ثبت نام
برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید

برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید

سرفصل‌های مقاله

در این پست، با برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید و همچنین برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید جاهایی که در طرح بزرگ توسعه اندروید قرار می گیرد، آشنا برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید خواهید شد.

برنامه نویسی اندروید با سی شارپ اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک توسعه دهنده اندروید هستید، برنامه نویسی سی شارپ با گوشی ممکن است برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید این تصور را داشته باشید که باید یکی از دو زبان جاوا یا کاتلین را یاد بگیرید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اندروید با سی شارپ بپردازید.

برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید

سی شارپ زبان برنامه نویسی است که برای مثال اگر بخواهید یک بازی را در Unity بسازید، از برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید آن استفاده خواهید کرد – که اتفاقاً محبوب ترین و پرکاربردترین موتور بازی در فروشگاه پلی است.

به طور کلی، یادگیری برنامه نویسی سی شارپ مفید است اگر اصلاً به توسعه بازی علاقه دارید.برنامه نویسی کدنویسی سی شارپ تایپ صفحه کلید اگر می خواهید از Xamarin استفاده کنید، باید برنامه نویسی C# را نیز یاد بگیرید. Xamarin ابزاری است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد.

تا با استفاده از ویژوال استودیو برنامه هایی بسازند که به راحتی به iOS و Android منتقل شوند و برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید برای پروژه های متقابل پلتفرم عالی هستند.

برنامه نویسی سی شارپ با گوشی

برنامه نویسی سی شارپ با گوشی بنابراین، با این گفته ها، قطعا دلیل خوبی برای یادگیری برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید وجود دارد. بیایید نگاهی به آنچه باید بدانید بیاندازیم.یک مقدمه سریع – C# در مقابل جاوا سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که در حدود سال 2000 توسط مایکروسافت با هدف مدرن، ساده و منعطف بودن توسعه یافت.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دانلود برنامه سی شارپ برای اندروید بپردازید.

مانند جاوا (که توسط Sun Microsystem در سال 1990 توسعه یافت)، در ابتدا از C++ تکامل یافت برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید و اطمینان داد که شباهت های زیادی بین این دو وجود دارد. به عنوان مثال، هر دو از یک “پایه نحوی” یکسان استفاده می کنند، به این معنی که آنها به طور موثر از اصطلاحات و ساختار یکسان استفاده می کنند.

چند تفاوت جزئی وجود دارد، اما اگر با یک زبان آشنا هستید، باید بتوانید بسیاری از زبان های دیگر را بدون نیاز به یادگیری خاص آن درک کنید. اما برای مبتدیان، بسیاری متوجه خواهند شد که یادگیری برنامه نویسی سی شارپ کمی آسان تر است.

برنامه نویسی سی شارپ با گوشی

آشنایی با سی شارپ برای اندروید.به عنوان زبان های شی گرا، هم C# و هم جاوا اشیاء را از طریق کلاس برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید ها توصیف می کنند. این یک رویکرد ماژولار برای برنامه نویسی است که امکان استفاده مکرر از تکه های کد را فراهم می کند.

برنامه نویسی اندروید با سی شارپ تفاوت سی شارپ با جاوا در استفاده از نمایندگان، رویکرد آن به گوش دادن به رویداد، ویژگی‌های مجازی در مقابل نهایی، ارسال ضمنی و موارد دیگر است.خبر خوب: وقتی برای اولین بار شروع به یادگیری سی شارپ می کنید، در واقع نیازی به دانستن معنای بیشتر آن ندارید.

نکته اصلی این است که یادگیری ساختار در سی شارپ کمی ساده تر است و نیاز به تایپ کمتری دارد. برنامه نویسی سی شارپ با گوشی این برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید امر مخصوصاً با توجه به اینکه وقتی جاوا را برای اندروید یاد می‌گیرید، باید با کلاس‌ها و APIهای زیادی که برای ساخت برنامه‌های اندرویدی ضروری هستند آشنا شوید.

بنابراین، ممکن است برنامه نویسی سی شارپ را به عنوان پله ای برای جاوا یاد بگیرید.Bonjour Monde! در سی شارپ سنت در دنیای کدنویسی این است که هر زمان که یک زبان جدید یاد می گیرید، باید یک برنامه ساده برای نمایش “Hello World!” ایجاد کنید.

روی صفحه نمایش این اساساً تضمین می‌کند که می‌توانید ابزارهای لازم را راه‌اندازی و اجرا کنید و برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید چیزی ساده را کامپایل کنید. این مانند خواندن “تست، آزمایش، 1، 2، 3” در یک میکروفون است!

برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

سلام جهان سی شارپ در این مورد، ما قصد داریم از ویژوال استودیو برای ایجاد یک برنامه کنسول استفاده کنیم. بنابراین هنگامی که جلوتر رفتید و ویژوال استودیو را دانلود کردید (رایگان است)، روی:به این صورت برنامه ای می سازیم که در کنسول ویندوز اجرا شود.

با انجام این کار، ساختار استخوان لخت پروژه شما در پنجره اصلی ظاهر می شود. کدی به شکل زیر به برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید شما نمایش داده می شود:این می‌نویسد “سلام جهان!” به صفحه نمایش بروید و منتظر فشار یک کلید باشید.

برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

هنگامی که کاربر هر کلیدی را لمس کند، برنامه به پایان می رسد برنامه نویسی سی شارپ با گوشی و به طور خودکار خارج می شود.توجه داشته باشید که هر دو این خط با نقطه ویرگول خاتمه می یابند. برنامه نویسی اندروید با سی شارپ این به این دلیل است که هر عبارت در سی شارپ باید با یک نقطه ویرگول خاتمه یابد، که به C# اعلام می کند که خط تمام شده است (در جاوا هم همینطور است).

تنها استثنا زمانی است که خط بلافاصله با یک براکت باز دنبال شود که در یک لحظه توضیح خواهیم برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید داد.دکمه “شروع” را در بالای صفحه فشار دهید، و این باید برنامه را راه اندازی کند و به شما امکان می دهد این را در عمل مشاهده کنید.

کلاس ها تکه هایی از کد هستند که اشیاء را توصیف می کنند، که در واقع قطعاتی از داده ها هستند.خب، اینجا دقیقا چه خبر است؟شروع کار با سی شارپ: متدها و کلاس ها برای یادگیری برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید، باید کلاس ها و روش ها را بدانید.

کلاس ها قطعاتی از کد هستند که شی را توصیف می کنند.ts، که به طور موثر بخشی از داده ها هستند. برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید برای شروع نیازی به نگرانی زیادی در مورد این موضوع ندارید: فقط بدانید که صفحه کدی که در حال حاضر با آن کار می کنید “کلاس” نامیده می شود و می توانید با کلاس های دیگر در پروژه خود تعامل داشته باشید. یک پروژه می تواند فقط یک کلاس داشته باشد، با تمام کدهای شما از آنجا کار می کند، یا می تواند چندین کلاس داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید با سی شارپ بپردازید.

در هر کلاس، متدهایی نیز خواهید داشت. این متدها تکه‌هایی از کد هستند که می‌توانید در هر زمان از برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید داخل آن کلاس – و گاهی اوقات از خارج از آن – به آن‌ها مراجعه کنید.برنامه نویسی کد ویژوال استودیو سی شارپ.

در این حالت کلاس برنامه نامیده می شود. این درست در بالا با خطی که می‌خواند: class Program تعریف می‌شود. و اگر پنجره برنامه نویسی اندروید با سی شارپ را در سمت راست باز کنید، می‌توانید Program.cs را پیدا کنید. نام کلاس همیشه با نام فایل یکی است.

سپس از یک براکت فرفری برای حاوی تمام کدهای زیر استفاده می کنیم. براکت های فرفری به ما برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید می گویند که هر چیزی که در ادامه می آید به هم تعلق دارد. بنابراین، تا زمانی که براکت بسته شود، تمام کدهای زیر بخشی از برنامه هستند.

این توسط اولین روش ما دنبال می شود، که با خط زیر تعریف می شود:کدگذاری شده متن را کپی کن استاتیک خالی اصلی (رشته[] آرگ ها) سپس با براکت‌های باز بیشتری دنبال می‌شود، برنامه نویسی سی شارپ با گوشی به این معنی که بیت بعدی کد بخشی از متد «Main» است (که هنوز در کلاس Program است).

و اینجاست که ما پیام “سلام جهان” خود را قرار داده ایم.«Static Void» اساساً به ما می‌گوید که این برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید روش کاری مستقل انجام می‌دهد (به‌جای دستکاری داده‌ها برای استفاده در برنامه گسترده‌تر) و نمی‌توان آن را توسط کلاس‌های خارجی ارجاع داد. چیزهای “string[] args” به ما امکان می دهد اطلاعات را به متد منتقل کنیم تا بعداً دستکاری کنیم. به این پارامترها و آرگومان ها می گویند. باز هم، شما هنوز نیازی به نگرانی در مورد هیچ یک از این موارد ندارید.

فقط بدانید که “خلأ ساکن” به دنبال یک کلمه، براکت و براکت های فرفری، شروع یک روش جدید را نشان برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید می دهد.دو خط بعدی همان‌هایی هستند که اضافه کردیم: آنها کنسول را دریافت می‌کنند و سپس به دستورات آن دسترسی پیدا می‌کنند تا روی صفحه بنویسند و منتظر فشار یک کلید بمانند.

برنامه نویسی لپ تاپ سی شارپ در نهایت، تمام براکت‌های خود را می‌بندیم: ابتدا متد، سپس کلاس، و سپس «نام فضایی» که نام پروژه‌ای است که کلاس به آن تعلق دارد .

سردرگم؟ نگران نباشید، قرار است منطقی تر شود.استفاده از روش ها بنابراین متدها دسته‌هایی از کد با برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید نام هستند. برای نشان دادن اینکه چرا از روش‌ها استفاده می‌کنیم، ایجاد یک روش جدید و قرار دادن آن به عنوان مثال می‌تواند مفید باشد.بنابراین، یک متد جدید ایجاد کنید.

که در کلاس Program زندگی می کند (بنابراین باید در آن براکت های فرفری باشد، اما خارج از براکت های فرفری متعلق به “Main”).اسمش را برنامه نویسی اندروید با سی شارپ بگذارید و سپس دو خطی را که نوشتید در اینجا قرار دهید. این باید به این شکل باشد:

سپس روشی را که ایجاد کرده‌اید فراخوانی می‌کند و اساساً برنامه را در آن جهت هدایت می‌کند. Start را برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید فشار دهید و خواهید دید که همان اتفاق قبلی می افتد. به جز اکنون اگر می خواهید، می توانید برنامه نویسی سی شارپ با گوشی را بنویسید.

هر چند بار که می خواهید و متن را بدون نیاز به نوشتن کد زیاد تکرار کنید.در طول یک برنامه عظیم، توانایی ارجاع به تکه‌های کد مانند این فوق‌العاده قدرتمند می‌شود. این یکی از مهم ترین چیزهایی است که هنگام تلاش برای یادگیری برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید باید درک کنید.

نویسنده adam sinicki در حال توسعه برنامه های اندروید.ما می‌توانیم هر تعداد متد را که دوست داریم به برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید این صورت ایجاد کنیم و به آن روش یک کد بسیار منظم و منظم داشته باشیم. در همان زمان، ما همچنین می‌توانیم به روش‌هایی که در C# و هر کتابخانه‌ای که ممکن است استفاده کنیم، «ساخت‌شده» ارجاع دهیم. “اصلی” نمونه ای از روش “توکار” است. این روشی است که همه برنامه ها با آن شروع می کنند و سی شارپ می داند که ابتدا باید آن را اجرا کند.

مزایا برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید

اگر چیزی در اینجا قرار ندهید، هیچ اتفاقی نمی افتد!بنابراین آرگومان هایی که در براکت ها در این مورد برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید گنجانده شده اند فقط مورد نیاز هستند زیرا مایکروسافت روش Main را طراحی کرده است. با این حال خوب بودیم که پرانتزهایمان را خالی بگذاریم.

استفاده از متغیرها اکنون زمان آن فرا رسیده است که در کد خود کاری کمی جالب انجام دهیم. به طور خاص، بیایید نگاهی به نحوه استفاده از متغیرها برای پویایی بیشتر برنامه بیندازیم. اگر می خواهید برنامه نویسی سی شارپ را یاد بگیرید، این یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید درک کنید.

یک متغیر اساساً ظرفی برای یک قطعه داده است. ذهن خود را به ریاضیات دبیرستان برگردانید و ممکن برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید است مواردی مانند این را به یاد بیاورید:در اینجا “x” یک متغیر است و البته مقداری که نشان می دهد “3” است.این دقیقاً نحوه عملکرد یک متغیر در برنامه نویسی است.

به جز اینجا، یک متغیر می تواند تکرار شود انواع مختلفی از داده ها را ارسال می کند: از جمله متن.برنامه نویسی سی شارپ اندروید برای ایجاد یک متغیر جدید، ابتدا باید به سی شارپ بگوییم که قرار است از چه نوع داده ای استفاده شود.

بنابراین در متد برنامه نویسی اندروید با سی شارپ ابتدا متغیر خود را ایجاد کرده و سپس یک مقدار به آن اختصاص برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید می دهید. سپس ما آن را به دستور برنامه نویسی سی شارپ با گوشی” خود اضافه می کنیم:ما از یک نوع متغیر به نام “عدد صحیح” استفاده کرده ایم که می تواند هر عدد کاملی باشد.

در سی شارپ با استفاده از int به این موارد اشاره می کنیم. با این حال، ما فقط می‌توانستیم به راحتی از یک «شناور» برای مثال استفاده کنیم، که یک «متغیر ممیز شناور» است و به ما امکان می‌دهد از ارقام اعشاری استفاده کنیم.

اگر این کد را اجرا می کنید، اکنون باید بنویسد «Hello World! 10 اینچ به صفحه نمایش. و البته، ما می‌توانیم برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید مقدار «تعداد» را در هر زمان تغییر دهیم تا پیام را تغییر دهیم.از آنجا که “number” در NewMethod() ایجاد شده است، ما نمی توانیم از جای دیگری در کد خود به آن دسترسی داشته باشیم. اما اگر آن را خارج از همه روش ها قرار دهیم، در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. برای انجام این کار، باید مطمئن شویم که متغیر نیز ثابت است اما.

در نهایت، یک راه دیگر وجود دارد که ما می‌توانیم این داده‌ها را منتقل کنیم، و آن استفاده از آن به برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید عنوان یک آرگومان و در نتیجه انتقال آن به روش خود است. این ممکن است به نظر برسد:کدگذاری شده متن را کپی کن.در اینجا، ما روش NewMethod خود را به عنوان نیاز به یک آرگومان تعریف می کنیم که باید یک عدد صحیح باشد و در متد به عنوان “عدد” نامیده می شود. ما این کار را با افزودن آن اطلاعات به براکت های فرفری انجام می دهیم.

سپس، زمانی که متد را از هر جای دیگری در برنامه فراخوانی می‌کنیم، باید آن مقدار را در داخل برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید براکت‌ها «عبور» کنیم. شما می توانید متدهایی با چندین پارامتر ایجاد کنید، در این صورت فقط متغیرهای لیست شده را با کاما جدا می کنید.سناریوهای مختلفی وجود دارد که در آن استفاده از همه این استراتژی‌های مختلف برای دستکاری داده‌ها مناسب خواهد بود. برنامه نویسی خوب یعنی پیدا کردن برنامه مناسب برای کار!ارسال آرگومان ها و استفاده از رشته ها این قطعه کد بعدی را اجرا کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

باید متوجه شوید که از شما خواسته می شود نام خود را وارد کنید، و سپس کنسول شما را با آن عالی می کند. این برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید کد ساده حاوی تعدادی درس مفید است.ابتدا نمونه ای از نحوه استفاده از یک متغیر متفاوت به نام String را می بینیم. رشته ای مجموعه ای از شخصیت ها است که می تواند یک نام باشد یا می تواند یک داستان کامل باشد.بنابراین، می توانید به همین راحتی UserName = “Adam” را بنویسید. 

اما برای اینکه کد خود را تا حد امکان مرتب نگه داریم، از این مراحل صرف نظر کرده ایم و “ReadLine” را مستقیماً در برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید داخل پرانتز قرار داده ایم.سپس آن رشته را به برنامه نویسی سی شارپ با گوشی خود منتقل می کنیم و با استفاده از روشی که قبلاً با آن آشنا هستید به کاربر سلام می کنیم.رشته ای مجموعه ای از شخصیت ها است که می تواند یک نام باشد یا می تواند یک داستان کامل باشد.امیدواریم اکنون کمی در مورد اینکه چرا سی شارپ به این شکل نوشته شده است.

و اینکه چگونه می توانید از چیزهایی مانند متغیرها و متدها برای ایجاد نرم افزارهای انعطاف پذیر و قدرتمند برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید استفاده کنید، کمی درک کرده اید.اما اگر می خواهید برنامه نویسی C# را یاد بگیرید، یک جنبه مهم دیگر وجود دارد که باید بدانید: کنترل جریان.کنترل جریان سی شارپ را یاد بگیرید و آزمون های ساده بسازید!

برنامه نویسی اندروید با سی شارپ یکی از دلایلی که هنگام کدنویسی از متغیرها استفاده می کنیم این است که به راحتی می توانیم برنامه های خود را ویرایش کنیم. دیگری این است که بتوانید اطلاعاتی را از کاربر دریافت کنید یا به صورت تصادفی آن را تولید کنید.

اما شاید بهترین دلیل برای یادگیری متغیرهای سی شارپ این باشد که برنامه های شما پویا شوند: به برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید طوری که بسته به نحوه استفاده از آنها می توانند واکنش های متفاوتی نشان دهند.دوره توسعه دهنده باطن برای این منظور، ما به “کنترل جریان” یا “گزاره های شرطی” نیاز داریم. اینها واقعاً روش‌های جالبی هستند که می‌گویند بسته به مقدار یک متغیر، کد را به بیش از یک روش اجرا می‌کنیم.و یکی از قوی ترین ها راه های انجام این کار با عبارت «اگر» است.

در این مثال، بیایید با جستجوی نام کاربری، به کاربر اصلی خود متفاوت از دیگران سلام کنیم.عبارات برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید “اگر” با آزمایش اعتبار یک عبارت کار می کنند، که در داخل پرانتز قرار می گیرد. در این مورد، ما می‌پرسیم که آیا نام کاربری رشته با رشته «آدام» یکسان است یا خیر. اگر عبارت موجود در پرانتز درست باشد – دو رشته یکسان هستند – کد موجود در براکت های فرفری زیر اجرا می شود. اگر اینطور نباشد، آن خطوط نادیده گرفته خواهند شد.

به همین ترتیب، می‌توانیم اعداد صحیح و شناور را با هم مقایسه کنیم و می‌توانیم آزمایش کنیم که برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید ببینیم آیا یکی از دیگری بزرگتر است یا خیر. ما حتی می‌توانیم از چند عبارت مختلف مانند عروسک‌های روسی در داخل یکدیگر استفاده کنیم.

ما به این «اگرهای تودرتو» می گوییم.دفعه بعد استراتژی های بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید برنامه نویسی سی شارپ با گوشی برای کنترل جریان استفاده کنید – از جمله مواردی مانند دستورات سوئیچ. با این حال، امیدواریم که قبلاً می‌توانید ببینید که چگونه می‌توانیم از این عبارات و تکنیک‌ها برای شروع ساختن چیزهای مفید استفاده کنیم.

شما به راحتی می توانید این کد را به یک مسابقه در حال حاضر تبدیل کنید!توسعه وحدت برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید در نهایت سی شارپ با ابزارهایی مانند Unity به شما این امکان را می دهد که بازی های کاملا کاربردی بسازید!اما برای اینکه واقعا ابزارها و بازی‌های چشمگیر بسازیم،

چند چیز دیگر وجود دارد برنامه نویسی اندروید با سی شارپ که باید بررسی کنیم. خیلی تعجب کرد! قرار است جدا از دو وجود داشته باشد!در درس بعدی، نحوه ایجاد حلقه‌هایی که در طول زمان تکرار می‌شوند و همچنین نحوه ایجاد کلاس‌های جدید و تعامل با آنها را خواهید آموخت. 

آیا می توانید سی شارپ را در اندروید برنامه ریزی کنید؟

می توانید با استفاده از C# یا F# برنامه های بومی برای Android، iOS و Windows بسازید (ویژوال بیسیک در حال حاضر پشتیبانی نمی شود). برای شروع، Visual Studio را نصب کنید.

آیا می توانید سی شارپ را روی موبایل اجرا کنید؟

سی شارپ مورد نیاز است. چارچوب خالص برای اجرا. روی گوشی اندروید نصب نمیشه اما بله برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید کدها را در آنها اجرا کنید، عمدتاً آنها به صورت آنلاین مانند زمین بازی کد در این برنامه اجرا می شوند.

آیا سی شارپ فقط برای ویندوز است؟

زبان سی شارپ را می توان بر روی هر پلتفرمی که دارای کامپایلر و ماشین مجازی سازگار است پیاده سازی کرد. خود زبان دارای استاندارد ECMA برای پیاده سازی است، و بنابراین خود شامل هیچ پلتفرم (به عنوان مثال مایکروسافت) عناصر زبان خاصی نیست.

برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید
نویسی سی شارپ برای اندروید

کارگردان: 1389 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2022-07-25 13:37

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =