ثبت نام
فیلم آموزش فلوچارت از پایه به زبان ساده و مبانی کامپیوتر pdf

فیلم آموزش فلوچارت از پایه به زبان ساده و مبانی کامپیوتر pdf

سرفصل‌های مقاله

فیلم آموزش فلوچارت از پایه به زبان ساده و مبانی کامپیوتر pdf بحث مورد نظر در این مقاله است. که در ادامه برای درک بهتر به طور گسترده در مورد آموزش فلوچارت از پایه صحبت می کنیم.هنگام آموزش برنامه نویسی به مبتدیان، مهم است که دانش آموزان شما نحوه ایجاد یک فلوچارت را بدانند.

فلوچارت نموداری است که از اشکال، خطوط و فلش ها برای ترتیب دادن مراحل استفاده می کند. این یک روش بصری برای نمایش ورودی، خروجی، تصمیمات و محاسباتی است که در آموزش فلوچارت از پایه به آن پرداخته ایم. گنجاندن فلوچارت ها به عنوان بخشی از برنامه درسی مزایای زیادی دارد. ارزش آموزشی و راهبردهای مفیدی که می تواند یادگیری را افزایش دهد.

 

آموزش فلوچارت مبانی کامپیوتر

یک واحد علوم کامپیوتر باید شامل آموزش فلوچارت از پایه باشد. این به این دلیل است که این وظیفه یک ارتباط معنادار با دنیای واقعی ایجاد می کند. در محل کار، فلوچارت ها اغلب توسط برنامه نویسان برای سازماندهی و به اشتراک گذاری ایده های خود استفاده می شود. در واقع، آنها به قدری مفید هستند که اکثر حرفه ها از آنها برای ارتباط دادن نحوه عملکرد یک فرآیند از جمله مهندسان، دانشمندان، تولیدکنندگان، مدیران کسب و کار و کارکنان مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند.

به عنوان مثال، هنگام شروع توسعه برنامه، بسیاری از برنامه نویسان متوجه می شوند که تشریح جریان اطلاعات و فرآیندها به صورت بصری به ابداع یک راه حل کدگذاری شده کمک می کند. آموزش فلوچارت از پایه یک طرح کلی ارائه می دهد. این ابزار کاربردی برای شناسایی متغیرها، مشخص کردن خطاها، اتصال کد و تنظیم دقیق ایده ها می شود. مانند برنامه نویسان، دانش آموزان با ایجاد نمودارهای جریانی خود از مزایای مشابهی برخوردار می شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله معنی اشکال در فلوچارت برنامه نویسی چیست را مطالعه کنید.

یکی دیگر از اهداف عملی آموزش فلوچارت از پایه در محیط کار این است که می توان از آنها به عنوان کمک بصری برای غیر برنامه نویسان مانند مشتریان یا سرمایه گذاران استفاده کرد. داشتن یک چارچوب مستند از برنامه، یک ایده انتزاعی را به چیزی ملموس تبدیل می کند که همه می توانند آن را درک کنند. هنگام توضیح نحوه کار طراحی، فلوچارت به یک نقطه مرجع تبدیل می شود.

فیلم آموزش فلوچارت از پایه به زبان ساده و مبانی کامپیوتر pdf

همچنین آموزش فلوچارت از پایه روشی مشخص برای مشاهده عناصری است که گم شده اند یا مناطقی که نیاز به توضیح بیشتر دارند. برای دانش آموزان، نتیجه مشابه است. تولید فلوچارت راهی بصری برای نشان دادن درک مفاهیم برنامه نویسی به معلم است. همچنین بحثی در مورد عناصر طراحی و کد ایجاد می کند.

اگر می‌خواهید آموزش فلوچارت از پایه را در واحد علوم کامپیوتر خود بگنجانید و همچنین برای کاربردهای یادگیری در دنیای واقعی ارزش قائل هستید، نگاهی به تکنوپایتون بیندازید. این پروژه فناوری STEM به تدریج فلوچارت ها را به روشی به دانش آموزان معرفی می کند که درک آنها را آسان می کند. این فعالیت ها همچنین بر نقش برنامه نویسان در محل کار تاکید دارند.

آموزش فلوچارت از پایه مهارت های تفکر محاسباتی را توسعه می دهند،با این حال، دلیل دیگری که معلمان باید نحوه ایجاد فلوچارت را در برنامه درسی خود بگنجانند، توسعه تفکر محاسباتی است. تفکر محاسباتی یک فرآیند حل مسئله است که دارای چهار بخش تجزیه، تشخیص الگو، انتزاع و الگوریتم است. هنگام طراحی فلوچارت، هر یک از این بخش ها برای ایجاد یک فرصت یادگیری ارزشمند ترکیب می شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله دانلود برنامه فلوچارت آماده برای گوشی را مطالعه کنید.

