منو
صفحه اصلی
ثبت نام
آینده برنامه نویسی در ایران و جهان

آینده برنامه نویسی در ایران و جهان

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله سعی کرده ایم آینده برنامه نویسی در ایران و جهان را شرح دهیم و بهترین زبان هایی که برنامه نویسان باید بدانند را نام برده ایم و آینده کاری برنامه نویسی در آینده را بررسی کنیم و به سوال ایا برنامه نویسی آینده دارد به خوبی پاسخ داده ایم.دنیای فناوری سریعتر از همیشه در حال تغییر، تکامل و انطباق با روندهای بازار جهانی است به همین دلیل می توان گفت آینده برنامه نویسی در ایران و جهان بسیار روشن است.

بر اساس مقاله فوربس، بسیاری از مدیران ارشد فناوری تغییرات بزرگی را در توسعه نرم‌افزار در سال 2019 پیش‌بینی می‌کنند. مانند توسعه رابط کاربری چندپلتفرمی (UI)، ماژول‌های تجزیه و تحلیل بومی، توسعه اولین AI و مدل‌سازی رفتار انسانی. با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) آینده برنامه نویسی را اینگونه پیش بینی می کند، توسعه دهندگان نرم افزار چشم انداز شغلی قوی دارند.

اگر دوست داری برنامه نویس بشوی و آینده خوبی داشته باشی روی عکس کلیک کن

آینده برنامه نویسی

پیکان اشاره بالا

انتظار می‌رود نرخ رشد شغلی این حرفه بین سال‌های 2016 تا 2026 24 درصد افزایش یابد – بیش از سه برابر سریع‌تر از میانگین همه مشاغل این رقم 302500 شغل است که انتظار می‌رود برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سراسر کشور باز شود.

با این حال، توسعه دهندگان نرم افزار تنها متخصصان مرتبط با کامپیوتر نیستند که به سرعت در حال پیشرفت هستند. بر اساس BLS، مشاغل کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) از هر نوع، مانند دانشمندان تحقیقاتی کامپیوتر و اطلاعات، معماران شبکه های کامپیوتری، تحلیلگران سیستم های کامپیوتری و برنامه نویسان کامپیوتری، انتظار می رود در همان دهه، 13 درصد افزایش یابد و آینده برنامه نویسی تا اینجا اینگونه پیش بینی شده است.

برای انطباق با این تغییرات و تحولات در صنایع IT و کامپیوتر، ممکن است نیاز باشد که مهارت های بیشتری را از طریق یک برنامه آموزشی پیشرفته کسب کنید تا آینده برنامه نویسی بهتری داشته باشید.

برای مثال، یک مدرک کارشناسی ارشد آنلاین در برنامه توسعه نرم‌افزار می‌تواند ابزاری برای توسعه مهارت‌ها در 10 زبان برنامه‌نویسی برتر آینده، طراحی UI، سیستم‌های چابک، و توسعه و عملیات (DevOps) در اختیار شما قرار دهد.

آینده برنامه نویسی در ایران و جهان

آیا آینده ای برای برنامه نویسی وجود دارد؟
بر اساس BLS، مشاغل کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) از هر نوع، مانند دانشمندان تحقیقاتی کامپیوتر و اطلاعات، معماران شبکه های کامپیوتری، تحلیلگران سیستم های کامپیوتری و برنامه نویسان کامپیوتری، انتظار می رود در همان دهه ایا برنامه نویسی آینده دارد؟ آینده کاری برنامه نویسی مهم است.همچنین باید بدانید که آینده برنامه نویسی بسیار بسیار خوب است مخصوصا آینده برنامه نویسی در ایران بسیار عالی است.

روندهای آینده برنامه نویسی

برای کمک به درک بهتر شما از اینکه مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و کامپیوتر به کجا می‌روند، چندین روند در “آینده برنامه‌نویسی” در بخش‌های زیر مورد بررسی قرار می‌گیرند. همراه با مهارت‌هایی که متخصصان توسعه نرم‌افزار برای تطبیق و ماندن در لبه‌های پیشرفته نیاز دارند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان بپردازید.

زبان های برنامه نویسی آینده

زبان های برنامه نویسی آینده

توسعه دهندگان نرم افزار و سایر متخصصان مرتبط با کامپیوتر باید از زبان های برنامه نویسی برتر فعلی آگاه باشند. برنامه نویسی چیزی است که تمام ماشین های جامعه را اجرا می کند.

همه چیز از گوشی های هوشمند گرفته تا چراغ راهنمایی و نمایشگر قلب با زبان های کامپیوتری برنامه ریزی شده است.

یادگیری و استفاده از زبان های برنامه نویسی بخشی ضروری از کار یک توسعه دهنده نرم افزار است که نیاز ما را در آینده برنامه نویسی بیشتر می کند.

زبان های آینده برنامه نویسی عبارتند از Go، Kotlin، Python، TypeScript، R، Scala، Swift، Rust، Ruby و Haskell. مهارت یا مهارت‌های پیشرفته در این زبان‌های برنامه‌نویسی، توانایی‌های فنی حرفه‌ای را افزایش می‌دهد و به طور بالقوه فرصت‌های بیشتری را هنگام جستجوی شغل باز می‌کند.

در حالی که کارفرمایان بسیار به دنبال آن هستند، برخی از زبان های برنامه نویسی در واقع بسیار مبهم هستند. به عنوان مثال، Go و Scala جزو پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی هستند، زیرا تعداد کمی از متخصصان واجد شرایط در هر زبان تخصص دارند. Go در مقاله فوربس به عنوان یک زبان متن باز کامپایل شده و به صورت ایستا تایپ شده در سنت C تعریف شده است در حالی که Scala یک زبان هدف عمومی، کاربردی و شی گرا سازگار با جاوا است. Go در گوگل طراحی شده است و نه تنها در آنجا، بلکه در Adobe و Facebook نیز استفاده می شود. در همین حال، نتفلیکس، لینکدین و توییتر از اسکالا استفاده می کنند.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله کلاس برنامه نویسی چیست و چگونه است بخوانید.

توسعه بین پلتفرمی

توسعه بین پلتفرمی

آینده برنامه نویسی با پیشرفت فناوری، همراه دستگاه‌هایی که مردم برای اتصال به دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی ساعت‌های هوشمند نیز پیشرفت کرده‌اند.

هر کدام از این محصولات نرم افزاری برای خود دارند. شرکت‌ها می‌خواهند برنامه‌های خود را تا حد امکان روی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های بیشتری قرار دهند، بنابراین آینده برنامه نویسی اینگونه است که برنامه‌نویسان باید زبان مناسب را برای توسعه در چندین پلتفرم انتخاب کنند.

تقاضا برای توسعه بین پلتفرمی زیاد است و بیشتر می شود. بیش از 60 درصد از شرکت ها در حال حاضر از توسعه cross-platform استفاده می کنند و انتظار می رود که این تعداد به دلیل تکثیر دستگاه ها افزایش یابد.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ بپردازید.

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی (AI)

آینده برنامه نویسی شامل هوش مصنوعی (AI) نیز می شود. تحقیقات گروه استراتژی سازمانی (ESG) نشان می دهد که 12 درصد از شرکت ها به طور گسترده از تجزیه و تحلیل امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند.

در حالی که 27 درصد از تجزیه و تحلیل امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت محدود استفاده می کنند. ادغام هوش مصنوعی آماده است تا به طور کامل صنعت فناوری اطلاعات و کامپیوتر را تغییر دهد.

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای قادر به مقابله با تشخیص حادثه، اولویت‌بندی، اصلاح، آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری، هوش تهدید و ارزیابی ریسک می‌شود.

برنامه نویسان در آینده برنامه نویسی می توانند از تکنیک های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی و عمیق استفاده کنند

یادگیری، توسعه نرم افزار برای امنیت شبکه. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری تا این حد پیشرفته، هوش مصنوعی ممکن است تنها راه واقع بینانه برای مقابله با تهدیدات امنیتی سایبری متعاقب آن باشد.

این نگرانی‌ها به این دلیل است که صنعت فناوری افراد حرفه‌ای با دانش پیشرفته فناوری هوش مصنوعی را برای محافظت از دارایی‌های شرکت خود استخدام می‌کند.

طبق یک مقاله، فن‌آوری‌های یادگیری ماشین می‌توانند «برای دفاع‌های امنیتی موجود به‌عنوان برنامه‌های کمکی به کار روند» یا «به‌صورت مستقل همراه با سایر فناوری‌های امنیتی و تحلیلی کار کنند».

برای جلوتر از تغییرات بزرگی که هوش مصنوعی به ارمغان می آورد، برنامه نویسان و توسعه دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که مهارت های لازم برای موفقیت مانند دانش هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل امنیت سایبری را دارند تا در آینده برنامه نویسی موفق شوند.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس به زبان ساده بخوانید.

برای شغل برنامه نویسی در آینده آماده شوید

برای شغل برنامه نویسی در آینده آماده شوید

پیشرفت سریع فناوری نشان می‌دهد که چقدر برای متخصصان صنعت IT و رایانه مهم است که مهارت‌های فناوری کدنویسی، توسعه و طراحی خود را به‌روز کنند.

درباره زبان‌های آینده برنامه نویسی ، توسعه بین پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی که توسط مدارک علوم کامپیوتر دانشگاه مریویل کاوش شده‌اند، بیشتر بیاموزید و همین امروز آمادگی خود را برای موفقیت در آینده تسریع کنید.

ایرانیان سایبر برگزارکننده دوره های آموزش برنامه نویسی صفر تا صد برای نوجوانان با هدف کسب درآمد است.

 برنامه نویسی مهمترین مهارت شغلی آینده

 برنامه نویسی مهمترین مهارت شغلی آینده

در ایران و جهان انقلاب فنی اتفاق افتاده است. ما اکنون برای پیشبرد صنعت خود به سیستم های کامپیوتری متکی هستیم و به ما امکان, داد و ستد با رقبای جهانی خود را می دهد.

نه تنها این، غذا، حمل و نقل، ارز و حتی خانواده ما همگی اکنون به فناوری اطلاعات وابسته هستند. جای تعجب نیست که تقاضا برای افراد برای انجام مشاغل برنامه نویسی کامپیوتر افزایش یافته است و آینده برنامه نویسی در ایران روشن باشد.

هر سیستم کامپیوتری فقط به اندازه کد برنامه نویسی که آن را هدایت می کند خوب است. به همین دلیل است که مهارت های کدنویسی بسیار ارزشمند است.

فقط باید به ارقام نگاه کنید تا ببینید چرا دوره های برنامه نویسی تا این حد محبوب شده اند. به گزارش اطلاعات بازار کار، پیش بینی رشد شغلی برای برنامه نویسان وجود دارد.

آینده برنامه نویسی در ایران و جهان را چگونه پیش بینی میکنید . 10 دلیل برای اینکه توضیح دهد آینده برنامه نویسی در ایران بسیار عالی است. ایا برنامه نویسی آینده دارد ؟

آینده کاری برنامه نویسی چیست؟

10 دلیل برنامه نویسی مهمترین مهارت شغلی آینده است

به دست آوردن مهارت های کدنویسی یک تقویت واقعی برای هر شغلی است، بنابراین در اینجا 10 دلیل عالی وجود دارد که چرا برنامه نویسی همچنان مهم ترین مهارت شغلی آینده است و آینده برنامه نویسی خوب است.

1-مهارت های کدنویسی برای آینده شغلی شما خوب است.

یادگیری کدنویسی برای استرالیا عالی است اما برای شما نیز عالی است. افزایش تقاضا برای مهارت های کدنویسی منجر به دستمزدهای بالاتر، کاهش بیکاری و فرصت های هیجان انگیز بیشتر در این بخش پر جنب و جوش شده است.

نه تنها این، بلکه مهارت های کدنویسی واقعاً می تواند آینده شغلی شما را افزایش دهد. یادگیری کدنویسی نه تنها تمایل شما به یادگیری و علاقه به پیشرفت را نشان می دهد، بلکه مجموعه مهارت های شما را برای کارفرمایان بالقوه بسیار جذاب می کند.

2-ما بیش از هر زمان دیگری برای فناوری اطلاعات هزینه می کنیم.

استرالیایی‌ها و کسب‌وکارهای استرالیایی سرمایه‌گذاری زیادی در محصولات ICT و خدمات فناوری اطلاعات انجام می‌دهند. کسب و کارها و مردم به طور یکسان تمایل نشان می دهند که با آخرین پیشرفت ها همگام باشند.

طبق گزارش گارتنر، تا پایان سال 2019، هزینه‌های مربوط به محصولات مبتنی بر کد به حدود 93 میلیارد دلار رسید. یکی از روندهای مهم هزینه، حرکت ما به سمت خدمات مبتنی بر ابر برای مشاغل و خانه است. این از هزینه های دستگاه های IT خارج شده است.

3-تجارت الکترونیک در سراسر استرالیا به سرعت در حال رشد است.

بر اساس گزارش استرالیا پست، بین 1 ژانویه تا 30 آوریل 2021، بیش از 7.4 میلیون خانوار به صورت آنلاین خرید کردند که به رشد سالانه 5.5 درصدی رسید. رقابت برای به دست آوردن و حفظ مشتریان آنلاین زیاد است.

خدمات ارائه شده توسط افرادی که در نقش های شغلی کدنویسی هستند به یک عامل کلیدی موفقیت در خرده فروشی تبدیل شده اند. مشتریان انتظارات زیادی از تجارب خرید خود دارند و برای حفظ وفاداری به برند به چانه زنی، سرعت و اطلاعات نیاز دارند.

4-تقاضا برای مشاغل کدنویسی در حال افزایش است.

برنامه نویسی یک شغل رو به رشد در سراسر استرالیا است. به عنوان مثال، نقش شغلی برنامه نویسان نرم افزار و برنامه های کاربردی در طول پنج سال گذشته به شدت رشد کرده است و انتظار می رود با همان روند مثبت همچنان که به سمت سال 2023 حرکت می کنیم، ادامه یابد.

انتظار می رود سالانه 16000 شغل جدید در این شغل باز شود. نقش به تنهایی، کدنویسی را به یک مهارت مورد نیاز تبدیل می کند که قطعا ارزش یادگیری دارد.

5-اکنون نقش های شغلی بیشتر به مهارت های کدنویسی نیاز دارد.

تعداد مشاغلی که برخی از عناصر مهارت کدنویسی را شامل نمی شود در حال کاهش است. نمونه‌هایی از نقش‌های شغلی که زمانی مبتنی بر مهارت‌های سنتی بودند اما اکنون به تخصص کدنویسی نیاز دارند عبارتند از:

گرافیست ها: ایجاد عناصر طراحی یک وب سایت دیگر کافی نیست. گرافیست‌های امروزی به چند مهارت توسعه وب نیاز دارند تا هنر خود را در کاربرد عملی قرار دهند

دانشمندان محیط زیست: دانش علمی برای تحقیقات محیطی واقعاً مهم است، اما تجزیه و تحلیل این تحقیقات اغلب بر توسعه مدل‌های رایانه‌ای مناسب متکی است.

تحلیلگران کسب و کار: توانایی دستکاری و درک کلان داده ها اکنون کلید موفقیت کسب و کار است.

6-مهارت های کدنویسی دستمزدهای بیشتری را جذب می کند.

مشاغل ICT اغلب دستمزدهای بالایی را جذب می کنند، اما مهارت های کدنویسی می تواند این پتانسیل درآمد را حتی بیشتر افزایش دهد.

به عنوان مثال، تکنسین‌های پشتیبانی ICT برای استرالیا دستمزد متوسطی دریافت می‌کنند، در حالی که برنامه‌نویسان نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی بیش از میانگین دستمزد دریافت می‌کنند و می‌توانند از مزایای سبک زندگی بهبود یافته برخوردار شوند.

در حال حاضر، توسعه دهندگان برنامه می توانند تا 100187 دلار در استرالیا در سال درآمد کسب کنند.

7-نیاز ما به امنیت سایبری افزایش یافته است.

داده های شخصی و تجاری اکنون یک کالای ارزشمند است. کسب‌وکارها می‌توانند با جمع‌آوری داده‌ها، دستکاری و پاسخ‌هایشان بالا و پایین شوند.

شبکه رشد امنیت سایبری استرالیا بیان کرده است که تقاضا برای مشاغل امنیت سایبری افزایش یافته است و کسب‌وکارها هزینه بیشتری برای امنیت سایبری می‌کنند که منجر به افزایش 9 درصدی هر سال در چهار سال گذشته شده است.

8-یادگیری مهارت های کدنویسی برای مغز شما مفید است.

اگر تا به حال زمانی را صرف کدنویسی کرده اید، می دانید که به همکاری نیاز دارد تمرکز و خلاقیت به یک اندازه این نوع تحریک مانند تمرین دادن مغز شما در باشگاه است و هرگز برای شروع دیر نیست.

همانطور که شما یک مهارت را یاد می گیرید، شبکه های عصبی در مغز شما ارتباطات جدیدی ایجاد می کنند و نکته مهم در مورد یادگیری مهارت های کدنویسی این است که می توانید نتایج هیجان انگیز آن ارتباطات جدید را از همان ابتدا مشاهده کنید.

9-دوره های برنامه نویسی در تمامی سطوح موجود است.

اکثر افرادی که در حال حاضر در مشاغل کدنویسی مشغول به کار هستند، دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند. به عنوان مثال، 55.9٪ از برنامه نویسان نرم افزار و برنامه های کاربردی دارای مدرک لیسانس هستند. با این حال، نکته مهم در مورد مشاغل برنامه نویسی این است که می توانید راه خود را ادامه دهید.

یادگیری کدنویسی می تواند از سنین پایین هم در خانه و هم در مدرسه شروع شود. مطالعه از طریق یک دوره آنلاین می تواند این یادگیری را به سمت استانداردهای صنعتی بیشتر کند. برای مثال، Upskilled’s ICT40120 – Certificate IV in Information Technology (برنامه نویسی) به دانش آموزان ملزومات زبان های برنامه نویسی کلیدی را می دهد. این شامل:

پایتون

UML

MS SQL/MySQL

سی شارپ

PHP

10-شغلی که با مهارت های شما رشد خواهد کرد.

همانطور که مهارت های کدنویسی شما توسعه می یابد، ایده واضح تری از جایی که می خواهید در آن تخصص داشته باشید به دست خواهید آورد. این یک دنیای هیجان انگیز و همیشه در حال تغییر است که در آن فرصت های جدید همچنان پدید خواهند آمد.

همانطور که حرفه شما پیشرفت می کند، مایلید از طریق تجربه عملی بیشتر و دوره های برنامه نویسی به مهارت های کدنویسی خود بیافزایید.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله کسب درآمد با برنامه نویسی در نوجوانی بپردازید.

7 شغل با فناوری سریع در حال رشد

7 شغل با فناوری سریع در حال رشد

بخش فناوری داغ است و داغ‌تر می‌شود، اما به مجموعه‌های مهارتی خاص بیش از سایرین نیاز است. در اینجا هفت عنوان شغلی تخصصی در زمینه فناوری وجود دارد که انتظار می رود در آینده قابل پیش بینی تقاضای زیادی داشته باشند و آینده برنامه نویسی را روشن تر می کنند.

مدیر پایگاه داده

مدیران پایگاه داده (DBA) داده های یک سازمان را مدیریت می کنند. آنها اطمینان می دهند که پایگاه داده ها به طور موثر اجرا می شوند و از کاربران غیرمجاز ایمن هستند. DBA ها همچنین مسئول سازماندهی داده های یک شرکت و ذخیره سازی کارآمد آن هستند. این شغل به طور کلی نیاز به مدرک لیسانس در سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) یا یک رشته مرتبط با کامپیوتر دارد.

علاوه بر این، DBA ها باید درک درستی از زبان های پایگاه داده داشته باشند، که رایج ترین آنها زبان پرس و جو ساختاریافته است که به نام SQL نیز شناخته می شود. یک DBA باید با زبان برنامه نویسی که کارفرما استفاده می کند آشنا شود.

توسعه دهندگان نرم افزار

ذهن خلاق پشت یک برنامه کامپیوتری یک توسعه دهنده نرم افزار است. برخی از توسعه دهندگان نرم افزار برنامه های کاربردی ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر سیستم می سازند. آنها معمولا در کنار برنامه نویسان کامپیوتر کار می کنند.

توسعه دهندگان نرم افزار معمولا دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار یا رشته های مرتبط با کامپیوتر هستند. مدرک ریاضی در برخی موارد قابل قبول است.

با توجه به کمپ های بوت کدگذاری آنلاین امروزی و سایر سیستم های یادگیری غیر متعارف، آموزش آکادمیک سنتی همیشه یک الزام نیست.

توسعه دهنده وب

توسعه دهندگان برنامه های کاربردی وب از زبان های برنامه نویسی برای ایجاد نرم افزار آنلاین که با مشخصات مشتری مطابقت دارد، استفاده می کنند. یک توسعه دهنده ممکن است در چندین زبان برنامه نویسی و سیستم عامل کار کند.

کارفرمایان معمولاً به دنبال تحصیلات مرتبط با کامپیوتر و تجربه کاری مرتبط هستند. با تقاضای زیاد برای این مهارت ها، مدرک رسمی همیشه مورد نیاز نیست.

از میان هفت شغل فنی موجود در این لیست، یک توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی وب آینده‌نگر، بیشترین دوره‌های برنامه‌نویسی بوت کمپ را دارد.

تحلیلگران سیستم های کامپیوتری

تحلیلگران سیستم های کامپیوتری سیستم ها و رویه های کامپیوتری یک شرکت را بررسی می کنند، سپس آنها را طراحی یا اصلاح می کنند تا سازمان را کارآمدتر کنند.

آنها باید درک درستی از نیازها و محدودیت های کسب و کار و فناوری اطلاعات (IT) داشته باشند. مسئولیت های آنها شامل مشاوره با مدیران برای تعیین نیازهای مرتبط با فناوری اطلاعات است.

اکثر تحلیلگران سیستم های کامپیوتری دارای مدرک لیسانس در رشته های مرتبط با کامپیوتر هستند. با این حال، از آنجایی که آنها از نزدیک با بخش تجاری کار می کنند، بسیاری از آنها از طریق تجربه یا تحصیل سابقه تجاری دارند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل

توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل محصولات جدیدی ایجاد می کنند یا محصولات موجود را برای استفاده در گوشی ها و تبلت ها تطبیق می دهند. شرکت‌های خلاق در سراسر صنایع، از جمله استودیوهای بازی‌های ویدیویی، شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی، اکنون موبایل را به‌عنوان یک کانال توزیع محتوا می‌شناسند. توسعه‌دهندگان همچنین از سوی سازمان‌های دولتی، مؤسسات مالی و صنایعی که برای اجرای کارآمدتر عملیات خود به محصولات پیشرفته‌تری نیاز دارند، تقاضا دارند.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل در رتبه سوم در فهرست ۱۰ شغل برتر لیست آینده توسط ThinkAdvisor قرار دارد.

اکثر آنها پیشینه ای در مهندسی نرم افزار یا علوم کامپیوتر دارند. اکنون برخی از کالج‌ها مدرکی را در زمینه توسعه موبایل ارائه می‌دهند.

تحلیلگر تحقیقات بازار

تحلیلگران تحقیقات بازار به شرکت‌ها کمک می‌کنند بفهمند مردم چه محصولاتی را می‌خواهند، چه کسی آن‌ها را می‌خرد و با چه قیمتی. آنها داده های مصرف کنندگان و محصولات را جمع آوری می کنند، یافته ها را تجزیه و تحلیل می کنند و گزارش هایی را برای استفاده همکاران و مشتریان خود آماده می کنند.

افراد حرفه ای در این شغل از پیشینه های زیادی می آیند. با توجه به اداره آمار کار، برخی از آنها دارای مدرک در آمار، ریاضی، یا علوم کامپیوتر هستند در حالی که برخی دیگر دارای پیشینه در مدیریت بازرگانی، علوم اجتماعی یا ارتباطات هستند.

تحلیلگر امنیت اطلاعات

تحلیلگران امنیت اطلاعات اقداماتی را برای محافظت از شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری سازمان هماهنگ و اجرا می‌کنند. ویژگی بارز افراد در این موقعیت ها، سازگاری با تغییر است، زیرا یک نقض امنیتی می تواند در هر زمانی رخ دهد.

اکثر تحلیلگران امنیت اطلاعات دارای یک کامپیوتر کامل هستند تحصیلات، از جمله لیسانس در علوم کامپیوتر، برنامه نویسی، یا یک رشته مرتبط. با توجه به تقاضا در این زمینه، کالج ها با گرایش های امنیت اطلاعات پاسخگو هستند.

آینده برنامه نویسی چیست؟ در این مقاله به بررسی آینده برنامه نویسی در ایران و جهان پرداخته ایم.

ایا برنامه نویسی آینده دارد ؟ آینده کاری برنامه نویسی در ایران و جهان . آینده برنامه نویسی وب در ایران.

آیا برنامه نویسی به پایان می رسد؟
برنامه نویسی قرار نیست «از بین برود» یا «منسوخ شود». با این حال، معنای آن تغییر خواهد کرد. … برنامه نویسانی که ابزارهای سطح بالاتر را می نویسند،مانند خود موتور کدنویسی مایکروسافت، می توانند نفس راحتی بکشند.همانطور که برنامه نویسانی که API ها را طراحی می کنند، از آنجایی که شما هنوز باید امضاهای تابع/روش را ارائه دهید.

چه زبان برنامه نویسی در آینده است؟

پایتون. پایتون بدون شک در صدر این لیست قرار دارد. به طور گسترده ای به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در ابتدا پذیرفته شده است. پایتون یک زبان برنامه نویسی سریع، کاربردی و آسان برای استقرار است که به طور گسترده برای توسعه برنامه های کاربردی وب مقیاس پذیر استفاده می شود.

در آینده برنامه نویسی آیا پایتون جایگزین go می شود؟

جیک ویلسون، کارمند سابق گوگل، معتقد است که در مقایسه با پایتون آشنا، زبان Go ویژگی های خوبی دارد و در بسیاری از موارد می تواند جایگزین پایتون شود. ... برای بسیاری از وظایف، پایتون را با Go جایگزین کرد

چه زبانی جایگزین پایتون در یادگیری ماشینی خواهد شد؟

Rust همچنان در تلاش است تا با جامعه یادگیری ماشینی پیش بیاید، و بنابراین من معتقدم سوئیفت و جولیا زبان هایی هستند که پایتون را از سلطنت خلع کرده و در نهایت بر علم داده حکومت خواهند کرد.

آینده برنامه نویسی
آینده برنامه نویسی در ایران و جهان

کارگردان: حسین عزیزی

تاریخ ایجاد شد: 2021-11-22 13:48

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

4 در مورد “آینده برنامه نویسی در ایران و جهان”

    1. محدثه رضایی

      در حالی که به نظر می رسد کدنویسی و برنامه نویسی در جلو مترادف هستند، اما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. در حالی که کدنویسی به معنای نوشتن کدها از یک زبان به زبان دیگر است، برنامه‌نویسی به معنای برنامه‌ریزی یک ماشین با مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای اجراست.

    1. محدثه رضایی

      نه، حداقل فعلا اینطور نیست. با این حال، برنامه نویسان باید از فناوری های فعلی مانند GPT-3 آگاه باشند که قادر به تولید برنامه های کامپیوتری بدون کدنویسی هستند. مهندسان نرم افزار به سادگی می توانند پارامترها و عناصر را برای پرایم یا آماده سازی برنامه توصیف کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =