ثبت نام
شروع برنامه نویسی جاوا

شروع برنامه نویسی جاوا چگونه است؟

سرفصل‌های مقاله

شروع برنامه نویسی جاوا برای ایجاد یک برنامه جاوا باید مراحل مختلفی را طی کنید. این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه یک برنامه جاوا بسیار ساده بسازید. اگر نیاز به ایجاد یک برنامه سازمانی دارید، فرآیند ایجاد پیچیده تر است شروع برنامه نویسی جاوا  این مراحل ساده را خواهید یافت.

سپس این کد باید به فرمت دیگری تبدیل شود که شروع برنامه نویسی جاوا می تواند توسط رایانه شما اجرا شود. این تبدیل توسط یک نرم افزار خاص به نام کامپایلر انجام می شود. آموزش برنامه نویسی جاوا برخی از زبان ها کامپایلر ندارند. جاوا انجام می دهد. شروع برنامه نویسی جاوا هر کامپایلر مخصوص یک زبان است.

فایل تولید شده توسط یک کامپایلر اغلب یک فایل باینری یا یک فایل اجرایی نامیده می شود. در حالی که شما می توانید یک کد منبع را بخوانید و آن را درک کنید، فایل های باینری یا اجرایی برای خواندن توسط یک انسان قرار ندارند. فقط رایانه شما می تواند آن را درک کند.

این کد حاوی کدهای باینری خاصی است که کد بایت نامیده می شود. شروع برنامه نویسی جاوا این یک اصطلاح فنی است که ممکن است با آن برخورد کنید. توضیح دقیق این که این کد بایت چیست خارج از محدوده این آموزش است.

شروع برنامه نویسی جاوا برای مبتدیان

کامپایل برخی از کدها ممکن است با شکست مواجه شود. کد شما باید درست باشد تا کامپایلر بتواند یک نسخه اجرایی از آن تولید کند. نگران نباشید، این صفحه کدی را که قرار است کامپایل کنید به شما می دهد. آموزش برنامه نویسی جاوا پروژه محور تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را کپی کرده و در ویرایشگر متن خود جایگذاری کنید.

شروع برنامه نویسی جاوا هنگامی که کامپایلر فایل باینری مورد نیاز شما را تولید کرد، می توانید این فایل باینری را اجرا کنید، که برنامه شما هم همینطور است.

این دو مرحله: کامپایل و اجرا به دو نرم افزار خاص نیاز دارد که بخشی از کیت توسعه جاوا هستند که به JDK نیز معروف است. شروع برنامه نویسی جاوا نحوه دانلود رایگان JDK و نصب آن را در ادامه این آموزش خواهید دید.

توجه داشته باشید که با شروع Java SE 11، می‌توانید با اجرای مستقیم یک فایل java، این دو مرحله را در یکی ادغام کنید. فقط در صورتی می توانید از این ویژگی استفاده کنید که برنامه ای را اجرا کنید که در یک فایل نوشته شده باشد. اگر کد جاوا شما بیش از یک فایل را در بر بگیرد، این روش اجرای برنامه جاوا کار نمی کند.

کامپایل دومین مرحله ای است که باید بعد از ایجاد اولین کلاس خود دنبال کنید. این شامل تبدیل کد جاوای شما در فایل MyFirstClass.java به فرمت دیگری است که می تواند اجرا شود. کلاس برنامه نویسی جاوا در تهران نتیجه این تبدیل در فایل دیگری که توسط کامپایلر ایجاد شده ذخیره می شود. شروع برنامه نویسی جاوا خواهد بود.

شروع برنامه نویسی جاوا از چه سنی مناسب است؟

شروع برنامه نویسی جاوا از چه سنی مناسب است؟

تاکنون تنها ابزاری که استفاده کرده اید یک ویرایشگر متن ساده است. کامپایل این کلاس به یک کامپایلر نیاز دارد. چیزی که ممکن است در رایانه خود نداشته باشید. خوشبختانه می توانید این کامپایلر را دانلود کرده و به صورت رایگان از آن استفاده کنید. اجازه دهید شما را در این فرآیند راهنمایی کنم.

در حال حاضر، دانلود “Java” به معنای دانلود کیت توسعه جاوا است که به JDK نیز معروف است. JDK شامل ابزارهای زیادی است و در میان آنها ابزارهایی هستند که برای کامپایل و اجرای یک برنامه جاوا استفاده خواهید کرد. این به طور رسمی توسط پروژه OpenJDK و توسط اوراکل توزیع شده است.

ممکن است در مورد عناصر دیگری که “جاوا” نیز نامیده می شوند، شنیده باشید. این زیر مجموعه ای از JDK است که دیگر توسط شروع برنامه نویسی جاوا توزیع نمی شود. فقط حاوی ابزارهای مورد نیاز برای اجرای یک برنامه جاوا بود. شما نمی توانید کد خود را با ابزارهای ارائه شده در JRE کامپایل کنید.

برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی نرم افزار است. این عملکرد بر اساس خواسته ها و نیازهای کاربران و مشتریان پیاده سازی می شود. برنامه ها معمولاً (یعنی نوشته شده یا “کدگذاری شده”) در یک زبان برنامه نویسی که قرار است توسط انسان نوشته و خوانده شود، پیاده سازی می شوند.

صدها زبان برنامه نویسی وجود دارد و این دوره یکی از آنها را متمرکز می کند. زبان مورد استفاده در این دوره جاوا است که یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. یادگیری جاوا همچنین یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر را آسان تر می کند.

زبان های برنامه نویسی مانند جاوا دارای دستورات زیادی هستند شروع برنامه نویسی جاوا که برنامه نویس هنگام توسعه نرم افزار از آنها استفاده می کند. این برنامه نویسی را آسان تر می کند برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت زیرا نیازی به پیاده سازی همه چیز از ابتدا ندارید.

برای مثال، شروع برنامه نویسی جاوا زبان‌های برنامه‌نویسی معمولاً دارای گزینه‌های داخلی برای منوها و نماهای مختلف هستند که برای ساخت رابط‌های کاربری گرافیکی استفاده می‌شوند.

در واقع، بخش بزرگی از برنامه نویسی استفاده از توابع و ابزارهای موجود در حل مسائل است – با این حال، این نیاز به تجربه برنامه نویسی دارد که فقط با برنامه نویسی به دست می آورید.

اهداف شغلی خود را مشخص کنید و زبان انتخاب کنید. این مهمترین توصیه برای کسانی است که تجربه برنامه نویسی صفر دارند و قصد دارند به جامعه توسعه دهندگان بپیوندند. اما چگونه می توانید انتخاب کنید بدون اینکه بدانید کدام زبان بیشتر برای اهداف شما مناسب است؟

آیا اگر یک “رهبر بازار” در بین همه زبان های برنامه نویسی وجود داشته باشد، آسان نیست؟ شروع برنامه نویسی جاوا در این صورت همه تازه واردان همیشه می توانند انتخابی مطمئن داشته باشند – این زبان را یاد بگیرید و مطمئناً تقاضای زیادی خواهید داشت.

البته غیر ممکنه زبان ها “ابزاری” برای حل چندین کار هستند. اما با این حال، یکی وجود دارد که می تواند به عنوان یک انتخاب ستاره ای در نظر گرفته شود – آن جاوا است.

جاوا یک زبان شی گرا و ساختار یافته است که می تواند برای مبتدیان آسان در نظر گرفته شود. شما می توانید خیلی سریع بر آن مسلط شوید، زیرا بسیاری از فرآیندها وجود دارند که به طور خودکار اجرا می شوند. لازم نیست خیلی عمیق به “چگونه کارها در آنجا کار می کنند” بپردازید.

جاوا یک زبان چند پلتفرمی است. این به برنامه نویس اجازه می دهد تا برنامه ای ایجاد کند که می تواند بر روی هر دستگاهی مستقر شود. این زبان انتخابی برای اینترنت اشیا و ابزار مناسب برای ساخت برنامه های کاربردی در سطح سازمانی است.

چیزی که برای یک دانشجوی سال اول مهم است، جاوا یکی از بزرگترین جوامع جهانی و اسناد با کیفیت بالا را دارد. شروع برنامه نویسی جاوا اگر مشکلی دارید، به احتمال زیاد پاسخ در آنجا آماده است و منتظر شماست.

دو مزیت دیگر جاوا مجموعه‌ها و فریمورک‌های وسیعی است که بیشتر چالش‌هایی را که به‌عنوان یک توسعه‌دهنده جوان باید با آن‌ها مقابله کنید، پوشش می‌دهد.

در نهایت، این زبان با پیشینه ای قابل احترام و آینده ای برجسته است. دو نسخه جدید، با ویژگی های جدید بهبود یافته، در عرض شش ماه از یکدیگر منتشر شدند. شروع برنامه نویسی جاوا این به جاوا کمک می کند تا در رایتر جلو بایستد و بالاترین موقعیت ها را در رتبه بندی های حرفه ای محترم حفظ کند.

اما حتی وقتی در مورد یک زبان برنامه نویسی با منحنی یادگیری کم صحبت می کنیم، سنگ های پنهان زیادی برای مبتدیان وجود دارد. چقدر زمان برای یادگیری نیاز دارید؟ به کدام منابع اعتماد کنیم؟ از کدام اشتباهات اجتناب کنیم؟ بیایید تمام مسیر را از طریق تجربه یادگیری شما طی کنیم.

بنابراین، شما در برنامه نویسی تازه کار هستید. تبریک می گویم: همانطور که می توانید شروع برنامه نویسی جاوا از تجربیات برنامه نویسان دیگر استفاده کنید و از اشتباهات رایج در آموزش خود اجتناب کنید. در اینجا برخی از خطاهای مکرر وجود دارد.

برنامه نویسی مهارتی است که فقط با تمرین زیاد می توانید به آن دست پیدا کنید. شما به یک پیش زمینه جدی در تئوری نیاز دارید، اما تا زمانی که فقط سخنرانی‌ها و دوره‌ها را بخوانید.

(یا تماشا کنید)، واقعاً نمی‌توانید کدنویسی کنید. در مورد آن فکر کنید. هیچ کس نمی تواند شنا را بدون امتحان کردن یاد بگیرد. شروع برنامه نویسی جاوا شما به توضیحات نیاز دارید، اما مهمتر از همه، به اقدام نیاز دارید.

فقط تمرین زیاد به شما یاد می دهد که چگونه با مشکلات روزمره برنامه نویسان کنار بیایید. به عنوان مثال، عادت خواهید داشت که کد خود را به طور منظم بررسی کنید و اجازه ندهید مشکلات مرتبط با هم جمع شوند.

شروع برنامه نویسی جاوا  شما همچنین با ساده ترین راه حل ها شروع خواهید کرد. سپس به سمت نفیس تر بروید و دائماً روی بهبود کد خود کار کنید. و مهمتر از همه، شما به کدنویسی روزانه عادت خواهید کرد.

آموزش کدنویسی به صورت مجزا
مبتدیان اغلب به دلیل سندروم فریبنده، در مورد اینکه آیا باید به جوامع برنامه نویسی آنلاین بپیوندند یا شروع برنامه نویسی جاوا در رویدادها شرکت کنند، تردید دارند. اما به یاد داشته باشید: هیچ کس نمی خواهد شما را پایین بیاورد.

جامعه برنامه نویسی با هم همکاری می کنند. اینگونه است شروع برنامه نویسی جاوا که منابع داده باز متعدد ظاهر می شوند. آنها به کار در یک تیم عادت دارند و مطمئناً همه آنها در یک لحظه خاص از زندگی مبتدی بودند.

نگاهی بیندازید: انجمن ها و منابع وب زیادی در مورد برنامه نویسی وجود دارد. توسعه دهندگان مشتاقانه دانش خود را به اشتراک می گذارند و آماده همکاری هستند. می‌توانید آموزش آنلاین را شروع کنید، شروع برنامه نویسی جاوا راهنمایی مفیدی از همکاران با تجربه‌تر دریافت کنید و بعداً اولین پروژه کدنویسی خود را پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + بیست =