تجزیه: تجزیه یک کار را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند. هنگام ایجاد یک فلوچارت برای نشان دادن مراحل در یک برنامه، دانش آموزان باید هر عمل و ماشه را به اشکال جدا کنند. آنها ورودی، خروجی و تصمیمات منطقی را به عناصر جداگانه تقسیم می کنند. سپس اینها با استفاده از آموزش فلوچارت از پایه خطوط با فلش برای نشان دادن جریان اطلاعات به هم متصل می شوند.

تشخیص الگو: تشخیص الگو به دنبال شباهت است. هنگام ترسیم قسمت های یک برنامه، دانش آموزان باید به دستورالعمل هایی که تکرار می شوند توجه کنند. در داخل آموزش فلوچارت از پایه، آنها یک سری مراحل را ایجاد می کنند، با یک خط که آخرین مرحله را به مرحله اول متصل می کند. این یک حلقه در کد را نشان می دهد.

انتزاع: انتزاع تمرکز بر اطلاعات مهم است، در حالی که جزئیات بی ربط را نادیده می گیرد. در “آموزش فلوچارت از پایه” طراحی فلوچارت دانش آموزان را تشویق می کند که مختصر باشند. در این شکل از سازمان‌دهنده گرافیکی، فضای محدودی در یک شکل برای توصیف هر مرحله وجود دارد. علاوه بر این، اغلب بر اساس اندازه صفحه یا سند محدودیت وجود دارد. این محدودیت ها مستلزم آن است که دانش آموزان فقط بر جزئیات مربوطه تمرکز کنند.

الگوریتم‌ها: الگوریتم‌ها دستورالعمل‌های گام به گام هستند که راه‌حل یک مسئله را مشخص می‌کنند. آنها می توانند اشکال مختلفی مانند توضیحات نوشتاری، نمادهای متوالی یا نمایش گرافیکی داشته باشند. در مورد آموزش فلوچارت از پایه، الگوریتم به یک سازمان دهنده بصری تبدیل می شود که مراحل یک برنامه را ترسیم می کند.

اشکال فلوچارت از پایه

هنگام آموزش فلوچارت از پایه، باید توضیح داد که اشکال معنی دارند. این نمادها استاندارد هستند. به عنوان مثال، یک بیضی برای نشان دادن شروع و پایان یک برنامه استفاده می شود، در حالی که یک الماس تصمیمی مانند بله یا خیر را نشان می دهد.

شروع پایان: از یک بیضی برای علامت گذاری شروع و پایان برنامه استفاده کنید.

ورودی خروجی:از متوازی الاضلاع برای نشان دادن ورودی یا خروجی استفاده کنید. ورودی می تواند کاربر باشد که اطلاعات را وارد می کند. خروجی می تواند یک پیام روی صفحه باشد.

در حال پردازش:از یک مستطیل برای پردازش یک عمل استفاده کنید. این می تواند فرمولی برای محاسبه یک مقدار باشد، یا ممکن است مرحله ای باشد که متن را تغییر می دهد.

تصمیم گیری:از الماس برای تصمیم گیری استفاده کنید.

فیلم آموزش فلوچارت از پایه به زبان ساده و مبانی کامپیوتر pdf

زمان استفاده از فلوچارت ها: آموزش فلوچارت از پایه می توانند در سناریوهای مختلف مفید باشند، از جمله زمانی که نیاز دارید:

1. یک فرآیند را مستند کنید
آموزش فلوچارت از پایه راهی فوق العاده برای ترسیم و مستندسازی یک پروژه یا فرآیند مشترک است.

2. ایده ها یا فرآیندهای پیچیده را تجسم کنید
همه اعضای تیم شما زمان (یا منابع) برای مطالعه یک سند فرآیند پیچیده و طولانی را ندارند. آموزش فلوچارت از پایه به همه اجازه می دهد تا گردش کار را دنبال کنند، وظایف را درک کنند و مراحل جداگانه را به سرعت و به راحتی تجزیه و تحلیل کنند.

3. تیم خود را سازماندهی کنید و وظایف را تعیین کنید
نمایش بصری یک فرآیند می‌تواند به شما کمک کند که وظایف را به اعضای تیم اختصاص دهید و کار تیم خود را سازماندهی کنید تا همه چیز بهتر جریان یابد.

4. تصمیم گیری و توجیه کنید
تصمیمات زمانی که در یک آموزش فلوچارت از پایه ترسیم می شوند، اغلب کمتر ترسناک و پیچیده به نظر می رسند. فلوچارت همچنین می تواند به شما کمک کند تا عواقب تصمیمات خود را ببینید، که پیش بینی و توجیه مراحل بعدی را آسان تر می کند.

5. شناسایی و جلوگیری از تنگناها
آموزش فلوچارت از پایه به شما کمک می کنند تا گلوگاه ها یا مشکلات را قبل از تبدیل شدن به مشکل کشف کنید. با ترسیم کل فرآیند با این راهنمای تصویری، می توانید هر مرحله را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که زمان و منابع کافی را برای هر کار اختصاص می دهید.

6. فرآیندها را استاندارد کنید
هنگامی که فلوچارت شما انجام شد، می توانید از آن برای پروژه ها و فرآیندهای مشابه استفاده مجدد کنید. آموزش فلوچارت از پایه می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان و استرس شما و تیم شما شود.

7. پیگیری پیشرفت یک پروژه
از آنجایی که پیروی از مراحل موجود در آموزش فلوچارت از پایه بسیار آسان است، همیشه می توانید مشخص کنید که تیم شما در حال حاضر در پروژه یا فرآیند در کجا قرار دارد. این امر ردیابی پیشرفت را بسیار آسان می کند و همچنین یک نمای کلی از کارهایی که هنوز باید تکمیل شوند به شما ارائه می دهد.

اغلب، برنامه نویسان ممکن است شبه کد، ترکیبی از زبان طبیعی و زبان کامپیوتری را بنویسند که توسط افراد قابل خواندن است. این ممکن است جزئیات بیشتری را نسبت به آموزش فلوچارت از پایه ارائه دهد و به عنوان جایگزینی برای فلوچارت یا به عنوان گام بعدی برای کد واقعی عمل کند.

 

نمودارهای مرتبط مورد استفاده در نرم افزارهای کامپیوتری عبارتند از:

زبان مدل سازی یکپارچه (UML): این یک زبان همه منظوره است که در مهندسی نرم افزار برای مدل سازی استفاده می شود.نمودارهای Nassi-Shneiderman: برای برنامه نویسی کامپیوتری ساخت یافته استفاده می شود. به نام ایزاک ناسی و بن اشنایدرمن که آن را در سال 1972 در SUNY-Stony Brook توسعه دادند. استراکتوگرام نیز نامیده می شود.نمودارهای DRAKON: DRAKON یک زبان برنامه نویسی بصری گوریتمی که برای تولید فلوچارت استفاده می شود. 

نحوه برنامه ریزی و آموزش فلوچارت از پایه

در تحقیقات خود به اندازه کافی دقیق باشید اما در نمودارهای خود به اندازه کافی ساده باشید تا با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.وظایف را به ترتیب زمانی مشخص کنید. این ممکن است شامل صحبت با شرکت کنندگان، مشاهده یک فرآیند و/یا بررسی اسناد موجود باشد. ممکن است مراحل را به صورت یادداشت بنویسید یا نموداری را شروع کنید.

آنها را بر اساس نوع و شکل مربوطه، مانند فرآیند، تصمیم، داده، ورودی یا خروجی سازماندهی کنید.نمودار خود را با دست یا با استفاده از برنامه ای مانند Lucidchart بکشید.فلوچارت خود را تأیید کنید، مراحل را با افرادی که در این فرآیند شرکت می کنند طی کنید. روند را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز مهمی را برای هدف خود از دست نداده اید.

یک مبتدی چگونه باید فلوچارت را از پایه یاد بگیرد؟

نحوه برنامه ریزی و ترسیم فلوچارت اولیه هدف و محدوده خود را مشخص کنید. ... وظایف را به ترتیب زمانی مشخص کنید. ... آنها را بر اساس نوع و شکل مربوطه، مانند فرآیند، تصمیم، داده، ورودی یا خروجی سازماندهی کنید. نمودار خود را با دست یا با استفاده از برنامه ای مانند Lucidchart بکشید.

نمودار فلوچارت در زبان کامپیوتر چیست؟

بررسی اجمالی. فلوچارت نوعی نمودار است که الگوریتم، گردش کار یا فرآیند را نشان می دهد. فلوچارت مراحل را به صورت جعبه در انواع مختلف نشان می دهد و ترتیب آنها را با اتصال جعبه ها با فلش نشان می دهد. این نمایش نموداری یک مدل راه حل برای یک مسئله معین را نشان می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =