منو
صفحه اصلی
ثبت نام

برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله به بررسی برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی و آموزش اسکرچ مقدماتی و نرم افزار اسکرچ مقدماتی می پردازیم. برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی برای کودکان بسیار مناسب است.

و می تواند شروع خوبی برای کودکانی باشد که می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند. نرم افزار اسکرچ مقدماتی آموزش اسکرچ مقدماتی برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی تفاوت هایی با سایر زبان های برنامه نویسی دارد.

زبان های برنامه نویسی برای برنامه های کاربردی وب و دسکتاپ بسیار محبوب هستند، اما نیاز به آموزش پیشرفته دارند. اگر به این نوع برنامه نویسی علاقه مند هستید،

آموزش اسکرچ مقدماتی مطمئناً متوجه خواهید شد که زبان های برنامه نویسی سنتی مانند C ++، C # یا جاوا، عموماً برای کسانی که وقت صرف تسلط بر آنها می کنند، در نظر گرفته شده است.

نرم افزار اسکرچ مقدماتی مطالعات طولانی و تجربیات فراوان با این حال، برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی نشان می دهد که می توان برنامه نویسی را آسان تر انجام داد! اگر کسی بخواهد.

برای مشاهده دوره های برنامه نویسی اسکرچ روی عکس زیر کلیک کنید.

آموزش اسکرچ مقدماتی

پیکان اشاره بالا

برنامه نویسی را به شکلی ساده تر و مقرون به صرفه تر یاد بگیرد، علاقه زیادی به روی آوردن به این پلت فرم برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی منبع باز دارد.

در این آموزش اسکرچ، توضیح می دهیم که این پروژه برنامه نویسی، نرم افزار اسکرچ مقدماتی که در درجه اول برای کودکان در نظر گرفته شده است، شامل چه چیزی است و برنامه نویسی با اسکرچ چگونه کار می کند.

ویژگی برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی چیست؟

Scratch یک پروژه متن باز است که به زبان برنامه نویسی به همین نام اختصاص یافته است. برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی توسط آزمایشگاه رسانه MIT، کمبریج توسعه و مدیریت می شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

این پروژه تا حد زیادی توسط بنیاد ملی علوم (NSF) و چند حامی دیگر تامین می شود. آموزش اسکرچ مقدماتی اولین نسخه از این زبان برنامه نویسی شی گرا بصری در سال 2007 با محیط برنامه نویسی خاص خود (بر اساس Squeak) ظاهر شد.

نسخه فعلی برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی زبان برنامه نویسی مبتنی بر HTML5 و جاوا اسکریپت، از کنترل های لمسی در مرورگرهای سافاری و کروم در تلفن های همراه پشتیبانی می کند.

Scratch قصد دارد به مبتدیان، نرم افزار اسکرچ مقدماتی به ویژه جوانان و کودکان، درک بهتری از اصول برنامه نویسی بدهد. برای انجام این کار، Scratch تمام عناصری را که رویکرد شهودی به برنامه نویسی را ترویج نمی کردند، حذف کرد.

پیشنهاد میکنم به مشاهده دوره آموزش اسکرچ بپردازید.

از سوی دیگر، تمام عناصر برانگیخته حسادت و انگیزه به شدت دارای امتیاز بودند. پس از تکمیل، پروژه ها در سایت Scratch پست می شوند تا با سایر اعضای انجمن به اشتراک گذاشته شوند.

یادگیری بازی، آموزش اسکرچ مقدماتی که همیشه اولویت برنامه‌نویسی در کودکان بوده است، برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی به وضوح پایه‌ای است که اسکرچ روی آن ساخته شده است.

Scratch در بیش از 150 کشور استفاده می شود. نرم افزار اسکرچ مقدماتی این پروژه، رابط کاربری آن و آموزش های زیادی به بیش از 40 زبان موجود است. چه یادگیری Scratch در مدرسه و یا در خانه انجام شود، کاملا رایگان است.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ دانلود مطالعه کنید.

ویژگی برنامه نویسی با Scratch چیست؟

ویژگی برنامه نویسی با Scratch چیست؟

برنامه نویسی Scratch به یک رابط گرافیکی متکی است که نحو و کدنویسی پیچیده را حذف می کند. برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی، هدف اصلی، همانطور که قبلاً گفتیم، کمک به مبتدیانی است که مایل به یادگیری برنامه نویسی هستند.

به همین دلیل است که Scratch بیشتر بر روی عملکرد تمرکز می کند تا تعداد زیادی ویژگی. آموزش اسکرچ مقدماتی با وجود این محدودیت‌ها، Scratch از ویژگی‌های اصلی پارادایم‌های برنامه‌نویسی بهره می‌برد که در زیر به شما ارائه می‌کنیم. ویژگی های این زبان برنامه نویسی عبارتند از:

پیشنهاد میکنم مقاله آموزش برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان مطالعه کنید.

بصری: هر شی Scratch با یک عنصر گرافیکی نشان داده می شود. نرم افزار اسکرچ مقدماتی دستورات برنامه نویسی به عنوان مثال توسط بلوک ها نشان داده می شوند که می توانند به راحتی با کشیدن و رها کردن به یکدیگر مونتاژ شوند.

شی گرا: برنامه نویسی Scratch از کلاس ها یا روابط ارثی استفاده نمی کند. Scratch با کپسوله‌سازی داده‌ها (دسترسی کنترل‌شده به داده‌ها از طریق رابط‌های تعریف‌شده) و چندشکلی (اشیاء می‌توانند به انواع مختلف پاسخ دهند)، ویژگی‌های یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا را نیز دارد.

Imperative: برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی تعداد معینی از اسکریپت هایی که با Scratch در دسترس شما قرار می گیرند به الگوی ضروری برنامه نویسی پاسخ می دهند. توالی دستورالعمل ها ترتیب انجام اقدامات را تعیین می کند.

نتیجه گرا: هر اسکریپتی که در یک پروژه Scratch استفاده می کنید به محض اینکه رویداد در بلوک هدر آن فعال شود شروع می شود. با استفاده از بلوک «منتظر تا»، شروع یک پروژه را منوط به تحقق یک شرط یا رویداد خاص می‌کنید.

اقدامات برنامه نویسی به صورت موازی: Scratch از ابتدا اسکریپت هایی را که به صورت موازی اجرا می شوند مدیریت می کند، به این معنی که می توان چندین قسمت از برنامه را به طور مستقل برنامه ریزی کرد و آنها را به صورت موازی اجرا کرد.

آموزش اسکرچ: برنامه نویسی با اسکرچ را یاد بگیرید

مانند هر جای دیگر، برای برنامه نویسی Scratch، و آموزش اسکرچ مقدماتی با آهنگری است که شما آهنگر می شوید! و حتی اگر پروژه برنامه نویسی نقاط ورودی بسیار کمتری نسبت به زبان های برنامه نویسی سنتی داشته باشد، برای آشنایی با رابط برنامه نویسی روی مقداری زمان برای آشنایی حساب کنید.

آموزش و یادگیری نحوه استفاده از بلوک های مختلف. در آموزش Scratch زیر، نحوه ثبت نام در سایت را به شما نشان می دهیم و سپس شما را از طریق عناصر اصلی رابط کاربری راهنمایی می کنیم. در نهایت، ما شما را با برنامه نویسی Scratch از طریق یک پروژه مثال عینی آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ چیست مطالعه کنید.

 نحوه ثبت نام در سایت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی

 نحوه ثبت نام در سایت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی

اگر هدف شما آشنایی کودکان با برنامه نویسی اسکرچ است، توصیه می شود ابتدا با این پلتفرم متن برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی باز آشنا شوید. هرچه این زبان و رابط گرافیکی آن را بهتر درک کنید، بیشتر می توانید از زبان آموزان جوان در فرآیند آنها حمایت کنید.

برای ایجاد یک پروژه Scratch، نیازی به ایجاد یک حساب کاربری نیست. آموزش اسکرچ مقدماتی همچنین می‌توانید مستقیماً با مرورگر مورد نظر خود به سایت Scratch دسترسی پیدا کنید و روی دکمه «شروع ایجاد» کلیک کنید.

با این حال، برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی اگر می خواهید به انجمن بزرگ Scratch بپیوندید و ویدیوها، بازی ها و غیره را به اشتراک بگذارید. با بقیه، پس از تکمیل آنها، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. در این صورت باید ثبت نام کنید.

نرم افزار اسکرچ مقدماتی

برای ایجاد یک حساب کاربری، روی دکمه “پیوستن” کلیک کنید و در پنجره بعدی یک نام کاربری و همچنین یک رمز عبور امن وارد کنید: مگر اینکه غیر از این مشخص شده باشد، نام کاربری و رمز عبور خود را برای حساب اسکرچ خود انتخاب کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه “بعدی”، باید برخی از اطلاعات شخصی، از جمله برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی کشور مبدا و تاریخ تولد خود را وارد کنید. برای تکمیل ثبت نام، یک آدرس ایمیل معتبر ثبت کنید و در نهایت بر روی «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید.

برای آموزش اسکرچ مقدماتی سپس به طور خودکار ثبت نام می کنید. یک پیوند فعال سازی در صندوق پستی خود پیدا خواهید کرد که از طریق آن می توانید عملکردهایی مانند ارسال پروژه ها یا نوشتن نظر در بازی اسکرچ را فعال کنید.

آموزش اسکرچ مقدماتی به محض اینکه یک حساب کاربری ایجاد کردید و نمایه خود را ثبت کردید، گزینه های مختلفی را در نوار منو، در بالای صفحه نمایش خود خواهید دید.

اگر برای مثال روی نمایه (تصویر کوچک و نام حساب) کلیک کنید، برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی می توانید نمایه خود را مدیریت کنید، اقامتگاه خود را ثبت کنید،

آموزش اسکرچ مقدماتی چگونه است؟

آدرس ایمیل و رمز عبور خود را تغییر دهید و به نمای کلی پروژه های فعال (“پروژه های من”) دسترسی داشته باشید. همچنین در این منو است که می توانید از سیستم خارج شوید:

در کنار دکمه Profile دو دکمه دیگر وجود دارد که با آنها می توانید آموزش اسکرچ مقدماتی پروژه های خود (نماد پوشه) و پیام های دریافتی (نماد پاکت) خود را باز کنید.
توابع زیر در پشت منوهای زیر پنهان هستند:

ایجاد: بخش مرکزی یک پروژه Web Scratch صفحه ایجاد و ویرایش است که با کلیک بر روی برگه “ایجاد” به آن دسترسی دارید. نرم افزار اسکرچ مقدماتی با استفاده از این ویرایشگر اینترنتی، می توانید تمام برنامه های Scratch خود را مستقیماً در مرورگر خود برنامه ریزی کنید.

Explore: این تابع به شما امکان می دهد به پروژه های سایر کاربران دسترسی داشته باشید. شما نه تنها می توانید برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی این پروژه ها را کشف و تجسم کنید، بلکه می توانید از تمام برنامه نویسی آنها نیز مشورت کنید. یک “استودیو” تمام پروژه های یک نوع را گرد هم می آورد.

پیشنهاد میکنم مقاله دانلود اسکرچ مطالعه کنید.

ایده ها: صفحه “ایده ها” به شما امکان دسترسی به آموزش ها و راهنمای فعالیت های مختلف را می دهد که در انجام پروژه های شما برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی و به طور خاص در ایده یابی بسیار مفید خواهد بود.

همچنین در این صفحه پیوندی برای دانلود برنامه Scratch (ویندوز 10، macOS، ChromeOS، Android) خواهید داشت. آموزش اسکرچ مقدماتی این برنامه به شما امکان می دهد پروژه های Scratch را توسعه دهید حتی اگر اتصال اینترنت ندارید.

درباره آموزش اسکرچ مقدماتی : نرم افزار اسکرچ مقدماتی اگر روی “درباره” کلیک کنید، برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی به صفحه ای هدایت می شوید که حاوی اطلاعات کلی در مورد پروژه Scratch است. از جمله، پیوندهایی به اطلاعات والدین و معلمان و همچنین سوالات متداول را خواهید یافت.

چگونه در اسکرچ برای مبتدیان کدنویسی می کنید؟

یک پروژه جدید شروع کنید. برای کدنویسی در اسکرچ، ابتدا صفحه اسکرچ را در MIT باز کنید. بلوک های کد را بکشید. بلوک های کد در سمت چپ صفحه نمایش هستند. روی sprites کلیک کنید تا برای آنها کدنویسی کنید.

آیا برنامه نویسی اسکرچ آسان است؟

به زبان ساده، این یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که به ساده سازی کدنویسی برای مبتدیان کمک می کند. از یک روش کشیدن و رها کردن استفاده می کند که به کودکان امکان می دهد اقدامات را سریع و آسان انجام دهند. این رویکرد همان چیزی است که یادگیری Scratch را سخت نمی کند و شروع به کار با آن را آسان می کند.

آیا Scratch واقعا برنامه نویسی را آموزش می دهد؟

Scratch فقط یک مقدمه خوب برای برنامه نویسی نیست. در نوع خود یک زبان برنامه نویسی واقعی است. ... Scratch ویژگی های مهم بسیاری از زبان های برنامه نویسی مانند حلقه ها (بلوک های تکراری) و شرطی ها (بلوک های if-then) را دارد.

برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی
برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی 1

کارگردان: برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی

تاریخ ایجاد شد: 2022-01-04 13:41

امتیازدهی ویرایشگر:
4.8

1 در مورد “برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =