ثبت نام
زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها

10 زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها چیست؟

سرفصل‌های مقاله

هنگامی که یک مبتدی به دنیای برنامه نویسی وارد می شود، زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها یکی از چالش انگیز ترین مباحث است همیشه باید با ساده ترین زبان های برنامه نویسی در عرصه وسیع توسعه زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها ساده ترین زبان برنامه نویسی شروع کند.

آموزش برنامه نویسی مبتدی بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها رسانه‌ای هستند که از طریق آن نتایج/وظایف مورد نظر را از رایانه‌ها برای دستیابی به یک هدف خاص ساده ترین زبان برنامه نویسی استخراج می‌کنیم. سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

از این پس، یادگیری یک زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها غیرقابل انکار حیاتی ترین جنبه برای یک زبان آموز برنامه های کاربردی کامپیوتر است.به عنوان یک دانشجوی علوم کامپیوتر، فرد اغلب برای انتخاب از بین گزینه های بی شماری که برای توسعه در دسترس است، گیج می شود.

برای شروع یادگیری بهترین زبان های برنامه نویسی روی عکس زیر کلیک کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

پیکان اشاره بالا

کدنویسی برای مبتدیان همیشه هیجان انگیز و سرگرم کننده است، به شرطی که به یک مربی خوب دسترسی داشته باشند، و زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها را انتخاب کنند. که می تواند ترفندهای حرفه ای را بدون زحمت و به روشی سرگرم کننده به آنها آموزش دهد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع به عنوان یک برنامه نویس تازه کار، شخص همیشه گیج است ساده ترین زبان برنامه نویسی و همیشه ساده ترین زبان های برنامه نویسی را برای شروع سفر برنامه نویسی خود پیدا می کند.

در این مقاله سعی کرده ایم بر اساس محبوبیت، چشم اندازهای آینده، نحو، سهولت یادگیری، پشتیبانی جامعه و کاربرد آنها در بازار، تعدادی از زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها و مرتبط ترین زبان های برنامه نویسی را گردآوری کنیم.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله دوره های صفر تا صد ایرانیان سایبر  بپردازید.

10 زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها

ما 10 زبان برنامه نویسی ساده را در دسته بندی های جداگانه بر اساس کاربرد و عملکرد آنها برای درک بهتر مبتدیان بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع دسته بندی کرده ایم.

زبان‌های استاتیک در تشخیص خطاها از طریق بررسی نوع سخت‌گیرانه‌تر هستند و برای ساختن یک نمونه اولیه کد بیشتری نیاز است. برنامه های ساخته شده با زبان های تایپ استاتیک قوی تر، مقیاس پذیرتر، پایدارتر و نگهداری آسان تر هستند.

5 تا از ساده ترین زبان های برنامه نویسی ما برای مبتدیان به صورت استاتیک عبارتند از:

Objective-C (برای توسعه iOS)
C & C++
سی شارپ
جاوا
Swift (برای توسعه iOS)
بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع همه موتورهای بازی، برنامه‌های تلفن همراه، زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها و پشتیبان‌های سطح سازمانی با زبان‌های تایپ ایستا ساخته شده‌اند.

زبان‌های پویا معمولاً به دلیل انعطاف‌پذیری، یادگیری زبان‌های پویا برای افراد مبتدی آسان‌تر است، جایی که برنامه‌نویس می‌تواند به سرعت یک برنامه را از ابتدا با کدنویسی کمتر بسازد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

برنامه نویسان جدید یادگیری آنها را سرگرم کننده می دانند زیرا آنها زبان های بسیار سطح بالایی هستند، زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها شما زمان کمتری را برای درست کردن جزئیات و زمان بیشتری را برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی صرف خواهید کرد.

4 مورد از بهترین لیست زبان های برنامه نویسی ما برای مبتدیان زبان های پویا هستند و عبارتند از:

جاوا اسکریپت
PHP
پایتون

Ruby

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان بپردازید.

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها C و C++

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها سی پلاس پلاس

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها ، اگر برنامه نویسی C را یاد بگیرید، می توانید زبان های برنامه نویسی دیگر را خیلی راحت یاد بگیرید. زبان برنامه نویسی C را مادر تمام زبان های برنامه نویسی می دانند. این بر سایر زبان های برنامه نویسی سطح بالا از نظر عملکرد و اجرا تأثیر می گذارد.

C اغلب برای برنامه نویسی نرم افزار سیستم استفاده می شود و زبان فرانک سیستم عامل است. بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع عمدتاً برای توسعه سیستم عامل یونیکس استفاده شد. C اولین زبان برنامه نویسی با سیستم مدیریت حافظه کارآمد و انعطاف پذیر است .

که در آن می توانیم برنامه هایی در سطح سیستم بسازیم که می توانند مستقیماً به منابع سیستم مانند حافظه و پردازنده ها دسترسی داشته باشند.

این یک زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها رویه ای است که از الگوی دستورالعمل های هر برنامه پیروی می کند.

ساده ترین زبان برنامه نویسی

اغلب، این تصور یک زبان بسیار دشوار است، اما یادگیری آن پس از شفافیت با مفاهیم اولیه آن مانند ساختارها، توابع و حلقه ها و غیره بسیار آسان است. شما را از طریق تمام مفاهیم زبان های دیگر عبور خواهد داد. C تقریباً هر زبان برنامه نویسی را تحت تأثیر قرار داد، به خصوص Objective-C و C++.

ساده ترین زبان برنامه نویسی بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع بنابراین، اگر به طور کامل به C تسلط داشته باشید، برای یک مبتدی در برنامه نویسی راحت تر خواهد بود که زبان های برنامه نویسی دیگر را انتخاب کند.

علاوه بر این، اگر اصول برنامه نویسی C را بدانید، یادگیری C++ برای شما بسیار آسان است. C++ از رویکرد شی گرا پیروی می کند و آخرین نسخه زبان برنامه نویسی C است. C++ برای برنامه نویسی سیستم طراحی شده است و این روزها برای توسعه بازی بسیار محبوب است.

چشم انداز آینده زبان برنامه نویسی C و C++

C در مقایسه با سایر زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها سطح پایینی دارد، ساده ترین زبان برنامه نویسی اما از آنجایی که زبان سیستم عامل آن است و بسیاری از ابزارهای توسعه به زبان C از جمله لینوکس نوشته شده‌اند، همچنان ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟  بپردازید.

سی شارپ #C

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها C# به سادگی C و C ++ است، با ویژگی های پیچیده اضافی. برخلاف C و C++ که می‌توانند در کامپایلرهای مختلف کدگذاری و اجرا شوند.

ساده ترین زبان برنامه نویسی  ویژوال استودیو یک IDE با کاربری آسان همراه با کتابخانه های گسترده است که C# را به انتخاب خوبی برای مبتدیان تبدیل می کند.

چشم انداز آینده C#

C# همچنین یکی از پرکاربردترین زبان ها برای توسعه بازی های ویدیویی، وب و برنامه های دسکتاپ ویندوز است.

جاوا java

هزینه ثبت نام کلاس برنامه نویسی

هسته جاوا تفاوتی با سی شارپ و سی پلاس پلاس ندارد و کاربرد و محبوبیت آن باعث می شود که به راحتی در پلتفرم های مختلف مطالعه شود. ابزارها، دوره‌ها و کتاب‌های زیادی برای مبتدیان وجود دارد که می‌توانند جاوا را به ساده‌ترین روش یاد بگیرند.

اگرچه از نظر نحوی به آسانی سایر زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها نیست، آموزش برنامه نویسی مبتدی بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع اما یک زبان برنامه نویسی بسیار توصیه شده برای مبتدیان است.

جاوا همچنین از یک زبان برنامه نویسی شی گرا پیروی می کند، زبان برنامه نویسی کاملاً محبوب و پرکاربرد که تقریباً برای همه انواع توسعه نرم افزار و برنامه های کاربردی وب در سطح سازمانی استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها همچنین معمولاً به عنوان یک زبان سمت سرور برای توسعه back-end در سطح سازمانی استفاده می شود (90٪ از 500 شرکت ثروتمند از جاوا استفاده می کنند).

به عنوان یک زبان همه منظوره، جاوا بر صنعت نرم افزار مسلط است ساده ترین زبان برنامه نویسی و در همه جا از ساخت برنامه های اندروید گرفته تا برنامه ها و بازی های دسکتاپ استفاده می شود.

علاوه بر این، فریمورک های محبوب آن در توسعه بسیاری از برنامه ها بسیار مفید هستند، مانند Hadoop که برای ذخیره و پردازش داده های بزرگ بسیار شناخته شده است. علاوه بر این، Hadoop توسط شرکت های بزرگی مانند یاهو، خدمات وب آمازون و فیس بوک پیاده سازی می شود.

چشم انداز آینده جاوا

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع جاوا به عنوان یکی از مرتبط ترین زبان های برنامه نویسی و زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها در سال های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.

آموزش برنامه نویسی مبتدی اندروید یک تقویت بزرگ در حفظ جاوا به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و همه شرکت ها جاوا را به دلیل ثبات و مقیاس پذیری نسبی آن دوست دارند.

زبان برنامه نویسی جاوا دارای ابزارهای عالی برای توسعه back-end است، ساده ترین زبان برنامه نویسی یادگیری آن در پلتفرم های مختلف موجود آسان تر است، از پشتیبانی جامعه عالی برخوردار است و برای توسعه سازمانی بسیار تثبیت شده است.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها و فناوری های اصلی وب به همراه HTML و CSS است و یادگیری نحو آن برای مبتدیان در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی بسیار آسان است.

پس از یادگیری اصول اولیه جاوا اسکریپت، فریمورک ها و محیط های زمان اجرا زیادی مانند NodeJS، Angular JS و React JS و غیره برای کارهای خاص وجود دارد.

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها هدف اصلی جاوا اسکریپت ارائه عملکرد پویا در صفحات وب در سمت مشتری یا مرورگر وب است. اما پس از تکامل موتور جاوا اسکریپت، می توان از آن در سمت سرور در سرورهای وب و پایگاه های داده استفاده کرد.

ساده ترین زبان برنامه نویسی این زبانی است که تفسیر می شود، آموزش برنامه نویسی مبتدی جایی که می توانید تغییراتی در کد خود ایجاد کنید و بلافاصله آن را دوباره اجرا کنید تا بدون کامپایل مجدد کد، تأثیر تغییرات را مشاهده کنید.

چشم انداز آینده جاوا اسکریپت

بدون شک جاوا اسکریپت به طور فزاینده ای محبوب خواهد شد زیرا می توان از آن برای توسعه Back-end استفاده کرد بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع و حتی می تواند به طور بالقوه برنامه های تلفن همراه بومی (از طریق React Native) بسازد.

جاوا اسکریپت همچنان ابزارها و به روز رسانی های بیشتری را با سرعت نسبتاً سریع دریافت می کند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که در آینده بسیار مهم باقی بماند. به شدت برای برنامه نویسان جدید توصیه می شود!

پی اچ پی PHP 

زبان برنامه نویسی

PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب و زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها است. این یک زبان برنامه نویسی ساده، زیبا و پرکاربرد است اما می تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی عمومی نیز استفاده شود.

PHP همچنین یک زبان برنامه نویسی متن باز است، که ساده ترین انتخاب برای مبتدیانی است ساده ترین زبان برنامه نویسی که وارد توسعه وب سمت سرور می شوند. بسیاری از آموزش ها و راهنماهای رایگان در اینترنت برای کدنویسان تازه کار موجود است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع همچنین دارای چندین فریمورک وب محبوب مانند Laravel و Zend است که توسعه وب را آسان تر و قابل اندازه گیری می کند.

موارد استفاده: PHP به طور گسترده با وب سرور آپاچی و پایگاه داده MySQL استفاده می شود.

چشم انداز آینده PHP

PHP زبانی است که برای وب طراحی شده است و 80 درصد وب سایت ها بر اساس PHP ساخته شده اند. محبوب ترین سایت شبکه اجتماعی جهان «فیس بوک» و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) «وردپرس» هر دو توسط PHP پشتیبانی می شوند.

اما، چندین سال است که روند توسعه back-end از PHP دور شده است. با این وجود، جامعه PHP در تلاش است تا با دستورالعمل های جدید در مورد نحوه کدنویسی صحیح PHP و با معرفی ابزارهای جدید، شهرت بد خود را تجدید کند.

پایتون python

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها

پایتون به عنوان یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی سطح بالا و زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها در برنامه نویسی در نظر گرفته می شود زیرا سینتکس بسیار ساده ای دارد.

ظاهراً حتی غیر برنامه نویسان نیز می توانند ساده ترین زبان برنامه نویسی نحوه عملکرد برنامه پایتون را پس از خواندن کد آن توضیح دهند، بنابراین این زبان برنامه نویسی نیز برای مبتدیان بسیار توصیه می شود.

آموزش برنامه نویسی مبتدی

اکثر مدارس ابتدا با معرفی پایتون به دانش‌آموزان آموزش کدنویسی خود را آغاز کردند. آموزش برنامه نویسی مبتدی این نشان می دهد که انتخاب آن برای برنامه نویسان تازه کار بسیار آسان است و باید زبان برنامه نویسی بسیار مفیدی را یاد بگیرند.

آموزش برنامه نویسی مبتدی پایتون ساده است، خواندن آن آسان است و به خطوط کد کمتری نسبت به سایر زبان‌های سطح بالا نیاز دارد.

این یک زبان برنامه نویسی متن باز با پشتیبانی از یک جامعه بزرگ است و مطالب خواندنی آسان در اینترنت آموزش برنامه نویسی مبتدی برای مبتدیان در دسترس است. بسیاری از IDE و ویرایشگرهای رایگان پایتون برای آسان‌تر کردن آن وجود دارد.

چشم انداز آینده پایتون

پایتون در بین محققان دانشگاهی و دانشمندان داده محبوب است و به رشد پیوسته ادامه خواهد داد آموزش برنامه نویسی مبتدی و مرتبط باقی خواهد ماند. در حالی که پایتون به سرعت جاوا اسکریپت در حال تکامل نیست

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع  و رشد و تقاضای انفجاری را نخواهد دید، آموزش برنامه نویسی مبتدی اما زمانی که تقاضای زیادی برای دانشمندان داده وجود داشته باشد، قوی‌تر خواهد بود.

پایتون یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترینزبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها است که ساده ترین زبان برنامه نویسی در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند وب‌سایت‌ها و برنامه‌های پویا بسازند، اما می‌توانند الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را نیز پیاده‌سازی کنند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله یادگیری آسان پایتون برای کودکان بپردازید.

SQL

SQL زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها و یک زبان پرس و جو است که برای برقراری ارتباط با پایگاه های داده استفاده می شود. SQL یک زبان برنامه نویسی استاندارد است که برای مدیریت پایگاه داده های رابطه ای و انجام عملیات های مختلف بر روی داده های موجود در آنها استفاده می شود.

هیچ لیستی از زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها بدون شمارش SQL در آن کامل نمی شود. در دهه 1970 ایجاد شد و نه تنها توسط مدیران پایگاه داده،

بلکه توسط توسعه دهندگانی که اسکریپت های یکپارچه سازی داده ها را می نویسند و تحلیلگران داده، که به دنبال راه اندازی و اجرای پرس و جوهای تحلیلی هستند، استفاده می شود.

برای مدیریت داده ها در برنامه هایی استفاده می شود که از سیستم های مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDMS) استفاده می کنند، اما برای ساخت برنامه ها استفاده نمی شود.

چشم انداز آینده SQL

SQL، به دلیل کاربردهای فراوان آن در همه جا، همیشه مرتبط باقی می ماند، همچنین توسط مدیران پایگاه داده ساده ترین زبان برنامه نویسی به طور جهانی قابل درک است. این یک زبان برنامه نویسی بسیار مفید برای مبتدیان در برنامه نویسی است.

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها چیست؟

هکرها از چه زبان برنامه نویسی استفاده می کنند؟
Access Hardware: هکرها از برنامه نویسی C برای دسترسی و دستکاری منابع سیستم و اجزای سخت افزاری مانند RAM استفاده می کنند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع متخصصان امنیت بیشتر زمان از C استفاده می کنند ساده ترین زبان برنامه نویسی که نیاز به دستکاری منابع و سخت افزار سیستم دارند. C همچنین به تسترهای نفوذ در نوشتن اسکریپت های برنامه نویسی کمک می کند.

کدام زبان برنامه نویسی برای یک مبتدی بهترین است؟

پایتون. اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی آسان و حتی سرگرم کننده برای یادگیری ابتدا هستید، همیشه پایتون توصیه می شود. پایتون به جای اینکه مجبور باشد به قوانین نحوی سختگیرانه بپرد، مانند انگلیسی می خواند و برای افرادی که در برنامه نویسی تازه کار هستند قابل درک است.

پایتون یا سی پلاس پلاس برای مبتدیان بهتر است؟

پایتون از نظر کد خوانا و سینتکس ساده برای مبتدیان بهتر است. علاوه بر این، Python گزینه خوبی برای توسعه وب (backend) است، در حالی که C++ در هیچ نوع توسعه وب چندان محبوب نیست. پایتون همچنین یک زبان پیشرو برای تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین است.

جاوا یاد بگیرم یا پایتون؟

جاوا ممکن است گزینه محبوب تری باشد، اما پایتون به طور گسترده استفاده می شود. افراد خارج از صنعت توسعه نیز از پایتون برای اهداف مختلف سازمانی استفاده کرده اند. به طور مشابه، جاوا نسبتا سریعتر است، اما پایتون برای برنامه های طولانی بهتر است.

زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها
برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها

کارگردان: 2249 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2021-12-12 12:40

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

1 دیدگاه دربارهٔ «10 زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدی ها چیست؟»

  1. رضا فرهادی

    بسیار مقالات خوب و ارزشمندی در اختیار عموم قرار میدین واقعا عالی هستین موفق باشین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =