منو
صفحه اصلی
ثبت نام
تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت

تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت

سرفصل‌های مقاله

جاوا و جاوا اسکریپت ممکن است باعث شوند تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت که یکی از فرزندان مستقیم دیگری به نظر برسد، اما در واقع از آن فاصله زیادی دارند. جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که می تواند روی چندین سیستم عامل با تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت استفاده از مفسر اجرا شود.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش جاوا برای کودکان بخوانید.

این توسط Sun Microsystems با هدف ایجاد برنامه های کاربردی مستقل که در سراسر پلتفرم ها کار می کنند توسعه یافته است. از سوی دیگر، جاوا اسکریپت توسط نت اسکیپ به عنوان یک زبان برنامه نویسی شبیه به نسخه مشتری PHP توسعه یافته است. نمی تواند برنامه های مستقل تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت ایجاد کند، در یک مرورگر اینترنت قرار دارد.

تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا روی کاغذ ایده بسیار خوبی بود. این به برنامه نویسان اجازه داد تا یک برنامه واحد ایجاد کنند و انتظار داشته باشند که با اکثر سیستم عامل های موجود کار کند. این با استفاده نکردن از کد بومی یک سیستم عامل خاص به دست می آید. در عوض، جاوا کد تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت خود را می گیرد و سپس آن را روی یک ماشین مجازی اجرا می کند، که کد جاوا را به کد اصلی مخالف تفسیر می کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، روی کاغذ خوب به نظر می رسید، اما در عمل برنامه های جاوا به طور قابل توجهی کندتر از برنامه های کدگذاری شده در کد بومی بودند. این عمدتا به این دلیل بود که هر کد باید دو بار توسط ماشین مجازی و سپس توسط سیستم عامل پردازش می شد.

جاوا و جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است، بنابراین کامپایل نمی شود. یک مرورگر با قابلیت جاوا اسکریپت، اسکریپت را می گیرد و آن را پردازش می کند، سپس دستورالعمل های اسکریپت را اجرا می کند. کاربرد اصلی جاوا اسکریپت ارائه صفحات وب است که با HTML ساده با سطح بالایی از تعامل قابل دسترسی نیستند.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله فواید زبان جاوا برای اندروید بخوانید.

می توان از آن در ارتباط با سایر فناوری ها مانند AJAX برای تجربه تعاملی تر استفاده کرد. جاوا اسکریپت همچنین می‌تواند با عناصری که از کد آن نمی‌آیند تعامل داشته باشد، که جاوا اینطور نیست. برنامه های جاوا فقط تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت می توانند در صفحات HTML جاسازی شوند و از این مرحله به بعد برنامه جاوا به طور مستقل کار می کند.

جاوا و جاوا اسکریپت دو زبان کاملاً متفاوت هستند، بنابراین برای عملکرد صحیح نیازهای متفاوتی نیز دارند. نصب پشتیبانی جاوا در مرورگر شما به این معنی نیست که می تواند از برنامه های جاوا اسکریپت نیز پشتیبانی کند و بالعکس.

جاوا و جاوا اسکریپت: تفاوت در زبان

جاوا و جاوا اسکریپت دو زبان کاملا متفاوت با نیازهای تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت متفاوت هستند. اگر جاوا به عنوان پشتیبانی در مرورگر وب شما نصب شده باشد، این بدان معنا نیست که برنامه های جاوا اسکریپت نیز پشتیبانی می شوند.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله برنامه نویسی جاوا چیست را بخوانید.

از طرف دیگر جاوا اسکریپت قادر است با عناصری که از کد آن نمی آیند تعامل داشته باشد. جاوا نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا برنامه های جاوا فقط می توانند در صفحات HTML جاسازی شوند. اگر این اتفاق بیفتد، برنامه‌ها از این زمان به طور مستقل کار می‌کنند.

کاربرد جاوا و جاوا اسکریپت

سینتکس جاوا و جاوا اسکریپت هنوز شبیه به امروز است. جاوا اساساً از Objective-C، Modula و C / C ++ الهام گرفته شده است. توسعه دهندگان جاوا اسکریپت برخی از ایده ها را از جاوا و بنابراین از C / C ++ گرفته اند. با این وجود، زبان برنامه نویسی بیشتر بر پایه Python، Scheme و Smalltalk است.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش زبان جاوا مبتدی بخوانید.

تفاوت های زبانی را می توان در مفاهیم اساسی مشاهده کرد. در حالی که جاوا به تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت شدت تایپ شده و کاملا ثابت است، که آن را به عنوان یک زبان کاملا شی گرا متمایز می کند، جاوا اسکریپت از تایپ پویا و ضعیف استفاده می کند. از شی گرایی و برنامه نویسی عملکردی و رویه ای پشتیبانی می کند.

اساساً، جاوا را می توان به عنوان یک زبان منظم تر و به طور قابل توجهی سختگیرانه تر دید. همیشه به طور مداوم شی گرا است. علاوه بر این، شامل مقرراتی برای ساختارهای دایرکتوری و نام فایل ها است و دارای یک سیستم نوع دقیق است.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش جاوا صفر تا صد را بخوانید.

این باعث می شود که این تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت زبان مانعی برای وب سایت های برنامه نویسی و به عنوان یک زبان برنامه نویسی باشد، اما برای پروژه های بزرگتر بدون قوانین و ساختار مشخص مناسب است. از طرف دیگر جاوا اسکریپت غیررسمی تر و ساده تر است، به طوری که می توان از آن هنگام برنامه نویسی وب سایت ها نیز استفاده کرد.

خلاصه:
جاوا یک زبان تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت برنامه نویسی OOP است، در حالی که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی OOP است.
جاوا برنامه هایی را ایجاد می کند که در یک ماشین مجازی یا  مرورگر اجرا می شوند، در حالی که کد جاوا اسکریپت فقط در یک مرورگر اجرا می شود.
کد جاوا باید کامپایل شود، در تفاوت زبان جاوا و جاوا اسکریپت حالی که کد جاوا اسکریپت فقط در متن موجود است.
شما به پلاگین های مختلفی نیاز دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =