منو
صفحه اصلی
ثبت نام
کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر

کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر

سرفصل‌های مقاله

کتاب برنامه نویسی کامپیوتر به مناسبت روز جهانی کتاب، از کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر پروفایل های اجتماعی خود (در این پست) و کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر همچنین گروه های موضوعی (مانند برنامه نویسان ایتالیایی) پرسیدیم که کدام کتابی است.

که نمی توان آن را در کتابخانه برنامه نویسان کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر از دست داد. ما پاسخ‌های زیادی دریافت کرده‌ایم – به همین دلیل از همه کاربران تشکر می‌کنیم – و اینها نکاتی است که جمع‌آوری کرده‌ایم و به رتبه‌بندی تقسیم شده‌ایم که اصلاً نمی‌خواهد جامع باشد.

 مقدمه ای بر الگوریتم ها کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر

این کتاب به عنوان “نقطه عطف جهانی الگوریتم ها” تعریف شده است، کتاب برنامه نویسی کامپیوتر زیرا کتابی است کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر که زبان های برنامه نویسی و مدهای فعلی را در نظر نمی گیرد، همیشه به روز است و پایه های برنامه نویسی عالی را ارائه می دهد.

جالب است بدانید که چگونه برخی مسائل حل شده اند، این یک کتاب الگوریتمی عالی است، قضایا به صورت مختصر اما هرگز مفصل توضیح داده شده اند و مقدمه ای عالی برای ساختارهای کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر داده پایه (و الگوریتم های مرتبط) ارائه می دهد.

کتاب برنامه نویسی کامپیوتر

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله هدف از برنامه نویسی کامپیوتر بپردازید.

8. برنامه نویس عملگرا

به عقیده بسیاری، اگر می خواهید خود را برنامه نویس بنامید، این کتابی است که باید بدانید.

7. برنامه نویسی سی 

به نظر بسیاری، بهترین راهنما برای اولین رویکرد به برنامه نویسی به طور کلی و به زبان C است، زیرا به ویژه در توضیح واضح است و شامل تمام الگوریتم های استاندارد است.

5. شبکه های کامپیوتری 

کتاب برنامه نویسی کامپیوتر اگرچه آنها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند، کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر ما آنها را برای راحتی در کنار هم قرار می دهیم، زیرا هر دو از Tanenbaum هستند.

کتاب اول بسیاری از مفسران را که آن را «اسطوره‌ای» و «باید داشته» توصیف می‌کنند، کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر «تحریک» می‌کند. دومی یک نمای کلی جالب و خواندنی از تمام مشکلات سیستم عامل ارائه می دهد.

این کتاب خواندنی جذاب است زیرا، با توجه به اینکه سیستم عامل بین سخت افزار و نرم افزار کاربردی قرار دارد، این کتاب در واقع به همه چیزهایی می پردازد که به عملکرد یک کامپیوتر مدرن مربوط می شود.

4. الگوهای طراحی 

به نظر بسیاری، خواندنی اجباری است، شاید بیشتر از «الگوهای طراحی» که تقریباً همنام نامیده می‌شود، کتاب برنامه نویسی کامپیوتر سرگرم‌کننده‌تر باشد، زیرا رویکردی مانند این دارد: این همان چیزی است که شما نوشتید -> مشکل این است -> بیایید این کار را انجام دهیم.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله شاخه های برنامه نویسی کامپیوتر بپردازید.

2. هنر برنامه نویسی کامپیوتر 
مجموعه ای از شاهکارها، مجلدات عالی و با تمام جزئیات مراقبت شده است. کسانی هستند که آن را نوعی دایره‌المعارف الگوریتم‌ها تعریف کرده‌اند، زیرا با جزئیات زیاد به آن‌ها پرداخته می‌شود. به زودی، کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر از برخی جهات کمی قدیمی، اما مطمئناً جذاب.

1. زبان C
تریبون فقط می تواند به این راهنما تعلق داشته باشد که به این صورت تعریف شده است: “sancta sanctorum”، “متن مقدس برنامه نویسی”، “برای بسیاری، اولین کتاب برنامه نویسی، در واقع برای هکرهای سخت و خالص قدیمی، K&R تنها سال 1978 است.

برنامه نویس عملگرا کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر

لیست کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر

برنامه نویس عملگرا کسی است کتاب برنامه نویسی کامپیوتر که دید روشنی نسبت به کار خود دارد و کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر با توصیه های عملی و بدون توهم آن را بهبود می بخشد.

کتاب برنامه نویسی کامپیوتر

بنابراین برنامه نویس عملی به عنوان یک کتابچه راهنمای کاربر عملی است که توصیه هایی را برای بهبود کار روزانه برنامه نویسان و همه کسانی که با کد سر و کار دارند ارائه می دهد. از یک فرض شروع کنید: برنامه نویسی اساساً نتیجه همکاری است.

به عنوان یک برنامه نویس، در اکثر مواقع با کدهایی سر و کار خواهید داشت که متعلق به شما نیستند. بنابراین قصد هانت و توماس این است که مجموعه ای از توصیه ها را در این زمینه به شما ارائه دهد.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی کامپیوتر مقدماتی بپردازید.

آنها سپس فهرستی از 70 نکته را جمع آوری کردند که به شما امکان می دهد کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر با استفاده از مثال های واقعی، تجربیات زنده، اشتباهات مکرر و بهترین شیوه ها، کد بهتری بنویسید.

در حالی که برنامه نویسان با تجربه ممکن است برخی نکات را در حال حاضر بخشی از عقل سلیم بدانند، کتاب برنامه نویسی کامپیوتر برای مبتدیان این کتاب ضروری برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر است.

تصادفی نیست که The Pragmatic Programmer همیشه جزو اولین کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر کتاب هایی است که در پاسخ به کسانی که می پرسند: “دوست دارید کدام کتاب برنامه نویسی را زودتر در زندگی حرفه ای خود بخوانید؟” توصیه می شود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله هدف از برنامه نویسی چیست بپردازید.

مقدمه ای بر الگوریتم ها (یا CLRS برای دوستان، از حروف اول نام خانوادگی نویسندگان) کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر به طور منحصر به فرد کامل بودن و دقت ریاضی را با بحثی که برای خوانندگان در همه سطوح قابل دسترسی است، ترکیب می کند،

همچنین به لطف استفاده از یک شبه کد آسان خوان. این کتاب طیف گسترده ای از الگوریتم ها را به طور عمیق پوشش می دهد، و هر فصل را به یک واحد مطالعه نسبتا مستقل تبدیل می کند.

کتاب در مورد برنامه نویسی

کتاب در مورد برنامه نویسی

همچنین برای این ویژگی ها در دانشگاه های سراسر جهان به عنوان کتاب درسی پیشنهاد شده است، بنابراین اگر مدرک علوم کامپیوتر دارید، احتمالاً قبلاً آن را می دانید.

اما این در مورد فرهنگ کامپیوتر به عنوان یک کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر هدف نیست، بلکه در مورد تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر است. البته، شما می توانید بدون دانستن الگوریتم ها و ساختار داده ها زنده بمانید.

اما هرکسی که بخواهد در علوم کامپیوتر جدی شود نمی تواند این مفاهیم را نادیده بگیرد، زیرا آنها ابزاری هستند که برنامه نویسان با آن مشکلات را حل می کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید کاری بهتر از جستجوی پاسخ در Stack Overflow و کپی کردن کد نوشته شده توسط شخصی بهتر از شما انجام دهید، این کتاب منتظر شماست.

اینجاست، «جنگ و صلح» کتاب‌هایی برای برنامه‌نویسان: همه آن را می‌دانند، کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر بسیاری می‌گویند که آن را خوانده‌اند، اما وقتی درباره توپ سال نو بین ناتاشا و آندری می‌پرسید، هیچ‌کس نمی‌داند چگونه پاسخ دهد.

چگونه کتابی با این نسبت ها را توصیه می کنید؟

برای روشن شدن، صحبت از لویاتان هزاران صفحه، 4 جلد و چندین شماره است که هنوز در دست انتشار است، اثری غول‌پیکر که کنوت دهه‌ها از زندگی خود را به آن اختصاص داده است (و وقف می‌کند).

خواندن آن چالش عقل و استقامت است. اما به عنوان پاداش، مقدار باورنکردنی از اطلاعات دقیق و عمیق کتاب برنامه نویسی کامپیوتر در مورد دنیای الگوریتم ها به شما می دهد، تا زمانی که دانش ریاضی برای درک آنها را داشته باشید.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه سازی کامپیوتر چیست بپردازید.

همه عناصری که شما را به آستانه اشراق عرفانی می رساند، که کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر به طور مشخص توسط بیل گیتس نشان داده شده است و می گوید، به هرکسی که موفق به اتمام این کتاب می شود، برنامه درسی را مستقیماً برای او ارسال کنید.

Algorithms to Live By کتاب های برنامه نویسان مرتبط با الگوریتم ها را می بندد. کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر برخلاف موارد قبلی، این یک کتاب فنی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم های کامپیوتری نیست.

کتاب برنامه نویسی کامپیوتر در عوض، این یک کاوش میان رشته ای است که در آن نویسندگان بینشی در مورد اینکه چگونه الگوریتم های کامپیوتری می توانند با موفقیت در زندگی روزمره اعمال شوند، ارائه می دهند.

نقطه شروع ساده اما قدرتمند است: زندگی کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر روزمره ما کتاب برنامه نویسی کامپیوتر را با مشکلات تصمیم گیری مواجه می کند که توسط زمان و مکان محدود دیکته می شود.

این معضلات نسخه ای از آنچه دانشمندان کامپیوتر با الگوریتم های خود با آن مواجه شده اند. کتاب برنامه نویسی کامپیوتر چرا استراتژی های زندگی انسان را از خرد علم کامپیوتر یاد نمی گیریم؟

کتاب کد نویسی خوب چیست؟

کد پاک: توسط رابرت سی مارتین. این یکی از بهترین کتاب های کلاسیک برای مبتدیان است و تمام ترفندها و الگوهای نوشتن کد خوب و تمیز را به شما آموزش می دهد.

هر برنامه نویسی چه کتابی را باید بخواند؟

یک کار بزرگ، برای هر کسی که می خواهد همه چیز را در مورد ساختارهای برنامه نویسی و بهترین شیوه ها مطالعه کند، باید آن را بخواند.

آیا یادگیری کدنویسی سخت است؟

نه، یادگیری کدنویسی سخت نیست. با این حال، مانند هر چیز جدید، شروع آن آسان نیست، و زمان دشواری برای یادگیری کدنویسی بر اساس تعدادی از عوامل متفاوت است. نکته این است که یادگیری کدنویسی غیرممکن نیست. یا، آنقدرها هم غیرممکن نیست که به نظر می رسد در مورد مشارکت دادن فرزندانتان.

کتاب های برنامه نویسی کامپیوتر
آنها را به کد نویسی علاقه مند کنید

کارگردان: 2396 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2022-07-07 20:23

امتیازدهی ویرایشگر:
4.78

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =