ثبت نام
برنامه نویسی کودکان اسکراچ

آموزش برنامه نویسی اسکراچ

سرفصل‌های مقاله

برنامه نویسی کودکان اسکراچ  یک زبان برنامه نویسی بصری است که بر پرورش خلاقیت و تفکر منطقی متمرکز است. اگرچه هر سنی برای یادگیری برنامه نویسی کودکان اسکراچ و آموزش اسکرچ برای کودکان مناسب است ، اما کودکان گیرنده ایده آل برنامه اسکراچ آموزش اسکراچ هستند.

معرفی ایرانیان سایبر

ایرانیان سایبر به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان 8 تا 18 سال با هدف کسب درآمد می پردازد. ما به نوجوانان 12 سال به بالا زبان اسکرچ را پیشنهاد نمی کنیم. شما می توانید با ثبت نام در دوره های صفر تا صد ما راهی برای کسب درآمد از برنامه نویسی بیابید. در ادامه مباحثی از اسکرچ مقدماتی را آموزش داده ایم.

آشنایی با محیط اسکرچ

آشنایی با محور مختصات

آشنایی با حلقه ها همراه با مثال

برای یادگیری کامل اسکرچ و شرکت در دوره اسکرچ مقدماتی و پیشرفته روی عکس زیر کلیک کنید.

روی عکس کلیک کن و برنامه نویسی اسکرچ را شروع کن

برنامه نویسی کودکان

پیکان اشاره بالا

روی عکس بالا کلیک کنید و وارد صفحه اصلی سایت شوید.

مطابق با سن کودکان و نوجوانان کلاس ها در سه سطح برگزار می شود.

  1. برنامه نویسی کودکان 8 تا 11 سال
  2. برنامه نویسی مقدماتی 12 تا 15 سال
  3. برنامه نویسی پیشرفته 15 تا 18 سال

در هر یک از سه سطح بالا دوره هایی متناسب با رده سنی دانش آموزان قرار داده شده است. اگر نیاز به مشاوره داشتید با شماره 02128427843 تماس بگیرید.

برخی از دوره های برنامه نویسی برای شما در زیر قرار داده شده است.

۱ – برنامه نویسی کودکان

این سطح برای کودکان 8 تا 11 سال می باشد. سطح برنامه نویسی کودکان شامل دوره های برنامه نویسی زیر می باشد.

  1. برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی
  2. برنامه نویسی اسکرچ پیشرفته
  3. الگوریتم و فلوچارت

در این سطح تلاش شده به بچه ها با بازی , برنامه نویسی آموزش داده شود. در سطح برنامه نویسی کودکان آموزش الگوریتم و فلوچارت از اهمیت بیشتری برخوردار است. هدف نهایی ما نیز از برنامه نویسی اسکرچ،آموزش اسکراچ ایجاد فهم و آمادگی برای یادگیری الگوریتم و فلوچارت می باشد. سطح برنامه نویسی کودکان از جذاب ترین کلاس های برنامه نویسی ما است.

۲ – برنامه نویسی مقدماتی

این سطح برای کودکان و نوجوانان 12 تا 15 سال می باشد. سطح برنامه نویسی مقدماتی شامل دوره های برنامه نویسی زیر می باشد.

  1. مبانی برنامه نویسی ترم یک
  2. مبانی برنامه نویسی ترم دو
  3. طراحی استاتیک سایت

در برنامه نویسی مقدماتی دانش آموزان با مبانی برنامه نویسی آشنا می شوند و با دنیای کدنویسی آشنا می شوند. مبانی برنامه نویسی اگر نگوییم مهمترین دوره ، یکی از مهمترین دوره های برنامه نویسی ایرانیان سایبر است. بچه ها با یادگیری الفبای برنامه نویسی به دنیای برنامه نویسی ورود واقعی میکنند و در پایان ترم دوم باید یک پروژه تحویل بدهند.

3 – برنامه نویسی پیشرفته

این سطح برای نوجوانان 15 تا 18 سال می باشد. سطح برنامه نویسی پیشرفته شامل دوره های برنامه نویسی زیر می باشد.

  1. برنامه نویسی جاوا
  2. برنامه نویسی SQl
  3. ترکیب برنامه نویسی جاوا و SQL

در این سطح بچه ها به یادگیری زبان جاوا و SQL می پردازند. جاوا یکی از برترین زبان های برنامه نویسی دنیا است که بازار کار خوبی در ایران و خارج دارد. جاوا کاربرد های زیادی دارد مثل هک ، هوش مصنوعی ، برنامه نویسی موبایل ، سایت و … . SQL در کنار جاوا تدریس می شود تا بچه ها بتوانند به خوبی با پایگاه داده ارتباط برقرار کنند.

اگر دانش آموزی در رده سنی 15 تا 18 سال است اما برنامه نویسی مقدماتی رو نگذرانده لازم است ابتدا در دوره های برنامه نویسی مقدماتی ثبت نام کند.

مزایای اسکرچ کودکان و یادگیری برنامه نویسی کودکان اسکراچ 

اسکراچ و اسکرچ کودکان و آموزش اسکراچ یک زبان بصری است که توسط MIT ساخته شده است و مبتنی بر بلوک هایی است که به عنوان یک پازل کنار هم قرار می گیرند. این یک روش ساده برای یادگیری برنامه نویسی اسکراچ است. اما این سادگی رابط کاربری یا رنگ آن نباید زبان قدرتمندی را پنهان کند که پروژه های بزرگی را که به تدریج قابل دستیابی هستند ، پذیرفته است.

مزایا برنامه نویسی کودکان اسکراچ

تشویق خلاقیت و تفکر منطقی

استفاده از برنامه اسکراچ و اسکرچ کودکان آموزش اسکراچ از طریق جستجوی راه حل های مختلف برای یک مسئله ، توسعه تفکر منطقی را تشویق می کند. با برنامه نویسی کودکان اسکراچ ، کودک می تواند ظرفیت خود را در ساختار و سازماندهی بیشتر در مدیریت منابع و استفاده از ابزاری که او را برای رسیدن به حل یک کار خاص هدایت می کند ، توسعه دهد.

بلوک های رنگی گروه بندی شده در برنامه اسکراچ ، کشیده شده و آزاد می شوند تا نتیجه فوری حاصل شود. صحبت از کودکان ، به آنها امکان می دهد حرکاتی را ایجاد کنند ، صداها را اضافه کنند ، سناریوها را تغییر دهند یا به روشی ساده بازی بسازند و به رشد خلاقیت آنها کمک کند. آموزش کامپیوتر به کودکان اصل مهمی است که نباید فراموش شود.

سن توصیه شده برای شروع  برنامه نویسی کودکان اسکراچ 6-7 سال یا هنگامی که روان خواندن را شروع می کنند ، خواهد بود. اما در غیر این صورت ، نسخه Junior وجود دارد که در آن ، زبان کاملاً تصویری است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش آنلاین اسکرچ بپردازید.

برنامه اسکراچ برای کودکان

چرا برنامه نویسی می کنید؟

1 – کدنویسی منجر به نوآوری می شود. در دنیای امروز تحت سلطه فناوری ، کدنویسی در همه جا وجود دارد. بدون شک ، این روش انقلابی در نحوه مصرف دانش ، کار و ارتباط با مردم ایجاد کرده است. نکته مهم ، با شروع برنامه نویسی اسکراچ از سنین پایین ، کودکان ابزارهای اساسی مورد نیاز ایده های نو را تولید می کنند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اسکرچ بپردازید.

2 – برنامه نویسی اسکراچ مهارت های تفکر را توسعه می دهد. این امر نیاز به تفکر زیادی در مورد کاوش در مناطق فعال مغز دارد. همچنین شامل تفکر فرایندگرا است. به خصوص ، رمزگذاری ابتدا به کودک کمک می کند تا مهارت های تفکر خود را رشد دهد.

3 – برنامه نویسی اسکراچ بهتر است در سنین نوجوانی فرا گرفته شود. کدنویسی در برنامه اسکراچ باعث پیشرفت خلاقیت می شود. این امر مستلزم نوآوری و خلاقیت است. علاوه بر این ، کودکان را تشویق می کند که خارج از چارچوب فکر کنند و خلاقیت خود را در یافتن راه حل ها کشف کنند.

4 – کدگذاری باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود.

5 – کودکان با طراحی و ایجاد پروژه های کدگذاری خود در برنامه اسکراچ احساس موفقیت را تجربه می کنند. علاوه بر این به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله اسکرچ جونیور چیست؟ بپردازید.

چگونه با اسکراچ شروع کنیم؟ آموزش اسکراچ چیست؟

شروع سرگرمی و یادگیری با برنامه نویسی کودکان اسکراچ آموزش اسکراچ سریع ، ساده و رایگان است. نسخه جدید Scratch 3.0 Flash را پشت سر می گذارد و برنامه اسکراچ به ما امکان می دهد بدون هیچ مشکلی از آن در هر دستگاه فعلی استفاده کنیم.

برنامه اسکراچ وآموزش اسکراچ از طریق مرورگر وب کار می کند ، بنابراین می توان از کامپیوتر و حتی تلفن های هوشمند برای اجرای برنامه های ساخته شده با Scratch و برنامه نویسی کودکان اسکراچ استفاده کرد. فقط به آدرس وب  اسکراچ بروید و شروع به کار کنید.

پیشنهاد میکنم به مشاهده دوره آموزش اسکرچ بپردازید.

اگر ترجیح می دهید از نسخه محلی استفاده کنید که به اتصال اینترنت نیازی ندارد ، نسخه های دسکتاپ Scratch 3.0 برای سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مک وجود دارد.

اگرچه برای استفاده از برنامه اسکراچ نیازی به ثبت نام نیست ، اما توصیه می شود برای کودک حساب ایجاد کنید و او بتواند پروژه هایی  برنامه نویسی کودکان اسکراچ را که انجام می دهد ذخیره کند. یا برای ادامه کار با یکی از کارهای انجام شده یا تمام نشده

ثبت نام باز است و حداقل سن لازم نیست ، اما تأیید حساب از طریق ایمیل از طرف والدین / مربی ضروری است.

اولین پروژه ها با اسکراچ

هنگامی که منابع و تجهیزات لازم را داشته باشیم، مهمترین لحظه انتظار می رود: شروع برنامه نویسی کودکان اسکراچ و آموزش اسکراچ در این سنین اولیه بسیار مهم است که یادگیری معنی دار و سرگرم کننده باشد. اگر در هنگام سرگرمی کودک را وادار به یادگیری اسکراچ کنیم ، شانس زیادی برای به دست آوردن آن داریم.

برنامه نویسی اسکراچ بصری

بازی ها و پروژه های کوچک

روش ایده آل برای شروع برنامه نویسی کودکان اسکراچ و آموزش اسکراچ یادگیری براساس چالش های موجود در بازی ها و پروژه های کوچک است که در برنامه اسکراچ کودکان می توانند خلاقیت خود را آزاد کنند.

با نسخه جدید برنامه اسکراچ 3.0 که منبع بهبود یافته است و اکنون بصری تر است. این امکان را به شما می دهد تا هنگام تماشای فیلم یا تصاویر متحرک تمرین کنید. علاوه بر این ، آنها اکنون شامل راهنمای معلم و کارت های برنامه نویسی کودکان اسکراچ  مرتبط با آن پروژه خاص هستند.

هنگامی که کودکان از قبل با رابط کاربری و برخی گزینه ها آشنا شدند ، از MIT پروژه های ساده مرتبط با زمینه ها و اهداف مختلف ارائه می دهند. در این پروژه ها کودکان باید پروژه پایه را آزادانه اصلاح کنند ، عناصر را با توجه به معیارهای خود اصلاح یا اضافه کنند.

هر پروژه منتشر شده در برنامه اسکراچ می تواند به عنوان پایه ای برای یادگیری استفاده شود. فقط کافیست “به داخل نگاه کنید” تا کدی را که با آن ساخته شده است بدانید و آزادانه آن را اصلاح یا تطبیق دهید.

پیشنهاد میکنم به مشاهده صفحه بازی اسکرچ بپردازید.

اگرچه پروژه ها یا بازی های هدایت شونده با ساختاری ثابت وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد ، اما به کودکان توصیه می شود آموزش اسکراچ که با عناصری که هدف اصلی تمرین برنامه نویسی را تغییر نمی دهد اما به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند ، تصمیمات شخصی یا تست های آزمون / خطا بگیرند.

توصیه دیگری برای آموزش برنامه نویسی کودکان اسکراچ این است که می توانیم پس از اتمام پایه پروژه ، آموزش اسکراچ پیش نمایش را برای تغییر یا افزودن ویژگی ها و پیشرفت های جدید اضافه کنیم. با این کار ما به ارتقا خلاقیت و همچنین یادگیری با سرعت خود ادامه می دهیم.

برنامه نویسی کودکان اسکراچ یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که به برنامه نویسی کودکان اسکراچ ساده سازی کدنویسی برای مبتدیان کمک می کند.

ویژگی Scratch چیست؟

پاسخ: اسکرچ به گونه ای طراحی شده است که سرگرم کننده، آموزشی و یادگیری آسان باشد. دارای ابزارهایی برای ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها، هنر، شبیه سازی ها و موارد دیگر با استفاده از برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است. آموزش اسکراچ همچنین دارای ویرایشگر رنگ و ویرایشگر صدا داخلی خود است.

Scratch به گونه ای طراحی شده است که سرگرم کننده، آموزشی و یادگیری آسان باشد. دارای ابزارهایی برای ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها، هنر، شبیه سازی ها و موارد دیگر با استفاده از برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است. آموزش اسکراچ همچنین دارای ویرایشگر رنگ و ویرایشگر صوتی داخلی خود است. Scratch به کودکان کمک می‌کند اصول کدنویسی را از طریق بازی‌های عملی و خلق داستان بیاموزند.

(البته، افراد در هر سنی می توانند با Scratch سرگرم شوند!) … از آنجایی که رایانه ها هر روز آموزش اسکراچ بیشتر به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل می شوند، در واقع کاملاً منطقی است که زبان هایی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان رایج شود.

برنامه نویسی کودکان اسکراچ

1) Scratch به جوانان اجازه می دهد تا خلاقیت را در داستان سرایی، بازی ها و انیمیشن ادغام کنند. آموزش اسکراچ بچه ها می توانند با استفاده از Scratch در پروژه ها همکاری کنند و پروژه های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. 2) Scratch به دانش آموزان اجازه می دهد تا مهارت های قرن 21 را از طریق استفاده از فناوری توسعه دهند.

یک مورد برای خراش
به زبان ساده، Scratch (و همه برنامه نویسی های بلوکی) یک زبان برنامه نویسی ساده شده بصری برنامه نویسی کودکان اسکراچ  است. این یک زبان برنامه نویسی مانند سایر زبان ها یا حداقل شبیه سازی قوی از زبان های دیگر است و شما می توانید با پروژه های Scratch به سطح بالایی از پیچیدگی دست پیدا کنید. در واقع، اگر به سایت scratch.mit.edu مراجعه کنید، احتمالاً بازی ها و انیمیشن های نسبتاً پیشرفته ای را خواهید دید که افراد در Scratch ساخته اند.

با این حال، زبان برنامه نویسی Scratch یک زبان برنامه نویسی “حرفه ای” نیست. برای بچه ها طراحی شده بود این هیچ هدف عملی در جهان ندارد جز اینکه بچه ها را زود هنگام با علم کامپیوتر آشنا کند. همه بلوک‌ها، که می‌توانند به تنهایی توابع در نظر گرفته شوند، از قبل برای دانش‌آموز برنامه‌ریزی شده‌اند. بنابراین در یک زبان برنامه‌نویسی دیگر، گرفتن یک کاراکتر برای حرکت ۱۰ مرحله‌ای ممکن است به حلقه‌های خلاقانه‌تری نیاز داشته باشد، در حالی که در Scratch، به معنای واقعی کلمه بلوکی وجود دارد که می‌گوید «۱۰ مرحله حرکت کن». بنابراین حتی اگر بچه‌ها می‌توانند چیزهای واقعاً جالبی بسازند و این یک چالش سرگرم‌کننده است، عملاً صحبت کردن Scratch شما را برای هیچ نوع حرفه‌ای آماده نمی‌کند.

من چندین نفر را ملاقات کرده ام که به من می گویند 8-10 سال در اسکرچ برنامه نویسی کرده اند، سپس تصمیم به ادامه تحصیل برنامه نویسی کودکان اسکراچ در رشته علوم کامپیوتر گرفته اند و اکنون چندین زبان را می دانند. من Scratch را به هیچ عنوان مانعی برای یک حرفه حرفه ای طولانی مدت به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار نمی بینم.

پس چرا ما اسکرچ را آموزش می دهیم، یا چرا آن را به یک کودک 10 ساله توصیه می کنیم؟ من آن را در 6 دلیل اساسی خلاصه کردم که در زیر می توانید مشاهده کنید. اگر فکر می‌کنید فرزندتان فراتر از دلایل زیر است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که پایتون را به عنوان نقطه شروع کودک خود در نظر بگیرید.

1.اسکراچ یک خروجی سرگرم کننده و خلاقانه است
از اولین درس، فرزندتان می‌تواند یک انیمیشن سرگرم‌کننده بسازد، حلقه‌های موسیقی اضافه کند، چیزها را بزرگ‌تر و کوچک‌تر کند و در اطراف بچرخد. بعداً، آنها می توانند بازی خود را با استفاده از اشیاء سفارشی خود ایجاد کنند. به معنای واقعی کلمه هیچ دو پروژه در Scratch نیازی به اسکراچ یکسان بودن ندارند – این یک جعبه ماسه ای واقعی از خلاقیت است.

2.اسکراچ مهارت های منطقی اساسی را ایجاد می کند
اگر می‌خواهید فرزندتان یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشد یا حتی ذهن خود را در این راه توسعه دهد، Scratch یک نقطه شروع عالی است. با آموزش دادن اسکرچ به صدها کودک، می‌توانم به شما بگویم که معمولا طولی نمی‌کشد که بچه‌ها به اولین مانع منطقی خود برسند. غلبه بر آن موانع یکی از مهمترین ویژگی های کدنویس حرفه ای بودن است و Scratch تمرین خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

3. اسکراچ از نظر بصری جذاب است و برای انیماتورها خوب است
وقتی بچه بودم وسواس زیادی با MS Paint داشتم. اما ما در آن زمان فقط نقاشی های دو بعدی می ساختیم. امروزه، بچه‌ها می‌توانند بعد از کشیدن نقاشی بکشند و سپس همه آن‌ها را در داستان‌ها و انیمیشن‌هایی در اسکرچ قرار دهند.

این داستان‌ها و نقاشی‌ها برنامه نویسی کودکان اسکراچ می‌توانند پیش درآمدی برای سایر نرم‌افزارهای انیمیشنی باشند که ممکن است برای حرفه‌ای‌ها طراحی شوند. به علاوه یک انجمن انیمه بزرگ در اسکرچ وجود دارد.

4. بدون کتاب، کمک، یا توانایی تایپ به راحتی قابل درک است
برای کودک شما آسان است که از یادگیری یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری حرفه ای باز بماند، زیرا ممکن است معلم مناسبی نداشته باشد، یا در چسبیدن به کتاب مشکل داشته باشد، یا نمی داند چگونه تایپ کند و خیلی آهسته حرکت کند. . با Scratch، کشیدن و رها کردن بصری به بچه‌ها اجازه می‌دهد بدون توجه به سطح مهارت‌شان، سریع حرکت کنند و سرگرم شوند.

5. اسکراچ از طریق وب بسیار قابل دسترسی است
هر کسی در سراسر جهان می تواند از Scratch استفاده کند. یکی از مزایای این زبان برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان اسکراچ از پیش برنامه ریزی شده این است که می توان آن را به هر زبانی ترجمه کرد. تنها چیزی که هر کسی نیاز دارد اتصال به اینترنت (یا دسکتاپ Scratch) است و شما می توانید پروژه ها را ایجاد کنید و با افراد از همه جا ارتباط برقرار کنید.

6. اسکراچ دارای پسوندهای سخت افزاری است که واقعاً مرتب هستند
این واقعیت که می‌توانید موتورها و سایر سنسورهای سخت‌افزاری را بدون Scratch اجرا کنید، یک تغییر بزرگ بازی است. دانلود اسکرچ با ابزارهایی مانند Microbit و Makey-Makey، بچه ها می توانند کنترلرهای بازی خود را بسازند. بنابراین اساساً آنها می توانند یک بازی ویدیویی کامل (مانند Super Nintendo) در Scratch ایجاد کنند!

برای من خنده دار است که جاوا زبان منتخب در بیشتر کلاس های علوم کامپیوتر دبیرستان است زیرا در تجربه من پایتون سینتکس بسیار چالش برانگیزی نسبت به جاوا دارد. دانش آموزانی که درک قوی در منطق و تایپ دارند معمولاً می توانند یک پروژه ساده را به سرعت انجام دهند. همانطور که احتمالاً جمع آوری کرده اید، پایتون همچنین توانایی ایجاد پروژه های بسیار سطح بالا را دارد.

1. فرزند شما کدنویسی مبتنی بر متن را بیشتر از کدنویسی بصری مبتنی بر بلوک دوست دارد
من بچه‌های زیادی را می‌شناسم که از نظر ظاهری اسکرچ “به پایان رسیده”. برنامه نویسی کودکان اسکراچ من می دانم که این می تواند با نگرش توئین ارتباط داشته باشد، اما ما سعی می کنیم به بچه ها انگیزه دهیم تا اولین گام های خود را در برنامه نویسی بردارند.

اگر به هر دلیلی با چیزی خاموش شدند، بگذارید چیز دیگری را امتحان کنند. آنها می توانند انواع چیزها را امتحان کنند، و امیدواریم چیزی را پیدا کنند که برای آنها مناسب باشد.

2. فرزند شما در مورد برنامه نویسی کامپیوتر یا ساختن یک اپلیکیشن جدی است
من فقط چند کودک را می شناسم که تمرکز و تعهد خود را برای ساختن یک وب سایت، برنامه، بازی و غیره کامل بدون کمک جدی از سوی والدین دارند. اما اگر فرزند شما همه چیز را در اختیار دارد و هر شب شب‌های خود را صرف یادگیری کدنویسی می‌کند (و از کدنویسی بلاک خوشش نمی‌آید)، به نظر من تشویق او به دنبال پایتون عالی است.

این یک آمادگی عالی برای یک حرفه است، و یادگیری پایتون باعث می‌شود آنها را بهتر برای یادگیری زبانی مانند سوئیفت یا جاوا راه‌اندازی کند تا بتوانند یک برنامه تلفنی ایجاد کنند.

3. فرزند شما در ریاضی نمره بالایی می گیرد و تیپ خلاقی نیست
با نگاهی به دوران کودکی خودم، واقعا از پیچیدگی یک کامپیوتر لذت بردم. دوست داشتم داخل کامپیوترها را نگاه کنم و دستانم را با تکنولوژی کثیف کنم. من همچنین تلاش برای شکستن برنامه های نرم افزاری را دوست داشتم.

در حالی که فکر می‌کنم اسکراچ را برای مدتی لذت‌بخش می‌دانستم، تا کلاس ششم یا بیشتر، برنامه نویسی کودکان اسکراچ فکر می‌کنم پایتون را ترجیح می‌دادم. این فقط چالش های فنی بیشتری را فراهم می کند – فقط به خاطر داشته باشید که چالش های فنی با ناامیدی های بیشتری همراه هستند.

آیا اسکرچ برای برنامه نویسی مناسب است؟

اسکرچ فقط مقدمه خوبی برای برنامه نویسی نیست. این در نوع خود یک زبان برنامه نویسی واقعی است. ... اسکرچ دارای ویژگی های مهم بسیاری از زبان های برنامه نویسی است ، مانند حلقه ها (تکرار بلوک) و شرطی (بلوک های اگر-سپس)

آیا برنامه نویسی اسکرچ رایگان است؟

بله! اسکرچ به صورت رایگان در دسترس است. شما می توانید از آن در مدرسه خود استفاده کنید ، و می توانید دوره ای راجع به آن (حتی دوره ای که هزینه دارد) تدریس کنید.

اسکرچ برای چه سنی است؟

با برنامه نویسی اسکرچ، کودکان کم سن (5-7 سال) هنگام برنامه ریزی داستان ها و بازی های تعاملی خود ، مهارت های مهم جدید را می آموزند. با جمع کردن بلوک های برنامه نویسی گرافیکی ، کودکان می توانند شخصیت ها را حرکت دهند ، بپرند ، برقصند و آواز بخوانند

برنامه نویسی کودکان اسکراچ
Scratch children programming 1

کارگردان: حسن عزیزی

تاریخ ایجاد شد: 2021-11-17 15:29

امتیازدهی ویرایشگر:
4.8

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

سایبر

arrow

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش برنامه نویسی اسکراچ»

    1. مربیان Scratch را ترجیح می دهند زیرا آموزش آن ساده و آسان است، اما برنامه نویسان واقعی معتقدند که بهترین رویکرد برای یک مبتدی شروع با سی پلاس پلاس است که اصول برنامه نویسی را عمیقاً ایجاد می کند.

    1. Scratch بهترین مقدمه برای برنامه نویسی برای مبتدیان و کودکان خردسال است. به زبان ساده، این یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که به ساده سازی کدنویسی برای مبتدیان کمک می کند. … یکی دیگر از جنبه هایی که Scratch را برای مبتدیان خوب می کند این است که شما همیشه برای شروع به کتابچه راهنمای کاربر نیاز ندارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هجده =