ثبت نام
آموزش کدنویسی درمدرسه

آموزش کدنویسی درمدرسه

سرفصل‌های مقاله

پیچیدگی ظاهری تنها چند خط کد آموزش کدنویسی درمدرسه در هر زبان برنامه نویسی می تواند باعث شود که آموزش برنامه نویسی به کودکان کار دشواری به نظر برسد. در واقع، آموزش کدنویسی بسیار ساده‌تر آموزش کدنویسی درمدرسه و فوری‌تر از چیزی است که تصور می‌شود و در انحصار معلمان جوان یا علاقه‌مندان به فناوری نیست.

علاوه بر این، آموزش کدنویسی برای رشد تفکر منطقی-علمی کودکان بسیار مفید است و به یادگیری برخی از مفاهیم انتزاعی ریاضی و هندسه و در دوره های آموزشی اختصاص داده شده به کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و یادگیری تعمیم یافته کمک می کند. توسعه.

پیشنهاد مطالعه آموزش برنامه نویسی در مدارس رو داریم.

بنابراین جای تعجب نیست که آموزش کدنویسی در برنامه های درسی مدارس ابتدایی گنجانده شده است آموزش کدنویسی درمدرسه یا اینکه کدنویسی در حال حاضر یک موضوع مدرسه اجباری در چندین کشور است.

آموزش کدنویسی درمدرسه چیست؟

در ایتالیا، وزارت آموزش و پرورش در سال 2014 اعتبار آموزشی کدگذاری را به رسمیت شناخت و آن را در میان دروس مدرسه گنجاند، اما برخی مشکلات مربوط به تربیت معلم، فقدان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و کلاس‌های درس، و کاستی‌های تدریس در دوره پیش‌دبستانی و مدرسه‌ای بود. سن انگلیسی، مانع عادی سازی آموزش کدنویسی درمدرسه و گسترش آموزش کدگذاری در مقیاس ملی می شود.

بنابراین وضعیت ناهمواری در حال ظهور است که همراه با عوامل دیگر، مانند فقدان پوشش پهنای باند در سراسر کشور، یا اتصال کارآمد به اینترنت، خطر تشدید به اصطلاح “شکاف دیجیتال” را به همراه دارد.

پیشنهاد مطالعه آموزش کدنویسی رو داریم.

در هر صورت، همچنین با توجه به ویژگی‌های آموزش کدنویسی درمدرسه خاص توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی رایانه، برای آموزش و یادگیری کدنویسی، استفاده از ابزارها و فرصت‌های موجود در شبکه بسیار سودمند و راحت است.

صرف نظر از سازمان هایی که در آن تدریس می شود (مدارس، انجمن های مدنی، خانواده ها) یا علاقه مندان به آموزش کدنویسی (معلمان، مربیان، والدین)، می توان از وب سایت های تخصصی مختلفی استفاده کرد که دوره های آنلاین کدنویسی را به صورت رایگان یا پولی ارائه می دهند.

علاوه بر دوره‌ها، برخی از وب‌سایت‌های توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و توزیع‌کنندگان سخت‌افزار، برنامه‌های کاربردی و دستگاه‌های دیجیتالی را ارائه آموزش کدنویسی درمدرسه می‌دهند که به‌ویژه برای یادگیری کدنویسی طراحی یا سازگار شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه مدرسه برنامه نویسی تهران رو داریم.

یکی از ویژگی‌های رایج در اکثر پلتفرم‌ها برای آموزش کدنویسی به کودکان، استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی بصری است، یعنی فعالیت‌های کدنویسی از طریق برنامه‌نویسی بلوک انجام می‌شود.

در عمل، رشته‌های کد خاصی با بلوک‌های خاصی مرتبط هستند که با اشکال هندسی نشان داده می‌شوند، که باید به ترتیب در یک برنامه مرتب شوند. سپس توالی بلوک ها یا به طور دقیق تر کد زیربنایی توسط خود برنامه اجرا می شود.

شناخته شده ترین زبان برنامه نویسی بصری Scratch است اما چندین زبان وجود دارد.

برنامه نویسی بلوک را می توان هم برای دستور دادن به اشیاء مجازی آموزش کدنویسی درمدرسه روی صفحه و هم برای دادن دستورات به دستگاه های راه دور مانند ربات یا LED های یک برد الکترونیکی استفاده کرد. در حالت اول امکان ایجاد بازی‌ها، انیمیشن‌ها، داستان‌های تعاملی و سکانس‌های موسیقی وجود دارد، در حالی که در مورد دوم برنامه‌نویسی بخشی از پروژه‌های یادگیری بزرگ‌تر است که شامل عناصر فیزیک یا مکانیک است که معمولاً STIM (یا به‌طور صحیح‌تر STEM) نامیده می‌شود. از علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات انگلیسی یا حتی STEAM که در آن A مخفف هنر است).

پیشنهاد مطالعه کدنویسی در مدارس رو داریم.

Code.org
یکی از اصلی ترین منابع آنلاین، به ویژه در مراحل اولیه یادگیری کدنویسی، Code.org است

این یک وب سایت است که با تایپ code.org در نوار آدرس هر مرورگر قابل دسترسی است که منابع آموزش کدنویسی درمدرسه و مسیرهای یادگیری متعددی را برای کودکان 4 ساله ارائه می دهد. مسیرهای یادگیری مختلف کدنویسی بر اساس سن دانش‌آموزان کالیبره شده و/یا در بازی‌های هنری، خلاقانه، بازی‌های ویدیویی یا پروژه‌های سرگرم‌کننده ساده درج می‌شوند. همچنین امکان به اشتراک گذاری پروژه ها و تجربیات کدنویسی وجود دارد. بیشتر منابع به ایتالیایی نیز ترجمه شده اند، اما برخی از بخش های سایت، آموزش کدنویسی درمدرسه مانند بخش حمایت از معلمان، و همچنین بخشی از فیلم های توضیح تمرینات، ترجمه نشده است.

این وب‌سایت توسط یک سازمان غیرانتفاعی که توسط شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات آموزش کدنویسی درمدرسه و دیجیتال از جمله مایکروسافت، آمازون، گوگل و فیسبوک تأمین مالی می‌شود، نگهداری می‌شود. سایر وب‌سایت‌ها و طرح‌های آموزشی دیجیتالی نیز پیرامون code.org می‌چرخند، مانند Hour of Code (hourofcode.com/it) و پروژه ایتالیایی Programma il Futuro (Programmailfuturo.it) که از منابع Code استفاده می‌کنند. org برای گسترش آموزش و یادگیری کد نویسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 9 =