیع شده.

ناهمگن، سخت افزار، سیستم عامل ها پایگاه داده sql server چیست و برنامه های کاربردی پایگاه داده ممکن است بین مکان های فیزیکی مختلف متفاوت باشد.پایگاه داده ابری در این زمینه، بهینه سازی شده یا مستقیماً برای محیط های مجازی ایجاد می شود.

این می تواند یک ابر خصوصی، یک ابر عمومی یا یک ابر ترکیبی باشد.پایگاه داده های ابری چندین پایگاه داده sql server چیست مزیت مانند توانایی پرداخت برای ظرفیت ذخیره سازی و پهنای باند بر اساس استفاده را ارائه می دهند.

علاوه بر این امکان تغییر ترازو در صورت درخواست وجود دارد. این پایگاه‌های اطلاعاتی همچنین دسترسی بالاتری را ارائه می‌دهند.پایگاه داده NoSQL پایگاه داده های NoSQL برای مجموعه داده های توزیع شده بزرگ مفید هستند.

دلیل این امر این است که پایگاه داده های رابطه ای برای Big Data طراحی نشده اند و مجموعه پایگاه داده sql server چیست داده هایی که بیش از حد بزرگ هستند می توانند باعث مشکلات عملکرد شوند.

اگر یک شرکت نیاز به تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده های بدون ساختار یا داده های ذخیره شده در چندین سرور ابری مجازی داشته باشد، پایگاه داده NoSQL ایده آل است. با ظهور Big Data، پایگاه داده های NoSQL به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

پایگاه داده شی گرا.اشیاء ایجاد شده با استفاده از زبان های برنامه نویسی شی گرا معمولاً در پایگاه های پایگاه داده sql server چیست داده رابطه ای ذخیره می شوند. با این حال، در واقعیت، پایگاه های داده شی گرا برای ذخیره این نوع محتوا مناسب تر هستند.

پایگاه داده های شی گرا به جای اینکه حول کنش ها سازماندهی شوند، حول اشیا سازماندهی می شوند. به همین ترتیب، به جای اینکه حول منطق سازماندهی شوند، بر اساس داده ها سازماندهی می شوند.

به عنوان مثال، یک رکورد رسانه ای در یک پایگاه داده رابطه ای را می توان به عنوان یک شی داده تعریف کرد پایگاه داده sql server چیست تا یک مقدار الفبایی.

پایگاه داده گراف محور یک پایگاه داده گراف گرا یا گراف، پایگاه داده sql server چیست نوعی از پایگاه داده NoSQL است که از تئوری گراف برای ذخیره، نقشه برداری و پرس و جو روابط بین داده ها استفاده می کند.

پایگاه داده های گراف از گره ها و لبه ها تشکیل شده اند.هر گره نشان دهنده یک موجودیت است و هر یال نشان دهنده ارتباط بین گره ها است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دانلود کتاب آموزش sql server به زبان فارسی بپردازید.

پایگاه داده های گراف در زمینه تجزیه و تحلیل اتصالات محبوبیت پیدا می کنند. به عنوان مثال، شرکت ها می توانند پایگاه داده sql server چیست از یک پایگاه داده نمودار برای استخراج داده های مشتریان از شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

بیشتر و بیشتر، پایگاه‌های اطلاعاتی قبلاً مجزا به صورت الکترونیکی در مجموعه‌های بزرگ‌تری به نام انبارهای داده ترکیب می‌شوند. سپس کسب و کارها و دولت ها از نرم افزار داده کاوی برای تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف داده ها استفاده می کنند.

به عنوان مثال، یک سازمان دولتی ممکن است این کار را انجام دهد تا درباره یک شرکت یا فردی که مقدار زیادی پایگاه داده sql server چیست تجهیزات خریداری کرده است،

تحقیق کند، حتی اگر خریدها در سراسر کشور پراکنده باشند یا بین چندین شرکت تابعه تقسیم شوند.آیا پایگاه داده های رابطه ای و غیر رابطه ای می توانند در کنار هم وجود داشته باشند؟

با این حال، در واقعیت، ممکن است در اکثر شرکت ها برای هر دو نوع فناوری جا وجود پایگاه داده sql server چیست داشته باشد.پایگاه داده های SQL و NoSQL اطلاعات را به طور متفاوتی مدیریت می کنند و انواع مختلفی از بارهای کاری را پشتیبانی می کنند.

پایگاه‌های داده NoSQL به جای گرفتن جای پایگاه‌های اطلاعاتی رابطه‌ای، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا اهداف جدیدی را هدف قرار دهند، تا با چالش‌های جدید روبرو شوند.مهم است که بدانیم در چه شرایطی باید از پایگاه داده NoSQL استفاده کرد.

و در چه شرایطی استفاده از پایگاه داده رابطه ای ترجیح داده می شود. بسته به ماهیت حجم کاری پایگاه داده sql server چیست و داده های زیربنایی، باید از یک راه حل رابطه ای یا NoSQL استفاده شود.

بنابراین، پایگاه‌های داده NoSQL برای مجموعه‌های داده بزرگی که اغلب پایگاه داده sql server چیست در معرض اطلاعات جدید هستند، مناسب‌تر هستند، که در آن رکوردها دارای ساختارهای متغیری هستند.

که به خوبی با مدل‌های رابطه‌ای همخوانی ندارند.دلیل دیگری که چرا پایگاه‌های اطلاعاتی غیررابطه‌ای جایگزین پایگاه‌های داده رابطه‌ای نمی‌شوند.

این است که فروشندگان پایگاه داده رابطه‌ای محصولات خود را برای تطبیق برنامه‌های داده‌های بزرگ ارتقا داده‌اند. نه تنها پایگاه داده sql server چیست این دو فناوری هنوز جایگاه خود را در تجارت دارند،

بلکه فضا برای ادامه رشد هر دو به تنهایی وجود دارد.چگونه ابر پایگاه های داده را تبدیل می کندپایگاه داده ابری پایگاه‌های اطلاعاتی ابری با پایگاه‌های داده سنتی تفاوت دارند زیرا بر روی ابر عمومی، خصوصی یا ترکیبی قرار دارند و نه بر روی سرورهای داخلی.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش حرفه ای sql server بپردازید.

یک پایگاه داده سنتی ابری را می توان بر روی زیرساخت فناوری اطلاعات یک شرکت از طریق یک پایگاه داده sql server چیست ماشین مجازی راه اندازی کرد.

پایگاه داده توسط کارکنان فناوری اطلاعات شرکت نگهداری و مدیریت می شود.در مورد DBaaS، شرکت مشترک می شود و به زیرساخت فیزیکی ارائه دهنده خدمات ابری متکی است.

ارائه دهنده مسئول حفظ زیرساخت فیزیکی و پایگاه داده است، پایگاه داده sql server چیست در حالی که مشتری مسئولیت مدیریت محتوا و عملیات پایگاه داده را بر عهده دارد.

ویژگی پایگاه داده sql server چیست

برخی از فروشندگان همچنین پشتیبانی مدیریتی را ارائه می دهند، که گزینه ای عالی برای مشاغل پایگاه داده sql server چیست کوچکی است که به پایگاه داده نیاز دارند اما تخصص فناوری اطلاعات را ندارند.

مزایای پایگاه داده های ابری پایگاه داده های ابری مزایای زیادی نسبت به پایگاه داده سنتی دارند. اول از همه، حذف زیرساخت های فیزیکی را ممکن می کنند.

زیرساخت فیزیکی در واقع از راه دور توسط ارائه‌دهنده ابری ارائه می‌شود که مسئولیت نگهداری و اطمینان از در دسترس بودن را نیز بر عهده دارد.

مزیت دوم اقتصادی است زیرا پایگاه داده های ابری هزینه ها را کاهش می دهند. حذف زیرساخت های پایگاه داده sql server چیست فیزیکی هزینه ها را کاهش می دهد و به معنای کاهش نیروی کار لازم و قبض برق است.

ابر همچنین در فضای فیزیکی صرفه جویی می کند.DBaaS مزایای بیشتری دارد. کاربر از مقیاس پذیری فوری برخوردار است که به او اجازه می دهد ظرفیت پایگاه داده خود را بر اساس نیاز خود افزایش یا کاهش دهد.

نصب یکی در سایت چندین ماه طول می کشد تا به همان نتیجه برسد، با نیاز به نصب سرورهای جدید و پایگاه داده sql server چیست سایر منابع ارتباطی.

اهمیت SLA ها علاوه بر این، قراردادهای سطح پایگاه داده sql server چیست خدمات (SLA) از فروشنده می‌خواهند تا عملکرد پایگاه داده، در دسترس بودن و زمان پاسخگویی را تضمین کند.

در صورت عدم رعایت این سطح از خدمات، هزینه به مشتری بازپرداخت می شود. کاربر DBaaS همچنین از تخصص ارائه‌دهنده خدمات بهره می‌برد، چیزی که یافتن آن در بین کارکنان به دلیل هزینه‌های بالای چنین صلاحیتی بسیار دشوار است.

ارائه دهنده DBaaS هزاران مشتری دارد، بنابراین استخدام DBA های نخبه مشکلی نیست.ارائه‌دهندگان DBaaS همچنین پایگاه داده sql server چیست اطمینان می‌دهند که نرم‌افزار پایگاه داده، سیستم‌عامل‌ها و تمامی فناوری‌های مرتبط با زیرساخت‌هایشان در لبه‌های تکنولوژی هستند.

این به آنها اجازه می دهد تا در رقابت باقی بمانند. ویژگی ها و امنیت به طور مرتب به روز می شوند. برای مشتری، اطمینان از بهره مندی از آخرین فناوری ها است.انواع مختلف پایگاه داده.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دستورات sql چیست بپردازید.

پایگاه داده dbaasبرای جلوگیری از قطع شدن عملیات در صورت قطع، ارائه دهندگان DBaaS از تصاویر سرور پایگاه داده sql server چیست آینه ای استفاده می کنند و چندین مجتمع ذخیره سازی داده در دسترس دارند.

در صورت خرابی، عملیات به یک مرکز داده پشتیبان منتقل می شود و مشتری متوجه چیزی نمی شود. آخرین مزیت، به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی و رقابت شدید در بازار، قیمت خدمات ابری به تدریج در حال کاهش است.

درست مانند پایگاه داده های سنتی، پایگاه داده های ابری به دو دسته تقسیم می شوند: رابطه ای و غیر پایگاه داده sql server چیست رابطه ای. تفاوت بین این دو دسته و مزایای مربوط به آنها که در بالا ذکر شدبالا، برای پایگاه داده های ابری معتبر هستند.

انتقال پایگاه داده های داخلی به فضای ابری کاملاً امکان پذیر است. این رویکرد چندین مزیت دارد. این کار سرورهای فیزیکی و زیرساخت های ذخیره سازی را از بین می برد و شرکت را از یافتن کارشناسان پایگاه داده نجات می دهد.

مهاجرت همچنین می تواند کارایی پردازش داده ها را بهبود بخشد، به خصوص زمانی که ابزارهای تحلیلی و سایر پایگاه داده sql server چیست برنامه ها نیز در فضای ابری قرار دارند.

مهاجرت به ابر البته انتقال پایگاه داده به فضای ابری با کاهش هزینه ها باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود. تیم فناوری اطلاعات کاهش یافته است و بنابراین باید به کارکنان کمتری پرداخت شود.

علاوه بر این، ارائه دهندگان خدمات ابری به مشتریان خود پیشنهاد می کنند که فقط برای منابعی که مصرف پایگاه داده sql server چیست می کنند، پرداخت کنند. این مدل پرداختی است.

مهاجرت به ابر می تواند بعداً منجر به پذیرش بیشتر راه حل های SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) شود. این سرویس های ابری دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت را آسان تر می کنند. یکپارچه سازی فضای ذخیره سازی می تواند یکی دیگر از مزایای مهاجرت به فضای ابری باشد.

به عنوان مثال، پایگاه های داده از بخش های مختلف یک شرکت بزرگ را می توان در فضای ابری در یک پایگاه داده sql server چیست سیستم مدیریت پایگاه داده واحد ترکیب کرد.از نظر عملکرد و طراحی ساختاری، یک پایگاه داده ابری از همه نظر شبیه به یک ساختار داخلی است.

تفاوت اصلی محل اقامت آن است. یک پایگاه داده در محل به کاربران محلی مختلف شرکت از طریق یک شبکه محلی از نوع LAN متصل می شود. از سوی دیگر، یک پایگاه داده ابری بر روی سرورهای یک ارائه دهنده ابر یا DBaaS قرار دارد.

فقط از طریق اینترنت قابل دسترسی است.در هر دو مورد، پایگاه داده از طریق پرس و جوهای مستقیم پایگاه داده sql server چیست یا فراخوانی های API قابل دسترسی است و پایگاه داده به همان شیوه واکنش نشان می دهد.

با این حال، زمان پاسخ ممکن است متفاوت باشد. یک زیرساخت داخلی از نظر منطقی کمی سریعتر از یک زیرساخت نصب شده در ابر است، زیرا هر تعامل در یک پایگاه ابری باید به اینترنت منتقل شود.

پایگاه داده dbms rdbmsبرای دسترسی به پایگاه های داده از یک DBMS (سیستم مدیریت پایگاه داده) یعنی پایگاه داده sql server چیست نرم افزار نوع DBMS یا RDBMS استفاده می شود.

DBMS یک سیستم مدیریت پایگاه داده است. پایگاه داده sql server چیست به شما امکان تعریف، دستکاری، بازیابی و مدیریت داده های ذخیره شده در پایگاه داده را می دهد. DBMS بر اساس درخواست کاربر، اطلاعات را از پایگاه داده استخراج می کند.

قدرت یک DBMS توانایی آن در تعریف روابط جدید از روابط پایه داده شده توسط جداول برای پاسخ به پایگاه داده sql server چیست پرس و جوها است. به طور معمول، کاربر یک سری کاراکتر را وارد می‌کند.

از جمله شناخته شده ترین DBMS ها می توان به سیستم مدیریت اطلاعات IBM و سیستم مدیریت پایگاه داده sql server چیست پایگاه داده یکپارچه CA اشاره کرد.RDBMS یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای است.

این نوع نرم افزار در دهه 70 بر اساس مدل رابطه ای توسعه یافت. حتی امروزه نیز محبوب ترین راه برای مدیریت پایگاه داده باقی مانده است. شناخته شده ترین RDBMS ها Microsoft SQL Server، Oracle Database، IBM DB2 و MySQL هستند.

SQL یا زبان پرس و جو ساختاریافته چیست؟پایگاه داده sql.SQL (زبان پرس و جوی ساختاریافته) یک پایگاه داده sql server چیست زبان برنامه نویسی استاندارد شده است.

که برای مدیریت پایگاه های داده رابطه ای و پایگاه داده sql server چیست انجام عملیات های مختلف بر روی داده های موجود در آنها استفاده می شود. این زبان در ایجاد شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =