ثبت نام
بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

سرفصل‌های مقاله

انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان ممکن است دشوار باشد، به ویژه هنگامی که صحبت از انتخاب اولین زبان برنامه نویسی برای یادگیری می شود. آموزش برنامه نویسی کودکان بسیار مهم است و باید شروعی جذاب باشد. با وجود بسیاری از زبان های مختلف برنامه نویسی، بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان چیست؟ از کجا باید شروع کنید؟ سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

ما اینجا هستیم تا به شما در تصمیم گیری و یافتن بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان کمک کنیم!

ما نکات و ترفندهایی را برای شما در انتخاب زبان های برنامه نویسی کودکان و نوجوانان 8 تا 18 سال و بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان بیان می کنیم، اینکه کودک باید با چه زبانی شروع کند و … پس در مورد 5 زبان برنامه نویسی برای کودکان بیشتر بخوانید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای فرزند شما بهترین است.

ابتدا برای آشنایی با دوره های برنامه نویسی صفر تا صد ما کلیپ زیر را ببینید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان مبتنی بر بلوک

برای کودکان در گروه سنی 8-11 سال ، یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن ممکن است یک نقطه شروع عالی نباشد. در عوض زبانهای برنامه نویسی مبتنی بر بلاک راهی برای یادگیری برنامه نویسی و حل مسئله اساسی بدون نیاز به نگرانی در مورد نحو، مدیریت خطا و سایر مفاهیم پیچیده برنامه نویسی ارائه می دهند.

در این بازه سنی بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان می تواند در بین زبان های برنامه نویسی بصری باشد که رابط های کشیدن و رها کردن را ارائه می دهند.. فرزند شما می تواند برنامه خود را با استفاده از بلوک های ساختاری به جای متن ، شبیه لگوها جمع کند. اغلب، این رابط ها حتی در مرورگر وب نیز درست کار می کنند! آموزش کامپیوتر به کودکان اصل مهمی است که نباید فراموش شود

اسکرچ ، Snap  و Blockly همگی نمونه هایی از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک هستند. ما برای یادگیری بصری و جذابیت بصری  اسکرچ را به کودکان 8 تا 11 سال توصیه می کنیم.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان scratch

1 – اسکرچ

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان اسکرچ یک روش عالی برای کودکان در گروه سنی 8-11 سال برای شروع برنامه نویسی و بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان است. این پروژه در سال 2003 به عنوان یک پروژه منبع باز در MIT توسعه یافت. 18 سال بعد ، اسکرچ هنوز هم یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است و جامعه آنلاین آن به رشد خود ادامه می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش اسکرچ را مطالعه کنید.

محبوبیت کدنویسی اسکرچ عمدتا به این دلیل است که به بچه ها امکان می دهد بازی های ویدئویی تعاملی ، انیمیشن ها و داستان های خلاقانه با تنوع زیادی از تصاویر پس زمینه و شخصیت ها را ایجاد کنند. بچه ها می توانند درست در ایجاد پروژه های برنامه نویسی سرگرم کننده و جذاب پرش کنند، در حالی که مهارت های زندگی مانند خلاقیت ، داستان سرایی و تفکر منطقی را نیز ایجاد می کنند.

یکی دیگر از مزایای Scratch دسترسی آسان به آن است. می توانید از آن در مرورگر وب خود استفاده کنید یا در چندین دستگاه بارگیری شود.

ایرانیان سایبر معتقد است اسکرچ بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان 8 تا 11 سال است اما اگر فرزند شما از استعداد بالایی برخوردار است می توان به زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن هم فکر کرد.

روی عکس کلیک کنید و برای نتخاب زبان برنامه نویسی مشاوره بگیرید

برنامه نویسی کودکان

پیکان اشاره بالا

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان مبتنی بر متن

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان محدوده سنی 11+ سال، زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن است. در مقایسه با برنامه نویسی مبتنی بر بلوک ، زبانهای مبتنی بر متن نیاز دارند که کودکان با صفحه کلید راحت تر باشند و درک بهتری از تفکر منطقی و مفاهیم حساب سطح بالا داشته باشند.

زبانهای متنی توانایی مقابله با طیف وسیع تری از پروژه ها و درک عمیق تری از مفاهیم علوم رایانه را دارند. زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن نیز مرحله بعدی طبیعی برای دانش آموزانی است که قبلاً در برنامه نویسی مبتنی بر بلوک تبحر داشته اند.

C++ ، پایتون ، جاوا ، CSS / HTML ، جاوا اسکریپت و روبی همگی نمونه هایی از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن هستند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان ++C

2 – C++

C++ یکی از مهمترین زبانهای برنامه نویسی است اما اغلب دانش آموزان دچار سردرگمی می شوند که آیا باید با این زبان برنامه نویسی شروع کنند یا خیر.

ممکن است C++ برای بچه ها دشوار باشد زیرا ممکن است شبیه بسیاری از ریاضیات باشد و دانش آموزان را از ایده برنامه نوسی منصرف کند. اما وقتی دانش آموزان اصول C++ را بفهمند ، دیگر بازگشتی وجود ندارد. شما متعجب خواهید شد اگر بدانید که اکثر برنامه نویسان موفق سفر خود را با C++ آغاز کردند. اگر هدف کسب درآمد برای نوجوانان است بهترین زبان برنامه نویسی برای نوجوانان C++ می تواند باشد.

چرا C++ ؟

C++ به طور مشهور دارای یک منحنی یادگیری شیب دار است ، اما اگر بچه ها شما را به وقت گذاشتن برای یادگیری این زبان ترغیب کنند ، شگفتی برای برنامه های شغلی شما ایجاد می کند. C++ به کودک شما کمک می کند مهارتهای واقعی حل مسئله را بهبود بخشد و او قادر خواهد بود پایه خوبی در اصول برنامه نویسی ایجاد کند. C++ همچنین می تواند به کودک شما در ایجاد عادات خوب برنامه نویسی کمک کند که منجر به یک سبک کدگذاری واضح و سازگار می شود.

C++ برای کودکان

C++ یک زبان برنامه نویسی حساس به حروف کوچک است که در فرآیندهای عمومی استفاده می شود. از برنامه نویسی شی گرا ، عمومی و همچنین رویه ای پشتیبانی می کند. از ویژگی های هر دو زبان سطح پایین و سطح بالا برخوردار است از این رو به عنوان یک زبان سطح متوسط ​​شناخته می شود.

برنامه نویسی کودکان چیست

C++ برای چه استفاده می شود؟

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان C++ با تنوع زیادی از برنامه ها و مشکلات سروکار دارد که بیشتر روی عملکرد متمرکز است. این برنامه در برنامه نویسی سیستم بزرگ متمرکز شده است. این نرم افزار به توسعه انیمیشن 3 بعدی ، مرورگرهای وب مانند Firefox و chrome ، سایر نرم افزارها مانند نرم افزار پزشکی ، نرم افزار برای مطب و … کمک می کند. همچنین در بازی های Blizzard ، اسکنرهای MRI ، فناوری های PDF و غیره استفاده می شود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده دوره مبانی برنامه نویسی (سی پلاس پلاس) برای کودکان و نوجوانان بپردازید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان python

3-  پایتون

پایتون گزینه ای مناسب برای شروع  برنامه نویسی دانش آموزان با زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن است. پایتون  یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان است. این امر باعث می شود تا این زبان نه تنها یک زبان یادگیری خوب باشد، بلکه مقدمه ای عالی برای برنامه نویسی در دنیای واقعی باشد.

پایتون زبانی قدرتمند و منعطف است که ساختاری بسیار منظم دارد و کدنویسی در آن راحت است. این زبان برنامه نویسی تمرکز ویژه ای روی خوانایی کد ها دارد. به صورتی که برنامه نویسان به راحتی می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

هنگام شروع کار با پایتون نیازی به درک انواع داده ها ، مدیریت حافظه و سایر موضوعات دشوارتر علوم کامپیوتر ندارد و این گزینه را به جایگزینی عالی برای جاوا ، C ++  یا سایر زبان های برنامه نویسی پیشرفته تر تبدیل می کند. بعلاوه، در مقایسه با بیشتر زبانهای برنامه نویسی، نحوه کد پایتون بیشتر شبیه انگلیسی است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده آموزش پایتون برای کودکان بپردازید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان css html js

4 – HTML / CSS

از زبانهای برنامه نویسی html/css برای کمک به بچه ها به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان در ایجاد وب سایت استفاده می شود

برنامه نویسی HTML و CSS به دانش آموزان امکان می دهد تا وب سایت ها و برنامه های وب را بررسی کنند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکانی که علاقه زیادی به طراحی دارند ، HTML و CSS ممکن است  فرصتی مهیج برای دیدن نیم نگاه اولیه توسعه وب و برنامه های وب فراهم کنند.

HTML کدی است که بیشتر صفحات وب در آن نوشته شده اند و نحوه ساختار اطلاعات در یک صفحه وب را تعریف می کند. سپس کد CSS نحوه ظاهر صفحه وب را مشخص می کند: از جمله رنگ ها ، قلم ها و سایر جنبه های طراحی صفحه!

این زبان ها با هم تمام مهارت های اساسی را که شما برای ایجاد یک صفحه وب اساسی نیاز دارید، می دهد و آنها را برای دانش آموزانی که از هنر و خلاقیت لذت می برند ، عالی می کند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده دوره طراحی سایت برای کودکان و نوجوانان بپردازید.

5 – جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی دیگر از سنگ بناهای توسعه وب است که به طور معمول در کنار HTML و CSS مورد استفاده قرار می گیرد. تعریف نحوه رفتار وب سایت و نحوه تعامل کاربران با آن. گرچه دستورالعمل جاوا اسکریپت با وجود اینکه کاملاً آسان به پایتون نرسیده است، از سایر زبانهای پیشرفته برنامه نویسی هنوز آسان تر است.

همانند HTML و CSS ، این ممکن است گزینه خوبی برای کودکانی باشد که علاقه زیادی به برنامه های وب نشان می دهند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

بهترین زبان برنامه نویسی برای نوجوانان

اگر می‌پرسید «زبان برنامه‌نویسی چیست؟» نگران نباش، تو تنها نیستی

زبان برنامه نویسی یک زبان رمزگذاری شده خاص است که برای انتقال دستورالعمل ها به یک ماشین – در بیشتر موارد، یک کامپیوتر – استفاده می شود. از آنجایی که ماشین ها به روش خاصی کار می کنند، برنامه نویسان باید از زبان های رسمی برای برقراری ارتباط با رایانه ها و توسعه برنامه های نرم افزاری، بیان الگوریتم ها یا ارائه دستورالعمل های خاص استفاده کنند.

هرچه برنامه نویس یکی از این زبان ها را بهتر بفهمد (از جمله نحو و گرامر آن)، احتمال بیشتری دارد که کامپیوتر را وادار کند دقیقاً آنچه را که می خواهد در سریع ترین زمان انجام دهد.

به خاطر داشته باشید، اگرچه کارهایی وجود دارد که می توانید برای تسریع روند و یادگیری سریع برنامه نویسی انجام دهید، اما نسبتاً بی شباهت به سایر علایق و صنایع دستی نیست. یادگیری کدنویسی برای دستیابی به اهداف خود نیازمند تعهد و تکرار است. اما اولین قدم انتخاب زبان است.

در اینجا بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان، به دنبال توضیحات مفصل برای هر کدام، و پیشنهاداتی در مورد بهترین کلاس های برنامه نویسی برای کودکان آمده است:

خراش
جاوا اسکریپت
جاوا
لوا
پایتون
C++
سی شارپ
1. Scratch و سایر زبان های برنامه نویسی بصری:
بهترین کار این است که بچه ها را در مورد کدنویسی هیجان زده کنید
وقتی صحبت از برنامه نویسی برای بچه ها می شود، زبان های برنامه نویسی بصری مانند Scratch پایه محکمی از اصول برنامه نویسی را ارائه می دهند و بچه ها می توانند بلوک های کد را بکشند و رها کنند تا شخصیت ها را متحرک کنند، بازی بسازند و برنامه بسازند.

بهتر از همه، سادگی آنها بچه ها را در مورد کدنویسی هیجان زده می کند! بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان از زبان های برنامه نویسی بصری می توان برای ساخت داستان های تعاملی، بازی ها و انیمیشن ها استفاده کرد.

عالی برای:

بچه هایی که تجربه برنامه نویسی ندارند و/یا کوچکتر هستند
به بچه ها نشان می دهد که کدنویسی چقدر می تواند سرگرم کننده باشد
یادگیرندگان بصری
آموزش مفاهیم اساسی مانند حل مسئله و اگر-پس تفکر
آنچه فرزند شما می تواند در iD Tech ایجاد کند: یک بازی یا داستان انیمیشن سرگرم کننده!

2. جاوا اسکریپت
بهترین برای دستیابی به مخاطبان وب
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا و رویه ای است که برای برنامه های جلویی یا کلاینت استفاده می شود، به این معنی که اقدامات آن بر روی رایانه کاربر اجرا می شود.

این زبان بسیار محبوب است، توسط بسیاری از کاربران (و مشاغل!) پشتیبانی می شود بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان و در تمام مرورگرهای وب بومی است. جاوا اسکریپت بیشتر برای ساخت برنامه های کاربردی وب پیچیده و تعاملی استفاده می شود.

دوره های آنلاین برنامه نویسی و معلمان مجازی هم اکنون در دسترس هستند

3. جاوا (زبان کدنویسی Minecraft)
بهترین برای دانش آموزان متوسط
جاوا یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است و تحلیلگران می گویند که حدود 90 درصد از شرکت های Fortune 500 از جاوا استفاده می کنند. بنابراین این یک گزینه عالی برای دانش آموزانی است که می خواهند درک غنی از کدنویسی داشته باشند که می تواند برای سال های آینده بر اساس آن ساخته شود.

جاوا یک زبان تایپ ایستا است، به این معنی که شما باید یک نوع متغیر را مشخص کنید. در حالی که این بدان معنی است که برنامه های ساخته شده با جاوا مقیاس پذیرتر، پایدارتر و قابل نگهداری هستند، همچنین به این معنی است که تسلط بر جاوا نسبت به سایر زبان ها بیشتر طول می کشد.

جاوا برای بچه‌ها خوب است زیرا می‌توان از آن بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان برای ساخت موتورهای بازی، برنامه‌های موبایل اندروید، محیط‌های بک‌اند بزرگ و موارد دیگر استفاده کرد.

عالی برای:

کدنویسان متوسط ​​که می خواهند مجموعه مهارت های خود را تقویت کنند
کودکان برای یادگیری اصول جاوا از طریق یک بازی سرگرم کننده مانند Minecraft
نوجوانانی که برای شرکت در آزمون AP علوم کامپیوتر آماده می شوند
نوجوانانی که می خواهند درک قوی از مفاهیم برنامه نویسی ایجاد کنند
دانش آموزان صبور که بدشان نمی آید برای یادگیری نحو زبان وقت بگذارند
آنچه فرزند شما می تواند در iD Tech ایجاد کند: بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان یک بازی، برنامه یا برنامه گرافیکی مبتنی بر متن، بسته به دوره!

زبان های برنامه نویسی توصیه شده برای کودکان
1. پایتون
پایتون یک زبان برنامه نویسی است که مانند گفتار عادی خوانده می شود. به ندرت نیازی به اضافه کردن نظر به کد وجود دارد زیرا کد پایتون که به اندازه کافی خوب نوشته شده است به گونه ای خوانده می شود که گویی نظرات قبلاً در کد گنجانده شده است. اگر بچه‌ها یا دانش‌آموزان شما می‌خواهند چیزی مانند برنامه‌نویسی را یاد بگیرند، بهتر است آن‌ها در مورد نحوه تفکر مثل یک برنامه‌نویس به درک اولیه دست یابند.

با پایتون، دانش‌آموزان موانع بسیار کمی برای یادگیری برنامه‌نویسی خواهند داشت. آنها می توانند بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان یاد بگیرند که چگونه ایده های برنامه نویسی را در ذهن خود بسازند و سپس بر انتقال این ایده ها به دستورالعمل هایی که ماشین می تواند تفسیر کند تمرکز کنند.

پایتون همچنین دارای یک فلسفه “شامل باتری” است، که به حجم عظیمی اشاره دارد که فقط با تحقیق و استفاده از کتابخانه های اصلی پایتون می توان انجام داد. بسیاری از قابلیت های رایجی که برنامه نویسان به آن نیاز دارند در حال حاضر در زبان برنامه نویسی تعبیه شده است، که این زبان را به یک زبان عالی برای یادگیری کودکان تبدیل می کند.

2. یاقوت سرخ
روبی خواناترین نحو را برای برنامه نویسان مبتدی دارد. بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان به جای صرف زمان زیادی برای توضیح کدی که دانش آموزان در ماشین ها تایپ می کنند، بسیاری از آن برای آنها قابل توضیح است. این یک عامل واقعاً مهم برای کودکانی است که هنوز در حال یادگیری مفاهیم برنامه نویسی هستند.

در پایان روز، برنامه نویسی کودکان به آنها کمک می کند تا مفاهیم را یاد بگیرند تا فیلمنامه های خوبی بنویسند. Ruby یک زبان بسیار قوی است و در ابتدا برای ایجاد توییتر استفاده شد، بنابراین می توانید بلافاصله به دانش آموزان نشان دهید که این برنامه ابزاری است که در سیستم عامل های محبوب استفاده می شود.

3. جاوا
مسلما یادگیری جاوا کمی سخت تر از روبی یا پایتون است، اما انتخاب جاوا به عنوان زبان برنامه نویسی برای اولین بار یادگیری هر زبان بعدی را برای دانش آموزان آسان تر می کند. بسیاری از دانش آموزان قبلاً در مورد ایجاد برنامه یا وب سایت خود فکر کرده اند اما به سادگی نمی دانند از کجا شروع کنند.

جاوا دو دهه است که وجود دارد و منابع آنلاین، جعبه ابزار و آموزش های زیادی وجود دارد که تقریباً بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان هر چیزی را می توان از ابتدا با استفاده از جاوا ایجاد کرد. چند مانع اولیه برای غلبه بر آن وجود دارد، مانند نصب JDK و درک نحوه عملکرد سینتکس ها، اما تنظیمات شی گرا زبان برنامه نویسی پیشرفت را برای دانش آموزان آسان می کند.

جاوا شبیه C و C++ به نظر می رسد، اما عملکردهای بیشتری را ارائه می دهد، بنابراین دانش آموزان را قادر می سازد برنامه های قوی تری ایجاد کنند.

4. C++
بسیاری از کارشناسان و توسعه دهندگان علوم کامپیوتر نظرات متفاوتی در مورد اینکه آیا دانش آموز باید با C++ شروع کند یا خیر، متفاوت است. این زبان برنامه نویسی می تواند کمی شبیه ریاضیات باشد و ممکن است دانش آموزان را از یادگیری کدنویسی منصرف کند.

با درک اصول اولیه برنامه نویسی، C++ می تواند درهای زیادی را به دنیای برنامه نویسی باز کند. بسیاری از موفق ترین برنامه نویسان امروزی شروع به یادگیری کدنویسی با C یا C++ کردند.

5. اسکرچ
اسکرچ زبان برنامه نویسی کودکان – بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان اگر کلاسی از کودکان دارید که به ساخت انیمیشن، داستان های تعاملی، هنر یا موسیقی علاقه دارند، اسکرچ یک زبان برنامه نویسی است که می توان آن را به صورت آنلاین به صورت رایگان یاد گرفت.

در حالی که این زبان برای کودکان به اندازه کافی ساده است، قابلیت ها و گزینه های کافی وجود دارد که حتی برنامه نویسان باتجربه نیز از این زبان استفاده می کنند.

Scratch همچنین دارای یک انجمن آنلاین بسیار تعاملی است که در آن افراد آثار هنری و بازی های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، که می تواند دانش آموزان شما را بیشتر درگیر کند.

ساده ترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

ساده ترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

برنامه نویسی تقریباً برای هر کسی یک مهارت مفید است. به شما می آموزد که بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان در مورد نحوه عملکرد یک فرآیند فکر کنید. این به شما می آموزد که در مورد مراحلی که برای تحقق یک فرآیند لازم است و چگونگی حل مشکلات فکر کنید.

به عنوان یک معلم یا مربی که در حال تحقیق در مورد گزینه های مختلف است، مهم است که بدانید هر زبان مزایا و معایب خود را دارد. نکته مهم این است که دانش آموزان شما مفاهیم پشت برنامه نویسی، مانند منطق پشت نوشتن کد، نحوه استفاده از ساختارها و ترفندهای تجارت را یاد بگیرند.

CoderZ یک محیط آموزشی آنلاین است که برای آموزش به کودکان 10 تا 18 ساله برای یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان نحوه کدنویسی ربات های مجازی و واقعی طراحی شده است. درباره CoderZ توسط Intelitek بیشتر بیاموزید

با معلمان دیگر، متخصصان STEM و دوستداران STEM صحبت کنید. نظرات خود را به اشتراک بگذارید و بخشی از گفتگو باشید. به این انجمن آنلاین برای حرفه ای STEM، کدنویسی و روباتیک بپیوندید.

ما در ایرانیان سایبر به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان 12 تا 18 سال با هدف کسب درآمد , بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان می پردازیم. در دوره های ایرانیان سایبر ما به آموزش C++ و css/html و جاوا اسکریپت و … می پردازیم.

شایان ذکر است چون هدف ما کسب درآمد برای نوجوانان است. آموزش ها را با زبان C++ در دوره مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی شروع می کنیم. همچنین ترتیب آموزش دوره ها مهم و هدفمند می باشد و طی 10 دوره نوجوانان را به مرحله ای می رسانیم که به کسب درآمد بپردازند.

چگونه بهترین زبان برنامه نویسی را برای کودک خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین زبان برنامه نویسی را برای کودک خود انتخاب کنیم؟

در اینجا چند راه برای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان وجود دارد.

1. مهارت های آموخته شده

Scratch مقدمه ای عالی برای مهارت های مهم برنامه نویسی ارائه می دهد، اما این مهارت ها زمانی که دانش آموز شما یک زبان برنامه نویسی مانند Python را یاد بگیرد، بیشتر تقویت می شود. سینتکس ساده پایتون آن را به یکی از آسان‌ترین یادگیری‌ها تبدیل می‌کند و مهارت‌های پایتون را می‌توان به زبان‌ها منتقل کرد.

2. قابلیت انتقال مهارت ها

هنگامی که دانش آموز شما پایتون را یاد گرفت، می تواند آن مهارت های برنامه نویسی را به بسیاری از زبان های دیگر منتقل کند. جاوا سینتکس کمی پیچیده‌تر دارد، اما شبیه به C و C++ است.

3. سطح مهارت

برای مبتدیان کامل، توصیه می کنیم با Scratch شروع کنید زیرا این مقدمه عالی برای اصول برنامه نویسی است. برای دانش‌آموزان کمی پیشرفته‌تر، یادگیری پایتون را توصیه می‌کنیم. اگر کودک شما احساس راحتی می کند، جاوا گام بعدی عالی است.

سخن پایانی

با انتخاب طیف گسترده ای از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک و متن ، تصمیم گیری در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان شما می تواند دلهره آور باشد. امیدواریم که این اطلاعات درک بهتری از بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان به شما ارایه داده باشد.

یادگیری کدنویسی و رمزگشایی همه زبان های مختلف کدنویسی می تواند در ابتدا ترسناک به نظر برسد، به خصوص برای بچه هایی که تازه شروع کرده اند!

خوشبختانه، در حالی که یادگیری یک چیز “جدید” به ندرت آسان است، گزینه های زیادی وجود دارد، و طیف وسیعی از امکانات برای هر سطح مهارت و تجربه وجود دارد.

در این راهنما، مزایا، سطح چالش و قابلیت‌های منحصربه‌فرد هر یک از زبان‌های برنامه‌نویسی کودکان را بررسی می‌کنیم. اسکرچ، جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون، لوا، سی پلاس پلاس و سی شارپ از جمله محبوب ترین ها هستند، بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک بیاندازیم.

آیا بچه ها باید سی پلاس پلاس یاد بگیرند؟

سی پلاس پلاس به طور مشهوری دارای یک منحنی یادگیری شیب دار است ، اما اگر شما بچه ها را به وقت گذاشتن برای یادگیری این زبان ترغیب کنند ، شگفتی برای برنامه های شغلی شما ایجاد می کند. ++C به کودک شما کمک می کند مهارتهای واقعی حل مسئله را بهبود ببخشد و او قادر خواهد بود پایه خوبی برای اصول برنامه نویسی ایجاد کند.

آیا برنامه نویسی به ریاضی نیاز دارد؟

در حالی که محاسبات اتفاق می افتد و برای اجرای موفقیت آمیز برنامه ضروری است ، برنامه نویس نیازی به دانستن نحوه انجام آنها ندارد. افرادی که بازی های ویدئویی را برنامه نویسی می کنند ، احتمالاً نیاز به ریاضیات بیشتری نسبت به یک طراح وب متوسط دارند..

C ++ سخت تر از پایتون است؟

در مقایسه با پایتون ، C ++ یک زبان نسبتاً سخت برای یادگیری است. با این وجود مشکلات یادگیری سی پلاس پلاس ، C ++ یک زبان کاملاً انعطاف پذیر است که به برنامه نویس قدرت قابل توجهی در مورد همه چیز در کامپیوتر می دهد - حتی تخصیص حافظه ، چیزی که کنترل آن در پایتون غیرممکن است.

برنامه نویسی چقدر سخت است؟

نه ، یادگیری برنامه نویسی کار سختی نیست. با این حال ، مانند هر چیز جدید ، شروع آن آسان نیست و اینکه یک فرد، یادگیری کد نویسی چقدر برایش دشوار است به عوامل مختلفی بستگی دارد. نکته مهم این است که یادگیری کدنویسی غیرممکن نیست ؛ اگر میخواهیم بچه هایمان را وارد حوزه برنامه نویسی کنیم خودمان هم باید با آنها به یادگیری بپردازیم و راه را برایشان هموار کنیم.

آیا بچه ها باید پایتون یا جاوا اسکریپت را یاد بگیرند؟

جاوا اسکریپت معمولاً برای بچه هایی که قبلاً تجربه کد نویسی در اسکرچ یا پایتون را دارند ، یک مهارت سطح بالا است. معمولاً این مورد برای کودکان بالای 10 سال توصیه می شود. جاوا اسکریپت یک زبان قدرتمند با عناصر بسیار زیاد است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان
best language programming

کارگردان: حسن عزیزی

تاریخ ایجاد شد: 2021-11-19 23:27

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

آموزش بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

سایبر

arrow

7 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان»

  1. سهیلا بادامفیروز

    باسلام .فرزند من 9سال دارد و مدرکicdlرا هم گرفته به نظر شما چه زبان برنامه نویسی را میتواند شروع کند؟

  2. سلام و خسته نباشید.
    زبان برنامه نویسی C رو هم پیشنهاد میدید.
    برای شروع یادگیری یا نه؟
    ممنون

    1. یکی از دلایل موفقیت پایتون این است که بسیار مبتدی است. انتخاب آن بدون هیچ تجربه قبلی کاملا امکان پذیر است، برای یادگیری پایتون نیازی به دانستن زبان C یا هر زبان برنامه نویسی دیگری ندارید.

  3. کدام یک از زبان های برنامه نویسی پایتون یا سی پلاس پلاس برای بچه ها بهتر است؟

    1. هنگامی که صحبت از یادگیری مبانی برنامه نویسی می شود، بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که یادگیری پایتون به دلیل نحو ساده و شهودی راحت تر است اما بچه ها توانایی یادگیری سی پلاس پلاس رو دارند و موفق هم می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =