ثبت نام
یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون

یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون

سرفصل‌های مقاله

پایتون پایتون یک زبان برنامه نویسی است. یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون این یکی از جالب ترین زبان های برنامه نویسی اصول و مبانی برنامه نویسی در سراسر جهان است. یادگیری آسان، یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون اغلب به عنوان مثال هنگام یادگیری برنامه‌نویسی استفاده می‌شود.

در این سایت دوره ها / آموزش های کامپیوتر را خواهید دید مثال هایی از برنامه نویسی پایتون که اصول اولیه درک این زبان یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون را به شما آموزش می دهند. برای توسعه دهندگان با تجربه تر، سایت نکاتی را برای پروژه های شما به شما ارائه می دهد.

مقاله یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد به شما پیشنهاد می‌شود.

 یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که توسط Guido van Rossum اختراع شده است. اصول و مبانی برنامه نویسی مثال هایی از برنامه نویسی پایتون اولین نسخه پایتون در سال 1991 منتشر شد.

پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده است، یعنی قبل از اجرا نیازی به کامپایل ندارد. اصول و مبانی برنامه نویسی اگر قبلاً به برنامه نویسی دست زده باشید، خواهید دید که این زبان شعر خاصی دارد.

برنامه نویسان اغلب از یافتن زیباترین / کارآمدترین راه برای نوشتن یک سری دستورالعمل یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون لذت می برند. تعداد کمی از کسانی هستند که از منطق پایتون – بر خلاف جاوا اسکریپت – انتقاد می کنند.

پایتون هم ساده و هم قدرتمند است، به شما امکان می‌دهد مثال هایی از برنامه نویسی پایتون مبانی برنامه نویسی پایتون اسکریپت‌های بسیار ساده بنویسید، اما به لطف کتابخانه‌های فراوانش می‌توانید روی پروژه‌های بلندپروازانه‌تری کار کنید.

مقاله یادگیری برنامه نویسی پایتون به شما پیشنهاد می‌شود.

* وب: امروزه پایتون همراه با چارچوب جنگو یک انتخاب تکنولوژیکی اصول و مبانی برنامه نویسی بسیار خوب برای پروژه های وب سایت بزرگ است.

* سیستم: پایتون همچنین اغلب توسط مدیران سیستم برای ایجاد کارهای تکراری یا صرفاً تعمیر و نگهداری استفاده می شود. علاوه بر این، اگر می خواهید برنامه های جاوا را با کدنویسی در پایتون ایجاد کنید، به لطف پروژه Jython امکان پذیر است.

چرا پایتون را به زبان های دیگر ترجیح می دهید؟

مبانی برنامه نویسی پایتون
Python زبانی برای یادگیری آسان است و کد آن خواناتر است، یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون بنابراین نگهداری از آن آسان تر است. به عنوان مثال، گاهی اوقات تا 5 برابر مختصرتر از زبان جاوا است، که بهره وری توسعه دهنده را افزایش می دهد و به صورت مکانیکی تعداد اشکالات را کاهش می دهد.

محیط پایتون سرشار از کتابخانه است. شما همیشه پروژه های متن باز پیدا خواهید کرد اصول و مبانی برنامه نویسی که زندگی شما را آسان تر می کند.

مقاله یادگیری برنامه نویسی پایتون غیر حضوری به شما پیشنهاد می‌شود.

پایتون برای ایجاد کدهای پیچیده در چند خط طراحی شده است. فراموش نکنیم که یک شکارچی کدنویس خوب کسی نیست که بتواند به دستگاه خود بفهماند که چه کاری می‌خواهد انجام دهد، بلکه به توسعه‌دهندگان دیگر بفهماند که او می‌خواهد چه کار کند!

پایتون همچنین در محافل علمی به عنوان مثال در بیوانفورماتیک استفاده می شود. مثال هایی از برنامه نویسی پایتون یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون کتابخانه هایی مانند ماژول biopython برای این دامنه در دسترس هستند.

همچنین کتابخانه هایی برای تسهیل ایجاد بازی های ویدیویی به صورت دو بعدی (و 3 بعدی) وجود دارد: pyGame.

مستندات پایتون هم برای مبتدیان و هم برای متخصصان بسیار خوب انجام شده است.

اصول و مبانی برنامه نویسی

مثال هایی از برنامه نویسی پایتون

برای اینکه بتوانید برنامه بنویسید، ابتدا لازم است یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید اصول و مبانی برنامه نویسی که توصیف عملیات مختلفی را که برنامه توسعه یافته باید انجام دهد، ممکن می سازد.

مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی پایتون به شما پیشنهاد می‌شود.

صدها زبان برنامه نویسی مختلف وجود دارد که هر کدام یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون ویژگی های خاص خود را دارند. این دوره پایتون را انتخاب کرده است،

یک زبان جدیدتر و مدرن که می توان از آن برای کدنویسی طیف گسترده ای از برنامه های مختلف استفاده کرد. این فصل این زبان را ارائه می‌کند و مفاهیم اساسی لازم برای نوشتن اولین برنامه ساده را معرفی می‌کند.

مقاله مدت زمان آموزش پایتون به شما پیشنهاد می‌شود.

زبان برنامه نویسی پایتون توسط Guido van Rossum در سال 1990 ایجاد شد و تحت یک مجوز رایگان در دسترس قرار گرفت. این زبان در حال حاضر توسط بنیاد نرم‌افزار پایتون، که در سال 2001 تأسیس شد، در حال توسعه است.

این یک زبان تفسیری است که روی یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون اکثر پلت‌فرم‌های رایانه (به ویژه لینوکس، ویندوز و macOS) کار می‌کند. همچنین برای مربیانی که آن را زبان خوبی برای یادگیری مفاهیم اولیه برنامه نویسی می دانند بسیار محبوب است.

شکل 1 لوگوی پایتون را در سمت چپ خالق آن، گویدو ون روسوم نشان می دهد. در سال 1999، دومی پروژه ای را به آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا)، آژانسی از وزارت دفاع ایالات متحده که مسئول توسعه فناوری های یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون جدید در نظر گرفته شده

برای استفاده نظامی است، ارائه کرد. اصول و مبانی برنامه نویسی او در طرح پیشنهادی خود به نام “برنامه نویسی کامپیوتری برای همه” (سند اصلی) اهداف زیر را برای پایتون تعریف کرد:

زبان باید ساده و شهودی باشد و به اندازه رقبای اصلی قدرتمند باشد.
باید منبع باز باشد تا هر کسی بتواند در توسعه آن سهیم باشد.
کد باید به اندازه یک متن انگلیسی قابل درک باشد.
باید با وظایف روزانه تطبیق داده شود و زمان توسعه کوتاهی را در نظر بگیرد.
تصویر در دسترس نیست
شکل 1. زبان پایتون توسط Guido van Rossum در سال 1990 ایجاد شد، یک برنامه نویس هلندی یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون که به مدت هفت سال برای گوگل کار می کرد. او اکنون از ژانویه 2013 برای Dropbox کار می کند.

از زمان آغاز به کار، موفقیت این زبان به طور پیوسته افزایش یافته است اصول و مبانی برنامه نویسی و آن را به یکی از ده زبان برنامه نویسی محبوب تبدیل کرده است. این یک زبان سطح بالا برای استفاده عمومی است.

آخرین نسخه های پایدار این زبان 2.7.12 (25 ژوئن 2016) و 3.5.2 (27 ژوئن 2016) هستند. مبانی برنامه نویسی پایتون این دو نسخه که معمولاً به آنها پایتون 2 و پایتون 3 گفته می شود، هر دو عمدتاً به دلایل سازگاری به وجود خود ادامه می دهند. در این دوره از نسخه 3 استفاده خواهیم کرد.

مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی پایتون به شما پیشنهاد می‌شود.

پایتون در انواع مختلفی از پروژه ها استفاده می شود. این به ویژه به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای برنامه های کاربردی وب استفاده می شود. همچنین به طور گسترده در برنامه های محاسباتی علمی استفاده می شود

یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون و در بسیاری از نرم افزارهای مدل سازی به عنوان یک زبان برنامه نویسی ادغام می شود. در نهایت، در توسعه بازی های ویدیویی یا در نوشتن وظایف در زمینه هوش مصنوعی نیز استفاده می شود.

برای یک بار هم که صحبت از ارائه سینتکس یک زبان برنامه نویسی می شود، از برنامه Hello World به عنوان مثال استفاده می کنیم. این برنامه به سادگی برنامه ای است که قبل از خروج، دو کلمه “Hello World” را روی صفحه نمایش می دهد.

مثال هایی از برنامه نویسی پایتون

در پایتون به نظر می رسد: چه چیزی می تواند ساده تر باشد؟ پایتون شامل یک تابع چاپ داخلی است یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون که توالی کاراکترهایی را که به آن داده شده روی صفحه نمایش می دهد. این تک خط کد اولین برنامه پایتون ما است.

اجرای برنامه پایتون با استفاده از مفسر انجام می شود. یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون این برنامه ای است که دستورالعمل های نوشته شده در پایتون را به زبان ماشین ترجمه می کند تا بتوان آنها را مستقیماً توسط رایانه مثال هایی از برنامه نویسی پایتون اجرا کرد.

یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون این ترجمه در پرواز انجام می شود، همانطور که مترجمان به عنوان مثال، مداخلات نمایندگان مختلف پارلمان در طول جلسات پارلمان اروپا را به صورت بلادرنگ ترجمه می کنند. بنابراین می گوییم پایتون یک زبان تفسیری است.

دو راه برای استفاده از پایتون وجود دارد. در حالت تعاملی که حالت کنسول نیز نامیده می شود، اصول و مبانی برنامه نویسی مثال هایی از برنامه نویسی پایتون مفسر به شما اجازه می دهد دستورالعمل ها را یک به یک رمزگذاری کنید.

مبانی برنامه نویسی پایتون به محض اینکه یک دستورالعمل کدگذاری شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید ENTER را فشار دهید تا مترجم آن را اجرا کند.

شکل 2 در صفحه بعد برنامه Hello World مثال هایی از برنامه نویسی پایتون را در حالت تعاملی نشان می دهد. اصول و مبانی برنامه نویسی خطوطی که با >>> شروع می شوند، خط فرمانی هستند که به شما پیشنهاد می کنند یک دستورالعمل را رمزگذاری کنید.

اگر دومی نتیجه ای ایجاد کند، پس از اجرای دستور نمایش داده می شود. اصول و مبانی برنامه نویسی مبانی برنامه نویسی پایتون بنابراین در اینجا دستورالعملی که کدگذاری شده است و نتیجه ای که تولید می کند آمده است:

پایتون در برنامه نویسی چه کاربردی دارد؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری است که اغلب برای ساخت وب سایت ها و نرم افزارها، خودکارسازی وظایف و انجام تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود. پایتون یک زبان همه منظوره است، به این معنی که می توان از آن برای ایجاد انواع برنامه های مختلف استفاده کرد و برای هیچ مشکل خاصی تخصصی نیست.

آیا یادگیری پایتون آسان است؟

Python به طور گسترده در میان ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان در نظر گرفته می شود. اگر به یادگیری یک زبان برنامه نویسی علاقه دارید، پایتون محل خوبی برای شروع است. همچنین یکی از پرکاربردترین هاست.

پایتون بهتر است یا سی پلاس پلاس؟

به طور کلی پایتون از نظر سادگی و سینتکس آسان از C++ بهتر است. اما C++ از نظر عملکرد، سرعت، حوزه های کاربردی وسیع و غیره بهتر است.

یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون
مبانی برنامه نویسی پایتون

کارگردان: 1523 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2022-07-09 11:29

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =