ثبت نام
آموزش کدنویسی پایتون

آموزش کدنویسی پایتون رایگان

سرفصل‌های مقاله

خوش آمدی! آیا در برنامه نویسی و آموزش کدنویسی پایتون کاملاً تازه کار هستید؟ در غیر این صورت، فرض می کنیم که شما به دنبال اطلاعاتی در مورد آموزش کدنویسی پایتون و چرایی و چگونگی شروع با پایتون خواهید بود. در این مقاله به بررسی کاربرد و مزایا آموزش برنامه نویسی زبان پایتون پرداخته ایم.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

خوشبختانه یک برنامه نویس با تجربه در هر زبان برنامه نویسی (هر چه که باشد) می تواند آموزش کدنویسی پایتون را خیلی سریع انتخاب کند. استفاده و یادگیری آموزش کدنویسی پایتون برای مبتدیان نیز آسان است، پس وارد شوید!

 

یادگیری آموزش کدنویسی پایتون چقدر سخت است؟

از آنجایی که خوانایی و سایر عناصر ساختاری پایتون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌ویژه برای انگلیسی زبان‌ها قابل درک باشد، یادگیری آن نسبتاً آسان است. این یک زبان اول یا دوم عالی برای مبتدیان آموزش کدنویسی پایتون است.

با این حال، پایتون به استفاده اولیه محدود نمی شود. برخی از پیچیده ترین وب سایت ها و برنامه های موجود در جهان را پشتیبانی می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش کدنویسی را مشاهده کنید.

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی آموزش کدنویسی پایتون کاملاً تفسیر شده، سطح بالا و همه منظوره است. برای طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله توسعه برنامه های وب و موبایل استفاده می شود. این یک زبان برنامه نویسی منبع باز و شی گرا است. پایتون به زبان C طراحی شده است و دارای معنایی پویا است.

پایتون در سال 1989 توسط Guido van Rossum ایجاد شد و بعداً در سال 1991 منتشر شد. هدف اولیه پایتون این بود که برنامه نویسی را آسان کند زیرا بر خوانایی کد تمرکز داشت. این می تواند بر روی پلتفرم های مختلف مانند ویندوز، لینوکس و سیستم عامل مک اجرا شود و نرم افزار منبع باز است.

پایتون از تمام ویژگی های یک زبان برنامه نویسی شی گرا و همچنین یک زبان برنامه نویسی رویه گرا پشتیبانی می کند. بنابراین، جای تعجب نیست که پایتون بهترین گزینه برای توسعه دهندگان در زمینه توسعه سریع برنامه باشد. آموزش کدنویسی پایتون این هر دو گزینه اتصال پویا و نوار نوار پویا را ارائه می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه کدنویسی کنیم را مشاهده کنید.

چرا آموزش کدنویسی پایتون محبوب است؟

جذاب ترین ویژگی پایتون این است که یک زبان تفسیری است. زبان های تفسیر شده زبان های برنامه نویسی هستند که برای اجرا نیازی به کامپایل ندارند. یک مفسر به تنهایی می تواند کد پایتون را روی هر نوع کامپیوتری اجرا کند.

این بدان معنی است که برنامه نویس می تواند به سرعت نتایج را ببیند، اگر یا زمانی که نیاز به تغییر کد داشته باشد. از طرف دیگر، این بدان معناست که پایتون از زبان کامپایل‌شده‌ای آموزش کدنویسی پایتون مانند C کندتر است. و دلیل آن این است که مستقیماً روی کد ماشین اجرا نمی‌شود.

از آنجایی که پایتون یک زبان تفسیری است، آزمایش تکه های کوچک کد و جابجایی آنها بین پلتفرم های مختلف بسیار ساده است. از آنجایی که پایتون با اکثر سیستم عامل ها سازگار است، به طور جهانی در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کدنویسی پایتون در گوشی را مشاهده کنید.

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی مبتدیان در نظر گرفته می شود. از آنجایی که این یک زبان سطح بالا است، یک برنامه نویس می تواند به جای اینکه چگونه آن را انجام دهد، روی آنچه باید انجام دهد تمرکز کند.

این یکی از دلایل مهمی است که نوشتن برنامه ها در پایتون نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی زمان کمتری می برد. از آنجایی که پایتون شبیه زبان انگلیسی است، یادگیری آن آسان‌تر از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی است.

توسعه دهندگان می توانند سینتکس های پایتون را بسیار ساده تر از سایر زبان های برنامه نویسی بخوانند و آموزش کدنویسی پایتون به خاطر بسپارند. از آنجایی که پایتون از برنامه نویسی نیز پشتیبانی می کند، می توان از آن برای ساخت برنامه های بزرگ و تجاری استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش طراحی سایت با پایتون رایگان را مشاهده کنید.

عامل اصلی محبوبیت پایتون در دنیای فناوری اطلاعات، قابلیت اطمینان آن است. پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا به کاربر این امکان را می دهد که روی عملکرد اصلی برنامه تمرکز کند. در همین حال، وظایف برنامه نویسی رایج توسط خود زبان انجام می شود.

اکنون احتمالاً می توانید ببینید که چرا پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مورد علاقه توسعه دهندگان، دانشمندان داده، مهندسان نرم افزار و هکرها است! و عوامل کلیدی پشت پایگاه کاربری متنوع آن انعطاف پذیری، تطبیق پذیری و ویژگی های شی گرا هستند.

همچنین به همین دلیل است که پایتون در زمینه های پیچیده مانند یادگیری ماشین (ML) و علم داده (DS) استفاده می شود.

ویژگی ها برنامه نویسی پایتون

یادگیری آسان: پایتون یک زبان ساده و سرراست است، زیرا هیچ نحو زبان پیچیده یا دستورالعمل های پیچیده ای ندارد. علاوه بر این، شبیه زبان انگلیسی است.
در تقاضای بالا: پایتون در سال 2018 توسط IEEE Spectrum  آموزش کدنویسی پایتون در رتبه اول زبان های برنامه نویسی برتر قرار گرفت. به دلیل محبوبیت و کاربردهای متنوع آن، توسعه دهندگان پایتون در این صنعت سخاوتمندانه پاداش دریافت می کنند. به ویژه در زمینه هایی مانند یادگیری ماشین، توسعه وب و علم داده.

پیشنهاد می کنیم مقاله هک سایت با پایتون را مشاهده کنید.

مورد استفاده در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی: از آنجایی که پایتون را می توان برای انجام محاسبات پیچیده استفاده کرد و رایانه ها را قادر به انجام فعالیت های متنوع می کند، زبان بسیار محبوبی است که در یادگیری ماشین استفاده می شود.

به طور مشابه، آموزش کدنویسی پایتون برای هوش مصنوعی با کتابخانه‌هایی که آزمایش‌های سیستم عصبی را مدیریت می‌کنند، فوق‌العاده مفید است.

برنامه های توسعه وب و موبایل: آموزش کدنویسی پایتون حجم عظیمی از وب و برنامه های موبایل مدرن که امروزه استفاده می شوند با پایتون اجرا می شوند. دارای مجموعه عظیمی از ماژول ها و پسوندهای فایل است که آن را برای ساخت یک پروژه کوچک یا یک سرویس کلان وب عالی می کند.

رایگان و منبع باز: آموزش کدنویسی پایتون در وب سایت رسمی خود بدون هزینه در دسترس است. علاوه بر این، متن باز بودن به این معنی است که شما یا هر کس دیگری می توانید ویژگی های جدیدی را در پایتون به روز کرده و اضافه کنید.

مستقل از پلتفرم: پایتون می تواند به طور موثر در تمام پلتفرم ها مانند ویندوز، آموزش کدنویسی پایتون مک یا لینوکس اجرا شود. بنابراین، وابسته یا محدود به یک پلتفرم نیست.
درک پایتون چقدر آسان است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =