ثبت نام
بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان

بهترین بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان چیست؟

سرفصل‌های مقاله

چالش های پیش روی بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان آموزش مدرن هرگز بزرگتر نبوده است. دنیای ما به قدری سریع در حال تحول بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان و تغییر است که روش‌های آموزشی سنتی که عمدتاً مبتنی بر کسب دانش غیرفعال است، در حال بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان منسوخ شدن است. در این واقعیت دائماً در حال تغییر، ما دیگر نمی توانیم

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی به کودکان را مشاهده کنید.

دقیقاً آنچه دانش آموزان ما در آینده به آن نیاز دارند را پیش بینی کنیم. بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان نقاط عطف مختلفی که مسیر بشریت را تغییر داد هر چند نسل ظاهر می‌شوند. امروزه آنها بیشتر و بیشتر ظاهر می شوند و همه شواهد نشان می دهد که همینطور خواهد ماند. دسترسی آسان به اینترنت و در دسترس بودن تلفن های هوشمند نقش مهمی ایفا کرده است، زیرا اکنون در یک لحظه، دسترسی به تمام دانش نهفته در کتابچه های بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان راهنمای کل جهان را در دست داریم. بنابراین به خاطر سپردن بسیاری از اطلاعات مفهوم خود را از دست داده است.

ایجاد گرایش های جدید در آموزش و پرورش یکی از رایج ترین پدیده های دوران معاصر است. برای سال ها، مدارس به دنبال تأکید بیشتر بر توسعه خلاقیت، تفکر منطقی، حل مسئله و همکاری بوده اند. علیرغم واقعیت دائماً در حال تغییر، این مهارت‌ها بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان مرتبط باقی نمی‌مانند و به افراد اجازه می‌دهند به راحتی با محیط‌های جدید سازگار شوند.

یکی از ابزارهای امیدوارکننده در توسعه این مهارت ها، یادگیری برنامه نویسی است.

 بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان به چه معناست؟

برنامه نویسی وجود دارد و کاربردهای گسترده ای دارد. این برنامه‌ها رایانه‌های شخصی، تراکنش‌های بانکی، بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان وب‌سایت‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و حتی بسیاری از اوقات ماشین‌های لباسشویی یا آسانسور را مدیریت می‌کنند. برنامه نویسی بسیار ساده دستورالعمل هایی است که رایانه ها از آن پیروی می کنند. اولین برنامه ها به زبان ماشین نوشته شده بودند: دنباله ای از اعداد در قالب دودویی (متشکل از ارقام 0 و 1)، قابل خواندن توسط پردازنده ها. یک نمونه برنامه ساده، که به سادگی عدد یک را به یک عدد ذخیره شده اضافه می کند، به این صورت است: 0000 0010 0000 0000 0000 0001 0000 0011 0100. یک ماشین به بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان راحتی می تواند چنین برنامه ای را اجرا کند، اما یک نفر، حتی یک متخصص، آن را دشوار می بیند. یا و قادر به رمزگشایی یک قطعه کد نوشته شده به این روش نیست.

برای مؤثرتر کردن برنامه نویسی، ایجاد زبان های برنامه نویسی ضروری بود: مجموعه کلمات، نه اعداد، با یک نحو خاص که به وضوح به کد ماشین ترجمه شود. از زمان ظهور اولین کامپیوترها، زبان های متعددی (بیش از 1000) ایجاد شده است و هر ساله تعداد بیشتری از آنها ساخته می شود. هیچ زبان «کامل» یا جهانی وجود ندارد که بتوان آن را در همه جا به کار برد؛ برعکس، فناوری در حال تکامل ما را مجبور می‌کند تا بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان روش‌های برنامه‌نویسی جدید و کارآمدتری را کشف کنیم. علیرغم کثرت آنها، این زبان های مختلف اشتراکات زیادی دارند – می توانید آنها را در وب سایت 99 بطری آبجو بیابید، جایی که همان برنامه به زبان های برنامه نویسی مختلف نوشته شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش زبان برنامه نویسی به کودکان را مشاهده کنید.

حتی یک کودک می تواند برنامه ریزی کند
کامپیوترها همچنان دنیای اطراف ما را تغییر می دهند و بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان توسعه دهندگان همچنان مورد نیاز هستند. اما من با مطالعه زبان برنامه نویسی FORTRAN دست اول می دانم که بسیاری از ما از این همه تکامل می ترسیم، در حالی که البته نباید. آموزش برنامه نویسی بسیار قابل دسترس شده است، بنابراین جوانان بیشتری باید با آن آشنا شوند.
رندی وینگارتن، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا
برنامه نویسی کامپیوتری مهارتی است که ما معتقدیم تنها توسط تعداد کمی و متخصص در زمینه های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) استفاده می شود که دانش و قدرت ایجاد چیزی را از ابتدا با استفاده از صفحه کلید و کامپایلر دارند. آنها بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان خالق فناوری هستند. برای بقیه ما، برنامه ریزی به قلمرو خیال تعلق دارد. اما از قضا، ما روزانه از آن در قالب برنامه ها، وب سایت ها یا برنامه ها استفاده می کنیم. اما این باید تغییر کند. واقعیت امروز نیازمند مشارکت نسل‌های جدید و ایجاد فناوری‌های جدید است، نه فقط کاربران غیرفعال، که مسئولیت آماده‌سازی آن‌ها بر عهده ماست. خوشبختانه بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان سال ها تحقیق به ایجاد ابزارهای مختلفی کمک کرده است که می تواند کودکان را از سنین پایین با برنامه نویسی آشنا کند.

پتانسیل برنامه نویسی به عنوان یک ابزار آموزشی در اوایل دهه 1960 توسط یک ریاضیدان به نام سیمور پیپرت مورد بررسی قرار گرفت. Papert با الهام از نظریه رشد شناختی ژان پیاژه، اولین زبان آموزشی برنامه نویسی، لوگو را ایجاد کرد که برای آموزش علوم کامپیوتر و ریاضیات در نظر گرفته شده بود. سیمور پیپرت در سال 2016 درگذشت.

اما تحقیقات چندین ساله او به طور مستقیم یا غیرمستقیم تقریباً به تمام دستاوردهای این رشته تا به امروز منجر شده است. بسته انقلابی رباتیک LEGO Mindstorms حاصل همکاری گروه LEGO و تیم تحقیقاتی MIT Media Lab به رهبری Papert بود. نام بسته بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان رباتیک برگرفته از کتاب پیشگام Papert است: «طوفان‌های ذهن: بچه‌ها، رایانه‌ها و ایده‌های قدرتمند». تأثیر آن توسط سازندگان زبان برنامه نویسی بصری معروف اسکرچ نیز شناخته شده است. به لطف تلاش های MIT، Tufts، LEGO و بسیاری دیگر، برنامه نویسی اکنون به یک مهارت محبوب برای دانش آموزان تبدیل شده است و برنامه نویسی اکنون حتی توسط معلمان بی تجربه قابل آموزش است.

زبان های برنامه نویسی آموزشی

2-a7SgC.png

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی به کودکان گوگل را مشاهده کنید.

زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در آموزش معمولاً تجسم می شوند، یعنی دستورات به صورت بصری با یا بدون متن نمایش داده می شوند. برای برنامه نویسی، فرد از بین تعداد محدودی دستورات را انتخاب می کند و سپس آنها را به صورت منطقی به هم متصل می کند و در نتیجه یک برنامه ایجاد می کند. این فرآیند بر اساس روش کشیدن و رها کردن است، در حالی که دستورات معمولاً شبیه اشکال رنگارنگ با نمادها یا متن های بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان مختلف هستند. این محیط ها از نظر بصری برای کودکان جذاب هستند و همچنین دستورات برای حذف برخی از اشتباهات اولیه تایپ طراحی شده اند که می تواند به یک کابوس برای هر توسعه دهنده مبتدی تبدیل شود. برخی از زبان ها نیز خطاهای دستوری منطقی را حذف می کنند و دستورات به گونه ای طراحی شده اند که در صورت عدم ترکیب آنها با یکدیگر، به دلیل فرمت نمی توان آنها را به برنامه ملحق کرد. بنابراین، حتی کودکانی که مهارت های تایپ را توسعه نداده اند، می توانند برنامه ایجاد کنند.

مزایای آموزش برنامه نویسی به کودکان
آماده شدن برای بازار کار
خط مشی ما در فیس بوک این است که به معنای واقعی کلمه تا آنجایی که بتوانیم مهندسان با استعداد را استخدام کنیم. امروزه افراد کافی با این مهارت ها وجود ندارند.
مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک
بیایید با استدلال هایی که به راحتی قابل اندازه گیری هستند شروع کنیم. بر اساس برآوردهای مختلف، بازار کار به متخصصان بیشتری در زمینه ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) نیاز خواهد داشت. اقتصاد دیجیتال سریعتر از اقتصاد جهانی در حال رشد است (به طور دقیق هفت برابر سریعتر). این به نفع ماست که به کودکان و نوجوانان علاقه مند به برنامه نویسی کمک کنیم تا در این زمینه حرفه ای شوند. بر اساس دستور کار دیجیتال بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان برای اروپا که توسط کمیسیون اروپا در سال 2014 منتشر شد، تا سال 2020، بازار اروپا به 900000 متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز دارد. [1]

دانش برنامه نویسی به بخش ICT محدود نمی شود. مشاغل بیشتر و بیشتر به دانش برنامه نویسی برای کارهای مربوط به ایجاد و اصلاح وب سایت های ساده، برنامه های کاربردی، وبلاگ ها، مدیریت فروشگاه های آنلاین و غیره نیاز دارند.

فناوری و رایانه در قلب اقتصاد ما قرار دارند. برای آماده شدن برای خواسته های قرن بیست و یکم – و استفاده از فرصت ها – مهم است که دانش آموزان بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان هر چه بیشتر شروع به یادگیری مهارت های اساسی برنامه نویسی کنند، صرف نظر از زمینه کاری که قصد دارند دنبال کنند.
پارک تاد، مدیر ارشد فناوری ایالات متحده
این امر در مورد مشاغل کاملاً غیر فنی نیز صدق می کند. کمیسیون اروپا تخمین می زند که در حال حاضر 90 درصد از همه مشاغل حداقل به مهارت های اولیه کامپیوتر نیاز دارند. اتفاقاً علیرغم افزایش دسترسی به فناوری، 50 درصد کارکنان از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نیستند.

بنابراین ما با شکاف قابل توجهی در زمینه تخصصی روبرو هستیم. پرکردن این شکاف یکی از بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان مهمترین وظایفی خواهد بود که آموزش و پرورش امروز باید از عهده آن برآید. مشاهدات نشان می دهد که در اکثر نظام های آموزشی کشور، این شکاف در 12 سال اول آموزش شکل می گیرد. مهارت های ایجاد شده در این دوره با مهارت های مورد نیاز در دانشگاه ها یا بازار کار منطبق نیست. [1] [2]

سواد دیجیتالی
مزایای یادگیری برنامه نویسی بازی آموزش برنامه نویسی به کودکان بسیار بیشتر از مزایای توانبخشی حرفه ای است. در سال 2012، استونی یک برنامه آزمایشی را با هدف آموزش برنامه نویسی از کلاس اول دبستان راه اندازی کرد. با این حال، استونیایی ها قصد ندارند در بیست سال آینده ملتی از دانشمندان رایانه ایجاد کنند، بلکه قصد دارند جامعه را آموزش دهند تا بتوانند از فناوری، رایانه و اینترنت به روشی آگاهانه و هوشمندانه استفاده کنند.

به نظر می رسد میچل رسنیک از MIT Media Lab این رویکرد را دارد: «جوانان امروزی هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 3 =