ثبت نام
انواع کلاس های مهارتی | ایرانیان سایبر 1400

انواع کلاس های مهارتی برای نوجوانان

سرفصل‌های مقاله

انواع کلاس های مهارتی

موفق بودن برای هر کسی متفاوت به نظر می رسد. انواع کلاس های مهارتی این در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد، اما چیزی که اکثر مردم می‌توانند با آن موافق باشند این است که شامل احساس رضایت و امنیت است. یکی از راه‌های ارائه این امنیت، باز کردن هرچه بیشتر فرصت‌ها با یادگیری مهارت‌های ارزشمند زندگی است. بنابراین، نسل بعدی چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟

سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

در حالی که روندها می آیند و می روند، و اقتصاد و فرهنگ می توانند تغییر کنند، مهارت هایی وجود دارد که هر فردی برای پیشرفت به آنها نیاز دارد. حتی شما انواع کلاس های مهارتی را به احتمال زیاد تجربه کرده اید یا افرادی را دید که انواع کلاس های مهارتی را در زندگی خود دارند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله دوره های صفر تا صد ایرانیان سایبر  بپردازید.

این انواع کلاس های مهارتی شامل چه مهار هایی میشود؟ کجا انواع کلاس های مهارتی را برویم و یادبگیریم ؟ …

این ها سوال خایی است که احتمالا ذهن شما را در گیر کرده است اگر شما به دنبال جوا هایتان در مورد انواع کلاس های مهارتی هستید با ما همراه باشید.

انواع کلاس های مهارتی / مهارت تفکر انتقادی

انواع کلاس های مهارتی در زمانی که مفهوم شغل و محل کار در حال تغییر است، توانایی فکر کردن برای خودتان یک مهارت کلیدی است. تفکر انتقادی به وضوح خود راهبری و خود انضباط است، بنابراین باید بتوانید به شیوه ای واقع بینانه و معنادار برای خودتان فکر کنید.

مهارت تطبیق پذیری

تطبیق پذیری

پیمایش فناوری های نوظهور کاری است که اکثر دانش آموزان و متخصصان در زندگی روزمره ،  خود باید انجام دهند. در حالی که این در نهایت می تواند زندگی را آسان تر کند، اغلب با شرایط جدید همراه است. نمونه بارز آن این است که چگونه چندین شرکت از فناوری مدرن برای پیشبرد حضور جهانی خود استفاده می کنند که می توان به عنوان “انواع کلاس های مهارتی” قید کرد

این منجر به این می شود که شرکت های سطح بالا کارکنان خود را تشویق به کار از راه دور و استفاده کامل از عصر دیجیتال می کنند. کار مستقیم با کارمندی که در منطقه زمانی متفاوتی زندگی می‌کند، می‌تواند تنها یکی از بسیاری از تنظیماتی باشد که نسل بعدی در فرهنگ کاری عادی خود تجربه خواهند کرد. نسل‌های بعدی باید بتوانند خود را تطبیق دهند.

اگر دوست داری مهارت برنامه نویسی را یادبگیری روی عکس زیر کلیک کن

کلاس مهارتی ایرانیان سایبر

پیکان اشاره بالا

مهارت های ارتباطی عالی

مهارت های ارتباطی خوب، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین مهم هستند. نسل بعدی نیاز به برتری در این موارد خواهد داشت و هر از چند گاهی این امر شامل هدایت گفتگو می شود .ممکن است شرایط خاصی برای پیمایش وجود داشته باشد، مانند اعضای کلیدی یک تیم که در مکان‌های مختلف زندگی می‌کنند.

این تنها یکی از سناریوهایی است که ممکن است به این معنی باشد که مردم باید چند وجهی باشند و یاد بگیرند که چگونه با استفاده از رسانه های جدید ارتباط برقرار کنند. و با توجه به اینکه اکثر مکان‌های کاری از ابزارهایی مانند Skype برای برقراری ارتباط در تیم‌های خود استفاده می‌کنند، ارتباط نوشتاری یک نکته مهم است. درک مطلب و مهارت های نوشتاری به مهارت های حیاتی برای دانش آموزان و کارمندان مدرن تبدیل شده است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله کلاس برای کودکان بپردازید.

مهارت درک فرهنگی

درک فرهنگی عمیق تر می تواند به تعاملات مثبت بیشتر، همکاری بهتر و گفتگوهای واقعاً متنوع منجر شود. انواع کلاس های مهارتی با توجه به اینکه نسل Z اغلب به عنوان یکی از متنوع ترین نسل ها تا به امروز معرفی می شود، صداها و دیدگاه های متنوع تری در محل کار آینده وجود خواهد داشت.

درک فرهنگی بخش کلیدی پیشرفت در بیشتر فرهنگ ها بوده است. با تجارت بین المللی که جنبه مهمی از زندگی مدرن است، شرکت های بزرگ در صنایع برتر این را پذیرفته و به کارکنان خود آموزش می دهند. شرکت هایی مانند Google، Novartis و Coca-Cola به دلیل ابتکارات متنوع خود مشهور هستند.

از آنجایی که شرکت‌هایی مانند این اغلب به‌عنوان سلیقه‌ساز در نظر گرفته می‌شوند، واضح است انواع کلاس های مهارتی که تا چند نسل بعدی وارد نیروی کار شوند، این مفهوم در اکثر شرکت‌ها در صنایع مربوطه رایج خواهد بود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله انواع کلاس های تابستانی بپردازید.

مهارت ابتکار و انگیزه

مهارت ابتکار و انگیزه

در حالی که رقابت بخشی عادی از دستیابی به موفقیت در زندگی است، جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری به هم متصل شده است، بنابراین بسیاری از نسل‌های قبلی در صحنه‌ای جهانی‌تر رقابت خواهند کرد.

شما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که این بدان معنی است که دانش آموزان باید انواع کلاس های مهارتی برای رقابت با دانش آموزان کشور خود به همراه چندین نفر دیگر تلاش کنند. داشتن ابتکار عمل و انگیزه برای رقابت، عنصر مهمی در جهت‌یابی جنبه‌های خاصی از زندگی خواهد بود، به‌ویژه وقتی صحبت از فرصت‌های شغلی و تحصیلی می‌شود.

مهارتهای فنی

فنی

توانایی شما برای انجام کارهای خاص مانند آشپزی، برنامه نویسی کامپیوتری یا تدریس، نیازمند مهارت های فنی است. آنها مربوط به یک شغل خاص هستند. شما ممکن است مهارت های فنی را از تجربه کاری گذشته، مدرسه یا آموزش یاد گرفته باشید.

شما می توانید مهارت های خود را با تمرین، آموزش و آموزش بهبود ببخشید. این مهارت‌ها اغلب در فهرست‌های شغلی گنجانده می‌شوند تا مسئولیت‌های اصلی یک موقعیت را توصیف کنند.

مهارت های کامپیوتری

کمتر شغلی وجود دارد که به مهارت های اولیه کامپیوتری نیاز نداشته باشد، به خصوص با پیشرفت تکنولوژی که در دنیای امروز شاهد هستیم و به مهارت های کامپیوتری، به مهارت های اولیه و مهارت های تخصصی تقسیم می شوند و ممکن است به جنبه های نرم افزاری یا فیزیکی مرتبط باشند. این یکی از “انواع کلاس های مهارتی” مهم و پر کاربرد در سال های اخیر است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش کامپیوتر بپردازید.

مهارت های ریاضی

یکی از انواع کلاس های مهارتی مهم ریاضی است که مشاغل در بخش هایی مانند: امور مالی، بازرگانی، مهندسی، ساخت و ساز، تولید، تدارکات، مراقبت های بهداشتی و عملیات، مستلزم داشتن درجه ای از مهارت در حساب و ریاضی است. و اگر برای شغلی در رشته های ریاضی درخواست می دهید، با خیال راحت این مهارت را به مهارت های خاص تر تقسیم کنید.

مهارتهای فنی

حوزه های تخصصی دانش و تخصص و توانایی به کارگیری آن دانش، مهارت های فنی یک مدیر را تشکیل می دهد. تهیه یک صورت مالی، برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی ساختمان اداری و تجزیه و تحلیل تحقیقات بازار همگی نمونه هایی از مهارت های فنی هستند. این نوع مهارت‌ها به‌ویژه برای مدیران نظارتی مهم هستند، انواع کلاس های مهارتی زیرا آنها با کارکنانی که کالاها و/یا خدمات شرکت را تولید می‌کنند، کار می‌کنند.

مهارت های روابط انسانی

مهارت‌های روابط انسانی، مهارت‌های بین فردی است که مدیران برای دستیابی به اهداف از طریق استفاده از منابع انسانی استفاده می‌کنند. این مجموعه از مهارت ها شامل توانایی درک رفتار انسان، برقراری ارتباط موثر با دیگران و ایجاد انگیزه در افراد برای دستیابی به اهدافشان است.

دادن بازخورد مثبت به کارکنان، حساس بودن به نیازهای فردی آنها و نشان دادن انواع کلاس های مهارتی تمایل به توانمندسازی زیردستان همگی نمونه هایی از مهارت های روابط انسانی خوب هستند. شناسایی و ارتقای مدیران دارای مهارت های روابط انسانی برای شرکت ها مهم است. یک مدیر با مهارت های انسانی کم یا بدون مهارت می تواند در نهایت از سبک رهبری مستبدانه استفاده کند و کارمندان را از خود دور کند.

مهارت های مفهومی

مهارت های مفهومی شامل توانایی مشاهده سازمان به عنوان یک کل، درک اینکه چگونه بخش های مختلف به یکدیگر وابسته هستند و ارزیابی نحوه ارتباط سازمان با محیط خارجی خود می باشد. این مهارت‌ها به مدیران اجازه می‌دهد تا موقعیت‌ها را ارزیابی کرده و مسیرهای عمل جایگزین را توسعه دهند. مهارت های مفهومی خوب به ویژه برای مدیران در رأس هرم مدیریت، جایی که برنامه ریزی استراتژیک انجام می شود، ضروری است.

هر یک از این مجموعه مهارت ها در سطوح مختلف هرم مدیریت چقدر اهمیت دارد؟
چه مجموعه ای از مهارت های مدیریتی برای موفقیت مدیریتی لازم است؟
مهارت های مدیریتی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: مهارت های فنی، روابط انسانی و مهارت های مفهومی. حوزه های تخصصی دانش و تخصص و توانایی به کارگیری آن دانش، مهارت های فنی یک مدیر را تشکیل می دهد.

مهارت های روابط انسانی شامل توانایی درک رفتار انسان، برقراری ارتباط موثر با دیگران و ایجاد انگیزه در افراد برای دستیابی به اهدافشان است. مهارت های مفهومی شامل توانایی مشاهده سازمان به عنوان یک کل، درک اینکه چگونه بخش های مختلف به یکدیگر وابسته هستند و ارزیابی نحوه ارتباط سازمان با محیط خارجی خود می باشد.

 مزایا انواع کلاس های مهارتی برای کودکان

انواع کلاس های مهارتی

1. تمرکز و خودکنترلی
کودکان در برنامه‌ها، عادت‌ها و روال‌هایی که نه تنها احساس امنیت می‌کنند، انواع کلاس های مهارتی رشد می‌کنند، بلکه به کودکان کمک می‌کنند تا خودکنترلی و تمرکز را بیاموزند. با فرزندتان در مورد انتظارات هر روز صحبت کنید. خانه خود را طوری سازماندهی کنید که فرزندتان بداند کفش، کت و وسایل شخصی را کجا بگذارد.

ما در دنیای پر سر و صدا و پر از حواس پرتی زندگی می کنیم، بنابراین فعالیت های آرام مانند خواندن کتاب، لذت بردن از فعالیت های حسی یا تکمیل یک پازل با هم می تواند به کودک شما کمک کند سرعتش را کاهش داده و تمرکز را افزایش دهد.

2. چشم انداز
فکر کردن به دیدگاه دیگران برای اکثر کودکان به طور طبیعی پیش نمی آید، اما می توان آن را توسعه داد. در کتاب‌هایی که می‌خوانید، درباره احساسات و انگیزه‌های شخصیت‌ها بحث کنید، به عنوان مثال، “من تعجب می‌کنم که چرا گربه و خوک به مرغ قرمز کوچک کمک نمی‌کنند.”

در مورد احساس دیگران مشاهداتی داشته باشید، به عنوان مثال، «الکس واقعاً ناراحت بود که نوبتی به او نرسید. من نمی دانم چه کاری می توانیم انجام دهیم تا او احساس بهتری داشته باشد.”

3. ارتباطات
کودکان برای ایجاد مهارت‌های عاطفی-اجتماعی سالم، از جمله توانایی درک و برقراری ارتباط با دیگران، انواع کلاس های مهارتی هر روز به تعاملات شخصی با لمس بالا نیاز دارند. در حالی که سرعت رشد این مهارت‌ها ممکن است متفاوت باشد، کودکان باید یاد بگیرند که چگونه نشانه‌های اجتماعی را «خوانند» و با دقت گوش دهند.

آنها باید آنچه را که می خواهند ارتباط برقرار کنند و مؤثرترین راه برای به اشتراک گذاشتن آن را در نظر بگیرند. فقط صحبت با یک بزرگسال علاقه مند می تواند به ایجاد این مهارت ها کمک کند. هر روز زمانی را به گوش دادن و پاسخ دادن به کودک خود بدون حواس پرتی اختصاص دهید.

4. ایجاد اتصالات
گالینسکی می‌گوید یادگیری واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم پیوندها و الگوهایی را بین چیزهای به ظاهر متفاوت ببینیم. هر چه ارتباطات بیشتری برقرار کنیم، جهان را معنا و مفهوم بیشتری می‌سازیم. کودکان کم سن و سال با مرتب کردن وسایل اولیه خانه مانند اسباب بازی ها و جوراب ها شروع به دیدن ارتباطات و الگوها می کنند.

کارهای ساده، مانند انتخاب لباس مناسب با آب و هوا، به آنها کمک می کند انواع کلاس های مهارتی تا ارتباط برقرار کنند. به پیوندهای انتزاعی بیشتری در زندگی یا در داستان هایی که می خوانید اشاره کنید، به عنوان مثال، “این کتاب مرا به یاد زمانی می اندازد که صدف های دریایی را در ساحل می چیدیم.”

5. تفکر انتقادی
ما در دنیای پیچیده ای زندگی می کنیم که در آن بزرگسالان باید هر روز اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند و در مورد چیزهای بی شماری تصمیم بگیرند. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تفکر انتقادی از طریق بازی غنی و باز است. مطمئن شوید که کودک شما هر روز زمانی برای بازی به تنهایی یا با دوستان دارد.

این بازی ممکن است شامل نقش‌هایی باشد (تظاهر به آتش‌نشان یا قهرمانان فوق‌العاده)، ساختن سازه‌ها، بازی‌های رومیزی، یا انجام بازی‌های فیزیکی خارج از منزل، مانند برچسب زدن یا پنهان‌کاری. از طریق بازی، کودکان فرضیه‌ها را تدوین می‌کنند، ریسک می‌کنند، ایده‌های خود را امتحان می‌کنند، اشتباه می‌کنند و راه‌حل‌هایی را پیدا می‌کنند که همه عناصر ضروری در ایجاد تفکر انتقادی هستند.

6. مقابله با چالش ها
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم در زندگی ایجاد کنیم، انعطاف‌پذیری است – انواع کلاس های مهارتی توانایی مقابله با چالش‌ها، عقب نشینی از شکست و ادامه تلاش. کودکان زمانی یاد می‌گیرند که با چالش‌ها روبرو شوند که محیطی با ساختار مناسب ایجاد کنیم – نه آنقدر که محدودکننده باشد،

بلکه به اندازه‌ای باشد که احساس امنیت کنند. فرزندتان را تشویق کنید تا چیزهای جدید را امتحان کند و خطرات معقول را بپذیرد، مانند بالا رفتن از درخت یا دوچرخه سواری. زمانی که او آماده به نظر می رسد، یک چالش جدید به او پیشنهاد دهید،

به عنوان مثال، انواع کلاس های مهارتی “من فکر می کنم شما آماده اید که بستن بند کفش های خود را یاد بگیرید. بیایید آن را امتحان کنیم.» بیشتر بر تلاش تمرکز کنید تا موفقیت، به عنوان مثال، “یادگیری بستن بند کفش واقعا سخت بود، اما شما به تلاش خود ادامه دادید. آفرین.”

7. خودراهبری، یادگیری درگیر
کودکی که عاشق یادگیری است به بزرگسالی تبدیل می شود که به ندرت در زندگی حوصله اش سر می رود. برای تشویق عشق به یادگیری، سعی کنید تلویزیون را محدود کنید و به مطالعه، بازی و کاوش بی پایان تشویق کنید.

کنجکاوی و اشتیاق برای یادگیری در زندگی خود را با بازدید از کتابخانه با هم، انواع کلاس های مهارتی نگه داشتن لوازم صنایع دستی، در دسترس قرار دادن بازی ها، و اجازه دادن به برخی آشفتگی ها در خانه، الگو کنید.

با پیروی از این نکات ساده، می توانید به راحتی به کودک خود کمک کنید تا مهارت های اساسی خود را ایجاد کند.

پادکست Bright HORIZONS: لیمو تا لیموناد با چهار ماده
در این قسمت از معادله کار و زندگی، آن لیموهای والدین را به لیموناد تبدیل کنید! شاید اینطور به نظر نرسد، اما فرزند شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید قابل پیش‌بینی است – و هر مرحله از رشد فرزندتان، همراه با هر فروپاشی، دروازه‌ای برای مهارت‌سازی برای کودک شماست.

از کارشناسان دوران کودکی الن گالینسکی و ریچل بشنوید که در مورد علم والدینی صحبت می کنند که می تواند ناامیدی را به مهارت های عالی برای زندگی تبدیل کند.

مهارت های زندگی با رشد همراه است و می تواند به موفقیت فرزند شما در آینده کمک کند. انواع کلاس های مهارتی مهم‌ترین مهارت‌های زندگی را که فرزندتان باید بداند و راه‌هایی برای گنجاندن آن‌ها در برنامه روزانه‌تان کشف کنید.

مهم ترین مهارت های زندگی برای کودکان چیست؟
تمرکز و خودکنترلی
چشم انداز
ارتباط
ایجاد ارتباطات
تفکر انتقادی
پذیرش چالش ها
یادگیری خودراهبری، درگیر
مهارت های زندگی چیست؟
معلمان گاهی اوقات این مهارت ها را به عنوان مهارت های “یادگیری برای یادگیری” توصیف می کنند که می تواند از طریق فعالیت های روزانه عمدی توسعه یابد.

مهارت های اجتماعی چگونه رشد می کنند؟
مانند دوچرخه سواری، مهارت های اجتماعی را نمی توان بدون تمرین توسعه داد. مسلماً، توانایی درک و در نظر گرفتن جهان بینی دیگران، دو مورد از اساسی ترین بخش های تعامل اجتماعی است.

نظریه ذهن، که در سال های پیش دبستانی کودک ایجاد می شود، به توانایی انواع کلاس های مهارتی درک اینکه دیدگاه فرد دیگری با دیدگاه شما متفاوت است، اشاره دارد (مول و ملتزوف، 2011). رشد تئوری ذهن در طول دوران کودکی به شیوه ای قابل پیش بینی صورت می گیرد، همانطور که در زیر ذکر شده است (Lowry، 2015؛ Ruhl، 2020):

خواستن:
درک این نکته که مردم همیشه چیزهای یکسانی را نمی خواهند و به روش های مختلف برای به دست آوردن چیزهایی که می خواهند عمل می کنند.

فكر كردن:
درک اینکه افراد ممکن است در مورد یک رویداد یا موضوع یکسان عقاید متفاوتی داشته باشند.

دانش:
تشخیص اینکه دسترسی هرکسی به دانش متفاوت است، و اگر آن را ندیده باشد، ممکن است به زمینه بیشتری برای درک نیاز داشته باشد.

باورهای غلط:
تشخیص اینکه افراد مختلف ممکن است باورهای متفاوتی با واقعیت داشته باشند.

احساسات پنهان:
درک این موضوع که افراد می توانند احساسات خود را پنهان کنند و احساس انواع کلاس های مهارتی متفاوتی نسبت به آنچه نشان می دهند داشته باشند.
توسعه این مفاهیم نظریه ذهن در نهایت منجر به این می شود که کودکان در یکی دیگر از مهارت های اجتماعی کلیدی بهتر شوند: چشم انداز.

دیدگاه‌گیری به توانایی فرد برای درک موقعیت‌های بصری (دیدگاه) و ادراکی (درک) اشاره دارد (دافی، 2019). دیدگاه‌گیری در طول سال‌های پیش‌دبستانی ایجاد می‌شود و در دوران کودکی و نوجوانی ادامه می‌یابد.

به گفتگو یا تجربه ای فکر کنید که در آن شخص دیگری به طرز باورنکردنی در مورد اعتقادات خود سفت و سخت بود و انواع کلاس های مهارتی علاقه ای به شنیدن تجربیات شما نداشت. آن فرد ممکن است مهارت‌های لازم را برای مشارکت در دیدگاه‌گیری ایجاد نکرده باشد و ممکن است در پذیرش اینکه ممکن است باورهای دیگران با باورهای خود متفاوت باشد، انعطاف‌پذیر نباشد.

انواع کلاس های مهارتی

پرورش مهارت های اجتماعی در کودکان نوپا
مهارت‌های اجتماعی در کودکان نوپا اگر والدین یا مربی باشید، می‌دانید که به سختی می‌توان کودکان کوچک‌تر، به‌ویژه کودکان نوپا، را با هم هماهنگ کرد، زیرا رشد در افراد مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

هنگام در نظر گرفتن استراتژی هایی برای کمک به تقویت مهارت های اجتماعی در کودکان نوپا، نباید اهمیت بازی وانمودی و نقش آفرینی را دست کم بگیرید.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما در حال بازی کردن با انواع کلاس های مهارتی او است و می‌خواهد با او بازی کنید، مهم است که در شخصیت خود باقی بمانید و کلاه والدین یا معلم را در حین بازی کردن با آنها بردارید. این به کودکان اجازه می دهد تا در ایفای نقش های مختلف و پرورش مهارت های مختلف در زندگی روزمره راحت شوند.

چند استراتژی دیگر برای مراقبان و مربیان دوران کودکی برای تقویت مهارت های اجتماعی در کودکان نوپا عبارتند از:

از راهنمایی کودک نوپا پیروی کنید
با مشاهده کودک نوپا در حین بازی شروع کنید. انواع کلاس های مهارتی به سطح آنها (خمیدن یا نشستن) بروید و با کپی کردن اقدامات آنها به بازی بپیوندید. به آرامی، با پیشرفت بازی، موارد بیشتری را اضافه کنید.

دیدگاه فرزندتان را در قالب کلمات بیان کنید
حتی اگر کودک نوپای شما هنوز صحبت نمی‌کند، بیان اعمال/احساسات او یا خودتان در قالب کلمات می‌تواند در توسعه دیدگاه‌گیری مفید باشد. همچنین می تواند آنها را تشویق کند که در هنگام برقراری ارتباط از زبان بیشتری استفاده کنند، نه فقط از اعمال یا کلمات.

از کتاب های مصور برای کمک به بحث درباره احساسات استفاده کنید
هنگام یادگیری احساسات، داشتن تصاویری که نشان دهنده احساساتی است که کودک نوپا ممکن است تجربه کند، انواع کلاس های مهارتی برای تجسم این احساسات مفید است. ارائه دیالوگ هایی مانند “اوه، دهان خوک به سمت پایین است و او اشک دارد. او غمگین به نظر می رسد،» همچنین می تواند به کودکان نوپا کمک کند تا بفهمند احساسات چگونه هستند.

3 مهارت اجتماعی مهم برای نوجوانان
در جامعه فناوری محور امروزی، توسعه مهارت های اجتماعی انواع کلاس های مهارتی برای جوانان و نوجوانان دشوارتر است. با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی آنها توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود، فرصت‌های کمتری برای آنها وجود دارد تا در تعاملات حضوری معنادار شرکت کنند.

به گفته سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، انواع کلاس های مهارتی “ظرفیت کودکان برای دستیابی به اهداف، کار موثر با دیگران و مدیریت احساسات برای رویارویی با چالش های قرن بیست و یکم ضروری است” (OECD، 2015). مهارت های اجتماعی که برای دستیابی به هدف، همکاری و آگاهی عاطفی کاربرد دارند عبارتند از:

1. گوش دادن فعال
گوش دادن فعال نوعی گوش دادن است که بر شنیدن کلماتی که شخص دیگر می گوید و همچنین شناخت احساساتی که از طریق رفتار غیرکلامی آنها بروز می کند، تمرکز می کند.

یک فعالیت خوب برای تمرین گوش دادن فعال با نوجوانان و نوجوانان این است که انواع کلاس های مهارتی از همه شرکت کنندگان بخواهید در یک دایره بنشینند. سپس مجری یکی از شرکت کنندگان را برای گفتن یک داستان انتخاب می کند.

بعد از سه تا پنج جمله، معلم می گوید “ایست” و دانش آموز دیگری را برای ادامه داستان انتخاب می کند. انواع کلاس های مهارتی این شخص اکنون باید آخرین جمله ای که فرد قبلی گفته است را تکرار کند و به ساختن داستان ادامه دهد.

2. قاطعیت
ارتباط قاطعانه با توانایی بیان عقاید، احساسات یا نگرشی مشخص می شود

در زیر، ما هفت مهارت ضروری زندگی را بررسی می کنیم و چند راه ساده برای پرورش آنها ارائه می دهیم.

des در حالی که همچنان به دیدگاه های دیگران احترام می گذارد.

مهمترین بخش آموزش قاطعیت این است که به نوجوانان اطمینان دهیم که مطالبه حقوق خود و ابراز عقاید انواع کلاس های مهارتی و احساسات خود مشکلی ندارد، به خصوص زمانی که با احترام “نه” می گویند.

3. خودآگاهی
آگاهی از احساسات یکی از اجزای مهم انواع کلاس های مهارتی خودآگاهی است. درک اینکه چرا آنها احساس و احساسات خود را در موقعیت های خاص احساس می کنند، بخش مهمی از رشد همدلی نوجوانان است.

همدلی نه تنها به نوجوانان کمک می‌کند تا احساساتی را که دیگران احساس می‌کنند درک کنند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد بفهمند که چه زمانی احساسات خاصی دارند و راهبردهای مقابله‌ای خاصی را برای کمک به آنها اجرا کنند.

آموزش مهارت های اجتماعی 101
آموزش مهارت های اجتماعی درگیر شدن در آموزش مهارت های اجتماعی می تواند بسیار زیاد باشد، انواع کلاس های مهارتی به خصوص به عنوان یک معلم یا مراقب، زیرا موارد بسیار دیگری وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

چالش خاصی که معلمان هنگام ادغام آموزش عاطفی-اجتماعی با آن مواجه هستند، ادغام فعالیت ها و آموزش اجتماعی در برنامه درسی روزانه است.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار از طریق فعالیت‌ها و بازی‌های کوتاه و ساده است که به آمادگی کمی نیاز دارند و می‌توانند انواع کلاس های مهارتی به سرعت در زمان‌های خرابی و انتقال تنظیم شوند. در زیر، ما چندین گزینه برای ادغام آموزش مهارت‌های اجتماعی ارائه کرده‌ایم، چه معلم، درمانگر، والدین یا مراقب باشید که به دنبال تقویت مهارت‌های اجتماعی فرزندتان هستید.

آموزش مهارت های اجتماعی برای کودکان: 3 بازی و فعالیت
فعالیت هایی که می تواند در تمام گروه های سنی برای ارتقای آموزش مهارت های اجتماعی انجام شود عبارتند از:

1. چاراد
Charades یک راه ساده برای کودکان برای درک دیدگاه‌گیری است، زیرا از شرکت‌کنندگان انواع کلاس های مهارتی خواسته می‌شود چیزهایی را از دسته‌های مختلف بنویسند (مانند فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی یا بازی).

سپس شرکت‌کنندگان تنها با استفاده از حرکات، چیزی را که انتخاب می‌کنند، نمایش می‌دهند و سایر بازیکنان باید حدس بزنند. از آنجایی که شرکت‌کنندگان فقط با استفاده از اشاره‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند، سایر بازیکنان باید دیدگاه‌های خود را هنگام حدس زدن در نظر بگیرند، زیرا شخصی که در حال انجام آن چیزی است ممکن است درک یا تجربه متفاوتی نسبت به آنها داشته باشد.

2. پاس دادن به توپ
بازی با شروع یک بازیکن شروع می شود. معلم می تواند موضوعی را انواع کلاس های مهارتی برای شروع ارائه دهد یا به بازیکنان اجازه انتخاب بدهد. توصیه می شود که معلم از یک تایمر برای کمک به زمان مشارکت هر بازیکن استفاده کند تا آنها برای مدت طولانی (تقریباً 20 تا 30 ثانیه) صحبت نکنند.

پس از اینکه بازیکنی که توپ را در دست دارد، مکالمه را شروع کرد، توپ را به سمت شخص دیگری پرتاب می‌کند که با کمکی مرتبط به صدا در می‌آید. بازیکنان باید در طول تبادل با شخصی که با او صحبت می کنند ارتباط چشمی داشته باشند (White, 2011).

3. پشته چکر
این یک بازی سه نفره است. برای انجام این بازی، به مجموعه ای از توکن های قابل انباشته انواع کلاس های مهارتی (به عنوان مثال، چکرز، تراشه های پوکر، سکه) و یک قاضی نیاز دارید. قاضی می تواند یک بزرگسال یا همتای دیگر باشد و آنها سهم هر بازیکن را قضاوت خواهند کرد.

بازی زمانی شروع می‌شود که اولین بازیکن یک نشانه می‌گذارد و چیزی برای شروع مکالمه می‌گوید. بازیکن دوم پاسخ می دهد و نشانه دیگری را در بالای صفحه قرار می دهد. بازیکنان به نوبت روی هم چیده می شوند و صحبت می کنند و قاضی در صورت لزوم بازخورد می دهد.

بازی زمانی به پایان می رسد که یک بازیکن چیزی نامربوط انواع کلاس های مهارتی یا خارج از موضوع بگوید، یا زمانی که برج سقوط کند (وایت، 2011). برای کمک به شرکت‌کنندگان در درک این که چگونه به نظر می‌رسد، توصیه می‌کنیم که معلم یک دور از بازی را مدل‌سازی کند و از دو دانش‌آموز به عنوان مثال استفاده کند تا شرکت‌کنندگان بتوانند نحوه انجام بازی را بفهمند.

همچنین شرکت‌کنندگان باید به‌عنوان قاضی چرخش کنند تا دیدگاه‌گیری را تمرین کنند.4 بازی آنلاین و بازی های رومیزی
نوبت کاری و نقش آفرینی دو مهارتی هستند که از طریق بازی ها ترویج می شوند و می توانند به توسعه مهارت های اجتماعی در تمام سنین کمک کنند. بازی هایی که می توانند به ارتقای این مهارت ها کمک کنند عبارتند از:

1. سیب به سیب جونیور.
سیب به سیب

این بازی احتمالاً یکی از طبیعی ترین راه ها برای تمرین چشم انداز برای کودکان است.

در شروع بازی، به هر بازیکن کارت های «سیب قرمز» داده می شود که توضیحاتی انواع کلاس های مهارتی روی آن نوشته شده است. هر بازیکن به نوبت داور بازی می کند و یک کارت سیب سبز را انتخاب می کند که دارای یک ویژگی یک کلمه ای مانند “شگفت انگیز” یا “ترسناک” است.

سپس از همه بازیکنان دیگر خواسته می‌شود توضیحاتی را انتخاب کنند که احساس کنند با کارت «سیب سبز» مطابقت دارد. هنگامی که همه کارت های سیب قرمز روی میز قرار می گیرند، هر بازیکن این فرصت را دارد که قاضی را متقاعد کند که چرا انتخاب آنها بهترین است.

این فعالیت به کودکان این فرصت را می‌دهد که دیدگاه‌گیری را تمرین کنند، زیرا آنها باید یکدیگر را به روشی قابل قبول اجتماعی متقاعد کنند که چرا فکر می‌کنند کارتشان مناسب است.

2. سالن قهرمانان

Hall of Heroes به عنوان یک بازی آنلاین دبیرستانی به بازار انواع کلاس های مهارتی عرضه می شود که در آن دانش آموزان با موقعیت های اجتماعی واقعی در دوران راهنمایی مواجه می شوند (مانند قلدری، فشار همسالان، و پیدا کردن دوستان جدید).

بازیکنان می توانند شخصیت خود را انتخاب کرده و مهارت های خود را در حین بازی ایجاد کنند. با ارائه یک محیط مجازی که در آن دانش آموزان می توانند m

انواع کلاس های مهارتی در زندگی امروزه و قرن 21 از واجبات زندگی است .

راه داشتن امنیت در دنیای امروزی چیست؟

یکی از "انواع کلاس های مهارتی" راه‌های ارائه این امنیت، باز کردن هرچه بیشتر فرصت‌ها با یادگیری مهارت‌های ارزشمند زندگی است

نقش مهارت کامپیوتر در زندگی ما چیست ؟

کمتر شغلی وجود دارد که به مهارت های اولیه کامپیوتری نیاز نداشته باشد، به خصوص با پیشرفت تکنولوژی که در دنیای امروز شاهد هستیم و به مهارت های کامپیوتری، به مهارت های اولیه و مهارت های تخصصی تقسیم می شوند و ممکن است به جنبه های نرم افزاری یا فیزیکی مرتبط باشند. این یکی از "انواع کلاس های مهارتی" مهم و پر کاربرد در سال های اخیر است.

چرا باید درک فرهنگی داشته باشیم؟

انواع کلاس های مهارتی در درک فرهنگی بخش کلیدی پیشرفت در بیشتر فرهنگ ها بوده است. با تجارت بین المللی که جنبه مهمی از زندگی مدرن است، شرکت های بزرگ در صنایع برتر این را پذیرفته و به کارکنان خود آموزش می دهند. شرکت هایی مانند Google، Novartis و Coca-Cola به دلیل ابتکارات متنوع خود مشهور هستند.

انواع کلاس های مهارتی
کلاس های مهارتی ایرانیان سایبر 1400

کارگردان: 1864 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2021-12-16 12:18

امتیازدهی ویرایشگر:
4.8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 10 =