منو
صفحه اصلی
ثبت نام
کاربرد آموزش جاوا برای کودکان

اهمیت آموزش جاوا برای کودکان

سرفصل‌های مقاله

امروزه باتوجه به کاربردهای فراوان جاوا، یک زبان برنامه نویسی شی گرا متقاضیان آموزش جاوا برای کودکان رو به افزایش است. همین امر حساسیت انتخاب کلاس آموزش جاوا برای کودکان را بیشتر کرده است.

ایرانیان سایبر خود را موظف می داند تا آموزش جاوا برای کودکان را با بهترین کیفیت ارائه دهد.

در مقاله ی آموزش جاوا برای کودکان سعی کرده ایم تا هدف آموزش جاوا برای کودکان و ویژگی یک آموزش خوب جاوا برای کودکان را شرح دهیم.زبان جاوا از زمان تاسیس خود در سال 1995 به یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی روی کره زمین تبدیل شده است.

دانستن اینکه جاوا پشتوانه بسیاری از سایت ها، برنامه ها و بازی های مورد علاقه آنها را تشکیل می دهد، می تواند واقعاً کنجکاوی کودک شما را در آموزش جاوا برای کودکان بیشتر می کند،

جاوا یک زبان بسیار مورد تقاضا در بین کارفرمایان است و آن را به یکی از بهترین زبان‌هایی تبدیل می‌کند که فرزند شما می‌تواند یاد بگیرد.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان بخوانید.

چرا آموزش جاوا برای کودکان مهم است؟

موضوعی که باعث شده ایرانیان سایبر به آموزش جاوا برای کودکان اهمیت دهد این است که جاوا یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و چند پلتفرمی است که برای تعدادی از برنامه های حرفه ای و تجاری از جمله هر برنامه اندروید و حتی خود سیستم عامل اندروید استفاده می شود!

 زبان برنامه نویسی جاوا چیست؟

 زبان برنامه نویسی جاوا چیست؟

جاوا در درجه اول برای برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت استفاده می شود، اما زبان جاوا یک زبان ساده، کارآمد و همه منظوره است. جاوا در اصل برای برنامه های کاربردی شبکه جاسازی شده که بر روی چندین پلتفرم اجرا می شوند طراحی شده است.

این یک زبان قابل حمل، شی گرا و تفسیر شده است. این ویژگی ها سبب می شود خواهان آموزش جاوا برای کودکان بیشتر شود اگر هنوز قانع نشده اید چرا کودکتان باید یادگیری جاوا را شروع کند تا پایان مقاله “آموزش جاوا برای کودکان” با ما همراه باشید.

همان برنامه جاوا بدون در نظر گرفتن ویژگی های سخت افزاری یا سیستم عامل، تا زمانی که دارای مفسر جاوا باشد، به طور یکسان روی هر رایانه ای اجرا می شود.

آموزش جاوا برای کودکان علاوه بر قابلیت حمل، یکی دیگر از مزیت های کلیدی جاوا مجموعه ای از ویژگی های امنیتی آن است که از رایانه ای که یک برنامه جاوا را اجرا می کند.

زبان برنامه نویسی جاوا از مشکلات ناشی از کدهای اشتباه بلکه از برنامه های مخرب (مانند ویروس ها) محافظت می کند. می توانید با خیال راحت یک اپلت جاوا را که از اینترنت دانلود شده است اجرا کنید، زیرا ویژگی های امنیتی جاوا مانع از دسترسی این نوع اپلت ها به هارد دیسک یا اتصالات شبکه می شود.

چگونه می توان آموزش جاوا برای کودکان را شروع کرد؟

چگونه می توان آموزش جاوا برای کودکان را شروع کرد؟

ما در ایرانیان سایبر 10 دوره ی آموزش برنامه نویسی داریم که دوره ها کاملا هدفمند برگزار می شوند و هدف از برگزاری دوره ها کسب درآمد برای کودکان و نوجوانان است. یکی از دوره ها که برگزار می شود در ایرانیان سایبر آموزش جاوا برای کودکان است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده دوره آموزش برنامه نویسی جاوا برای نوجوانان بپردازید.

کلاس آموزش جاوا برای کودکان به صورت گروهی و خصوصی برگزار می شود و پس از پایان دوره می توانند به عنوان برنامه نویس جاوا در شرکت ها استخدام شوند یا به صورت فریلنسری کار کنند.

اگر به دنبال کلاسی هستید که مطمئن و هدفمند برگزار شود می توانید در کلاس های آموزش جاوا برای کودکان ایرانیان سایبر ثبت نام کنید.

دوره های ما دارای یک هفته گارانتی بی قید و شرط است اگر از دوره رضایت نداشتید می توانید انصراف دهید و ما بازپرداخت وجه پرداختی را کامل انجام می دهیم.

تفاوت زبان جاوا با سی پلاس پلاس

تفاوت زبان جاوا با سی پلاس پلاس

آموزش جاوا برای کودکان یا سی پلاس پلاس؟ در مقایسه با C++ (زبان شی گرا دیگر)، کد جاوا کمی کندتر اجرا می شود (به دلیل JVM) اما قابل حمل تر است و ویژگی های امنیتی بسیار بهتری دارد. ماشین مجازی بین یک برنامه نامعتبر جاوا و رایانه شخصی که نرم افزار را اجرا می کند، ایزوله می کند.

نحو جاوا شبیه به C++ است اما زبان ها کاملاً متفاوت هستند. به عنوان مثال، جاوا به برنامه نویسان اجازه نمی دهد تا بارگذاری بیش از حد اپراتور را اجرا کنند در حالی که C++ این کار را می کند.

علاوه بر این، جاوا یک زبان پویا است که در آن می‌توانید با خیال راحت برنامه‌ای را در حین اجرا تغییر دهید، در حالی که C++ اجازه آن را نمی‌دهد.

این امر به ویژه برای برنامه های کاربردی شبکه ای که نمی توانند هیچ زمان خرابی را تحمل کنند، مهم است. همچنین، تمام انواع داده‌های اصلی جاوا از پیش تعریف شده‌اند و وابسته به پلتفرم نیستند، در حالی که برخی از انواع داده‌ها می‌توانند با پلتفرم مورد استفاده در C یا C++ (مانند نوع int) تغییر کنند.

برنامه های جاوا ساختار بیشتری نسبت به معادل های C++ دارند. همه توابع (یا روش‌های جاوا) و دستورات اجرایی در جاوا باید در یک کلاس قرار داشته باشند، در حالی که C++ اجازه می‌دهد که تعاریف تابع و خطوط کد خارج از کلاس‌ها وجود داشته باشند (مانند برنامه‌های سبک C).

داده ها و متدهای جهانی نمی توانند خارج از یک کلاس در جاوا قرار گیرند، در حالی که C++ این اجازه را می دهد. این محدودیت‌ها، اگرچه گاهی دست و پا گیر هستند، اما به حفظ یکپارچگی و امنیت برنامه‌های جاوا کمک می‌کنند.

آن‌ها را مجبور می‌کنند تا کاملاً شی گرا باشند.یکی دیگر از ویژگی های کلیدی جاوا این است که یک استاندارد باز با کد منبع در دسترس عموم است.

همانطور که گفته شد تفاوت هایی بین زبان جاوا و سی پلاس پلاس وجود دارد و شباهت هایی هم دارند در کل پایه زبان جاوا سی پلاس پلاس است و بچه هایی که اول دوره سی پلاس پلاس را که اولین دوره س آموزشی ما است گذرانده اند درک بهتری از جاوا دارند و در آموزش یادگیری جاوا برای کودکان موفق تر هستند.

اگر برای شما سوال است که کودکتان می تواند یادگیری جاوا را شروع کند یا خیر می توانید اول در دوره سی پلاس پلاس ثبت نام کنید تا مبانی برنامه نویسی را یادبگیرند سپس در دوره آموزش جاوا برای کودکان ثبت نام کنید.

 اصول اولیه جاوا برای آشنایی 

اصول اولیه ای در آموزش جاوا برای کودکان وجود دارد که تعدادی از آنها را نام می بریم:

متغیر چیست؟

یک متغیر اطلاعات مربوط به یک برنامه را در حین اجرا ذخیره می کند. مثال : در یک RPG (نوعی بازی ویدیویی)، نام، سطح و امتیاز یک شخصیت ، همه در متغیر خود ذخیره می‌شوند .

آموزش جاوا برای کودکان هر زمان که فرزند شما در حال انجام بازی است و سطح او را بالا می‌برد (یا آسیب می‌بیند)، یک متغیر تغییر می‌کند تا اتفاقی که افتاده را منعکس کند . برای استفاده از یک متغیر، یک کدگذار باید نوع متغیر مناسب را اعلام کند .

دستور if چیست؟

دستور if به کدگذاران اجازه می دهد تا در صورت رعایت برخی از شرایط کد را اجرا کنند. مثال : هنگامی که یک هیولا در یک بازی RPG مورد حمله قرار می گیرد، باید بررسی کنند که آیا آن هیولا شکست خورده است یا خیر. با استفاده از عبارات if، بچه ها می توانند برنامه ای بنویسند که در آن تعیین کنند آیا یک شخصیت به اندازه کافی قوی است که یک اژدها را بکشد یا خیر.

حلقه های For چیست؟

آموزش جاوا برای کودکان یک حلقه for بخشی از کد را به طور مکرر اجرا می کند تا زمانی که یک شرط برآورده شود، مانند حلقه while. با این حال، آنها از نحو متفاوتی استفاده می کنند و زمانی که شما از یک آرایه استفاده می کنید مفید هستند.

مثال : در یک بازی RPG، موجودی یک بازیکن می تواند به عنوان یک آرایه از رشته ها ذخیره شود. در حین کاوش در سیاهچال، با یک در قفل شده مواجه می‌شوند—یک حلقه for می‌تواند برای تعیین اینکه آیا بازیکن کلید در را حمل می‌کند یا نه استفاده می‌شود.

حلقه های while چیست؟

برنامه هایی که تاکنون توضیح داده شده اند از ابتدا تا انتها در یک خط مستقیم اجرا شده اند. در یک بازی ماجراجویی، زمانی که بازیکن انتخابی انجام می دهد، راهی وجود ندارد که بتواند به عقب برگردد و انتخاب دیگری انجام دهد.

حلقه while کدی است که بر اساس یک شرط تکرار می شود.

مثال : یک حلقه while می‌تواند تا زمانی که سلامت هیولا برابر با 0 شود، به کار خود ادامه دهد. حالا، بازیکنان همچنان به اعماق سیاه‌چال فرود می‌آیند تا زمانی که سلامتی آنها تمام شود!

آیا جاوا از ترتیب عملیات پیروی می کند؟

اپراتورها محاسبات ریاضی را در حین اجرای برنامه انجام می دهند. مثال : مثلاً اگر شخصیتی تجربه کسب کند، باید آن عمل به تعداد کل تجربه اضافه شود. اگر یک تیر به دشمن اصابت کند ، خسارت وارده باید کم شود . بنابراین، عملگرها برای هر زمان که یک مقدار نیاز به تغییر داشته باشد استفاده می شود . چند عملگر را می توان همزمان انجام داد و عملگرهای حسابی جاوا از ترتیب ریاضی عملیات پیروی می کنند.

دلایلی که جاوا زبان خوبی برای یادگیری کودکان است 

دلایلی که جاوا زبان خوبی برای یادگیری کودکان است 

– جاوا یک زبان چند پلتفرمی است که می تواند بر روی انواع سخت افزارها استفاده شود

– جامعه آنلاین عظیم جاوا پشتیبانی عظیمی از کدنویسان نوپا فراهم می کند

– بچه‌ها می‌توانند جاوا را یاد بگیرند تا بازی‌ها و برنامه‌ها را کدنویسی کند و از خلاقیت خود در حین یادگیری استفاده کنند

– رابط‌ها و کتابخانه‌های کاربرپسندی وجود دارد که کدنویسی در جاوا را آسان‌تر می‌کنند

– دانش جاوا راه را برای فرصت های شغلی و برنامه نویسی آینده هموار می کند.

کاربرد جاوا برای کودکان

کاربرد آموزش جاوا برای کودکان عمدتاً به خاطر فرصت‌های بازی و توسعه برنامه جذب جاوا می‌شوند، که به آنها فرصت خلاقیت در یک زبان برنامه‌نویسی حرفه‌ای را می‌دهد. خلاقیت‌های جاوا می‌تواند از بازی‌های ساده مانند tic-tac-toe تا پروژه‌های پیشرفته مانند ساختارهای داده برای کتابخانه‌های موسیقی باشد.

یکی از کاربردهای محبوب آموزش جاوا برای کودکان، مود کردن در Minecraft است: کودکان می‌توانند از مهارت‌های کدنویسی خود برای هک کردن و تغییر کد بازی استفاده کنند و قوانین خود را ایجاد کنند که در بازی معمولی وجود ندارد!

آموزش جاوا برای افراد مبتدی

جاوا یک زبان برنامه نویسی پیشرفته است که برای یادگیری کودکان بزرگتر مناسب تر است. برای استفاده موفقیت آمیز از جاوا، بچه ها باید متغیرها، سپس عبارات، حلقه ها، توابع و کلاس ها را درک کنند. آموزش جاوا برای کودکان اگر کودک شما کوچکتر است.

عاقلانه است که او را با اصول برنامه نویسی کامپیوتر آشنا کنید و علاقه او را به کدنویسی با یک زبان برنامه نویسی بصری مانند Scratch، قبل از انتقال به یک رابط متنی مانند جاوا، برانگیخت. با این حال، جاوا را می توان از سطح مقدماتی با کلاس های جاوا که مخصوص بچه ها طراحی شده است، آموزش داد.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس به زبان ساده بخوانید.

جاوا در کجا استفاده شده است؟

ماینکرافت 

آموزش جاوا برای کودکان خب، Minecraft به طور کامل در جاوا توسط Markus Person توسعه داده شد. در صورتی که در بازی تازه وارد هستید، بازیکنان با بلوک‌های مختلف در یک دنیای سه‌بعدی و رویه‌ای ایجاد می‌کنند. (Minecraft همچنین مزایای آموزشی زیادی دارد!)

با حدود 75 میلیون بازیکن در ماه، Minecraft هنوز یکی از بزرگترین بازی‌های جهان است و مارکوس پرسون یکی از موفق‌ترین بازی‌سازان زمان ما محسوب می‌شود.

جیمیل 

آیا می دانستید که جیمیل در حال حاضر محبوب ترین سرویس ایمیل موجود است؟ جیمیل که توسط گوگل توسعه داده شده است در جاوا ایجاد شده است زیرا جاوا دارای نرخ عملکرد عالی و چارچوب خوبی برای وب است.

آموزش جاوا برای کودکان همچنین به WORA معروف است که مخفف عبارت «یک بار بنویس، هر جا اجرا شود» است. این مزیت بین پلتفرمی به کدنویس ها اجازه می دهد تا برنامه های جاوا را بر روی چندین پلتفرم مختلف بسازند و اجرا کنند .

توییتر 

توییتر، یک پلت فرم رسانه اجتماعی محبوب، از جاوا نیز برای مقیاس پذیری استفاده می کند. ناگفته نماند که جاوا بسیار قابل حمل است—برنامه‌های جاوا را می‌توان بر روی پلتفرم‌های مختلف اجرا کرد که آن را به زبانی عالی برای استفاده تبدیل می‌کند.

چرا جاوا یک زبان برنامه نویسی خوب برای کودکان است؟

بهتر است بپرسیم چرا آموزش جاوا برای کودکان خوب است؟ این واقعیت که جاوا یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است به توانایی آن در چند پلتفرم مربوط می شود: می تواند بر روی همه دستگاه های مختلف، از تلفن های هوشمند گرفته تا رایانه های رومیزی اجرا شود، بنابراین لازم نیست نگران کیت شدن باشید.

فرزند شما قبل از اینکه بتواند سفر برنامه نویسی خود را شروع کند، با جدیدترین رایانه شخصی با مشخصات بالا بیرون بروید!

یکی دیگر از دلایل آموزش جاوا برای کودکان دانلود و استفاده از جاوا کاملا رایگان است و کودکان همچنین می توانند یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) رایگان مانند Eclipse را دانلود کنند.

علاوه بر این، برنامه‌نویس‌های نوپا هنگام یادگیری کدنویسی در جاوا هرگز بدون پشتیبانی نخواهند بود، زیرا میلیون‌ها برنامه‌نویس حرفه‌ای جاوا در سرتاسر جهان وجود دارند که در یک جامعه آنلاین بزرگ جاوا در سایت‌هایی مانند Stack Overflow مشارکت داشته‌اند.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله کلاس برنامه نویسی چیست و چگونه است بخوانید.

مقایسه جاوا با پایتون

مقایسه جاوا با پایتون

جاوا و پایتون دو تا از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی هستند. هر دو بسیار قدرتمند هستند. با این حال، این دو زبان با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. بنابراین، بیشتر مبتدیان و تازه کار ها وقتی صحبت از انتخاب بین این دو به عنوان اولین زبان برنامه نویسی خود می شود، گیج می شوند

در ادامه ویژگی های برتر زبان جاوا را شرح داده ایم تا با خیال راحت آموزش جاوا برای کودکان را شروع کنید. این ویژگی ها باعث می شود که زبان اول برنامه نویسی شما به جای پایتون جاوا باشد.

 ماهیت ایستا یا پویا 

مهم ترین دلیل این است که جاوا یک زبان برنامه نویسی ثابت و پایتون یک زبان برنامه نویسی پویا است. با زبان نوع ایستا همه چیز به صراحت بیان می شود، در حالی که با زبان نوع پویا این گونه نیست.

البته، این کد را طولانی تر می کند و مانند کلید اصلی به نظر می رسد. آموزش جاوا برای کودکان با این حال، توضیح واقعاً به مبتدیان کمک زیادی می کند! از آنجایی که کد جاوا بسیار دقیق و واضح است، مبتدیان به خوبی از آنچه در کد می گذرد آگاه هستند.

فضای کمتری برای اشتباه کردن 

ماهیت نوع ثابت جاوا، برنامه نویسان را مجبور می کند تا خطاهای کمتری انجام دهند، زیرا حاوی قوانین کدگذاری سختگیرانه و یک سیستم ایمنی نوع است که همه چیز را در زمان کامپایل بررسی می کند.

از آنجایی که برنامه جاوا آموزش جاوا برای کودکان حتی اگر فقط یک خطای کامپایل وجود داشته باشد (خطایی که قبل از اجرای برنامه رخ می دهد) اجرا نمی شود، برنامه نویسان برای اجرای برنامه ملزم به حل همه خطاها هستند.

بنابراین احتمال خطاهای زمان اجرا (خطایی که پس از اجرای برنامه رخ می دهد) کمتر است. این یک داستان کاملاً متفاوت با پایتون و سایر زبان‌های نوع پویا است که در آن همه چیز در زمان اجرا بررسی می‌شود و بنابراین خطر مواجه شدن با خطاهای زمان اجرا بسیار بیشتر است.

انتقال آسان

دانستن چندین زبان برنامه نویسی برای برنامه نویسان حرفه ای بسیار رایج است. آموزش جاوا برای کودکان از این رو، به عنوان یک مبتدی، اگر قصد دارید بیش از یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید،

جاوا انتخاب بهتری برای شروع خواهد بود زیرا نحو آن شبیه به اکثر زبان های برنامه نویسی دیگر است. از این رو، اگر جاوا را یاد بگیرید، می توانید بسیاری از زبان های برنامه نویسی محبوب دیگر را یاد بگیرید .

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش کامپیوتر کودکان  بپردازید.

آیا می توانم آموزش جاوا برای کودکان را در 3 ماه یاد بگیرم؟
یادگیری ماموریت جاوا قطعا در 3 تا 12 ماه امکان پذیر است، با این حال، نکات ظریف زیادی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در اینجا سعی خواهیم کرد به این سوال پاسخ دهیم که چگونه جاوا را سریع یاد بگیریم.

کد نویسی مبتدی چیست؟ کدنویسی بخش های مساوی واژگان، منطق و نحو است. … درک کدنویسی بی شباهت به یادگیری یک زبان جدید نیست: به اندازه کافی آموزش جاوا برای کودکان از آن استفاده کنید و خواهید دید که می توانید با کد صحبت کنید، فکر کنید و بنویسید. با این حال، برای مبتدیان طبیعی است که سؤالاتی داشته باشند.

از چه سنی آموزش جاوا برای کودکان مناسب است؟

امروزه، بیشتر کودکان به طور فوق‌العاده‌ای با فناوری آشنا هستند، زیرا با استفاده از انواع وسایل الکترونیکی مانند بازی‌های ویدیویی، تبلت، رایانه و تلفن‌های هوشمند بزرگ شده‌اند. به همین دلیل، کودکان از سن 7 سالگی را می توان با کدنویسی و جاوا آشنا کرد، به خصوص اگر تمایل به یادگیری آنها را ابراز کرده باشند.

آیا آموزش جاوا برای سخت است؟

اما آیا یادگیری جاوا سخت است؟ پاسخ ساده این است که بله، ممکن است مشکل باشد. ... جاوا نیز به طور منظم تغییر می کند و هر از چند گاهی ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود. اما با وجود اینکه یک منحنی یادگیری وجود دارد، زمانی که نکات اساسی برای یادگیری کدنویسی جاوا را بدانید راحت‌تر می‌شود.

آیا یک فرد غیر IT می تواند جاوا را یاد بگیرد؟

پس از یادگیری اصول اولیه علوم کامپیوتر، آماده یادگیری یک زبان برنامه نویسی خواهید بود. اگر دانش قبلی زبان C و مفاهیم آن را داشته باشید، یادگیری جاوا آسانتر می شود. جاوا را می توان به راحتی دانلود کرد و هر کسی می تواند JRE را دانلود کرده و برنامه جاوا را اجرا کند.

آموزش جاوا برای کودکان
کاربرد آموزش جاوا برای کودکان

کارگردان: حسین رمضانی

تاریخ ایجاد شد: 2021-11-12 13:03

امتیازدهی ویرایشگر:
4.6

6 در مورد “اهمیت آموزش جاوا برای کودکان”

    1. جاوا می تواند برای ایجاد برنامه های کاربردی کاملی که می توانند روی یک کامپیوتر اجرا شوند یا در بین سرورها و کلاینت ها در یک شبکه توزیع شوند، استفاده شود. در نتیجه، می‌توانید از آن برای ساخت آسان برنامه‌های موبایل یا اجرای برنامه‌های دسکتاپ که از سیستم‌عامل‌ها و سرورهای مختلف مانند لینوکس یا ویندوز استفاده می‌کنند، استفاده کنید

  1. سلام ببخشید می خواستم بدونم دوره جاوا شما چه ویژگی هایی داره و چگونه برگزار می شود؟

    1. کلاس ها به دو صورت گروهی و خصوصی تشکیل می شود. و در هرکلاس گروهی 6 نفر حضور دارند بعد از پایان دوره بچه ها میتونند در شرکت های برنامه نویسی به عنوان برنامه نویس جاوا استخدام شوند یا به صورت فریلنسری کار کنند

  2. وقت بخیر اینکه میگن جاوا زبان شی گراست یعنی چی چرا مزیت محسوب میشه؟

    1. جاوا به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد و بنابراین نوشتن، کامپایل، اشکال زدایی و یادگیری آن نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی آسان است. جاوا شی گرا است. این به شما امکان می دهد برنامه های مدولار و کدهای قابل استفاده مجدد ایجاد کنید. جاوا مستقل از پلتفرم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =