ثبت نام
آموزش سریع جاوا اسکریپت

مجموعه آموزش سریع جاوا اسکریپت

سرفصل‌های مقاله

جاوا اسکریپت چیست؟جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است آموزش سریع جاوا اسکریپت که دستورالعمل های آن در هر مرورگری اجرا می شود، به همین دلیل آموزش سریع جاوا اسکریپت برای آزمایش و ساخت برنامه های خود فقط به یک ویرایشگر متن (مثلاً دفترچه یادداشت) و یک آموزش سریع جاوا اسکریپت مرورگر (Explorer، Chrome و غیره) نیاز داریم.نیازی به دانلود یا نصب بر روی رایانه ما نیست.همه مرورگرها آن را تفسیر می کنند.

در ویرایشگر متن دستورالعمل‌ها را می‌نویسیم و بعداً، برای آزمایش اینکه برنامه ما چه کار می‌کند، آن را انجام می‌دهیم آموزش سریع جاوا اسکریپت یا آن را در یک مرورگر از طریق صفحه وب خود می‌بینیم.جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که عمدتاً برای ایجاد صفحات وب پویا، متن هایی که ظاهر می شوند و ناپدید می شوند، انیمیشن ها، اقداماتی که هنگام فشار دادن دکمه ها و پنجره ها با پیام های هشدار به کاربر فعال می شوند، عملیات ریاضی در وب، فرم ها، سؤالات به کاربر استفاده می شود. کاربر و غیره.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت بپردازید.

آموزش سریع جاوا اسکریپت

اولین چیزی که نیاز داریم این است که صفحه وب خود را ایجاد کنیم که حاوی جاوا اسکریپت ما باشد.ما قصد آموزش سریع جاوا اسکریپت داریم یک صفحه وب بسیار ساده ایجاد کنیم، ساده ترین، زیرا ما فقط از آن برای آزمایش برنامه های خود در جاوا اسکریپت استفاده می کنیم، اما اگر دانش HTML ندارید و می خواهید آنچه را که در اینجا ارائه می دهیم گسترش دهید، توصیه می کنیم از صفحه زیر دیدن کنید. لینک: HTML از صفر.ما وب سایت و جاوا اسکریپ خود را ایجاد می کنیم.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت  بپردازید.

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که وب سایت خود را ایجاد کنیم و به آن بگوییم که آموزش سریع جاوا اسکریپت وقتی آن را با مرورگر باز می کنیم، در مسیری که ما داریم به دنبال برنامه جاوا اسکریپت می گردد و آن را در وب اجرا می کند.برای اهداف عملی، توصیه می کنیم فایل صفحه وب و فایل کد جاوا اسکریپت را در یک پوشه ذخیره کنید، بنابراین مشکلی برای یافتن فایل جاوا اسکریپت در وب نخواهیم داشت.فایل صفحه باید با پسوند html (پسوند وب سایت) و فایل با کد جاوا اسکریپت برنامه ما با پسوند js ذخیره شود.

بیایید وب سایت اصلی خود را ایجاد کنیم. دفترچه یادداشت را باز کنید و تایپ آموزش سریع جاوا اسکریپت کنید:توضیح کد وب:<html> </html> تگ باز و بسته شدن که در آن می گوییم فایلی است که به زبان html نوشته شده است، کد مورد استفاده در صفحات وب.همه چیز بین این دو تگ صفحه وب است. اکنون مرورگر آن را به عنوان یک صفحه وب تعبیر می کند.<head> </head> باز کردن و بستن تگ های سرصفحه.در اینجا عنوان (<title> </title>) وب سایتی که در تب مرورگر ظاهر می شود و موارد دیگر را قرار می دهید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بپردازید.

<body> </body> بین این دو تگ محتوای صفحه وب قرار دارد. در مورد ما فقط متن “سلام جهان”.خوب حالا اگر آموزش سریع جاوا اسکریپت آن را ندارید، یک پوشه با نام جاوا اسکریپت ایجاد کنید و داخل فایل ایجاد شده با نام web.html ذخیره کنید. به یاد داشته باشید که این وب است، نه جاوا اسکریپت.مراقب برخی از ویرایشگرهای متن باشید. گاهی اوقات پسوند html آن را به عنوان پسوند ذخیره نمی کند، فقط به عنوان بخشی از نام فایل.قبل از ذخیره به نوع فایل نگاه کنید، اگر یک فایل متنی دارید، فایل را به این صورت ذخیره می کند: web.html.txt.

این بدان معناست که این یک فایل با پسوند html نیست، بلکه یک فایل متنی با پسوند txt است.همین آموزش سریع جاوا اسکریپت اتفاق ممکن است بعداً با ذخیره فایل js خود رخ دهد.من EYE را با این تکرار می کنم، اگر این کار را درست انجام ندهیم چیزی به دست نمی آوریم.حالا فایل را با مرورگر خود باز کنید (با کلیک راست روی open with…).وب سایتی خواهید دید که می گوید «سلام جهان». ما بیشتر نیاز نداریم ما قبلاً وب سایت خود را داریم که برنامه جاوا اسکریپت ما روی آن عمل می کند.

این وب سایت جاوا اسکریپت ندارد، بنابراین فقط متن داخل تگ <body> را نمایش می دهد.ما می خواهیم اولین آموزش سریع جاوا اسکریپت کد جاوا اسکریپت خود را در وب قرار دهیم.جاوا اسکریپت را در وب معرفی کنیدبرای درج کد جاوا اسکریپت در یک وب سایت، می توان آن را به 2 روش مختلف انجام داد.- قرار دادن کد مستقیماً بین دو تگ به نام‌های <script> و </script> (شروع و پایان کد جاوا اسکریپت را مشخص می‌کنند) و بین تگ‌های <head> و </head> کد صفحه وب. بیشتر توصیه نمی شود.

– ایجاد فایل js و ایجاد لینک از صفحه وب به صورت html، به طوری که هنگام مشاهده صفحه وب در مرورگر آموزش سریع جاوا اسکریپت خوانده شود. روشی که ما توصیه می کنیم.اولین دستورالعملی که قرار است یاد بگیریم موارد زیر است: alert(“این جاوا اسکریپت است”); که باعث می شود؟خوب، خیلی ساده، یک هشدار با متن بین نقل قول ها در مرورگر نشان می دهد.اگر از روش اول در وب خود استفاده کنیم، این خواهد بود (صفحه وب ایجاد شده قبلی را اصلاح می کند).

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش رایگان جاوا اسکریپت بپردازید.

اکنون وب را باز کنید و متن هشداری را که توسط خودتان ایجاد کرده اید مشاهده می کنید.در آموزش سریع جاوا اسکریپت صورت استفاده از روش دوم که از این به بعد از آن استفاده می کنیم، ابتدا فایل js خود را با دستور ایجاد می کنیم. ویرایشگر متن را باز کنید و تایپ کنید:هشدار (“E این جاوا اسکریپت است”);آن را با نام و پسوند ourjavascript.js در پوشه ای که قبلاً به نام جاوا اسکریپت ایجاد کردیم، ذخیره کنید.مراقب باشید در فایل خارجی دستورالعمل ها داخل تگ های <script> و </script> قرار نگیرند. فقط دستورالعمل هایی که با ; و نه چیزی بیشتر.

اکنون می خواهیم به وب قبلی خود (web.html) بگوییم که فایل ourjavascript.js را که در یک آموزش سریع جاوا اسکریپت پوشه قرار دارد (هر دو در یک مکان) برای ما بخواند.این روش انجام این کار است و موارد زیر را در سر وب سایت ما بنویسید:این تگ خیلی ساده است، ابتدا می گوید برنامه ای است که با جاوا اسکریپت نوشته شده است و سپس داخل src و بین نقل قول ها به آن می گوید که برای خواندن آن کجا باید برود، در مورد ما به فایل ourjavascript.js که خواهد شد. داخل همان پوشه ای که وب. بیایید ببینیم وب سایت ما چگونه خواهد بود:

چشم برای برجسته کردن آن پررنگ است، اما واقعاً پررنگ نوشته نشده است.چرا این روش را آموزش سریع جاوا اسکریپت توصیه می کنیم؟ بیایید آن را با یک مثال بسیار ساده ببینیم.تصور کنید یک وب سایت با 1000 صفحه وب دارید.را در هر صفحه جاسازی کنید و سپس فایل js. را ایجاد کنید. پس از مدتی می خواهید جاوا اسکریپت بیشتری به صفحات خود اضافه کنید.شما فقط باید فایل js را گسترش دهید و به طور خودکار جاوا اسکریپت جدید در همه صفحات ظاهر می شود.

اگر از روش نوشتن کد مستقیم در صفحه استفاده کنم، باید کد جدید را یکی یکی در آموزش سریع جاوا اسکریپت هر وب سایت، یعنی 1000 بار کپی کنم.کد جدید … 1000 بار دیگر برای کپی کردن و غیره.قطعا روش فایل خارجی بسیار بهتر است. بیایید یک متن در وب سایت خود با جاوا اسکریپت بنویسیم. این را در فایل ourjavascript.js کپی کنید.document.wr) به آن می گوید هر آنچه را که در پرانتز در وب قرار می دهیم بنویسد.اگر یک متن بسیار طولانی داشته باشیم و بخواهیم آن را به دو خط تقسیم کنیم، بستگی به این دارد که برای هشدار باشد یا برای یک متن در وب. بیایید ببینیم چگونه برای هر مورد انجام می شود:

متغیرها.یک متغیر مانند جعبه ای است که ما چیزها (داده ها) را در آن قرار می دهیم. ما می توانیم آموزش سریع جاوا اسکریپت این داده ها را تغییر دهیم، حالا 3 می گذارم، حالا حذف می کنم و 5 می گذارم.یک متغیر یک نام دارد که می تواند یک حرف، یک کلمه، چند کلمه باشد که با خط زیر به هم متصل شده اند یا چند کلمه بدون جدا کردن، اما حرف اول هر کلمه با حروف بزرگ باشد. مثال: VidasPerdidas، vidaperdidas، vida_lost. مهم در متغیرها، این یک عدد متغیر با Number نیست، آنها دو متغیر متفاوت هستند.

متغیرها یک مقدار نیز دارند که همان مقداری است که در آن لحظه در داخل آن (در کادر) وجود دارد و آموزش سریع جاوا اسکریپت می تواند با توسعه برنامه تغییر کند، به همین دلیل به آن متغیر می گویند.بسته به مقدار آن، یک متغیر می تواند عددی باشد، اگر فقط می تواند یک مقدار عددی داشته باشد، متن، اگر فقط می تواند حاوی متن (حرف، کلمه یا عبارت (رشته) باشد.در متغیرهای متنی، مقدار آنها (متن)، باید در داخل گیومه قرار گیرد تا مشخص شود که متن متن است و نام متغیر دیگری نیست. به عنوان مثال lives = “پنج” یا lives = “5”. در هر دو مورد، مقدار یک متن است، هرگز مقدار 5 نیست.

اعداد در ارزش خود نقل قول ندارند. به عنوان مثال: lives = 5. در این مورد مقدار آن عدد 5 است.متغیرهای آموزش سریع جاوا اسکریپت دیگری به نام Booleans وجود دارند که فقط می توانند دو مقدار true یا false داشته باشند. به طور معمول true را می توان با مقدار 1 و false را جایگزین 0 کرد.بیایید ببینیم چگونه یک متغیر را در جاوا اسکریپت تعریف یا اعلام می کنیم. برای اعلام یک متغیر، همیشه با قرار دادن کلمه var و به دنبال آن نام متغیر شروع می کنید. سپس یک مساوی و بعد از مساوی مقدار متغیر را قرار می دهیم.

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:var age=3;// متغیر سن را به عنوان متغیر عددی اعلام می کنیم. توجه آموزش سریع جاوا اسکریپت داشته باشید که این به صورت بولد یک نظر است، قبل از آن // نوشته شده است و کاری انجام نمی دهد، فقط زمانی که برنامه را بررسی می کنیم به ما کمک می کند.var text = “من 14 ساله هستم”; //توجه داشته باشید که بین نقل قول ها می رود، یعنی آن را به عنوان یک متغیر متنی اعلام می کنیم.var textNumber= سن + 2 ; //مقدار آن مقدار متغیر Age (عددی) +2 است. در این مورد = 5 (3+2) خواهد بود.

boolean var = true; در این صورت 1 خواهد بود.آیا دقت کرده اید که در انتهای تعریف هر متغیر یک آموزش سریع جاوا اسکریپت نقطه ویرگول (;) قرار داده ایم؟ در برنامه نویسی، هر زمان که یک دستورالعمل یا گروهی از دستورالعمل ها تمام می شود، باید “;” را قرار دهید تا به برنامه بگویید که به دستورالعمل دیگری می رویم. اما بیایید با متغیرها ادامه دهیم.مراقب باشید زمانی که متغیر اعلام شد، معمولاً در ابتدای برنامه یا اولین باری که آن را می نویسیم، از آن لحظه که می خواهیم متغیر را برای هر چیزی فراخوانی کنیم، مثلاً مقدار آن را تغییر دهیم، دیگر نیازی به قرار دادن آن نداریم.

کلمه var دوباره، فقط نام متغیر. نتیجه گیری: var فقط یک بار برای اعلام متغیر استفاده می شود، یعنی آموزش سریع جاوا اسکریپت به برنامه می گوید، از این به بعد این یک متغیر عددی، متغیر متنی و غیره است.تصور کنید که می خواهید مقدار متغیر متن قبلی را به مقدار دیگری تغییر دهید. ما فقط موارد زیر را قرار می دهیم:text = “الان من 15 ساله هستم”;از این به بعد در برنامه مقدار آن این خواهد بود و توجه داشته باشید که var را جلوی آن قرار ندادیم. برای ادامه برنامه نویسی آماده اید؟

فایل javascript.js خود را باز می کنیم، همه چیزهایی را که داریم حذف می کنیم و موارد زیر را قرار آموزش سریع جاوا اسکریپت می دهیم:var Age = “من 14 سال دارم”; //توجه داشته باشید که بین نقل قول ها قرار می گیرد، آن را به عنوان یک متغیر متنی اعلام می کنیم و اکنون مقدار آن را می نویسیم.همانطور که در نتیجه می بینید کامنتی که بعد از // گذاشتیم ظاهر نمی شود. کد نتیجه نوشته شده مقدار متغیر متنی Age را به ما می دهد. EYE نام متغیرها، حتی اگر متنی باشند، در گیومه قرار نمی گیرند.

بیایید مقدار متغیر Age را به متن دیگری تغییر دهیم. در برنامه بعدی چه اتفاقی می افتد؟خوب، نتیجه آموزش سریع جاوا اسکریپت آخرین مقدار متغیر Age خواهد بود. توجه داشته باشید که Age فقط یک بار در ابتدا با var اعلام می شود.برای ادامه متن Hello World را از فایل web.html حذف کنید تا دیگر ظاهر نشود و ما را اذیت نکند. اکنون فقط می خواهیم ببینیم که چه چیزی را در جاوا اسکریپت برنامه ریزی می کنیم.چگونه دو متغیر را به هم متصل کنم؟روش بدست آوردن نتیجه دو متغیر متنی به این صورت خواهد بود:

آسان نه؟می بینید که ما فقط باید علامت + را قرار دهیم. دقت کردید که انتهای جمله اول با شروع جمله دوم آموزش سریع جاوا اسکریپت به ما می پیوندد؟ راه حل ساده است، یک فضای خالی در ابتدای جمله دوم در داخل نقل قول قرار دهید.در حال حاضر آن را کامل است.بیایید کمی با اعداد کار کنیم. این را در فایل جاوا اسکریپت خود بنویسید:از آنجایی که عددی هستند، مقدار هر یک از متغیرها را اضافه می کنیم. حالا بیایید همه چیز را کمی با هم مخلوط کنیم:من یک عبارت با دو متغیر ساخته ام، یکی عددی و دیگری متنی. عبارات در برنامه نویسی را Strings می نامند.

به یاد داشته باشید که x در گیومه نمی رود زیرا یک متغیر است، یک متن نیست. برای جدا کردن کلمات آموزش سریع جاوا اسکریپت در متن به طوری که همه آنها با هم بمانند، فقط باید بین + و دو کلمه یک فاصله خالی بگذارید.به جمع قبلی برگردیم. من دوست دارم اعداد جمع ثابت نباشند، می خواهم کاربر هر دو عدد را وارد کند و برنامه آنها را به من اضافه کند.اولین چیزی که نیاز داریم این است که پنجره ای ظاهر شود که به ما می گوید شماره اول را وارد کنیم و شماره دیگری را برای دومی وارد کنیم.

برای ایجاد پنجره ای برای وارد کردن متن یا اعداد، با قرار دادن:prompt (“متن پنجره”); این یک پنجره آموزش سریع جاوا اسکریپت برای وارد کردن متن یا شماره و با دو دکمه “OK” و “Cancel” ایجاد می کند.اگر فقط آن را بگذاریم، پنجره ظاهر می شود، متن یا شماره را وارد می کنیم و کاری انجام نمی دهد. باید به برنامه بگوییم آنچه در کادر پنجره معرفی می کنیم مقدار متغیر ماست.حالا بله، ما به شما گفتیم که مقدار متغیر name همان چیزی است که در پنجره ظاهر می شود. سپس آن را برای ما بنویسید.

اگر بخواهیم اکنون جمع دو عدد را به این صورت انجام دهیم:اگر این برنامه را انجام دهیم و نتیجه را آموزش سریع جاوا اسکریپت ببینیم مشکل داریم.از آنجایی که متغیرهای x و y به‌عنوان عددی یا متنی تعریف نشده‌اند، جمع‌آوری آن‌ها از کادر ایجاد شده با فرمان نمی‌داند که آیا یک عدد یا متن است (به یاد داشته باشید که 5 می‌تواند یک عدد یا یک متن باشد). در این حالت نمی‌دانست که این دو مقدار را اضافه یا به هم الحاق کند.به طور پیش‌فرض جاوا اسکریپت آنچه را که داخل کادر قرار می‌دهیم به عنوان متن در نظر می‌گیرد، بنابراین با برنامه قبلی این دو عدد به هم متصل می‌شوند، اما اضافه نمی‌شوند.

آموزش سریع جاوا اسکریپت مقدماتی

به عنوان مثال، اگر 3 و سپس 4 قرار دهید، نتیجه 34 می شود، نه 7. اگر بخواهیم آنها را جمع کنیم، باید به آموزش سریع جاوا اسکریپت آن بگوییم که قرار است اعداد را معرفی کنیم یا اینکه متغیر عددی است، قرار دادن کلمه parseIn در جلوی فرمان. توجه کنید که برنامه ای که اعداد قطعی را اضافه می کند چگونه می خواهد:ما parseIn را قبل از prompt قرار داده ایم و با آن به آن می گوییم که اعداد را معرفی می کنیم، از اینجا به بعد آنها را به عنوان اعداد در نظر می گیرد و به جای پیوستن به آنها اضافه می کند.

گزینه دیگر این است که متغیرها را با هر عددی قبل از اعلان اعلام کنید.همانطور که اضافه می کنیم، می توانیم آموزش سریع جاوا اسکریپت بسیاری از عملیات های ریاضی را انجام دهیم.عملگرهای ریاضی با جاوا اسکریپت+ برای مجموع- برای تفریق.* ضرب کردن (ستاره)./ برای تقسیم.% باقیمانده تقسیم بین دو عدد را به ما می دهد. به عنوان مثال 10% نتیجه 3 خواهد بود 1، بقیه تقسیم.Math.sqrt(x); ریشه عدد یا متغیر x را محاسبه می کند.> بیشتر از < کمتر از>= بزرگتر یا مساوی<= کمتر یا مساوی== برابر با EYE برابری یک معادله با این برابری یکسان نیست.

این برابری برای این است که اگر دو چیز مساوی باشند، مثلاً دو متن، دو عدد و غیره، مقایسه کنیم.آموزش:- سعی آموزش سریع جاوا اسکریپت کنید ماشین حسابی بسازید که بتواند دو یا سه عدد را ضرب کند.- برنامه ای بسازید که جذر یک عدد معین را محاسبه کند.- برنامه ای بسازید که نتیجه مساحت دایره را با دانستن شعاع آن به ما نشان دهد. به یاد داشته باشید که مساحت یک دایره 3.14159 * شعاع است.- برنامه ای برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده یک محصول برای یک فروشگاه تهیه کنید.

از ما خواهید پرسید که قیمت محصول بدون مالیات بر ارزش افزوده چقدر است. اگر قیمت را بدون مالیات آموزش سریع جاوا اسکریپت بر ارزش افزوده وارد کنیم، باید در نتیجه قیمت کالا را با مالیات بر ارزش افزوده به ما بدهد. آسان نه؟اعداد تصادفی با جاوا اسکریپتMath.random() یک عدد تصادفی بین 0 و 1 ایجاد می کند. می تواند 0، 1، 0.23، 0.53 باشد… در جاوا اسکریپت، اعشار با نقطه نوشته می شوند نه با کاما.اگر بخواهیم یک عدد تصادفی مثلاً بین 0 تا 10 تولید کنیم، باید نتیجه تصادفی را به صورت زیر در 10 ضرب کنیم:

مشکل این است که یک عدد تصادفی بین 0 تا 10 اما با اعشار به ما می دهد. اگر فقط اعداد صحیح آموزش سریع جاوا اسکریپت بخواهیم چگونه آن را برطرف کنیم؟ خوب، خیلی ساده، به آن بگویید که می‌خواهیم عددی را که بیرون می‌آید گرد کنیم. دستور Math.round این کار را انجام می دهد. ما اینگونه خواهیم بود:ورزش:- برنامه ای بسازید که یک عدد تصادفی بین 0 تا 3 را با اعشار برای ما بنویسد.با اعداد صحیح این خواهد بود:صفحه وب را بازخوانی کنید و خواهید دید که چگونه هر بار یک عدد متفاوت ظاهر می شود.

بیانیه IF.اگر شرطی است که در لغت به معنای بله است… به طور خلاصه، تشکیل ساختاری برای آموزش سریع جاوا اسکریپت تصمیم گیری یا انتخابی است. کاری که در واقع انجام می دهد موارد زیر است:اگر (یک چیز برآورده شد) سپس (این کار انجام شد).در جاوا اسکریپت به صورت زیر نوشته می شود:if (بیان) {اقدامات برای انجام در صورت مثبت}اگر عبارت داخل پرانتز برآورده شود، برای مثال x < 10; سپس برنامه کاری را انجام می دهد که ما بین براکت ها قرار می دهیم.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم:بهش میگیم یه پنجره بیاره که سنتون رو وارد کنید اگه سنتون بالای 18 سال آموزش سریع جاوا اسکریپت باشه عبارت “سن قانونی هستی” میاد ولی…اگر وارد سن 14 سالگی بشیم چی میشه؟ همانطور که برنامه است، هیچ اتفاقی نمی افتد، به همین دلیل است که یک عبارت پرکاربرد با IF ELSE است.if (expression) {اقدامات برای انجام در صورت مثبت بودن }else {اقدامات لازم در صورت عدم انجام}با قرار دادن موارد دیگر، می‌توانیم در پرانتز قرار دهیم اگر شرط برآورده نشود چه اتفاقی می‌افتد. بیایید به مثال قبلی ادامه دهیم و آن را بهبود دهیم:

حالا بله، ما برنامه ای داریم که بسته به چیزی که وارد می کنیم، چه برای بزرگسالان و چه برای خردسالان، کاری آموزش سریع جاوا اسکریپت انجام می دهد.آموزش:- برنامه ای بسازید که 2 عدد وارد کنیم و برنامه به ما بگوید که کدام یک از این دو عدد بزرگتر است.- برنامه ای بسازید که ریشه یک عدد را محاسبه کند. مراقب باشید فقط اعداد بزرگتر از 0 دارای ریشه مربع هستند، بنابراین اگر کاربر عددی کمتر از 0 وارد کند باید قبل از اجرای ریشه عدد به او بگوییم که این عدد ریشه ندارد.

بسیار محتمل است که ما نیاز داشته باشیم گزینه های جایگزین با بسیاری از گزینه های ممکن (چند IF) را در آموزش سریع جاوا اسکریپت برنامه های خود قرار دهیم. بیایید به یک مثال نگاه کنیم:متغیرOptions = مقداری را ایجاد می کنیم که می توان انتخاب کرد، به عنوان مثال از صفحه کلید یا از پنجره ای که توسط کاربر مشخص شده است.هر چقدر که بخواهیم می توانیم قرار دهیم.ورزش:- یک بازی غافلگیر کننده از نوع قرعه کشی ایجاد کنید. کاربر باید بین اعداد 0، 1، 2 و 3 یکی را انتخاب کند. 

رفته.همچنین این احتمال وجود دارد که دو شرط باید همزمان رعایت شود:اگر (شرط 1 و شرط 2) {این درست است}همچنین آموزش سریع جاوا اسکریپت با موارد دیگر:اگر (شرط 1 و و شرط 2) {این درست است} در غیر این صورت {این مورد دیگر درست است}نمادهای && به معنای “و” هستند، یعنی اگر شرط 1 و شرط 2 به طور همزمان برآورده شوند (هر دو).حالت دیگر این است که یکی از این دو شرط وجود داشته باشد:اگر (شرط 1 | شرط 2) {این درست است}همانطور که می بینید نماد | است (نوار صفحه کلید عمودی مستقیم = AltGr + 1)

اکنون که شرطی را می دانیم که قرار است دستورالعمل جدیدی ببینیم، به آن تایید می گویند و شبیه هشدار است، تفاوت آموزش سریع جاوا اسکریپت این است که به جای یک دکمه، دو دکمه در پنجره هشدار ظاهر می شود. به این نوع پنجره ها “پنجره تایید” می گویند. یک دکمه تأیید یا پذیرش برای تأیید پیام و دیگری برای لغو در صورت عدم موافقت با درخواست بیان شده.این را در فایل جاوا اسکریپت بنویسید:تایید (“پذیرفتن یا لغو”)؛می بینید که دو دکمه بیرون می آیند. منطقاً باید به برنامه بگوییم که در یک مورد چه کاری انجام دهد. به همین دلیل مشروط داریم. بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

گزینه اول این است که اگر روی دکمه پذیرش کلیک کنید برنامه چه کاری انجام می دهد و گزینه دوم این آموزش سریع جاوا اسکریپت است که اگر روی لغو کلیک کنید برنامه چه کاری انجام می دهد.این عبارت window.open(“URL”); این به شما کمک می‌کند تا شما را به صفحه‌ای هدایت کند که همان صفحه‌ای است که ما در «آدرس URL» قرار می‌دهیم. به برنامه زیر نگاه کنید:if (تأیید کنید (“آیا می خواهید به صفحه فناوری بروید؟”))گاهی اوقات مرورگرها گزینه بردن شما را به سایت دیگری مسدود می کنند (به این موارد پاپ آپ گفته می شود). اگر برای شما کار نمی کند، آنها را از حالت انسداد خارج کنید.

آیا آماده ساخت اولین بازی خود با جاوا اسکریپت هستید؟- برنامه ای بسازید که یک بازی 10 سوالی آموزش سریع جاوا اسکریپت با پاسخ های کوتاه (یک کلمه یا یک عدد) باشد. بازی باید دارای یک تابلوی امتیاز باشد که در آن امتیاز را ببینیم، اگر سوالی ناموفق باشد، امتیازها کم می شود، اگر درست باشد اضافه می شود.حالا کمی سخت تر که کم کم توضیح می دهیم.سعی کنید یک بازی بسازید که کاربر باید عددی بین 0 تا 5 را که توسط برنامه انتخاب شده است حدس بزند (تصادفی).

من راه حل را به شما می دهم، اما ابتدا سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید.راهنما: فکر کنید ابتدا باید آموزش سریع جاوا اسکریپت عدد تصادفی را انتخاب کنیم، سپس از شما می خواهیم شماره را وارد کنید و در نهایت باید به شما بگوییم که آیا آن را درست متوجه شده اید یا از IF استفاده نمی کنید.EYE به یاد داشته باشید که هر بار که صفحه را به‌روزرسانی می‌کنید، رایانه شماره متفاوتی را انتخاب می‌کند.بیایید بازی خود را بالا ببریم. ما می خواهیم به بازیکن 4 شانس برای زدن شماره بدهیم.

باید به او بگوییم که اگر درست متوجه نشد، دوباره از ما بپرسید، اما مراقب باشید که عدد انتخابی یا آموزش سریع جاوا اسکریپت تصادفی هر 4 بار یکسان باشد. چهار بار در صورت عدم برخورد، یعنی باید یک ساختار تکراری ایجاد کنیم. بیایید ببینیم چگونه انجام می شود.ساختارهای تکراری در جاوا اسکریپت یک ساختار تکراری به یک دستورالعمل یا مجموعه ای از دستورالعمل ها اجازه می دهد تا چندین بار اجرا شوند. در برنامه نویسی به آنها “حلقه” می گویند.

بیایید ابتدا با یک چیز ساده شروع کنیم. ما می خواهیم یک عبارت چندین بار تکرار شود. برای آن ما یک آموزش سریع جاوا اسکریپت حلقه ایجاد می کنیم. به ساختار زیر که همیشه برای حلقه ها استفاده می شود نگاه کنید و بعداً توضیح می دهیم:بیایید به خط اول نگاه کنیم. در این خط به شما می گوییم که متغیر i را اعلام می کنیم. و سپس به آن می گوییم که مقدار اولیه آن 1 است. سپس به آن می گوییم که در حالی که (در حالی که) متغیر i دارای مقدار کمتر یا مساوی با 5 است، آنچه در داخل پرانتز است انجام می شود document.write(“این تکرار می شود” ) ؛.

آخرین خط داخل پرانتز (i=i+1;) این است که به آن بگوییم وقتی برنامه به آن خط رسید، آموزش سریع جاوا اسکریپت مقدار i را 1 افزایش می دهد. به عبارت دیگر، اگر “i” از مقدار 1 شروع شود، اولین بار جمله را می نویسد زیرا i<=5 درست است.رسیدن به i=i+1; مقدار i را تغییر می دهد زیرا 1 را به مقداری که داشت اضافه می کند و تبدیل به 2 می شود (i = i +1). حالا برنامه به اول باز می گردد و دوباره می پرسد آیا شرط i<=5 برآورده شده است؟ اگر درست باشد، چرخه (حلقه) تکرار می شود، اما اکنون مقدار i 2 خواهد شد.

دوباره جمله را بنویسید و مقدار i می شود 3. آیا شرط درست است؟ اگر چنین است، حلقه خود را تکرار آموزش سریع جاوا اسکریپت می کند.بنابراین، تا زمانی که i برابر با 5 شود، در آن صورت شرط دیگر برآورده نمی شود و برنامه از حلقه خارج می شود تا کاری را که در مرحله بعد داریم انجام دهد، یعنی در مورد ما هیچ چیز نیست.معمولاً متغیر حلقه های تکرار “i” نامیده می شود.خوب، ما موفق به تکرار چیزی متفاوت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =