ثبت نام
نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان

15 نرم افزار برنامه نویسی کودکان

سرفصل‌های مقاله

در دنیای امروزی، یادگیری برنامه نویسی از هر زمان دیگری بیشتر اهمیت دارد. بهترین نرم افزار برنامه نویسی کودکان ساخته شده تا یادگیری به بهترین نحو صورت بگیرد.  یادگیری برنامه نویسی می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های مهم تفکر انتقادی را پرورش دهند، در مدرسه به آنها کمک کند و آنها را برای آینده‌ای روشن آماده کند! بنابراین بهترین زمان برای بررسی نرم افزار های برنامه نویسی کودکان وجود دارد.

15 بهترین نرم افزار برنامه نویسی کودکان

نرم افزارهای برنامه نویسی کودکان در هر سنی به وجود می‌آیند که همه به روش‌های جذاب و نوینی برای آموزش این مهارت ضروری می‌پردازند. از بازی های منطقی تا نرم افزارهای کامل کدنویسی، هم نرم افزار رایگان و هم پولی برای کودکان در دسترس هستند. بنابراین، بدون شک نرم افزار برنامه نویسی برای کودک شما وجود دارد که به نیازهای او پاسخ دهد!

نرم افزار برنامه نویسی برای بچه های مدرسه ابتدایی (سنین 5 تا 10 سال)

نرم افزار برنامه نویسی برای بچه های مدرسه ابتدایی

1. ScratchJr

اسکرچ جونیور یک نرم افزار برنامه نویسی مقدماتی است که به بچه ها اجازه می دهد داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند. دارای یک رابط کشیدن و رها کردن با بلوک های برنامه نویسی است که برای برنامه ریزی کاراکترها در یک صحنه به هم متصل می شوند. Scratch Jr با الهام از زبان برنامه نویسی محبوب اسکرچ قصد دارد به بچه ها بیاموزد که چگونه مشکلات را حل کنند، پروژه ها را طراحی کنند و خود را خلاقانه بیان کنند. حتی یک کلاس آنلاین زنده وجود دارد که Scratch Jr را پوشش می‌دهد، که در طی آن بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه بازی‌های جالبی را با کدنویسی و راهنمایی از یک متخصص بسازند.

سن: 5-8

ویژگی ها: استفاده از آن بسیار آسان است، بازیگونه و سرگرم کننده، بر اصول اولیه برنامه نویسی تاکید دارد.

معایب: محدودتر از اسکرچ معمولی

دستگاه های مورد نیاز: iPad یا Android Tablet

ScratchJr

2. Scratch Ninja

یک دوره زبان برنامه نویسی اسکرچ برای مبتدیان MIT را برای کودکان با انگیزه ای که به دنبال چیزی با قدرت کمی بیشتر از Scratch Jr هستند، پوشش می دهد. کلاس آنلاین Scratch Ninja دارای یک کلاس کوچک است. اندازه کلاس (حداکثر 5 دانش آموز) و پروژه های سرگرم کننده. دانش‌آموزان مفاهیم اصلی کدگذاری مانند دنباله‌ها، حلقه‌ها و عبارات شرطی را تنها در قسمت اول کلاس یاد خواهند گرفت!

سن: 7-10 سال

ویژگی ها: آموزش هدایت شده ؛ پروژه های سرگرم کننده

معایب:باید زمانی را پیدا کنید که مطابق با برنامه شما باشد

دستگاه های مورد نیاز: رایانه شخصی، مک یا تبلت

Code Karts

3. Code Karts

Code Karts که برای طرفداران جوان مسابقه ساخته شده است، مجموعه ای از پازل های منطقی را با هدف کمک به ماشین برای رسیدن به خط پایان ارائه می دهد. با هر پازل، بچه ها باید به تدریج پازل های منطقی سخت تری را با مفاهیم کدگذاری ساده حل کنند تا مسابقه را به پایان برسانند. این برنامه دارای 10 سطح رایگان است، با سطوح اضافی با هزینه (بسیار کم) در مجموع 95 سطح، به علاوه 9 مسابقه جایزه.

سن: 5+

ویژگی ها: تم سرگرم کننده ماشین مسابقه، آسان برای یادگیری، بسیاری از مطالب در نسخه کامل

معایب: سطوح اضافی بالاتر از 10 اول باید خریداری شوند

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

دستگاه های مورد نیاز: iPad یا Android Tablet

Daisy the Dinosaur

4. Daisy the Dinosaur

این برنامه منطقی کدنویسی سرگرم‌کننده دارای دایزی است، دایناسوری که بچه‌ها باید با استفاده از دستورات کشیدن و رها کردن، آن را از طریق سطوح هدایت کنند. مفاهیم اساسی کدگذاری، مانند دستورات شرطی را در قالب چالش های کوتاه آموزش می دهد. همچنین دارای یک حالت بازی رایگان برای سرگرمی بی پایان است!

سن: 5-8

ویژگی ها: رابط کاربری آسان ، موضوع جذاب، حالت بازی رایگان برای ادامه سرگرمی

معایب: دستورالعمل ها به جای گفتاری نوشته می شوند، بنابراین والدین ممکن است نیاز به کمک داشته باشند

قیمت: رایگان

دستگاه های مورد نیاز: iPad

Everything Machine

5. ماشین همه کاره

Everything Machine یک مقدمه عالی برای برنامه نویسی و الکترونیک است. رابط کشیدن و رها کردن آن که برای مخترع مشتاق ساخته شده است به شما امکان می دهد به دوربین، سنسورها، نورها، صدا و موارد دیگر دستگاه خود متصل شوید و آن را کنترل کنید. این برنامه بیشتر یک جعبه ماسه‌بازی است تا یک بازی، بچه‌ها را تشویق می‌کند تا خلاقیت خود را کشف کنند و هر آنچه را که می‌توانند تصور کنند خلق کنند!

