ثبت نام
فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان | مزایای برنامه نویسی

سرفصل‌های مقاله

با پیشرفت تکنولوژی زندگی ها به سمت الکترونیکی شدن رفته است و ما باید از فواید آموزش برنامه نویسی آگاه باشیم. خیلی از مسایل سبب افزایش فواید برنامه نویسی برای کودکان و مزایای برنامه نویسی شده است. در این مقاله به بررسی موضوعات فواید برنامه نویسی کودکان ، مزایای برنامه نویسی و اصلا اینکه برنامه نویسی به چه دردی میخوره می پردازیم. فرزندان ما دسترسی به انواع و اقسام اطلاعات در دنیای امروز را دارند. نمی توان جلوی این دسترسی را گرفت ولی می توان تا حد زیادی این دسترسی را کنترل کرد.

قبل از بیان فواید برنامه نویسی نحوه عملکرد ما در ایرانیان سایبر را ببینید.

با توجه به اینکه فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان بسیار زیاد است آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان در کشورهای پیشرفته بیشتر گسترش یافته است. ما نیز باید این فاصله را در کشورمان پر کنیم.

فرزندان ما زمان زیادی را به بازی های کامپیوتری می پردازند اما فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان اطلاعی ندارند. یا در شبکه های مجازی وقت خود را می گذرانند.

اگر ما بتوانیم استفاده از آموزش کامپیوتر به کودکان این فضا را به صورت کنترل شده و هدفمند در آوریم. نه تنها آسیب به حداقل می رسد بلکه فواید بسیاری برای فرزندمان دارد.

روی عکس کلیک کنید تا از فواید برنامه نویسی برخوردار شوید

برنامه نویسی کودکان

پیکان اشاره بالا

با کلیک کردن بر روی عکس بالا وارد صفحه اصلی می شوید. 

ما در ایرانیان سایبر دوره های برنامه نویسی را در سه سطح با توجه به سن دانش آموزان برگزار می کنیم. با وارد شدن به صفحه اصلی می توانید جزئیات دوره ها را مشاهده کنید و یا برای دریافت مشاوره با شماره 02128427843 تماس بگیرید.

1- برنامه نویسی کودکان

این سطح برای گروه سنی 8 تا 11 سال می باشد. برنامه نویسی کودکان شامل دوره های زیر می باشد:

  1. برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی
  2. برنامه نویسی اسکرچ پیشرفته
  3. الگوریتم و فلوچارت

در دوره اسکرچ مقدماتی بچه ها با بازی کردن و کشیدم بلوک ها با برنامه نویسی اشنا می شوند و زبان اسکرچ از نوع زبان بصری است که برای کودکان بسیار جذاب و مناسب است. با گذراندن دوره برنامه نویسی اسکرچ کودکان برای یادگیری الگوریتم و فلوچارت آماده می شوند.

2- برنامه نویسی مقدماتی

برنامه نویسی مقدماتی برای رده سنی 12 تا 15 سال می باشد. سطح برنامه نویسی مقدماتی شامل دوره های زیر می باشد:

  1. مبانی برنامه نویسی ترم یک
  2. مبانی برنامه نویسی ترم دو
  3. طراحی استاتیک سایت

در سطح برنامه نویسی مقدماتی دانش آموزان مبانی برنامه نویسی را یاد میگیرند و وارد دنیای برنامه نویسی می شوند. بعد از گذراندن ترم یک و دو دانش آموزان باید پروژه تحویل دهند.

3- برنامه نویسی پیشرفته

برنامه نویسی پیشرفته برای رده سنی 15 تا 18 سال می باشد. در سطح برنامه نویسی پیشرفته دوره های زیر برگزار می شود:

  1. برنامه نویسی جاوا
  2. برنامه نویسی SQl
  3. ترکیب برنامه نویسی جاوا و SQL

در سطح برنامه نویسی پیشرفته جاوا و SQL اموزش داده می شود. زبان برنامه نویسی جاوا یکی از پرکاربردترین و بهترین زبان های برنامه نویسی است. زبان جاوا قابلیت این را دارد که یکبار نوشته شود و بارها بتوان از ان استفاده کرد. از آنجایی که در کنار جاوا SQL نیز آموزش داده می شود بچه ها یاد می گیرند چگونه برنامه خود را به پایگاه داده وصل کنند.

یکی از راه های کنترل حضور فرزندانمان در عرصه تکنولوژی،آموزش برنامه نویسی نوجوانان است. تا به صورت حرفه ای به برنامه نویسی بپردازند. با دنیا ارتباط برقرار کنند و علم روز را یاد بگیرند. نوجوانی که از گام اول برنامه نویسی یعنی دوره مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی سر بلند بیرون بیایند. به جرات می توان گفت آمادگی لازم برای پیشرفت در این مسیر را دارند.

29 مورد از اهمیت، مزایا و فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان :

در ادامه 21 مورد از اهمیت و مزایا برنامه نویسی برای کودکان را نام برده ایم و به خوبی شرح داده ایم قبل از آنکه برنامه نویسی را شروع کنید بهتر از فواید برنامه نویسی برای کودکان را بدانید.

۱ – مهارت حل مسئله

حل مسئله | ایرانیان سیابر

وقتی یک کودک یا نوجوان اقدام به نوشتن برنامه ای می کند. راه حل های مختلفی برای نوشتن کد آن برنامه، در پیش رویش وجود دارد. توسط معلم این راه حل ها به او نمایش داده می شود. او می آموزد راه حل های مختلفی برای حل یک مسئله وجود دارد و باید به دنبال بهترین راه حل باشد. مهارت حل مسئله جزو مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان بپردازید.

۲ – انعطاف پذیری

زمانی که برای حل مسئله به دنبال راه حل های مختلفی رفت. آن زمان یاد می گیرد که در صورت برخورد با مشکلات چطور از خود انعطاف نشان دهد و آسان ترین راه را انتخاب نکند.

یکی از مهمترین فواید برنامه نویسی کودکان همین حل مساله می باشد. که نه تنها در برنامه نویسی بلکه در دیگر مراحل زندگی به کمک کودک می آید.

تقویت اعتماد به نفس از فواید آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

۳ – تقویت اعتماد به نفس

زمانی که کودک یا نوجوان موفق به نوشتن برنامه ای هرچند ساده و پیش پا افتاده شوند. اگر برنامه به درستی کار کند، او به خود می بالد و اعتماد به نفسش افزوده می شود. آن زمان آماده برای حل مسایل پیچیده تر می شود. تقویت اعتماد به نفس هم جزو مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است.

۴ – استقامت در برابر حل چالش و پایداری

در روند حل مسائل، نوجوانان  با چالش های مختلفی رو به رو می شوند. گاهی مجبور می شوند یک مسئله سخت را به چند مسئله کوچک تبدیل کنند. چرا که حل چند مسئله کوچک، آسان تر از حل یک مسئله بزرگ است.

۵ – رشد استعداد و خلاقیت

یکی از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است که سبب افزایش خلاقیت می شود. نوجوانان برای حل مسئله از روش های مختلف استفاده می کنند که نشان دهنده افزایش خلاقیت آنها است. این مداومت بر یافتن بهترین راه حل، خلاقیت را شکوفا می کند.

۶ – مهمترین مهارت قرن حاضر

در دهه های گذشته تاکید فراوانی بر آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر وجود داشت. اما اکنون دانشمند مطرح دانشگاه ام آی تی آقای مایکل رسنیک اعتقاد دارد در قرن ۲۱ هر بچه ای که اصول برنامه نویسی را بلد نباشد، بی سواد محسوب می شود.

کسب درآمد از فواید آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

۷ – کسب درآمد با برنامه نویسی

در عصر امروز همه چیز به سمت الکترونیکی شدن می رود. این امر سبب افزایش موقعیت های شغلی برای برنامه نویسان شده است این از مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است.

نوجوانانی که به یادگیری برنامه نویسی می پردازند. از همان سنین جوانی می توانند موقعیت های شغلی فراوانی را برای خود دست و پا کنند. تجربه در میزان درآمد برنامه نویسان امر مهمی است.

شروع برنامه نویسی از سن پایین خیلی کمک حال نوجوانان در آینده است. ایرانیان سایبر اقدام به برگزاری دوره های آموزشی با هدف استخدام نوجوانان در شرکت های برنامه نویسی نموده است.

۸ – سرگرمی لذت بخش

نوشتن کد های برنامه نویسی بسیار لذت بخش هست. حتی اگر کد برنامه نویسی ساده ای باشد. به خصوص که برنامه نویس چند بار در نوشتن کد های برنامه نویسی شکست بخورد و کدش کار نکند. زمانی که موفق به نوشتن صحیح آنها شود، بسیار حس خوبی پیدا می کند. یکی از جالبترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان، سرگرمی و لذت بخش بودن آن است.

۹ – تقویت منطق ریاضی

تقویت ریاضی از فواید آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

مزایای برنامه نویسی محدود به شغل آینده یا جذابیت کد نویسی نمی شود. بلکه سبب افزایش مهارت های علمی از جمله ریاضی خواهد شد این اصلی ترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است. نوجوانان برای حل برخی از مسائل باید از ریاضیات استفاده کنند و همان منطق ریاضی را تبدیل به کد نمایند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده دوره طراحی سایت برای کودکان بپردازید.

۱۰ – تقویت زبان انگلیسی

نوجوانان برای حل مسائل باید به زبان انگلیسی برنامه نویسی کنند. از واژه های تخصصی بیشتر استفاده کنند. با گذر زمان با جمله بندی ها و نگارش ها آشنا می شوند. برای حل برخی از مشکلات برنامه نویسی مجبور به سرچ در گوگل هستند.

معمولا سرچ فارسی برای حل مسائل برنامه نویسی چندان کاربردی ندارد. نوجونان برای یافتن جواب سوال خود، مجبور به سرچ انگلیسی در گوگل می شوند. همه این ها سبب می شود ناخودآگاه زبانشان تقویت شود.

۱۱ – آشنایی با الگوریتم ها

ما برای حل تمامی مسائل، هر چند کوچک نیاز به الگوریتم داریم. حتی برای برنامه های کوچک در ذهنمان، الگوریتمش را می نویسیم. فقط بر روی کاغذ نمی آموریم. هنگام برخورد با مسائل پیچیده باید الگوریتم خوبی داشته باشیم تا آن را حل کنیم. الگوریتم ها دردوره مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی آموزش داده می شوند.

۱۲ – آشنایی با کامپیوتر

از مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان آشنایی با کامپیوتر است. نوجوان به واسطه کار با کامپیوتر و برخورد با مسائل فنی آن، کم کم می آموزد چطور مشکلات کامپیوترش را برطرف کند. گذر زمان سبب افزایش دانش کامپیوتری او می شود.

۱۳ – پشتکار

برنامه نویسان ممکن است ساعت ها برای نوشتن کد یک برنامه وقت بگذارند. بعد از کلی بررسی متوجه شوند که یک خطای ساده مانع از اجرای برنامه آنها شده است. برنامه نویسان باید در برابر مشکلات صبوری کنند. با پشتکار و بررسی مجدد برنامه، آن مشکل را شناسایی و حل کنند.

گاهی ممکن است چندین روز برای حل یک مشکل خیلی کوچک وقت بگذارند تا برطرفش کنند. به جرات می توان گفت پشتکار یکی از بارزترین فواید برنامه نویسی برای برنامه نویسان حرفه ای است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی چیست و چه کابردی دارد بپردازید.

۱۴ – قدرت تصمیم گیری

گاهی برای حل مسئله باید یکی از مسیر های حل را انتخاب کنیم. جلو می رویم و می بینیم که مسیر انتخابی برای حل مسئله اشتباه است. حال باید باید همه را پاک کنیم و از مسیر دیگری برویم.

برای جلوگیری از این مشکلات، باید همان ابتدا قبل از انتخاب مسیر، خوب روی مسئله فکر کنیم. تا بهترین تصمیم رو بگیریم و با مشکلات اینچنینی رو به رو نشویم.

۱۵ – تحلیل مسائل

تحلیل مسائل از فواید آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

نوجوان قبل از شروع برنامه نویسی باید به روش های حل مسئله فکر کند و از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان اطلاع داشته باشند. با بررسی و تحلیل مسائل باید مشکلات را پیش بینی کند.

سپس بهترین راه حل را انتخاب کند. با گذر زمان قدرت تحلیل او افزایش می یابد. ماشالله به این همه فواید برنامه نویسی برای کودکان و جوانان، قدرت تحلیل مسائل نه تنها در برنامه نویسی بلکه در زندگی روزمره هم بسیار کاربردی است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله سن مناسب شروع برنامه نویسی بپردازید.

۱۶ – درک بهتر دنیای امروز

از جمله فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است که سازنده نرم افزار باشند نه که فقط مصرف کننده آن باشند. دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است. درک بهتر تکنولوژی سبب می شود بهتر از آنها استفاده کنیم. بسیاری از افراد شناختی از نحوه ایجاد برنامه ها یا نحوه ارتباطتشان با یکدیگر ندارند.

حتی نحوه ساخت گوشی های هوشمند، لپتاب، کامپیوتر ها و غیره  را نمی دانند. شناخت این مسائل گامی به جلو برای استفاده بهتر از آنها است.

۱۷ – کار گروهی

در دنیای برنامه نویسی برای انجام پروژه ها، نیاز است افراد در کنار هم به کار بپردازند. هر یک قسمتی از کد برنامه را بنویسند. سپس در اختیار هم قرار دهند. مهارت های تیمی و کار گروهی در برنامه نویسی تقویت می شود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله زبان برنامه نویسی رباتیک بپردازید.

۱۸ – مزیت های رقابتی

فرزند شما مهارتی را کسب می کند که بسیاری از هم سن و سالان او از این مهارت محروم هستند. در آینده به او مزیت رقابتی ویژه ای در دانشگاه، نزد مدیر، حتی خدمت سربازی می دهد.

۱۹ – افزایش عادات خوب

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد از کارهای خوبی هستند که برنامه نویسان مدام آنها را تکرار می کنند. با مداومت بر برنامه نویسی، عادات خوبی در کودکان و نوجوانان شکل می گیرد.

۲۰ – اثرات مثبت در بلند مدت

اثرات برنامه نویسی محدود به زمان حال نیست. جدای از عادات خوبی که در فرزندانمان ایجاد می کند، در آینده نیز چه از نظر شغلی، شخصیتی و حتی اجتماعی به کمک آنها می آید.

۲۱ – برنامه نویسی ارتباطات را بهبود می بخشد

یکی دیگر از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان ارتباطات است. ارتباطات یک مهارت کاملاً اساسی در طول مدرسه ، کار و زندگی است. افرادی که به وضوح می توانند ایده های پیچیده را به زبان ساده بیان کنند. می توانند در صنایع مختلف و زندگی موفقیت بیشتری داشته باشند.

فواید برنامه نویسی در آینده چیست

22 – شغل شما را تضمین می کند

ما در عصر فناوری زندگی می‌کنیم و رشد فناوری به هیچ وجه متوقف نمی‌شود. از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان از آنجایی که استفاده از دستگاه های تکنولوژیکی هر سال در حال افزایش است، همیشه تقاضای زیادی برای برنامه نویسان وجود خواهد داشت.

اداره آمار کار اعلام کرد که در این دهه، مشاغل برنامه نویسی کامپیوتر بیشتر برای کسانی که خارج از ایالات متحده هستند در دسترس خواهد بود. این به دلیل این واقعیت است که شرکت ها در نظر دارند افراد را در سراسر جهان استخدام کنند زیرا دستمزدهای کمتری به آنها پرداخت می کنند.

با این حال، مشاغلی مانند توسعه نرم افزار، توسعه وب، تحلیلگران سیستم های کامپیوتری و سایر مشاغل، چشم انداز شغلی خوبی را برای ۱۰ سال آینده نشان می دهند.

رشد تخمینی آنها از ۹٪ و تا ۲۱٪ برای مشاغل توسعه نرم افزار است. باتوجه به این شرایطی که گفته شد به فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می رسیم.

23 – بدون نیاز به مدرک چهار ساله

در حالی که یکی از راه‌های برنامه‌نویس شدن، کسب مدرک علوم کامپیوتر است، اما همچنان می‌توانید بدون مدرک به یک برنامه‌نویس تبدیل شوید. بسیاری از مشاغل برنامه نویسی به دانش کامپیوتر یا مدرک IT نیاز ندارند.

آنها به توانایی های کدنویسی شما علاقه مند هستند. این بدان معنی است که حتی اگر یک مدرک مفید باشد و چندین در را به روی شما باز کند، ضروری نیست.

با این حال، گزینه های دیگری به جز مدرک وجود دارد که به طور بالقوه می تواند به شما کمک کند شغلی پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک دیپلم توسعه نرم افزار یا امنیت سایبری دریافت کنید، مطمئناً از نظر مدیر استخدام خوب به نظر می رسد.

در مورد گواهی نیز همینطور. اگر CV شما دارای برنامه های گواهی مربوطه باشد، مانند مدیریت امنیت شبکه، که همراه با مهارت های شما تاثیر خوبی بر جای می گذارد. پس باتوجه به “فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان” همین حالا اموزش را شروع کنید.

24 – شما از خانه به محل کار می رسید

کار از خانه از آنجایی که کار فقط به یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت نیاز دارد، کارمندان اغلب این فرصت را دارند که از راه دور کار کنند. همانطور که گفته شد، این بستگی به سیاست شرکت دارد، اما بسیاری چنین گزینه ای را ارائه می دهند.

علاوه بر این، اگر به عنوان یک فریلنسر کار می کنید، کار شما همیشه از راه دور انجام می شود.

این مزیت برنامه‌نویسی را برای افرادی که می‌خواهند بین کار و زندگی خانوادگی خود تعادل برقرار کنند و احساس می‌کنند زمان گرانبهای خود را که می‌توانستند متفاوت سپری کرده‌اند تلف کنند، تبدیل به یک شغل بسیار پرطرفدار می‌کند.

همچنین این امکان را به آنها می دهد تا بدون نیاز به جابجایی و نگرانی در مورد مسافت دفتر، برای مشاغل در سراسر کشور درخواست دهند.

25 – شما می توانید هر چیزی را که می خواهید بسازید

برنامه نویسی کامپیوتر مانند هیچ شغل دیگری به شما این فرصت را نمی دهد که ایده های خود را دیجیتالی کنید. این ایده می‌تواند شامل برنامه‌ای باشد که می‌خواستید بسازید و فکر می‌کردید پس از عرضه به بازار، ویروسی شود فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است.

با این حال، ایجاد یک برنامه، کار آسانی نیست زیرا به تلاش، زمان و هزینه نیاز دارد. در حالی که در سناریوهای دیگر، شما به یک توسعه‌دهنده پول می‌دهید تا برنامه‌ها و ایده‌های شما را عملی کند.

در حالی که خودتان یک برنامه‌نویس هستید، از پول خود صرفه‌جویی می‌کنید و برنامه را دقیقاً همانطور که می‌خواهید توسعه می‌دهید و برنامه نویسی به خوبی با فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان اشنا هستند. به خصوص که، بیایید صادق باشیم، هیچ کس نمی تواند ایده شما را دقیقاً همانطور که می خواهید اجرا کند.

26 – پتانسیل درآمد بالا

پول در بیشتر مشاغل می تواند انگیزه باشد و مورد برنامه نویسی نیز فرقی نمی کند. اکثر مشاغلی که می توانید با مهارت های برنامه نویسی به دست آورید، دارای حقوق بالاتر از متوسط ​​هستند.

در حالی که حقوق یک برنامه نویس به ایالت و نوع شغل بستگی دارد، متوسط ​​حقوق یک برنامه نویس کامپیوتر ۸۴۲۸۰ دلار است، در حالی که متوسط ​​حقوق یک برنامه نویس نرم افزار ۱۰۳۶۲۰ دلار است.

27 –  درک می کنید که نرم افزار چگونه کار می کند

درک نحوه عملکرد نرم افزار وقتی از رایانه استفاده می کنیم، از طریق ماوس و صفحه کلید با آن تعامل می کنیم، اما واقعاً متوقف نمی شویم و به برنامه در حال اجرا در پس زمینه فکر نمی کنیم.

برنامه نویسی شما را با نرم افزارها، برنامه ها، دستگاه ها و وب سایت ها آشنا می کند و به درک آنها کمک می کند. با توجه به این آشنایی، ابزارهای فناوری جدید را بسیار سریعتر درک کرده و به کار خواهید گرفت.

28 – به شما پشتکار را می آموزد

یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر به شما می آموزد که مشکلات را در پرتو راه حل ها ببینید. فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است که برای هر مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید، شروع به ایده‌هایی در مورد چگونگی حل آن می‌کنید.

نتایج مثمر ثمری که از طوفان فکری و رفع مشکلات به دست می‌آیند، دید مثبتی به شما می‌دهد و شما را سخت می‌کند که هر چقدر هم که مشکل باشد، روی آن کار کنید. شما مصمم می شوید که راهی برای یافتن راه حل پیدا کنید و از این طریق تبدیل به فردی راه حل محور می شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش اسکرچ را مطالعه کنید

29 – یاد می گیرید که مهارت های فنی و خلاقیت را با هم ترکیب کنید

دلایلی که باید برنامه نویسی را یاد بگیرید همه صنایع به شما این فرصت را نمی دهند که از مهارت های فنی و خلاقانه خود همانطور که برنامه نویسی می خواهد استفاده کنید. این مواردی که گفته شد بخش کوچکی از لیست هدف از یادگیری برنامه نویسی و فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است.

باتوجه به این اهداف و فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به شما توصیه می کنم آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان را شروع کنید.

از نگاه سایت idtech

در ادامه قصد داریم مقاله ای از سایت idtech برای شما بیاوریم. تا از نگاه آنها، دلایلی که کودکان باید برنامه نویسی را شروع کنند و به موفقیت برسند را مشاهده کنید، این مقاله به زبان انگلیسی است.

با پیشرفت تکنولوژی زندگی ها به سمت الکترونیکی شدن رفته است همین امر سبب افزایش فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان و مزایای برنامه نویسی شده است. فرزندان ما دسترسی به انواع و اقسام اطلاعات در دنیای امروز را دارند. نمی توان جلوی این دسترسی را گرفت ولی می توان تا حد زیادی این دسترسی را کنترل کرد.

با توجه به اینکه فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان بسیار زیاد است برنامه نویسی کودکان و نوجوانان در کشور های پیشرفته بیشتر گسترش یافته است. ما نیز باید این فاصله را در کشورمان پر کنیم.

فرزندان ما زمان زیادی را به بازی های کامپیوتری می پردازند اما فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان اطلاعی ندارند. یا در شبکه های مجازی وقت خود را می گذرانند.

اگر ما بتوانیم استفاده از آموزش کامپیوتر به کودکان این فضا را به صورت کنترل شده و هدفمند در آوریم. نه تنها آسیب به حداقل می رسد بلکه فواید بسیاری برای فرزندمان دارد.

یکی از راه های کنترل حضور فرزندانمان در عرصه تکنولوژی، آموزش برنامه نویسی نوجوانان است. تا به صورت حرفه ای به برنامه نویسی بپردازند. با دنیا ارتباط برقرار کنند و علم روز را یاد بگیرند. نوجوانی که از گام اول برنامه نویسی یعنی دوره مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی سر بلند بیرون بیایند. به جرات می توان گفت آمادگی لازم برای پیشرفت در این مسیر را دارند.

قبل از بیان فواید برنامه نویسی نحوه عملکرد ما در ایرانیان سایبر را ببینید.

هدف از یادگیری برنامه نویسی چیست ؟

آشنایی با کامپیوتر و برنامه نویسی از فواید آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

پیشرفت های شتابان فن آوری مشخصه قرن بیست و یکم است. به هر کجا که نگاه کنیم، هر چیزی که استفاده می کنیم ربطی به تکنولوژی دارد.

از ساعت زنگ دار روی تلفن های ما که صبح ها ما را از خواب بیدار می کند، دستگاه قهوه ساز که با فشار دادن یک دکمه برای ما قهوه درست می کند تا تلفن های هوشمند و اینترنت که زندگی ما را آسان می کند، همه آن ها از فناوری استفاده می کنند همه اینها جز فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به شمار می اید.

۱۳ دلیل ضرورت آموزش برنامه نویسی به کودکان

۱۳ دلیل ضرورت آموزش برنامه نویسی به کودکان

 کدنویسی به عملکرد مدرسه و تحصیل کمک می کند : از فواید فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان کودکانی که کدنویسی را یاد می‌گیرند می‌توانند جنبه‌های متعددی از برنامه آموزشی خود از جمله ریاضیات، نوشتن و خلاقیت را بهبود بخشند و توسعه دهند.

همچنین می تواند به افزایش اعتماد به نفس آنها در مدرسه یا سایر موقعیت های اجتماعی کمک کند.

کدنویسی به حل مسائل ریاضی و منطقی کمک می کنداز منظر ریاضی، کدنویسی به بچه ها کمک می کند تا مفاهیم انتزاعی بیشتری را در قالبی سرگرم کننده تجسم کنند که به آنها امکان می دهد ریاضیات را در حل مسائل زندگی واقعی به کار ببرند.

علم کامپیوتر و کدنویسی فقط در مورد توسعه برنامه ای برای حل یا انجام وظایف نیست. همچنین در مورد حل منطقی مسئله، با استفاده از مبانی اصلی ریاضیات است.

 کدنویسی به مهارت های نوشتاری و خلاقیت کمک می کند : فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان وقتی نوبت به نوشتن می‌رسد، برنامه‌نویسی رایانه می‌تواند به فرزند شما اجازه دهد مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود بخشد و رویکردی مختصر و ساختارمندتر برای داستان‌گویی و زبان انگلیسی ایجاد کند.

هنگام کدنویسی، کودک اغلب متوجه می شود که بیش از یک راه برای حل یک مشکل وجود دارد. گاهی اوقات راه حل ساده تر و کارآمدتر می تواند بهتر باشد.

با تحلیل تفکر انتقادی آنها و حل مسائل می توان به کاربرد معنادارتر زبان نوشتاری و گفتاری منجر شود.

با آزمایش کدهای کامپیوتری، آنها یاد می‌گیرند که رویکرد متفاوتی برای حل وظایف به روش‌های خلاقانه داشته باشند که شاید قبلاً به آن فکر نمی‌کردند.

هنگامی که یک کودک یک زبان برنامه نویسی را یاد می گیرد، می تواند یاد بگیرد که محتوای دیجیتال ایجاد کند، نه اینکه فقط آن را مصرف کند.

به جای استفاده از یک برنامه یا بازی کردن یک بازی ویدیویی، کودک شما می‌تواند مغز پشت تخیل، برنامه‌ریزی و توسعه آن باشد.

شکی نیست که با حل مشکل با کد، مغز کودک شما می تواند قوی تر و سازگارتر شود.

 کدنویسی به اعتماد به نفس کمک می کند : فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می توان به اقزایش اعتماد به نفس اشاره کرد. والدین با فرزندانی که در دوره یا کلاس برنامه نویسی FunTech بوده اند، اغلب گزارش می دهند که اعتماد به نفس و ارتباطات فرزندشان بهبود یافته است.

این را می توان نه تنها به اصول اولیه یادگیری کارهای جدید خارج از منطقه راحتی آنها، بلکه به همکاری با سایر کودکان در یک محیط مبتنی بر کلاس مانند مواردی که ما ارائه می دهیم، خلاصه کرد.

 کدنویسی سرگرم کننده است : در حالی که برنامه نویسی کامپیوتری یک فعالیت مبتنی بر منطق است، همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم بسیار خلاقانه است.

بسیاری از جذابیت‌های یادگیری کدنویسی، چالش و پاداشی است که وقتی فرزندتان می‌بیند که کدش زنده می‌شود، به دست می‌آید. در یک محیط کلاس درس، با کودکان دیگر نیز یادگیری، حتی بیشتر.

کدنویسی فقط مربوط به رایانه نیست : در زندگی مدرن، تقریباً هر دستگاهی که ما به طور روزانه با آن در تعامل هستیم، توسط یک کامپیوتر تغذیه می شود. خواه این گوشی هوشمند، لوازم خانگی، ماشین پول نقد یا سیستم چراغ راهنمایی هنگام عبور از جاده باشد.

این فقط در مورد رایانه ها، لپ تاپ ها، کنسول های بازی یا تبلت ها نیست. ما معتقدیم که برای کودکان مهم است که بفهمند شخصی دستورالعمل‌های کدنویسی برای رایانه‌ها نوشته است تا به ما در چالش‌ها و وظایف روزمره کمک کند.

این به فرزند شما کمک می کند تا امکاناتی را برای اینکه چگونه کدگذاری و فناوری می تواند مشکلات آینده را حل کند، تجسم کند.

 کدنویسی زبان دنیاست : نرم افزار جزء مهمی است که در زندگی ما بسیار تاثیرگذار است و در واقع می توان آن را زبان دنیا دانست.

ما معتقدیم که اگر کودکی زبان کامپیوتر را نمی‌داند، می‌تواند به اندازه بی‌سواد بودن یا بی‌شمار بودن امروز مشکلی ایجاد کند.

اکنون بدیهی است که هر شغل آینده به مهارت های کدنویسی نیاز ندارد، اما ما همچنان معتقدیم که یادگیری اصول کدنویسی برای کودکان بسیار مهم است زیرا به آنها در تفکر محاسباتی کمک می کند.

به مهارت های نرم اصلی کمک می کند : هنگامی که کودک شما شروع به یادگیری کدنویسی می کند، فرآیندها و مشکلات پیچیده تری را طی می کند.

همانطور که آنها کدهای پیچیده تر را توسعه می دهند، طبیعتاً باید تمرکز و مهارت های سازمانی بهبود یافته را نیز توسعه دهند. کدنویسی همچنین می تواند به آنها کمک کند تا انعطاف پذیری و ارتباطات خود را بهبود بخشند.

 کدنویسی می تواند به تغییر جهان کمک کند : از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان تغییر دادن جهان بچه هایی که زود شروع می کنند و از سنین پایین کدنویسی را یاد می گیرند، پیشگامان آینده خواهند بود.

فرزند شما می‌تواند با کار بر روی برنامه‌ها، روباتیک و سایر برنامه‌های محاسباتی که به شکل‌دهی بهتر آینده ما در بخش‌های آموزش، سلامت و انرژی کمک می‌کنند، زندگی خود را تغییر دهد.

 کدنویسی به بچه ها در داستان سرایی کمک می کند : ما از برنامه ای به نام Scratch برای آموزش کدنویسی به بچه ها استفاده می کنیم. این یک زبان بصری است که توسط موسسه فناوری ماساچوست توسعه یافته است و برای هر نوع داستان سرایی عالی است. اما چرا این مهم است؟

داستان سرایی از کودکان در تفکر رویه ای حمایت می کند و این مهارت ها بسیار مورد توجه درس های Scratch هستند.

هنگام توسعه بازی های ویدیویی با Scratch، فرزند شما می تواند داستان های خود را کدنویسی کند. با غنی سازی تخیل آنها با بردن آنها به مکان های دور با شخصیت های عجیب و غریب، می تواند به آنها در مقابله با موقعیت های واقعی کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که نوع فعالیت مغزی که در لحظات تخیلی انجام می شود تقریباً مشابه فعالیت مغزی است که در سناریوهای زندگی واقعی نشان داده شده است.

با خواندن، بازی کردن، یا حل یک مشکل در یک محیط تخیلی، کودک شما می تواند یاد بگیرد که چگونه آن را در واقعیت حل کند.

برنامه نویسی به بچه ها کمک می کند تا به رویاهای خود برسند : دن کاستولو، مدیر عامل توییتر می‌گوید: «اگر بتوانید یک رایانه را برنامه‌نویسی کنید، می‌توانید به رویاهای خود برسید. یک رایانه به پیشینه خانوادگی، جنسیت شما اهمیت نمی دهد، فقط به این دلیل است که شما می دانید چگونه کدنویسی کنید. اما ما آن را فقط در تعداد کمی از مدارس آموزش می دهیم، چرا؟»

 برنامه نویسی کلاس های تابستانی می تواند بچه های شما را مشغول کند : اردوهای برنامه نویسی FunTech به صورت هفتگی در طول تابستان اجرا می شوند، به این معنی که شما با دانستن این موضوع که نه تنها کاری برای آنها دارید، بلکه یک فعالیت ارزشمند نیز هست، آرامش خاطر دارید.

اردوهای ما در جنوب انگلستان از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر ادامه دارد. این دقیقاً زمان مناسب برای والدین شاغل است و به شما امکان می دهد برنامه کاری خود را در مورد یادگیری تابستانی فرزندتان برنامه ریزی کنید.

 کدنویسی به اثبات آینده شغلی فرزند شما کمک می کند : طبق تحقیقات انجام شده توسط کمیسیون استخدام و مهارت های بریتانیا، تقریبا نیمی از مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به سختی پر می شوند.

با توجه به اینکه فرزند شما به طور بالقوه به سن اشتغال در دهه آینده می رسد، داشتن پیشینه برنامه نویسی و برنامه نویسی می تواند به این معنی باشد که در دهه ۲۰۲۰ تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. برای یافتن شغل مناسب نباید ترسی وجود داشته باشد.

نه تنها این، بلکه با وجود نگرانی‌های واقعی مبنی بر اینکه روبات‌ها و هوش مصنوعی قرار است طی ۱۰ سال آینده نقش‌های شغلی خاصی را حذف کنند، هرگز زمان بهتری برای یادگیری کدنویسی برای فرزند شما وجود نداشته است.

ایرانیان سایبر چه گونه می تواند برای آموزش برنامه نویسی به کودکان کمک کند ؟ ایرانیان سایبر به صورت تخصصی به آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان می پردازد. دوره ها کاملا هدفمند برگزار می شوند و منطبق با بازار کار هست.

مزایای برنامه نویسی پایتون

مزایای برنامه نویسی پایتون:

1)اولین مزایای برنامه نویسی پایتون وجود ماژول های شخص ثالث: پایتون دارای یک اکوسیستم غنی از ماژول ها و کتابخانه های شخص ثالث است که عملکرد آن را برای کارهای مختلف گسترش می دهد.

2) از دیگر فواید برنامه نیوسی پایتون می توان به کتابخانه‌های پشتیبانی گسترده: پایتون دارای کتابخانه‌های پشتیبانی گسترده مانند NumPy برای محاسبات عددی و پانداها برای تجزیه و تحلیل داده‌ها است که آن را برای برنامه‌های علمی و مرتبط با داده‌ها مناسب می‌کند.

3) منبع باز و پایگاه جامعه فعال بزرگ: پایتون منبع باز است و دارای یک انجمن بزرگ و فعال است که به توسعه آن کمک می کند و پشتیبانی می کند.

4) جذابترین مزایای برنامه نویسی پایتون، همه کاره، آسان برای خواندن، یادگیری و نوشتن : پایتون به دلیل سادگی و خوانایی خود شناخته شده است، و آن را به یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان مبتدی و با تجربه تبدیل می کند.

5) ساختارهای داده کاربر پسند: پایتون ساختارهای داده بصری و با استفاده آسان را ارائه می دهد که دستکاری و مدیریت داده ها را ساده می کند.

6) زبان سطح بالا: پایتون یک زبان سطح بالا است که جزئیات سطح پایین را انتزاعی می کند و آن را کاربرپسندتر می کند.

سخن پایانی

تمام این صحبت ها درمورد فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان شد تا اهمیت و فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان را بگوییم. ولی خوبه این رو هم بگم همه قرار نیست برنامه نویس شوند. اجباری در یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

بنده در زمان دانشگاه به یاد دارم، کسانی را که با وجود انتخاب رشته IT، علاقه ای به برنامه نویسی نداشتند.از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان شاید رشد و تعالی شخصی در مسیر دیگری باشد. در هنر، ورزش یا پزشکی و …  باشد.

بنظر بنده فرزندتان را در مسیر آموزش برنامه نویسی قرار دهید. بعد ازگذشت چند ترم خواهید دیدید که حس و حال او نسبت به برنامه نویسی چیست. اگر علاقه داشت که خوشا به حالش، در سن کم با برنامه نویسی آشنا شده است. و نسبت به خیلی ها در دنیای امروز جلو افتاده است!

اگر علاقه ای نداشت یک تجربه خوب کسب کرده است. چه بسا همین تجربه در آینده کمک قابل توجهی به او کند. همچنین تلاشی کرده تا راه رشد و تعالی خود را پیدا کند. اکنون می تواند در دیگر مسیرهای زندگی، رشد و تعالی خود را جست و جو کند. امیدوارم مقاله فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به شما در انتخاب مصلحت فرزندانتان کمکی کرده باشد.

فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

حالا که با فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان آشنا شدید، چند نکته در مورد نحوه تصمیم گیری برای آموزش کدنویسی به فرزندانتان آورده شده است.

  • به فرزندان خود یاد دهید که چگونه کدنویسی کنند، نه به این دلیل که همه این کار را انجام می دهند، بلکه به این دلیل که شما می خواهید.
  • برای دانستن نظر بچه ها می توانید با آنها مشورت کنید. بچه های بالای 5 سال می دانند که چه می خواهند. می توانید برنامه درسی را به آنها نشان دهید و آنها را با مفاهیم آشنا کنید. ببینید آیا آنها آن را دوست دارند و مایل به یادگیری هستند، سپس می توانید از آنجا ادامه دهید.
  • همچنین باید بدانید که کدنویسی زمان می برد. بچه ها نمی توانند برنامه ها و بازی های واقعی را به همین شکل شروع کنند. ممکن است سالها طول بکشد تا آنها به طور کامل مفاهیم را درک کنند و این اشکالی ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها حمایت کنید و به آنها ایمان داشته باشید!

سوالات متداول

چطور بهترین آموزشگاه برنامه نویسی را پیدا کنم؟

دوره های برنامه نویسی مختلفی در آموزشگاه های سراسر کشور در حال برگزاری است. اما اگر رنج سنی شما بین 12 تا 18 سال هست. ایرانیان سایبر به صورت تخصصی روی شما کار می کند. در صورت تمایل همین الان زنگ بزنید و از مشاوره ما استفاده کنید.

از کجا بفهمم به برنامه نویسی علاقه دارم یا نه؟

به راحتی هر چه تمام تر! ما گارانتی یک ماهه بدون قید و شرط گذاشتیم. یعنی شما میاین در دوره شرکت می کنین. بعد گذشت 25 روز، بررسی می کنین که آیا به برنامه نویسی علاقه دارید یا نه. در صورتی که علاقه نداشتین درخواست فعال سازی گارانتی رو می دهید و به صورت کامل پول خودتون رو پس می گیرید. اگرم علاقه داشتید به ادامه دوره می پردازید.

هزینه کلاس های برنامه نویسی بالا است! چطور آن را پرداخت کنم؟

کاملا موافقم ، هزینه دوره های برنامه نویسی بالا است ولی خبر خوب این که ایرانیان سایبر با استفاده از خلاقیت و نوآوری، قیمت دوره های برنامه نویسی رو بسیار کاهش داده و همچنان کیفیت رو حفظ کرده ، لطفا قیمت دوره ها را با قیمت دیگر آموزشگاه ها مقایسه کنید ، تازه فقط این نیست اگر به معرفی ایرانیان سایبر به دوستانتان بپردازید می توانین از آموزش رایگان استفاده کنید.

چه زبان برنامه نویسی برای شروع مناسبه؟

تقریبا همه برنامه نویسان تازه کار این سوال براشون پیش می آید. ایرانیان سایبر با توجه به تجربه خود یک مسیر آموزشی صفر تا صد برای برنامه نویسان فراهم کرد. تا دیگر دلشوره این که الان باید چه چیزی یاد بگیرم، بعدش کدوم دوره را شرکت کنم برطرف شود.دانش آموزان ابتدا دوره مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی را می گذرانند. بعد سه سال و طی دوره ها به پروژه پایانی می رسند و با کلی تجربه آماده استخدام در شرکت های برنامه نویسی می شوند.

فواید آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان
young handsome iranian teenage boy relaxing home 251136 22387

کارگردان: کودکان و نوجوانان

تاریخ ایجاد شد: 2021-12-30 11:49

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

سایبر

arrow

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 7 =