سن: 5+

ویژگی ها: خیلی باز، نه تنها کدگذاری بلکه تعاملات اساسی بین الکترونیک را پوشش می دهد

معایب: راهنما یک سند جداگانه است که باید دانلود شود (به صورت رایگان)

دستگاه های مورد نیاز: iPad یا iPhone

نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان مدرسه راهنمایی

نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان مدرسه راهنمایی (سنین 11 تا 13 سال)

نرم افزار برنامه نویسی کودکان رده سنی 11 تا 13 سال برای شما در زیر قرار داده شده است.

6. Coda Game

Coda Game یک پلتفرم است که به طور خاص برای کمک به بچه‌ها در ساخت بازی‌ها با استفاده از رابط کدگذاری کشیدن و رها کردن طراحی شده است. بچه‌ها مکانیک‌های مختلف بازی مانند جاذبه، اضافه کردن دشمنان، سرعت، سیستم‌های نقطه‌ای و غیره را یاد خواهند گرفت. بازی های تمام شده را نیز می توان به راحتی با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشت!

سن: 9+

ویژگی ها: دارای گرافیک و صداهای سرگرم کننده است، ساخت بازی با پایان باز

معایب: محدودتر از چیزی مانند Scratch

دستگاه های مورد نیاز: تلفن یا تبلت iOS یا Android

پایتون

7. پایتون

برای بچه‌هایی که به دنبال شیرجه زدن به یک زبان برنامه‌نویسی دنیای واقعی هستند، ایرانیان سایبر یک کلاس آنلاین پایتون برای رده مقدماتی تا پیشرفته ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان مفاهیم اصلی پایتون را یاد می‌گیرند و راه خود را برای به کارگیری این مهارت‌ها با برنامه‌های واقعی و کاربردی می‌آموزند. Python یک زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند و محبوب است و یادگیری پایتون در ایرانیان سایبر همراه با بازی سازی است.

سن: 10-15 سال

ویژگی ها: برنامه نویسی کاربردی در دنیای واقعی را بیاموزید، کلاس های کوچک توجه فردی را ارائه می دهند

معایب: باید یک برنامه زمانی پیدا کنید که برای شما مناسب باشد

دستگاه های مورد نیاز: PC یا Mac

دوره آموزش ساخت بازی با پایتون

8. Pygame

pygame یک برنامه برنامه نویسی بازی سازی با پایتون برای کودکان است که می توانند بازی، داستان، هنر و … را که تخیل آنها را به ساختن سوق می دهد بسازند. ابزارهایی برای کنترل کاراکترها و طرح های به ظاهر نامحدود در برنامه موجود است. پیش نیاز این دوره، دوره پایتون هستش.

سن: 10+

ویژگی ها: کاربران می توانند  بازی های جذاب سازند.

معایب: داشتن پیش نیاز پایتون

دستگاه های مورد نیاز: pc

Swift Playgrounds

9. Swift Playgrounds

Swift Playgrounds توسط اپل ساخته شد تا به کودکان زبان برنامه نویسی به نام Swift را از طریق مجموعه ای از بازی های کدنویسی آموزش دهد. بازیکنان با استفاده از Swift برای کنترل شخصیت خود از پازل های سه بعدی مختلف عبور می کنند. در نهایت، کاربران می توانند برنامه ها، بازی ها و موارد دیگر خود را بسازند!

سن: 10+

ویژگی ها: یک زبان برنامه نویسی در دنیای واقعی را آموزش می دهد، جهان های سه بعدی جذاب

معایب:تمرکز بر زبان اختصاصی اپل سوئیفت است که نمی‌توان از آن در پلتفرم‌های دیگر استفاده کرد

دستگاه های مورد نیاز: iPad یا Mac

css html

10.css/Html

آموزش CSS/HTML برای کودکان می‌تواند با استفاده از روش‌ها و ابزارهایی که جذابیت و سهولت درک را دارند، بسیار مفید باشد به طور کلی، استفاده از روش‌های تعاملی، منابع تصویری و بازی‌گونه، و ارائه فرصت‌های عملی برای تمرین، می‌تواند به کودکان کمک کند تا به طور موثر مفاهیم HTML و CSS را یاد بگیرند و به طراحی وبسایت‌های ساده بپردازند.

سن: 10+

ویژگی ها : جذاب و گرافیکی

معایب: محدودیت در استفاده

دستگاه های مورد نیاز: pc

Bootstrap

11. Bootstrap

Bootstrap یک فریم‌ورک متن‌باز (open-source) است که برای توسعه و طراحی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب استفاده می‌شود. این فریم‌ورک شامل مجموعه‌ای از قالب‌ها، قطعه‌کدها و ابزارهای جاوااسکریپت است که به طور کلی برای ایجاد واسط کاربری وب زیبا، قابل استفاده، و واکنش‌گرا (responsive) طراحی شده‌اند.

سن: 10+

ویژگی ها : جذاب و گرافیکی

معایب: پیش نیاز ترم یک طراحی سایت هستش

دستگاه های مورد نیاز: pc

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =